Zobacz wątek - Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...finał :D
NAS Analytics TAG

Chopper lub naked na pierwszy motocykl do nauki? ...finał :D

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Postprzez Rura » 11/1/2017, 11:09

Dobrze mówi.
polać MU!
FG17 jest klasa za rozsÄ…dne pieniÄ…dze teraz ;).
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez ChaoticBiker » 11/1/2017, 12:18

do predkosci "konserwa", ktora robi 5s z kawalkiem do 100km/h. A wejdzisz w motocykle, to zobacyzsz, ze 0-100km/h w 6 sekund to robi zadbana Aprilia RS 125 ;) Albo Kawasaki Ninja 300 (bo 600ccm to juz 3.1 sekundy)

Chodzi mi tylko o to, ze jak wciagniesz sie w motocykle, to zrozumiesz, ze zadne auto sie osiagami nie umywa ;) (i od razu uprzedzam, ze mam porownanie - jezdzilem autem, ktore schodzilo ponizej 4s 0-100km/h)

Plus zaleta omijania korkow!

A co do kaskow - zastanaow sie, co chcesz, czy pelny, czy szczekowy, czy otwarty.
Najbardziej optymalnym/uniwersalnym wyborem zdaje sie kask szczekowy, bardzo dobrze, zeby byl wyposazony w blende oraz pinlocki umozliwiajace montaz antifoga.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh


Postprzez Rura » 11/1/2017, 13:00

Zgoda ze wszystkim. Poza blendÄ…... Po ostatnim crashu mam inne zdanie w tej materii.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez szym_ek » 11/1/2017, 14:13

ChaoticBiker napisał(a):do predkosci "konserwa", ktora robi 5s z kawalkiem do 100km/h. A wejdzisz w motocykle, to zobacyzsz, ze 0-100km/h w 6 sekund to robi zadbana Aprilia RS 125 ;) Albo Kawasaki Ninja 300 (bo 600ccm to juz 3.1 sekundy)
Chodzi mi tylko o to, ze jak wciagniesz sie w motocykle, to zrozumiesz, ze zadne auto sie osiagami nie umywa ;) (i od razu uprzedzam, ze mam porownanie - jezdzilem autem, ktore schodzilo ponizej 4s 0-100km/h)

Porównywanie motocykla do auta, to jak Wielkanoc do Bożego Narodzenia. Opisując swoje auto, chodziło mi, aby zasygnalizować, że osiągi nie są dla mnie ważne... przynajmniej teraz ;)
Oczywiście, że motocykl poleci 3.1 ale znaleźć jeźdźca, który zrobi to realnie... to nie będzie pierwszy lepszy.
Autem można polecieć bokiem... to też fun... ale motor postawisz na kole i to też fun... więc nie ciągnijmy tematu, bo jedyny mianownik, to auto i motocykl w jednym garażu, do czego też dążę ;)
Wracając do kasków: otwartego nie biorę pod uwagę. Z racji finansów, raczej tylko pełny.
O HJC poczytałem już sporo pozytywnych opinii. A takie coś, jak SHARK? Można brać pod uwagę?
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ChaoticBiker » 11/1/2017, 18:23

szym_ek oczywisice masz racje, ze porownania pomiedzy samochodem a motocyklem nie maja najmniejszego sensu.
Aczkolwiek motocyklem tez mozna pojechac bokiem ;) i sie niezle bawic
https://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpRQC8

w temacie - SHARK bardzo dobre kaski! Mam ja, ma wielu moich znajomych, bardzo polecam! Do najtanszych nie naleza ;)
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez Zimny72 » 11/1/2017, 18:57

Ogólnie Sharki to dobre kaski, a nawet niektóre modele bardzo dobre, nawet lepsze od półki premium, ale... niektóre modele zaliczyły wtopy, owszem - poprawiane w następnych modelach. Na przykład S700 miał marną dźwignię blendy (potrafiła się ułamać) - poprawioną w S700S i S900C. Cała seria S700 i S900 miała marne przełączniki nawiewów na czole - zmienili w Skwal. Speed-R pierwszej generacji miał beznadziejną wypustkę do podnoszenia głównego wizjera, poprawioną w Speed-R II. Skwal pierwszej generacji miał pękający wizjer w rejonie mocowania - czy poprawili w D-Skwal? Nie wiem, bo to nowy model jeszcze nie testowany. S600 nie znam, ale podobno niezły jak na kask podstawowy. Race-Pro bije na głowę sportowe kaski takich marek jak Shoei i Schuberth, a jest o połowę tańszy. Całkiem niezła były szczękowce Openline, ale kompletnie nie pasowały na moją głowę. Evoline znowy był krytykowany za marne wyciszenie i rysującą się powłokę od tej ruchomej szczęki. Znowu nie słysząlem narzekań na jety Raw, Vancore, Nano zbierają bardzo dobre opinie.

Żebyś nie myślał, że krytykuję Sharka - sam jeżdżę WYLĄCZNIE w Sharkach. :D Dlaczego? Bo to bardzo wygodne i przyjemne kaski, nieźle wyciszone, o bardzo dobrej aerodynamice, z bardzo dobrą ciemną i nisko zachodzącą blendą (nie to co ta atrapa w HJC i Nolanie). No i to co najważniejsze: najlepiej dopasowane do kształtu mojej głowy - mam najwięcej miejsca przed ustami i w przystępnej cenie.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez szym_ek » 14/1/2017, 16:23

Wracamy do motocykli :wink:
Dzisiaj przymierzyłem (zgodnie z planem) dwie maszyny.
Yamaha YZF125 ...wygląd super. Ale dla mnie trochę za wysoko - nie podpieram się całą stopą. No i pozycja na takim sportowym, do miasta... chyba byłaby męcząca, tak na co dzień. ...ale kusi, aby kiedyś mieć coś w tym stylu... jako drugi :P
Hyousung GT125 - wysokość na moje 170cm ok. Cała stopa na ziemi. Czuć, że to duży motocykl, przez ten pękaty bak. Wygląda dobrze, proporcje ok... dźwięk silnika nie pasuje do wyglądu... no ale w 125 inaczej nie będzie.
Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły, na czym warto usiąść, zanim podejmie się decyzję, to pokornie słucham. Na to chwilę, Korea jest faworytem :wink:
Załączniki
hyo.jpg
hyo.jpg (218.13 KiB) PrzeglÄ…dane 3867 razy
yzf.jpg
yzf.jpg (222.12 KiB) PrzeglÄ…dane 3867 razy
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Rolnik62 » 14/1/2017, 17:19

Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez szym_ek » 14/1/2017, 21:53

CBF - dla mnie, ma urodę motorowera ...lekka, ale tylko 10-11KM, gdy mogłoby być 15 :roll:
Raczej skupię się teraz na oglądaniu egzemplarzy Koreańczyków ...chyba, że spotkam "obniżone" YZF, to jeszcze raz się przymierzę :wink:
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Oastra » 15/1/2017, 08:12

Bierzesz pod uwagę r125 ale mówisz że za duża... A oglądałeś może cbr 125? Jest mniejsza i za pieniądze które chcesz wydać dostaniesz lepszy rocznik - tą generację która wyglada jak 600RR a może nawet nowszą, produkowaną od 2011 z szerszymi oponami itd. Miałem taką z 2006 i polecam bo przez te prawie 6tys kilometrów nic się nie zepsuło, ciągnęła dobrze do 10tys rpm oraz zmierzylem jej Vmax GPSem i przez 10km trzymała prędkość 120km/h(oczywiście wymagało to przyklejenia się do baku). Gdybym miał jeszcze raz wybierać 125 to znowu bym ją kupił
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez szym_ek » 16/1/2017, 07:44

Z CBR125 jest taki problem, że 90% jest w malowaniu biało-czerwonym-niebieskim lub Repsol... czyli udającym szybsze, aniżeli jest. Dla mnie, wygląda to śmiesznie. Jak znaczek M3 na 316 :wink: Jak znajdę w okolicy egzemplarz w jednolitym lub stonowanym malowaniu, to się przymierzę oczywiście... ale żeby jeździć po kraju dla tego motocykla, to ciśnienia nie mam.
Ostatnio edytowano 24/1/2017, 10:53 przez szym_ek, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Zimny72 » 16/1/2017, 09:29

Podziwiam... ;) dla znaczka "Honda" czy "Yamaha" wielu odpuszcza jedyne 125ccm we V-ce tj. Hyosunga GT125, choć to jedyne w tym zestawieniu moto, które wygląda jak dorosła 500-600-ka i ma silnik z mocniejszym dołem i środkiem oraz najlepiej brzmiącym wydechem jak na 125ccm. No ale jak tu pokazać się na dzielni na tzw. Hujosungu i wzbudzić szacun wśród kumpli? ;) Nie ważne, że to sprzęt, który najdłużej posłuży, którym najmniej trzeba się przejmować (ubezpieczenia) i na którym najwięcej można się nauczyć przed przesiadką na mocniejszy i markowy sprzęt... No i ten argument o odsprzedaży - jednak kolega znalazł egzemplarz do dosiadki...

Dodam jeszcze, że zarówno YZF jak i CBR mają sportową pozycję, co do nauki jazdy nie jest najlepszym pomysłem. Nie umiejąc nawet prawidłowo siedzieć w motocyklu, koledze po 30 minutach spuchną łapy, że o dłuższej trasie nie wspomnę.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Oastra » 16/1/2017, 11:08

Ten hyosung to w sumie gs500 z mniejszym silnikiem, po zdaniu prawka obdzwonilem wszystkich dilerow za modelem 650 z 2012 niestety żaden nie miał wersji obudowanej - więc uznanie do tej marki mam mimo że zaproponowałem cbr. Jest jeszcze sporych rozmiarów varadero z silnikiem v2 ale jak dla mnie ceny są za wysokie. A co do sportowej pozycji to według mnie jest lepsza, lepiej mi się jeździło na cbr niż na bandicie gdzie musze się wiercić przed zakretem żeby sie zakotwiczyć, szczególnie na trasie jak chcesz się schować za owiewką to wysoka kierownica przeszkadza. Ogólnie w trase wzialbym sportowo-turystyczny z pochyloną pozycją zamiast nakeda z owiewką jakim jest np bandit s.
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez Rura » 16/1/2017, 23:18

Ogólnie uważamy, że nie potrafisz jeździć motocyklem, ani tym bardziej przekazać wiedzy, ale jesteś osoba o jakiej pisał Zimny72 powyżej ;).
Kolega chciał czopra, lub klasyka, więc nie jest zainteresowany sportami - to raz, a dwa - na sporcie nie NAUCZYSZ się prawidłowo i dobrze jeździć, ani sport nie ma wcale wygodnej pozycji, szczególnie na start.
Oczywiście możesz uważać inaczej - i chwała Ci za to, że masz swoje zdanie, ale nie unieszczęśliwiaj innych na siłę ;).
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Oastra » 17/1/2017, 07:00

Wszystko prawda ale na r125 zainteresowany patrzył
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez szym_ek » 17/1/2017, 07:51

Spokój dziewczyny! Nie ciągnąć się za włosy :wink:
Sprawa wygląda następująco:
- z chopperów na razie się wyleczyłem
- do r125 przymierzyłem się tylko przy okazji... bo akurat był. Nie ukrywam, że wygląda świetnie, ale nie jest to motocykl na ten moment dla mnie. /za wysoki i pozycja/
- rozglądam się na tą chwilę za GT125, jak pojawi się egzemplarz, który mi się spodoba, to kupię. Egzemplarze, które oglądałem, nie wzbudziły mojego entuzjazmu... traktuję je, jako ostateczność.
- do CBR przymierzę się z czystej ciekawości, jeśli będzie taka okazja, aby mieć pełny obraz sytuacji
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Rolnik62 » 17/1/2017, 12:52

Możesz jeszcze diuka sprawdzić:

Obrazek

http://www.scigacz.pl/KTM,Duke,125,w,mi ... 18988.html



Oglądałem na allegro i tablicy hyosungi i żaden nie wygląda przyzwoicie poza nówkami :D
Generalnie nie ma co się w zimę spieszyć, bo nie trudno kupić coś, co wyglądało miesiąc temu tak:


Obrazek
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez szym_ek » 17/1/2017, 14:37

KTM Duke - jest bardzo ładny, ale to nie mój budżet ...dlatego nawet nie podchodzę do tematu, żeby sobie nie narobić "smaku" :wink:
Nie spieszę się... do wiosny, jeszcze trochę czasu jest... teoretycznie mógłbym kupić słaby egzemplarz i go dopieszczać, ale wychodzę z założenia, że jeśli ktoś nie dba o estetykę i drobiazgi, to jest duża szansa, że mechanicznie też nie dbał... a nie mam ochoty rozbierać na części pierwsze.

Nie mogąc znaleźć GTka w zadowalającym stanie, rozglądam się dalej.
Co myślicie o takim wynalazku: Sachs XTC-S 125
https://www.olx.pl/oferta/sachs-xtc-s-1 ... d484ffdf80
...i jeszcze pytanie o markę Derbi ...jest sens brać pod uwagę

edytuj posty
senekkorzenna
Myślisz, że ktoś, kto przeczytał post 3 dni temu, wróci do niego, aby go przeczytać jeszcze raz i sprawdzić, czy był może edytowany?
Edycja ma sens w tym samym dniu, max 1 dzień po napisaniu.
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Oastra » 24/1/2017, 10:16

Miałem sobie darować ale skoro większość tematów na tym forum ma offtop to...

Rura napisałeś
jesteś osoba o jakiej pisał Zimny72 powyżej

Czyli kupiłem cbr125 żeby pokazać innym? Co za bzdura. Sami piszecie żeby kupić Hyosunga bo wygląda jak 500 czy 600, bo siedzi w nim silnik optycznie większy, bo ma szersze opony - to jest raczej pozerstwo i lansiarstwo a nie zakup cbr125 która niczego nie udaje i jest niewiele większa od roweru, jest masa części zamiennych i jest tańsza w eksploatacji?
Druga sprawa
na sporcie nie NAUCZYSZ się prawidłowo i dobrze jeździć

To jakie trzeba mieć doświadczenie żeby ujarzmić sportową bestię o pojemności 125 ccm?
Po co one są produkowane jak nie po to żeby młodych uczyć jeździć? Tak jeździć żeby później wymiatali na torze większymi motocyklami? Jeździłeś "sportową" 125-ką? Zapomniałeś że jesteś w dziale 125?
Ogólnie uważamy, że nie potrafisz jeździć motocyklem

Nigdy nie powiem o sobie że umiem jeździć NIGDY; ale Ty pewnie jeździsz lepiej od Rossiego tak?
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez szym_ek » 24/1/2017, 10:47

Spokój mi tu ;) mój wątek i ja rządzę :D
Dla CBR od roku 2011 jestem w stanie nagiąć swój budżet, bo mi się podoba i z tego, co doczytałem, to siedzisko ma o wiele niżej, od YZF ...nie da się ukryć, że na pewno się przymierzę, zanim wydam kasę... na 99% w ten weekend :P
https://www.olx.pl/oferta/honda-cbr-125 ... f2facd5e6b
Dzisiaj rozesłałem zapytania do czterech warsztatów motocyklowych w mojej okolicy o oszacowanie kosztów remontu silnika 2T bo ...serce nie sługa ;) Wiem, że to nie jest racjonalne, ale... Mito <3 muszę zobaczyć na żywo... no muszę.
https://www.otomoto.pl/oferta/cagiva-mi ... xtor=SEC-8
/tak, zdaję sobie sprawę, że to nie ma 40KM ;) /
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê