Drugi motocykl, pierwsze enduro.
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Drugi motocykl, pierwsze enduro.
W przyszłości planuję zakup jakiegoś Enduraka. I chciałbym się zapytać szczególnie osoby, które się na tym znają - jakie enduro będzie dla mnie idealne i czy 2T czy 4T (Oczywiście wiem, że 4T droższe do utrzymania)
Moje wymogi:
-Nieduża waga
-Niskie koszty utrzymania
-Niewysokie (W razie potrzeby: na DT 125 wsiądę i ustoję opierając się na jednej nodze)
-Nie chcę, żeby się za często psuł (moja jazda można powiedzieć amatorska, ale wiadomo od czego są te sprzęty)
-Coś do 8 000zł
-Roczny koszt utrzymania +/- 3 000zł - 4 000zł
Moja jazda:
-Las ( Ścieżki, dróżki. Tatr u mnie nie ma )
-Łąki
-Nieduże podjazdy
-Czasem na tylne koło
Myślę, że przez czas zbierania pieniędzy potrzebnych na zakup Enduro, podszkolę się na DT 125 kuzyna. Jest ona lekko "dopakowana", więc ma ona więcej mocy - dupę mi urywa jak to mówią
Proszę o pomoc w wyborze sprzętu pod moje potrzeby i umiejętności. Jak na razie jeżdżę WSK 125, która myślę zapewniła mi już całą swoją możliwą do okazania zabawę i pokierowała mnie, mam nadzieję wystarczająco, w kroki Off Road'u.
( W razie czego jestem tutaj nowy i mogę czegoś nie wiedzieć )
Moje wymogi:
-Nieduża waga
-Niskie koszty utrzymania
-Niewysokie (W razie potrzeby: na DT 125 wsiądę i ustoję opierając się na jednej nodze)
-Nie chcę, żeby się za często psuł (moja jazda można powiedzieć amatorska, ale wiadomo od czego są te sprzęty)
-Coś do 8 000zł
-Roczny koszt utrzymania +/- 3 000zł - 4 000zł
Moja jazda:
-Las ( Ścieżki, dróżki. Tatr u mnie nie ma )
-Łąki
-Nieduże podjazdy
-Czasem na tylne koło
Myślę, że przez czas zbierania pieniędzy potrzebnych na zakup Enduro, podszkolę się na DT 125 kuzyna. Jest ona lekko "dopakowana", więc ma ona więcej mocy - dupę mi urywa jak to mówią
Proszę o pomoc w wyborze sprzętu pod moje potrzeby i umiejętności. Jak na razie jeżdżę WSK 125, która myślę zapewniła mi już całą swoją możliwą do okazania zabawę i pokierowała mnie, mam nadzieję wystarczająco, w kroki Off Road'u.
( W razie czego jestem tutaj nowy i mogę czegoś nie wiedzieć )
- KriziJP69
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 1/8/2015, 16:41
1) 4T droższe nie zawsze jest,
- nieduza waga zawsze to zaleta 2takta
- niskie koszta - hard enduro odpada, jak juz to jakies soft enduro
ciezko troche mi doradzic, DT 125 za 8 tysi kupisz praktycznie idealną sztuke, ona jest swietna na pcozątek, duzo potrafi, ale nie jest to wyczynówka, wiec w terenie zawieszenie, silnik hamulce w koncu dadzą o sobie znać że sie nie nadają, - pytanie tylko kiedy, niektórym DTtka wystarcza na dłuuuuuuugo i wraz nie ogarniają jak potrzeba.
z drugiej strony jest np ktm exc, kilka razy drozsze utrzymanie, mniejsza masa, duzo lepsze osiagi i mozliwosci, wyzszy motocykl, i drozszy w zakupie, za 8 klocków kupisz moto mocno średnie, chociaz i w tej cenie łapią sie jeszcze trupy nawet. ale za 3-4 tysie powinienes utrzymać moto sezonowo
wybierz w ktorą strone wolisz isć, DTtka - tania, niezawodna
czy ktm - duze mozliwosci
- nieduza waga zawsze to zaleta 2takta
- niskie koszta - hard enduro odpada, jak juz to jakies soft enduro
ciezko troche mi doradzic, DT 125 za 8 tysi kupisz praktycznie idealną sztuke, ona jest swietna na pcozątek, duzo potrafi, ale nie jest to wyczynówka, wiec w terenie zawieszenie, silnik hamulce w koncu dadzą o sobie znać że sie nie nadają, - pytanie tylko kiedy, niektórym DTtka wystarcza na dłuuuuuuugo i wraz nie ogarniają jak potrzeba.
z drugiej strony jest np ktm exc, kilka razy drozsze utrzymanie, mniejsza masa, duzo lepsze osiagi i mozliwosci, wyzszy motocykl, i drozszy w zakupie, za 8 klocków kupisz moto mocno średnie, chociaz i w tej cenie łapią sie jeszcze trupy nawet. ale za 3-4 tysie powinienes utrzymać moto sezonowo
wybierz w ktorą strone wolisz isć, DTtka - tania, niezawodna
czy ktm - duze mozliwosci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A jak myślisz, Huśka WRE 125 pasowałaby czy raczej pozostać przy temacie DT ? Pytałem się też na innej stronie i jedna osoba zaproponowała mi Hondę HM CRE, o której pierwsze słyszę. Teoretycznie wygląda dobrze, ale teoria to nie praktyka - może okazać się mylna
- KriziJP69
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 1/8/2015, 16:41
chciałem żebys wybrał i bysmy dalej mysleli nad modelem. wre i DT to jedna klasa i praktycznie to samo.
CRE to hard enduro ale nie polecam za bardzo.
CRE to hard enduro ale nie polecam za bardzo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no ja polecam klx 250 ja mam osobscie raczej nic sie nie psuje wszysto jak jest ok to sie jedzi i jezdzi a paliwa ledwo wącha oile zadbana sztuka to spoko w porównaniu do dt to przepasc lepszy zawias i fajnie idzie a za tą cene wyrwiesz fajną sztuke
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz
Ją kolego od siebie mogę ci polecić Hondę CRM.dosyć lekka tania w eksploatacji moc wystarczającą i na kółku można polatac.części masz pełno bo pasują od Hondy nsr tylko skrzynią się różni i ceny też dobre.
Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
crm fajna ale praktycznie zabytkowa
WRE i DT to jedna klasa, w zasadzie tej samej "klasy" zawieszenie, silniki podobne itp itd. wiec to bez róznicy co kupisz, DT bardziej popularna i duzo łatwiejsza do serwisowania, tylko że tego serwisowania prawie nie ma, wiec nie ma czego sie bać mocno przy husce
co innego huska WR to juz model porównywalny z ktmem EXC np.
kawasaki klx to też sprzęt pokroju DTtki, chociaz ma porównywalnie całkiem fajny zawias, przynajmniej stare gaźnikowce, nowsze wtrysku po wykonaniu widać bardziej że wpasowująsie typowo w dual sporta.
WRE i DT to jedna klasa, w zasadzie tej samej "klasy" zawieszenie, silniki podobne itp itd. wiec to bez róznicy co kupisz, DT bardziej popularna i duzo łatwiejsza do serwisowania, tylko że tego serwisowania prawie nie ma, wiec nie ma czego sie bać mocno przy husce
co innego huska WR to juz model porównywalny z ktmem EXC np.
kawasaki klx to też sprzęt pokroju DTtki, chociaz ma porównywalnie całkiem fajny zawias, przynajmniej stare gaźnikowce, nowsze wtrysku po wykonaniu widać bardziej że wpasowująsie typowo w dual sporta.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości