Zobacz wÄ…tek - Brak iskry w starszym Dr250s
Advertisement
NAS Analytics TAG

Brak iskry w starszym Dr250s

Enduro, Cross
_________

Brak iskry w starszym Dr250s

Postprzez BrolyxPompa » 10/7/2016, 19:43

Witam, posiadam Suzuki Dr 250s prawdopodobnie z 1986r. Nie mam jak tego sprawdzić papiery dawno zginęły a tabliczka znamionowa została przetarta.
Kilka lat temu zginęła w nim iskra, Tata z moim bratem próbowali go naprawić i nawet parę razy im się udało lecz iskra znowu ginęła, tak oto się poddali.
Przedwczoraj postanowiłem sam się za to zabrać. Przełączając światła i stacyjkę w te i we w tą iskra się pojawiła. Szybko wkręciłem świece żeby go odpalić lecz nie zdążyłem i iskra znów zginęła. Zrobiłem tę samą sekwencje co wcześniej kopnąłem i motor odpalił. Przekręcając kluczyk na pozycje off motor nie zgasł lecz ja dostałem prądem, gdy motor zgasł mogłem go odpalić normalnie bez kluczyka więc zacząłem podejrzewać właśnie stacyjkę. Następnego dnia iskry już nie było więc wyciągnąłem stacyjkę po pryskałem ją odrdzewiaczem bo zacinała się na pozycyjnych i sprawdzałem kolejno żarówką gdzie dochodzi prąd. Za dużo mi to nie dało więc zostawiłem to i sprawdziłem prąd na cewce. Nie zależnie od tego w jakiej pozycji był kluczyk, na wychodzącym z modułu czarno żółtym kabelku dochodzącym do cewki był prąd i przechodził przez nią i wychodził przez czarny kabelek z powrotem do modułu. Iskry nadal nie ma, sam nie wiem co zrobić teraz. Trochę się rozpisałem chciałem jak najbardziej wam rozjaśnić sytuację. Pomocy!! ;) Przed chwilą zauważyłem, że prąd dochodzący do cewki to prąd taki stały a nie pojedyńcze impulsy. A i jeszcze jedno pytanie czy w kole zamachowym powinien być olej?
BrolyxPompa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2016, 19:37


Postprzez henio12323 » 14/7/2016, 09:14

po 1 tematy offroadowe załatwiamy w dziale offroad - przenoszę

ogólnie elektryka to cięzki temat, zwłaszcza w starych moto gdzie jest duza szansa że są jakieś przebicia, albo przeróbki.

na 1 miejscu poszukał bym schematu instalacji - moze po nim cos sie okaże, po 2 w ksiązce serwisowej ( domyslam sie ze o taka moze byc cięzko ) beda zapewne opisane wartosci rezystancji np statora itp itd. wiec mozna by sporo posprawdzać.

poza tym, troche dziwne jest to że raz iskra jest - i bez zadnej ingerencji juz jej nie ma.

jakbym kompletnie nic nie znalazł ( serwisówki, schematów i sił do kombinowania ;P ) to bym połozył od nowa instalacje, nie wiem jak bardzo jest skomplikowana, ale z tamtych lat to pewnie dosłownie pare przewodów jest, stacyjke mozna ominąć ( chyba że to moto z kwitami i chcesz sie poruszac po drogach publicznych )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez BrolyxPompa » 14/7/2016, 11:18

A czy to nie jest tak, że impulsator przekazuje pojedynczy impuls (co jeden obrót magnesów) i przekazuje go specjalnie tylko do zapłonu? Bo jeśli tak jest to prawdopodobnie jego wina bo przy wtyczce do modułu na białym kabelku (tym z impulsatora) prądu wcale nie ma. Tylko czemu moduł zapłonowy przekazuje stały prąd cewce?
BrolyxPompa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2016, 19:37

Postprzez Qcyq » 19/7/2016, 17:35

Na 98% moduł. Wsadź od jakiegoś skuterka do 60 zł kupisz, powinien ruszyć. Ewentualnie przejzyj kable ściągnij izolacje, może być coś przetarte i nie łapie styku. Kiedy ruszasz stacyjka itp robi się styk i jest Iskra. Spróbuj też palić i ruszać różnymi kablami, może jakoś ci to rozjaśni temat.
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez BrolyxPompa » 27/7/2016, 15:13

Ehh... 2 dni temu iskra się pojawiła, złożyłem go i jeździłem aż do dzisiaj i iskry znów nie ma. Co to może być, że raz działa a raz nie. Czy to moduł jak cewka dostaje cały czas prąd a iskry i tak nie ma?
BrolyxPompa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2016, 19:37

Postprzez henio12323 » 27/7/2016, 19:47

generalnie sprawa cięzka, moim zdaniem to cos nie łączy tzn raz łączy nie raz.. tylko że podczas jazdy jak nie ma szarpania ( dławienia sie jakby przez odcinanie zapłonu) to ciekawe co to moze tak nie łączyc - że od wibracji sie nie rozłącza samo. oddaj moto do fachowca - szybciej to ogarnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez BrolyxPompa » 27/7/2016, 20:37

Interesujące jest to, że on nigdy nie gaśnie w trasie tzn. gdy silnik pracuje. Iskra zawsze ginie niespodziewanie na postoju.
Oddać go do fachowca za bardzo nie mam jak i nie chcę z powodu prawdopodobnych kosztów wynikających z tego.
Spróbuje dorwać jakiś miernik tylko nie wiem co mam nim sprawdzić prócz oporności impulsatora.
BrolyxPompa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2016, 19:37

Postprzez BrolyxPompa » 6/8/2016, 20:08

Poczyniłem znaczne postępy, otóż odkryłem ze moduł nie daje masy cewce.

Podłączyłem moduł od quada 125 4t który ma tylko 4 piny (zasilanie, impulsator, masę i prąd dla cewki) nie ma masy dla cewki więc podłączyłem ją tylko do silnika i iskra jest !
Takiej samej sztuczki spróbowałem ze starym modułem lecz nic to nie dało, wychodzi na to, że masa MUSI być z modułu.

Czy da się jakoś ominąć te masę?
I czy ewentualnie nie było by problemów z pracą silnika na module od quada?
BrolyxPompa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2016, 19:37

Postprzez BrolyxPompa » 18/8/2016, 14:37

Kupiłem jakiś moduł na allegro, motor normalnie odpala i chodzi na niskich obrotach ale jak dam trochę gazu od razu gaśnie.

Wiem tylko ,że moduł jest ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu.

Nowego oryginalnego raczej nie kupię bo to koszt ok. 2000zł a wysłać go do naprawy teraz nie chcę bo wróci za 3 tygodnie.
Najlepiej gdybym znalazł jakiś tańszy zamiennik tylko nie wiem jaki.
BrolyxPompa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2016, 19:37

Postprzez henio12323 » 18/8/2016, 19:23

elektryka to ogólnie ciezki temat.. no własnie jaki.. gdzie... co i jak. to wszystko nie takie proste że kupisz i bedzie działało. chyba że wiesz co do czego i sobie podpasujesz np piny. poprzekładasz czy cos i pole do popisu jeżeli chodzi o moduły bedzie spore. tylko też często ciezko znaleźć o jakiekolwiek info na temat chinskich modułów - ostatnio w quadzie miałem podobny problem. naszukałem sie co nie miara zeby chociaż schemat jakiś dorwać.. nic nie ma. ale szukaj kombinuj próbuj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê