Zobacz wątek - usuwanie starego smaru
NAS Analytics TAG

usuwanie starego smaru

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

usuwanie starego smaru

Postprzez stareRadio » 19/2/2013, 17:47

Lubię mieć czyste moto, lubię dbać i uważam ze dłużej przez to pożyję ( i ja i moto) przeto zapytanie.
Można umyć cały układ napędowy ze starego smarowidła używając nafty i szczoteczki lub innej chemii,można tak doczyścić amor tylny.
Czym wyczyścić centralkę i wokół zębatki zdawczej ? Warstwę można mierzyć i pewnie wyjdzie z 2-4 mm. Jedno przetarcie szczoteczki i po niej, płyn akra - chyba trzeba by pryskać z 10 albo 15x ? Jazda na myjnie i bezpośrednio piana + woda - nie pomaga.
Odkręcić centalną i ropą ?

EDIT: nie pytam o czyszczenie napędu !
Ostatnio edytowano 19/2/2013, 18:23 przez stareRadio, łącznie edytowano 1 raz
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica


Postprzez Jasiu123 » 19/2/2013, 18:19

Centralke myj czym chcesz byle farba nie zlazła, może być nafta, benzyna itd.
łańcuch tylko nafta... bądz oczywiście jakieś specjalne środki do czyszczenia łańcucha :-) nafta to budżetowa opcja ale skuteczna.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28


Postprzez Vergon » 19/2/2013, 19:56

Długi pędzel/szczotka + nafta/benzyna ekstrakcyjna i jedziesz. Przy okazji pobrudzisz wszystko dookoła i będziesz musiał myć te same miejsca po 5 razy zmieniając za każdym razem środek myjący na czysty i myjąc pędzel/szczotkę, ale doczyścisz. Jak nie masz zdawczej na wierzchu to zdejmij jej osłonę, będzie łatwiej i porządniej doczyszczone.
Taka warstwa nie zbiera się w miesiąc, więc warto pobawić się raz, dwa razy w sezonie i mieć błysk.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez stareRadio » 19/2/2013, 20:34

Prawda , zebrała się w kilka lat i teraz chce zrobic z tym porządek. Oslone od zdawczej juz myłem, wahacz również.Został tylko amor, central i wokół.
Fascynujące zajęcie ...
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez daniel9970 » 19/2/2013, 21:02

Ja jak czyściłem napęd od mojego Fazera zaraz po zakupie, to zdjąłem całkiem łańcuch bo był baardzo bardzo zasyfiony z reszta tak jak i cala reszta napędu. A więc zdjąłem łańcuch, nalałem do plastikowego pudełka (dość podłużnego i niezbyt głębokiego, tak żeby łańcuch się tylko trochę zanurzył) benzyny ekstrakcyjnej i powoli przeciągałem łańcuch przez to pudełko jednocześnie czyszcząc go szczoteczka do zębów. Łańcuch wygląda jak nowy, a co do napędu i okolic które też były w nieciekawym stanie to użyłem benzyny i dość twardego pędzelka. Godzinka szorowania i wszystko było w miarę czyste, później tylko umyłem moto dokładnie szamponem i nasmarowałem dobrze łańcuch. Moim zdaniem to dobry i dość tani sposób.;)
Fazer 600
Avatar użytkownika
daniel9970
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 19/2/2013, 21:02

