Zobacz wątek - Problem z płynem chłodniczym zx 9 r
NAS Analytics TAG

Problem z płynem chłodniczym zx 9 r

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z płynem chłodniczym zx 9 r

Postprzez konrad8811222 » 23/8/2015, 09:04

Witam. Mam problem w mojej 9-tce z roku 96. Mianowicie problem wygląda tak ze po przejechaniu około 20 kilometrów wywala cały płyn z układu a po dobrej jeździe nawet po 10 km po 1 wywaleniu płynu testowałem okład na wodzie ( szkoda płynu ) najpierw zajrzałem do termostatu który jak się okazało był uszkodzony , po założeniu nowego termostatu była jazda próbna i po jakiś 50-80 kilometrach nie było oznako ubytku wody. Za kilka dni postanowiłem znowu pojeździć , tym razem po 10 km wywaliło mi cały zbiorniczek wody , po uzupełnieniu okładu i po następnych 10 kilometrach dobrze ze znalazłem płynący strumyk i skorzystałem z możliwości dolania wody , tym razem brakowało w samym okładzie 1.5 l wody wiec stwierdziłem ze powolutku trzeba jechać do domu. Przed samym domem i ściągnęło mi dolnego węza z chłodnicy pozbyłem się resztki wody z układu. Po ponownym napełnieniu układu i nagrzaniem układu chłodzenia widziałem w zbiorniku wyrównawczym bąbelki. Wiec postanowiłem ze to raczej uszczelka pod głowica pomimo ze robiłem uszczelkę 3 lata temu z innego powodu niż przegrzanie. Po częściowym rozebraniu motocykla postanowiłem zajrzeć do pompy wody . Pompa ma ułamany jeden z dwóch ząbków napędowych. I moje pytanie brzmi czy to aby na pewno jest uszczelka ??? Dzięki za odpowiedzi.
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa


Postprzez Katje » 23/8/2015, 17:10

A jak temperatura silnika? Przegrzewa się?
Jak poziom płynu, nie ma go za dużo?
Tę pompę to tak czy siak musisz wymienić. Może być tak, że płyn nie krąży, nagrzewa się i wtedy go wywala.
Jak nagrzejesz motor to chłodnica też jest nagrzana? Może być coś zatkane w układzie.
Jak zalewasz cały układ od nowa, to może się zapowietrzyć, więc wymaga odpowietrzenia.
Co do uszczelki to jeśli przegrzałeś silnik raz i drugi to może być tak, że też będzie do wymiany.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez konrad8811222 » 23/8/2015, 18:44

Chłodnica jest równomiernie ciepła na całej jej powierzchni wszystkie węże są ciepłe jednakowo , wodę wyrzuca dopiero gdy wskaźnik temperatury osiągnie 2/3 skali , temperatura sięga blisko czerwonego pola dopiero gdy wody jest już bardzo mało a w zbiorniczku woda aż się gotuje. Przy spokojniejszej jeździe zanim wyrzuci wodę to trochę trwa a gdy silnik siega blisko czerwonych pól to nie zdążę się obejrzeć i wody nie ma. Wentylator sie załącza , czujnik sprawdzałem bo wrzuciłem to do płynu z grzałką taką małą jak kiedyś się gotowała wode na herbatę i przy początku ruchu wody przed gotowaniem zalanczal się. Cały układ płakałem woda pod ciśnieniem gdy zaczęło się to dziać. Najważniejsze chyba jest to że gdy pierwszy raz wyrzucili mi płyn to nawet nie jeździłem agresywnie i nie było gorąco bo było około 20 stopni. Nie mogę znaleźć w tym momencie pompy do zx 9 i mam pytanie czy pompa od zx 7 pasuje ?.
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Katje » 23/8/2015, 18:57

A patrzyłeś dokładnie czy nie masz jakiejś nieszczelności w układzie?
Co do pompy to musisz sprawdzić na partzilli czy będzie pasować.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez konrad8811222 » 23/8/2015, 19:56

Wymieniłem większość węży na nowe te które po oględzinach były zgniecione lub nagryzione zębem czasu. Jestem już tylko nie pewny korka wlewowego.
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez konrad8811222 » 23/8/2015, 20:13

Jeśli znasz tą stronę która podałeś to czy możesz sprawdzić tą pompę bo ja słabo znam angielski. Dzięki z gory
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Katje » 23/8/2015, 20:46

Numer części 49044-1069, możesz sobie wpisać w google i zobaczyć, czy to na pewno to co Ty masz. A tu masz listę motocykli, w których ta pompa jest zastosowana http://www.partzilla.com/parts/detail/k ... -1069.html

Co do korka chłodnicy to tak, może też tak być, że ciśnienia nie trzyma, ale żeby to sprawdzić to już trzeba sprzętu specjalnego.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez konrad8811222 » 24/8/2015, 06:09

I co dalej myslec o tych objawach ? Jak obejść się bez niepotrzebnych kosztów ?
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Katje » 24/8/2015, 07:52

Pompa tak czy siak do wymiany, więc ja bym na Twoim miejscu zrobiła najpierw to i zobaczyła co dalej. Z tego co piszesz wszystko inne już sprawdziłeś: chłodnicę, termostat, węże... Co do korka to sam możesz go tylko wizualnie sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń i czy uszczelki są w dobrym stanie. Do sprawdzenia ciśnienia w całym układzie musiałbyś mieć sprzęt albo zabrać motocykl do odpowiedniego serwisu. No i uszczelka pod głowicą jest podejrzana, ale to już wiesz.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez konrad8811222 » 24/8/2015, 17:50

Dzięki będę kombinować co dalej działać.
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez konrad8811222 » 30/8/2015, 19:32

Witam wymieniłem pompę wody i korek wlewu do chłodnicy i teraz sytuacja wygląda tak że po dobrym teście gotuję mi się płyn w zbiorniczku i wariuje wskaźnik temperatury a po odkreceniu korka wlewowego brakuje tyle samo co jest w zbiorniczku wyrownawczym. Co o tym myśleć?
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Glenroy » 30/8/2015, 19:42

A układ został należycie odpowietrzony? Czy po prostu zamontowałeś pompę, wlałeś płyn i w palnik z układem, w którym objętościowo jest z pół litra powietrza? :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez konrad8811222 » 31/8/2015, 19:01

Dzisiaj przy odlewania płynu do układu sciskalem węże przez kilka minut i jakieś Babel leciały ale po przejechaniu około 15-20 km i powrocie do domu w zbiorniczku podniósł się płyn ale nawet nie do maximum potem postawiłem ją na wolnych obrotach z 20 minut i temperatura rosła i spadała wentylator sie wlanczal i wylanczal sam nie wiem co o tym myśleć. A jak dobrze odpowietrzyc układ?
konrad8811222
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Glenroy » 31/8/2015, 19:23

Trafiłem przez przypadek na taki temat jak Twój:
viewtopic.php?t=18636&postdays=0&postorder=asc&start=20
i wychodzi na to, że w "dziewiątkach" notorycznie padają uszczelki pod głowicą ;).

A jak odpowietrzyć układ? Odkręcasz korek na chłodnicy, nie w zbiorniku wyrównawczym, odpalasz sprzęt i w zasadzie wszystko robi się samo bo powietrze zostaje wypchnięte do najwyżej położonego punktu, a tym jest właśnie chłodnica :). Możesz oczywiście pomacać węże żeby wspomóc motocykl, przy odpowietrzaniu bankowo ubędzie płynu w chłodnicy, gasisz sprzęt, pozwalasz mu te pół godziny ostygnąć, dolewasz płynu i znowu tak już dla pewności zostawiasz go z odkręconym korkiem aż włączy się wentylator. Zakręcasz korek, składasz wszystko do kupy i w drogę :). Przynajmniej ja w ten sposób wymieniałem zawsze płyn i wszystko działało :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SpeedyGonzales » 1/9/2015, 21:33

Z macaniem węży dobra metoda, też tak robię ale wystarczy bieżąco dolewać i tyle. Przejażdżka, ponowne sprawdzenie i ew dolewka (nie odkręcać na gorącym) i tyle.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez melvin » 2/9/2015, 21:38

W takiej samej kawie u znajomego wywalanie płynu było spowodowane pękniętą tuleją...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na gr