Zobacz wątek - Manewrowanie przy "żółwich" prędkościach
NAS Analytics TAG

Manewrowanie przy "żółwich" prędkościach

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Manewrowanie przy "żółwich" prędkościach

Postprzez WisniaWRC » 22/5/2015, 23:57

Witam. Jestem w trakcie nauki jazdy, na swojej pierwszej "dużej" pojemności - FZS600 (nie liczę doświadczenia na "odkurzaczach", MZ i DT125, bo to całkiem co innego).
Sporo czytałem na temat technik jazdy (głownie na niniejszym forum) i oglądałem jeszcze więcej materiałów szkoleniowych. Wiele rzeczy dzięki temu ogarnąłem, bez zawracania niczyjej d*py banalnymi pytaniami, na które odpowiedź można znaleźć w przeciągu kilku sekund.
Nigdzie jednak nie doszukałem się jednoznacznego rozwiązania mojego - aktualnie jedynego - problemu:


Manewrowanie motocyklem przy najniższych prędkościach.
Korek uliczny, 2 pasy. Chcę przejechać między samochodami. Jest między nimi bardzo wąsko. W jaki sposób mogę zachować równowagę i zrobić to pewnie, bezstresowo?
Znalazłem jedynie (niezbyt wyczerpujące, wręcz szczątkowe) informacje na temat 3 metod:

1. Operowanie sprzęgłem i gazem (trochę półsprzęgła, trochę całkowicie "rozsprzęglonego" napędu) + hamulec, w razie potrzeby ---> Wydaje mi się to najmniej szkodliwe dla podzespołów ale wtedy nie czuję się ani trochę pewnie. Ciężko mi utrzymać równowagę, często muszę się podpierać nogami i w sumie sam nigdy nie wiem do końca, w którym momencie powinienem to zrobić. Wiem tylko, kiedy już zdecydowanie muszę.

2. Półsprzęgło + gaz + hebel tylny ---> działa super, tylko tak na moją logikę tarcza sprzęgłowa wtedy cierpi. Co najmniej mocno.

3. Gaz + hamulec tylny ---> Powiedzmy że co do efektu - uplasowałbym tę opcję pomiędzy dwiema poprzednimi. Nie wydaje mi się to jednak właściwe i zdrowe dla silnika.

Co o tym sądzicie? Która technika jest najlepsza? Której używacie? Może jakiś inny patent?
Pytanie dotyczy też takich manewrów, jak na przykład zawracanie na wąskiej drodze / parkingu.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
WisniaWRC
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/1/2011, 23:18
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez leff » 23/5/2015, 21:34

gaz+ tylny hebel a na koncu operowanie sprzeglem
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez lagiboy » 24/5/2015, 07:54

gaz, tylny hebel, jeśli bardzo ciasno wtedy operowanie sprzęgłem i w razie potrzeby nawet "chodzenie". im dłużej będziesz jeździł tym lepiej będziesz oceniał czy się zmieścisz.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez leff » 24/5/2015, 19:59

z chodzeniem to ja bym tak sie nie spieszyl, mozna sobie nozki uszkodzic
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez WisniaWRC » 25/5/2015, 16:12

Ok, jeszcze raz wielkie dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
WisniaWRC
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/1/2011, 23:18
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fugu » 25/5/2015, 16:24

W jaki sposób mogę zachować równowagę i zrobić to pewnie, bezstresowo?


Zrob prawo jazdy. Tam wytlumacza Ci dokladnie, jak poruszac motocykl przy niskich predkosciach.

Mozesz tez sprobowac pocwiczyc, n.p. w.g. http://www.scigacz.pl/Przebieg,kurs,na, ... A,264.html

W opisie jest jeden blad - najpierw powinienes uczyc sie balansowac stojac na podnozkach, potem siedzac - przesuniecie srodka ciezkosci wyzej ulatwia balansowanie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez WisniaWRC » 25/5/2015, 22:31

Fugu napisał(a):
W jaki sposób mogę zachować równowagę i zrobić to pewnie, bezstresowo?


Zrob prawo jazdy. Tam wytlumacza Ci dokladnie, jak poruszac motocykl przy niskich predkosciach.


Nie wiem jak jest na chwilę obecną ale jeszcze kilka lat temu - niestety - nie w każdym OŚP udzielali takich wskazówek.

Co do artykułu - dzięki, przyda się.
Jeśli kurs na kat. A rzeczywiście tak teraz wygląda - system szkolenia zrobił milowy krok w dobrym kierunku.
Avatar użytkownika
WisniaWRC
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/1/2011, 23:18
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fugu » 26/5/2015, 07:01

Manewrowanie przy niskich szybkosciach jest czescia potrzebna do zaliczenia egzaminu.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê