Zobacz wÄ…tek - naprawa chromu
NAS Analytics TAG

naprawa chromu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

naprawa chromu

Postprzez igo92 » 12/5/2015, 15:59

Witam, czy znacie jakieś domowe patenty na naprawienie głęboko porysowanego chromu?
igo92
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12/5/2015, 15:55


Postprzez Fugu » 12/5/2015, 16:14

Chrom jest powloka galwaniczna - nie naprawisz jej domowymi sposobami. Poszukaj firmy ktora sie tym zajmuje, wyjdzie taniej i duzo lepiej niz chalupnicze drutowanie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Invi » 12/5/2015, 17:18

Głęboko porysowany nawet nie ma mowy ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez henio12323 » 12/5/2015, 17:39

drobne ryski mozna usunąc polerując papierem wodnym. ale przetarty do materiału na który jest połozony jest raczej nie do odratowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Fugu » 12/5/2015, 18:09

Mowimy o powloce grubosci 0.3 mm - jak to chcesz polerowac?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SpeedyGonzales » 12/5/2015, 18:12

Można oddać do zakładu gdzie Ci zdejmą starą warstwę, położą miedź, nikiel i oczywiście chrom ale zastanów się czy warto. Mój kumpel robił MZ TS150 i chromował kilka rzeczy, i udało mu się znaleźć niektóre w super stanie bez chromowania starych.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Achu » 12/5/2015, 18:37

zależy też co chcesz chromowac, np na tworzywa sztuczne nie da rady ponownie
Achu
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27/10/2014, 14:04
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez Fugu » 12/5/2015, 18:37

Da, musisz znalezc tylko firme, ktora wie jak to zrobic.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Achu » 12/5/2015, 19:28

no wlasnie szukalem i nic :/
Achu
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27/10/2014, 14:04
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez Invi » 12/5/2015, 20:45

Fugu napisał(a):Mowimy o powloce grubosci 0.3 mm - jak to chcesz polerowac?



To jakiÅ› strasznie gruby ten chrom :P O kilka zer za gruby :P


A jednak takie ryski da się usunąć polerowaniem, ale taką super drobnicę, widoczną pod konkretnym światłem, a nie nic głębszego.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Fugu » 12/5/2015, 21:19

I tak i nie. W zaleznosci od metody nanoszenia, materialu bazowego i funkcji elementu mozesz miec miedzy 1µm i 0.5mm - to ostatnie masz n.p. gdy chrom jest powierzchnia robocza uszczelniaczy. Ale nawet te grube nie nadaja sie do polerowania.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez henio12323 » 13/5/2015, 16:00

no to dziwne bo sobie polerowałem ;D w tokarke wrzucasz lage, plus papier wodny i na mokro, z porysowanej wyraźnie pionowymi rysami lagi zrobiłem lusterko praktycznie.

głębokich rys jako tako nie miałem. ale gdyby takie były lekka polerka na pewno by pomogła. uszczelniacz sie dopasuje do kształtu chromu, ale w ryse nie wniknie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Invi » 13/5/2015, 16:59

Tak swoją drogą to pół milimetra to w cholerę dużo, a nie mało ;)



Da się, nie temprą :D bo dobry jest tak twardy że nawet papier ścierny go nie ruszy. Ale są specjalne środki i się da ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Invi » 13/5/2015, 19:36

On pisał o głębszych rysach, i to na jakimś świecidełku, a dekoracyjny jest ekstremalnie cienki, więc jemu nic nie pomoże :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez henio12323 » 13/5/2015, 20:08

no to w takim razie co ja zrobiłem na lagach skoro nie spolerowałem ? :D jak nazwiecie ten proces
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez balchan1 » 13/5/2015, 20:19

Chrom na lagach jest bardzo gruby. A na elemencie dekoracyjny to faktycznie powłoka grubości mikrometrów.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez henio12323 » 14/5/2015, 15:35

polerowałem lagi, przy intensywnej pracy w terenie sie wycierają pionowe kreski, są srednio widoczne normalnie, ale jak sie odtłuści wszystko porzadnie to dopiero widać jak to wygląda. po zarzuceniu na tokarke i obróbce zwykłym papierem wodnym, rysy pionowe zniknęły. a laga jest wyraźniej błyszcząca - lusterko się zrobiło. wiem ze nie usunałem znacznej częsci materiału. ale drobne ryski usunałem bezproblemowo.

co do chromu - chrom ( co prawda techniczny ) też występuje w cylindrach jako powłoka, tam też jest poddawana obróbkom jak honowanie, więc da sie to obrabiać spokojnie

3 sprawa, często chromami naprawia się zuzyte elementy, np wytarte rowki pod uszczelniacze. potem całe wałki sie dopolerowuje pod oryginalny wymiar - czyli wyciera nadmiar chromu.

kiedys miałem też motorower i miał pionową głęboką ryse na zawieszeniu przednim, i non stop miejsce to było wilgotne od oleju, przy remoncie, teoretycznie powinienem zmienic lage na nową czy uzywaną. ale szlifierką oscylacyjną i papierem sciernym przeleciałem okolice rysy, nieco ją zniwelowałem, i na początku nawet sie tam nie pociło nic. ( nie wiem jak później bo moto sprzedałem ) wiec drobne obróbki mozna robić spokojnie. ale akurat głęboka rysa na zawieszeniu tak jak była w przypadku tego motoroweru raczej dyskwalifikowała lage z normalnej pracy przez dłuzszy okres, trzeba by albo zmienic albo nałozyc nową powłokę
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Invi » 14/5/2015, 15:55

henio12323 napisał(a):co do chromu - chrom ( co prawda techniczny ) też występuje w cylindrach jako powłoka, tam też jest poddawana obróbkom jak honowanie, więc da sie to obrabiać spokojnie


Nicasil chyba ;D

Co do reszty zgoda, gdzie tam chromowi do diamentu, jasne że da się polerować ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez henio12323 » 14/5/2015, 17:36

ale sa, i to w sumie chyba taki polski patent na tani "nicasil" zamiast wysyłać do firm które to robią, w polsce kładą taki włąsnie chrom techniczny, niektórym to w miare jeździ ale zwykle odpala płatami po dobrym katowanku. - ja sie spotkałem wiec wiem co mówie.

nie mówie o szlifowaniu cylindrów tak jak szlifuje sie żeliwo, cylindry z powłoką juz bez znaczenia czy nicasil czy żeliwo się honuje, tą obróbką sie nie tylko nacina rówki które trzymają olej, również mozna podrównać cylinder jeżeli jest owal, mozna też usunąc tą metodą próg, można też rozhonować pod wiekszy wymiar tłoka

po co likwidować - po to że w nierównosciach gromadzi się syf, który dostaje sie pod uszczelniacze, po to żeby zmniejszyć opory tarcia. w wyczynowych zawieszeniach ma to spore znaczenie.

ja likwidowałem rysy od papier 400 do 1000, 2000ce tak jak mówisz moze wyczysci tylko brud, tym sie nie spoleruje chyba że ktoś sie nudzi i ma kilka dni na prace :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê