przez Raczek_6 » 22/5/2010, 22:08
Jeśli chodzi o ciśnienie powietrza w oponach - ile pompować, to w Aprili RSV są całe 2 strony z wyszczególnionymi oponami (producent, model) oraz ciśnieniem na drogę i na tor.
Tam producent zadbało użytkownika, w niektórych Ducati jest podobnie.
Im cięższy pojazd tym teoretycznie większe ciśnienie, GSX-R 600, 750, 1000, 1300 (im cięższy tym więcej powietrza w przednim kole).
Jeździłem na ulicach na ciśnieniu mniejszym o 0,5 - temperatura powietrza powyżej +20st.C. , jak dla mnie brak różnicy, kwestia przyzwyczajenia.
Ogólnie jak jest za niskie ciśnienie to motocykl gorzej się prowadzi, wyczuwalne jest że bardziej trzeba walczyć żeby złożyć się w zakręt, do momentu rozgrzania opon do odpowiedniej temperatury.
Po za tym na oponie zawsze jest podawane maksymalne dopuszczalne ciśnienie, a nie ciśnienie zalecane.
Kiedyś znajomy robił test w puszce, opony 185/60R14 napompowane do 2,0bar , przy podjeżdżaniu pod nie duży krawężnik z prędkością 10km/h, ciśnienie wzrosło do 20bar (mieli wskaźnik do 25bar), to do jakiej wartości wzrasta przy wpadnięciu w dziurę z prędkością 80km/h ?
Dlatego producent opony opisuje maksymalne dopuszczalne ciśnienie w oponie ...