ja polecam płyn DIMER - w róznych proporcjach, nawet 1:1 w takie zasyfione miejsca i duzo mniejszy roztwór na reszte moto. niestety płyn ma troche wade - jest o tyle zrący że wszystkie rzeczy aluminiowe stracą nieco blask. ( ale wystarczy szmatka z pastą tempo, albo czysciwo w postaci waty stalowej i w kilka minut błyszczy sie jak nowe ;d ) a zalety - moto moim zdaniem czysci lepiej niz inny preparat - chyba że preparat jest o podobnym składzie. smigam w terenie, i mam kazdy rodzaj syfu, olej, sadza, 30 rodzajów błota. jedno schodzi pod bieżącą wodą, inne jest takie tłuste ze szczotka tylko rozmazuje. za to po uzyciu dimerka moto domywam jak nigdy. myłem nie raz na myjkach dobrych z ciepłą wodą, jakimis pianami aktywnymi ( własciwie dimer to też rodzaj aktywnej piany ) i zawsze moto było czyste, ale w zakamarkach, albo takie elementy jak spręzyna zawieszenia itp, zawsze miało smugi z syfu. jak od kumpla wziałem troszke dimerka spryskałem to nie poznałem własnego moto. domyło świetnie i do dzisiaj go uzywam. pryskam ręcznie czyms roztwór, i myjką o niewielkiej mocy nawet spłukuje i moto jest zwykle domyte jak trzeba, a syf przy zębatce własnie robie wiekszym stęzeniem. jak moto stoi np teraz na zimowym serwisie i nie mam jak myc myjka to uzywam pędzla i benzyny ekstakcyjnej. ew zmywacza do hamulców ( jest najtanszy i czesto inne zmywacze róznego typu są wręcz identyczne a są drozsze )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez stareRadio » 19/2/2013, 21:22

daniel9970, podkreślałem jaką cześć chce czyścić, ale dzięki za odpowiedz :)

henio , a porównywałeś Dimer'a z płynem K2 Akra ? pewnie trochę mocniejszy ....
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Jasiu123 » 19/2/2013, 21:36

Łańcucha nie myje się w ekstrakcyjnej bo zle wpływa na gumę a w łańcuchu są gumowe oringi... myślalem że wszyscy to wiiedzą :-) nafta, nafta i jeszcze raz nafta.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez daniel9970 » 19/2/2013, 21:37

Centralkę także czyściłem benzyną.:P Ale z tym Dimerem to chyba dobry pomysł, sam też go używam ale tak jak mówi henio trzeba uważać żeby nie przesadzić z proporcjami, używam go własnie tylko wtedy gry chce wyczyścić np błoto z zza kolektorów, tam gdzie nie mogę dojść nawet ręką. Bardziej przydaje sie do czyszczenia Quada niż fazera bo wiadomo Fazerem po błocie czesto nie śmigam.



Jasiu123 No widzisz, teraz już wiem, ale łańcuch latał już cały sezon i nie widać specjalnie śladów zużycia.
Fazer 600
Avatar użytkownika
daniel9970
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mentos1111 » 20/2/2013, 08:48

daniel9970 napisał(a):ale łańcuch latał już cały sezon i nie widać specjalnie śladów zużycia.


co nie znaczy ze nie wpłyneło to na niego w nie korzystny sposób ;D
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kamilk-94 » 1/6/2015, 08:14

Spróbuj może ten z KEMI http://www.kreocen.pl/produkt/KEMIA-Srodek-do-usuwania-zabrudzen-olejowo-tluszczowych-05l-18_736_2405673.html (otwórz link) . U mnie się fajnie sprawdza, jak za taką cenę (6,50) to na prawdę warto. Dobrze czyści smar i ropę.
Załączniki
KEMIA-Srodek-do-usuwania-zabrudzen-olejowo-tluszczowych-0-5l.jpg
Kemia
KEMIA-Srodek-do-usuwania-zabrudzen-olejowo-tluszczowych-0-5l.jpg (4.45 KiB) Przeglądane 4411 razy
kamil
kamilk-94
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1/6/2015, 08:01

Postprzez henio12323 » 1/6/2015, 12:36

co do DIMERA - on sam w sobie jest mega mocny, wystarczy sobie krople dac na ręke i pod biezącą wodą trzeba kilkanascie sekund płukać bo czuć że zmniejsza napięcie wody. akra jest podobne ale juz rozcięczone, dimer w butelce jest kilkanascie razy bardziej stęzony i mozna sobie walnąć takie stęzenie jakie pasuje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na gr