Zobacz wątek - Drugi motocykl, pierwsze enduro.
NAS Analytics TAG

Drugi motocykl, pierwsze enduro.

Enduro, Cross
_________

Drugi motocykl, pierwsze enduro.

Postprzez KriziJP69 » 1/8/2015, 16:52

W przyszłości planuję zakup jakiegoś Enduraka. I chciałbym się zapytać szczególnie osoby, które się na tym znają - jakie enduro będzie dla mnie idealne i czy 2T czy 4T (Oczywiście wiem, że 4T droższe do utrzymania)
Moje wymogi:
-Nieduża waga
-Niskie koszty utrzymania
-Niewysokie (W razie potrzeby: na DT 125 wsiądę i ustoję opierając się na jednej nodze)
-Nie chcę, żeby się za często psuł (moja jazda można powiedzieć amatorska, ale wiadomo od czego są te sprzęty)
-Coś do 8 000zł
-Roczny koszt utrzymania +/- 3 000zł - 4 000zł

Moja jazda:
-Las ( Ścieżki, dróżki. Tatr u mnie nie ma :P )
-Łąki
-Nieduże podjazdy
-Czasem na tylne koło :D

Myślę, że przez czas zbierania pieniędzy potrzebnych na zakup Enduro, podszkolę się na DT 125 kuzyna. Jest ona lekko "dopakowana", więc ma ona więcej mocy - dupę mi urywa jak to mówią :D
Proszę o pomoc w wyborze sprzętu pod moje potrzeby i umiejętności. Jak na razie jeżdżę WSK 125, która myślę zapewniła mi już całą swoją możliwą do okazania zabawę i pokierowała mnie, mam nadzieję wystarczająco, w kroki Off Road'u.

( W razie czego jestem tutaj nowy i mogę czegoś nie wiedzieć :lol: )
KriziJP69
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/8/2015, 16:41


Postprzez henio12323 » 1/8/2015, 17:13

1) 4T droższe nie zawsze jest,

- nieduza waga zawsze to zaleta 2takta
- niskie koszta - hard enduro odpada, jak juz to jakies soft enduro


ciezko troche mi doradzic, DT 125 za 8 tysi kupisz praktycznie idealną sztuke, ona jest swietna na pcozątek, duzo potrafi, ale nie jest to wyczynówka, wiec w terenie zawieszenie, silnik hamulce w koncu dadzą o sobie znać że sie nie nadają, - pytanie tylko kiedy, niektórym DTtka wystarcza na dłuuuuuuugo i wraz nie ogarniają jak potrzeba.

z drugiej strony jest np ktm exc, kilka razy drozsze utrzymanie, mniejsza masa, duzo lepsze osiagi i mozliwosci, wyzszy motocykl, i drozszy w zakupie, za 8 klocków kupisz moto mocno średnie, chociaz i w tej cenie łapią sie jeszcze trupy nawet. ale za 3-4 tysie powinienes utrzymać moto sezonowo

wybierz w ktorą strone wolisz isć, DTtka - tania, niezawodna

czy ktm - duze mozliwosci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez KriziJP69 » 1/8/2015, 17:26

A jak myślisz, Huśka WRE 125 pasowałaby czy raczej pozostać przy temacie DT ? Pytałem się też na innej stronie i jedna osoba zaproponowała mi Hondę HM CRE, o której pierwsze słyszę. Teoretycznie wygląda dobrze, ale teoria to nie praktyka - może okazać się mylna ;)
KriziJP69
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/8/2015, 16:41

Postprzez henio12323 » 1/8/2015, 18:04

chciałem żebys wybrał i bysmy dalej mysleli nad modelem. wre i DT to jedna klasa i praktycznie to samo.

CRE to hard enduro ale nie polecam za bardzo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KriziJP69 » 1/8/2015, 18:59

WRE to dla mnie coś nowego (nigdy na tym nie siedziałem i nie miałem styczności z tą maszyną, widziałem tylko na żywo Huśkę TE 450 znajomego - niska i lekka), ale DT to już co innego. Więc raczej pomówmy o Yamaszce :D
KriziJP69
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/8/2015, 16:41

Postprzez papek23 » 1/8/2015, 19:04

no ja polecam klx 250 ja mam osobscie raczej nic sie nie psuje wszysto jak jest ok to sie jedzi i jezdzi a paliwa ledwo wącha oile zadbana sztuka to spoko w porównaniu do dt to przepasc :) lepszy zawias i fajnie idzie a za tą cene wyrwiesz fajną sztuke
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz

Postprzez KriziJP69 » 1/8/2015, 19:20

A jak z utrzymaniem tej Kawki :D ? Zawieszenie też jest dobre ? I który rocznik warto wziąć pod uwagę ?
KriziJP69
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/8/2015, 16:41

Postprzez braaaap » 1/8/2015, 19:22

Ją kolego od siebie mogę ci polecić Hondę CRM.dosyć lekka tania w eksploatacji moc wystarczającą i na kółku można polatac.części masz pełno bo pasują od Hondy nsr tylko skrzynią się różni i ceny też dobre.
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 1/8/2015, 21:20

crm fajna ale praktycznie zabytkowa

WRE i DT to jedna klasa, w zasadzie tej samej "klasy" zawieszenie, silniki podobne itp itd. wiec to bez róznicy co kupisz, DT bardziej popularna i duzo łatwiejsza do serwisowania, tylko że tego serwisowania prawie nie ma, wiec nie ma czego sie bać mocno przy husce

co innego huska WR to juz model porównywalny z ktmem EXC np.

kawasaki klx to też sprzęt pokroju DTtki, chociaz ma porównywalnie całkiem fajny zawias, przynajmniej stare gaźnikowce, nowsze wtrysku po wykonaniu widać bardziej że wpasowująsie typowo w dual sporta.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KriziJP69 » 1/8/2015, 22:36

Dzięki wielkie :lol: Najpierw kupię DT a potem pomyślę pomiędzy WR 125 2T Huśką, a WR 250 4T Yamahą, bo te sprzęty najbardziej przypadły mi do gustu :)
KriziJP69
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/8/2015, 16:41



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości




na gr