Zobacz wątek - Derbi- praca silnika
NAS Analytics TAG

Derbi- praca silnika

i inne małe pojemności
_________

Derbi- praca silnika

Postprzez balchan1 » 10/5/2009, 13:42

Problem wystąpił gdy złożyłem silnik. Gaźnik na ustawieniach sprzed remontu, nowa świeca i motocykl nie wchodzi na obroty. Tzn wchodzi na max (ponad 12 tyś) gdy stoi. Pod obciążeniem na max 8 tyś i dalej się dławi. Przed rozebraniem silnika tez miałem ten problem, ale nie w takiej skali. I tu pytanie, czego to wina?? Nowej świecy?? Lewego powietrza przy membranie?? Zbyt grubej uszczelki pod głowice??- nowa dorabiana na zamówienie jest grubsza od starej. Kompresja jest gir, tak samo jak tłok, cylinder itp. Bawiłem sie z regulacja gaźnika- bez znaczącego rezultatu. Całosć została przeze mnie profesjonalnie złożona i nie wiem w czym jest problem. POMOCY

Druga sprawa- zawsze robi mi się taka mętna "bańka" w oczku od sprawdzania stanu oleju- jakby woda. Czego to wina?? Zmieniłem uszczelniacze na wale i dalej to samo. Słyszałem że tak się będzie robić gdy ma sie olej mineralny lub półsyntetyczny. mam wlany Valvoline 10W40.

Z góry dzięki za pomoc.
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez Landryss25 » 10/5/2009, 14:28

A po złożeniu docierałeś go? Przyczyn może być wiele: brudny filtr,gaźnik, regulacja, lewe powietrze. Ale jak jest świeżo złożony i nie dotarty lepiej testów nie robić do ilu się kręci.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez wiktorgre » 10/5/2009, 14:31

Hmm wiesz nowy silnik to nowa regulacja wedlug mnie ...
no i oczywiście wszystko trzeba wyczyścić .
Yamaha YZ 125 , Ducati 848 ;d
wiktorgre
Świeżak
 
Posty: 207
Dołączył(a): 22/6/2008, 23:12
Lokalizacja: Toruń

Postprzez balchan1 » 10/5/2009, 15:10

Tzn nie ruszałem tłoka, pierścieni i reszty elementów z nimi powiązanych. Remont polegał na wymianie uszczelniaczy, zmianie cieknacych uszczelek oraz wymianie sprężyny biegów. Dzisiaj bawiłem się z ustawianiem gaźnika i świecami- nic to nie dało. Gdy jadę a silnik ma 8tyś i przekręce manetke do końca to zaczyna się on dławić- nie moge dać gazu do końca, ale tylko pod obciążeniem. Jutro jeszcze się pobawię z filtrem powietrza, pozycją iglicy i uszczelkami membrany. Motocykl ma moc, jest tylko problem własnie z tymi obrotami. Zapłon ustawiłem dobrze, zgodnie ze strzalkami na statorze magneta.

Dziwna przypadłość. Znalazłem chwilkę żeby cos pogrzebać i nic. Regulowałem gaźnik, nic to nie dało- trzeba by usiąść przy tym dluższą chwilke- nie mam jej niestety. Wyciagne jeszcze i przeczyszcze gaźnik, zmienie filtr paliwa. Wyciagnełem gąbke z filtru powietrza- była brudna wiec ja wyczyściłem delikatnie w wodzie z płynem. Czym ją nasączyć?? Nie mam oleju do filtrów, trochę szkoda mi na to kasy. Może popsikać go WD40?? W końcu tez olej. Co myslicie??

Inna kwestia- czym smarować łańcuch?? Zwykłym olejem?? Wd40?? Bo na sprey do łańcucha przy moich przebiegach na tym moto nie chce inwestować.
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Landryss25 » 11/5/2009, 18:48

Łańcuch smaruj olejem przekładniowym. Ale najlepsze są spraye do łańcuchów. Wyreguluj dobrze gaźnik. Może to też dziać się przez za małą dyszę w gaźniku.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Amek » 11/5/2009, 18:50

słuchaj osobiście mam derbi gpr i mam problem ale trochę inny ;/ na luzie kręci mi się tak dziwnie jak by była woda na gaźniku, tak strasznie zamula ;/ natomiast na biegu wkręca się bardzo płynnie :d i nie wiem czego to jest wina ;/ gaźnik wyczyściłem ostatnio wyregulowałem filtr wyprałem , nowa świeca ... no sam już nie wiem ;/

Ps. Filtr powietrza najlepiej spryskaj plakiem ! :D

Łańcuch smaruje takim preparatem za 8zł do łańcuchów w maszynach rolniczych ;d na prawdę bardzo dobrze konserwuje łańcuszek ;d wycisza jego prace , ani kropeczki rdzy ;d potem zobaczę jak się nazywa ten preparat ;)
21.05.10r - A1 zdane
Amek
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
Lokalizacja: iława

Postprzez balchan1 » 11/5/2009, 18:58

W moim Derbi- Bi3 80 jest silnik od modelu GPR (napis na nim GPR 75). U mnie jest wręcz odwrotnie- na biegu muli, na luzie kreci jak głupi. Dzisiaj zobaczyłem że trzeba manetke trzymac na cienkiej granicy (pewnym kacie obrotu- a Derbi wkręca się na obroty- pewnie musze pobawic się z iglicą, albo w gaźniku jest brut. Kiedys chodził idealnie, po zimowaniu tak go cos strzeliło że nie kręci się. Uwielbiam mechanike- nienawidze regulacji xD



Co do filtra to chyba Wd zda egzamin- nie wysycha (identycznie jak plak). Więc powinno byc ok.
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Kenio » 12/5/2009, 15:41

Ja mam taką samą sytuację. Ale u mnie na szczęście wiem co jest winne;))
Mam silnik z ns1 80ccm i gaźnik tylko 12mm. I na luzie kręci poza skale (ok. 13.5tys.), ale w trakcie jazdy już jest słaby i na ost. biegu ciągnie tylko do 6-7tys. Moze wam to w czymś pomoże;)

Pozdrawiam
Honda...Pasja....
Kenio
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez maker3 » 27/5/2009, 18:12

Nie wiem jak wygląda budowa silnika u ciebie ale już to przerabiałem w Jawie.
Masz gdzieś problem z paliwem, jak dodasz gaz to dochodzi za mało paliwa w stosunku do powietrza, dlatego się dusi.
U mnie winna była uszczelka w kraniku, która uległa rozpuszczeniu i zmniejszyły się w niej otwory.

Na luzie wkręca Ci się na obroty ponieważ wykorzystuje paliwo, które uzbierało się gaźniku, jak przytrzymasz go dłużej to też powinien zacząć się dławić.

Ewentualnie świeca odmawia powoli posłuszeństwa. Na rynku jest obecnie dużo podróbek NGK.
maker3
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7/3/2009, 15:45

Postprzez balchan1 » 27/5/2009, 18:44

Mi się udało w końcu rozwiązać ten problem ;) Rozebrałem gaźnik, umyłem go całego w płynie do czyszczenia silników przy użyciu szczoteczki do zębów, umyłem w wodzie, przedmuchałem i wysuszylem. Teraz chodzi jak złoto, mimo tego iz wyglądał na czysty w środku. Tak jak mówi przedmówca- za mało paliwa docierało. Mi pomogła książka "gaźniki motocyklowe"- swietna sprawa.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez balchan1 » 25/6/2009, 11:21

Jakby to było gdyby z motocyklem nie było problemów?? ;) Chodzi o sprzęgło. Ślizga się, ale w dziwny sposób. 1,2 na full gazu i jest ok, dalsze biegi i się ślizga (przy ostrym gazowaniu). Przy zmianie biegu bez sprzęgła jest lepej, ale poslizg tez jest odczuwalny. Tak jest odkąd go mam. Rozebrałem wszystko, przeczyściłem (benzyną), złozylem i zalałem Valvoline 10W40. Przez jakiś czas było lepiej ale znowu jest to samo. Dziwne że slizga się tylko na wyższych biegach, a gdy wjade w jakąś dziure to znowu poslizg i łapie po chwili. Dodam że motocykl stał u poprzedniego właściciela pare lat niejeźdżony, a spzręgło jest w idealnym stanie- wygląda niemal jak nowe. Słyszalem że powinienem je rozebrać i przeszlifować delikatnie papierem (tarcze). Proszę o pomoc.

PS. Dodam jeszcze że na ciepłym silniku jest ciut lepiej.
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez danzi43 » 25/5/2010, 08:44

miałem przypadek przy swoim ze przed zima kiedy ro rozpaliłem pochodził chwile na obrotach i zgasł zostawiłem go po zimie się okazało ze była w nim woda ponieważ pompa nie wytrzyma wszystko zardzewiało i wszystkie łożyska do wymiany jakieś 13sztuk ,termostat,czujnik temperatury jestem w trakcie wymiany właśnie zamówiłem na allegro części od silnika GPR ale nie jestem pewny czy będą pasować chodzi mi głównie o pompę wody mój silnik jest z 89r i wszystkie części wraz z pompa tez wiec nie wiem czy pompa z 2003r będzie ale spróbować trzeba MOTOR DERBI GPR 75 pojemnosc 75cm3 89r
danzi43
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/5/2010, 21:32
Lokalizacja: Dąbrówka Wisłocka

Postprzez swirus2007 » 25/5/2010, 21:22

ja bym ci powiedzial ze swiece masz do wymiany lub do wgrzania ja tak mialem to nie krecil mi sie wiecej jak 6k i potem wogólw nie palił
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez danzi43 » 9/6/2010, 21:39

a jaka powinna byc dobrA regulacja tego gaźnika do tego silnika GPR 75??
danzi43
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/5/2010, 21:32
Lokalizacja: Dąbrówka Wisłocka

Postprzez danzi43 » 12/6/2010, 21:41

pojawiła sie równiez sytuacja ze nie chcial zapalic jakis czas i wziołem kompresor i przedmuchalem i palił jaka prczyna do dzis nie wiem a to jest derbi gpr 75
danzi43
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/5/2010, 21:32
Lokalizacja: Dąbrówka Wisłocka

Derbi niskie obroty

Postprzez JakTom13554 » 23/11/2021, 23:41

Witam
Z góry przepraszam ale nie umiem założyć swojego tematu.

Mam pytanie związane z senda ponieważ kupiłem ja pol roku temu była strasznym mułem średnio się ją jechało z dnia na dzień jak była przepalana ogarnęła się ale od kupna obroty dochodziły do 8tyś i rezo uciekało tłumik wymieniłem na seryjny odblokowany ale nadal to samo cewko moduł na odblokowany i też to samo wymieniam membrane bo jest w średnim stanie ale zastanawia mnie czemu nie kręci wyższych obrotów filtr mam odblokowany gaźnik weber 17.5 dysza glowna 63 dysze założę 75 razem z membrana i nie wiem czy regulator napiecia może ma coś do tego nakłada za duże napięcie i nie da się przebić barierę 8tyś obrotów naczytalem się ze lewe powietrze itp ale silnik był rozłożony przez mechanika zaufanego nowe łożyska na wał zostały wrzucone i mówił że stan silnika jest super i nic by nie robił silnikowo tylko pytanie czy ktoś miał z tymi obrotami taki problem i jak to ogarnąć nie zależy mi na v maxie tylko żeby senda oddychała pełna piersią.
JakTom13554
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/11/2021, 23:26



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr