Zobacz wątek - KTM duke 125 - użytkowanie,obsługa,serwis,tuning - CO I JAK
NAS Analytics TAG

KTM duke 125 - użytkowanie,obsługa,serwis,tuning - CO I JAK

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

KTM duke 125 - użytkowanie,obsługa,serwis,tuning - CO I JAK

Postprzez jarek-malopolska » 30/3/2015, 10:37

Witam, od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem pierwszego w swojej karierze "motocykla" jakim jest Ktm Duke 125. Celowo słowo motocykl jest wzięte w cudzysłów bo pewnie dla części nazywanie 125 motocyklem to przesada - dla mnie nie, ale żeby nie wywoływać od razu sporu niezwiazanego z tematem ta kwestie mamy uregulowana.

KTMa szukałem mniej/więcej od pół roku aż trafiłem na egzemplarz który był: blisko, rocznik i przebieg był zawarty w moich założeniach i przede wszystkim po bliższych oględzinach nie okazał się śmietnikiem :)

DUKE jest z końca 2013r. przywieziony z Austrii od pierwszego właściciela z przebiegiem 6700km.

Pierwsze moje pytanie odnosi się do mocy/ewentualnych ograniczeń. Zaczynając szukać Duka natknąłem się na artykuł (którego teraz pomimo usilnych starań nie mogę odszukać) ze duke 125 oferowany na którys z rynków miał fabrycznie nieco ograniczona moc aby wpisać się w przepisy obowiązujące w tym konkretnym kraju. Były tam wymienione rynki europejskie, indyjski i jeszcze jakieś pochodne. Czy ktoś spotkał się z w/w artykułem - ewentualnie wie na jakim rynku owo ograniczenie mogło obowiązywać? Innymi słowy zastanawiam się czy Ktm przywieziony z Austrii legitymuje się pełna mocą czy jest zablokowan?

P.S To tylko pierwsze z serii wielu pytań jaki tu na pewno padna. przeglądając forum natrafiłem na tylko kilka tematów gdzie wogole kwestie związane z duke 125 były podciagniete pod docelowe zagadnienia. Wiem, że tych motorow nie ma bardzo dużo choć obserwując przez te pół roku ile nowych motorow na allegro/tablicy się pojawiało i znikało śmiem twierdzić że coraz częściej uda się owego KTMa gdzieś spotkać :) z tego też względu chciałbym żeby mój temat był ogólnodostępny, wypowiadaly się w nim osoby które duka posiadają/posiadały/chcą nabyć ale także osoby które pomimo iż z tym konkretnym modelem nie miały doczynienia mają wiedzę i doświadczenie motocyklowe które dla osoby zaczynającej przygodę z 2 kółkami będzie nieocenione :)
Pozdrawiam
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska


Postprzez sirturek » 30/3/2015, 12:04

A niby czym jest 125, rowerem? Klasa 125 to najpopularniejsza klasa motocykli na świece w całej historii motoryzacji.
sirturek
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3/7/2014, 13:30


Postprzez cioracz » 30/3/2015, 15:01

Duke napewno byl blokowany na niemiecki rynek, jak wiekszosc 125. Jak z Austrii to raczej powinno byc z nim cacy. No chyba ze cos uszkodzone :p
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez jarek-malopolska » 30/3/2015, 19:19

Hehe nie no w sumie uszkodzony chyba nie jest :D kurde nie wiedziałem ze na Niemcy są takie historie ze 125 :) Austria to prawie jak Niemcy :P ale w papierach ma w sumie pełna moc wiec pewnie tak jest :)

Pierwsze wrażenia mega pozytywne - na prawdę bardzo fajny sprzęcik, co nie znaczy ze nie mogłoby być nieco lepiej :) przede wszystkim chciałbym żeby duke odzywał się nieco bardziej rasowo.. I tu rodzi się kolejne pytanie: WYDECH :D jest już podobny temat odnośnie duka natomiast ja mam pytanie odnośnie wydechow z serii powerparts, czyli Akrapovic i Sebring. Obydwa są dostępne przez stronę KTMa, obydwa-przynajmniej teoretycznie-w komplecie posiadają jakiś soft do wgrania po zamontowaniu wydechu.. Szczerze powiem, że nie bardzo mi się widzi dawanie 2 lub 2.5 tys zł za nowy wydech, chętniej przygarnalbym powyższe w uzywce-bo takowe się zdarzają za kilka stow, tylko co z ta "mapa"? czy montaż takiego wydechu jest na tyle poważna ingerencja ze seryjny setup może strajkowac?
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez PH7 » 30/3/2015, 23:35

Witam.
Mam Duke 125 od miesiąca. Kupiony jako nówka z wyprzedaży 2014. Również zamierzam go trochę podrasować, także zaczynając od wydechu. Z tego co zdążyłem ustalić, świetnie sprawdza się tłumik LeoVince w komplecie z mapą przewidzianą dla Akrapy, do wgrania za parę stów u każdego dilera KTM. Z informacji, które uzyskałem sam tłumik to przede wszystkim dźwięk i minimalny przyrost mocy, natomiast ludzie od KTMa z którymi rozmawiałem, twierdzili, że tłumik akcesoryjny będąc pozbawionym katalizatora rozwija skrzydła dopiero po wgraniu tej mapy. Jeden facet z serwisu, który zajmuje się również motocyklami wyczynowymi KTM, powiedział, że seryjnie Duke nie osiąga "papierowych" 15 KM ale na pomiarach z hamowni około 13-14 KM . Z tą mapą i zmienionym wydechem moc wzrasta do 16-17 KM. Niby to tylko 3 konie, ale to przecież 20%. I do tego poprawia się przebieg krzywej momentu obrotowego, powodując znacznie lepszą reakcję na gaz w niższym zakresie obrotów.
Dużo czytam w sieci w tym temacie i informacje te zdają się potwierdzać. Jeśli ktoś dobrze zorientowany, może je potwierdzić/zdementować to będę bardzo wdzięczny.
PH7
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/3/2015, 22:49

Postprzez jarek-malopolska » 31/3/2015, 10:45

Cześć - super ze napisałeś - będzie z kim wymieniać doświadczenia :) mam nadzieje ze ktoś jeszcze się dołączy :)

O tym LeoVince nie czytałem nic ale fajnie wziąć to pod uwagę :) a nie wiesz przypadkiem oni maja jedna mapa która wygrywają niezależnie jaki tłumik jest wrzucony czy do akrapovica jesteś jedną mapa, do sebringa inna, a do jakiegoś trzeciego jeszcze inna?
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez Movi » 31/3/2015, 11:17

Podziwiam was że chce się wam zmieniać kominy w 125tkach
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez jarek-malopolska » 31/3/2015, 13:30

Wiesz co no każdy zmienia w tym co ma :)
Natomiast tak jak wyżej pisałem ja na pewno bym nie dał np.3k za akrapa nowego bo wiem ze drugie tyle koni mu nie przybędzie a dźwięk na pewno zmieni się na tańszym odpowiedniku :) z drugiej strony to nie chińczyk za parę słów żeby dźwięk wydechu poprawiać wiercac w nim dziury...
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez PH7 » 31/3/2015, 14:42

Jeśli chodzi tzw sportową mapę do wydechu to jest tylko do Akrapy i do jednych tłumików pasuje idealnie (jak do Leo), a do innych niekoniecznie. Tak z grubsza "bębnią" wszyscy mechanicy z KTM-a. Leo z tą mapą i montażem to i tak niemały wydatek, bo 2 tysiaki za nówkę oczywiście. Z używką będzie kłopot, bo akcesoryjne ustrojstwa do Duke-a, ida teraz jak świeże bułki. W zeszłym roku jak miałem Yamahę YBR i dopiero Duke kiełkował w mojej głowie, można było kupić Leo w idealnym stanie za osiem stów bez większych problemów. Teraz nie dość, że drożej to trzeba polować. Tydzień temu uciekła mi z przed nosa :cry: idealna Akrapa za 1,5 tys.
PH7
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/3/2015, 22:49

Postprzez andrev80 » 31/3/2015, 22:14

Cześć
Co do zakupów to wychaczyłem do swojego za 700 zł :-P (własnie do mnie jedzie)
http://allegro.pl/ktm-125-duke-wydech-t ... 85644.html

Pewnie w ciągu dwóch tygodni będzie zamontowany w autoryzowanym serwisie KTM w Bielsku. Obiecali mi, że coś mi pogrzebią przy sofcie bo maja jakieś możliwe modyfikacje więc dam znać jaki efekt. Co do wiedzy o możliwym tuningu to znalazłem to ale raczej nie skorzystam:

http://allegro.pl/tuning-ktm-125-duke-1 ... 64672.html

i to

http://moto125.pl/p/218/2716/cylinder-k ... e-ktm.html

Z samego motoru jestem mega zadowolony - kupiłem w zeszłym roku i zrobiłem na nim 1000 km i powiem, że dla mnie najlepszy wybór jeżeli chodzi o 125 - wzrost 184 cm, waga 90 kg.
andrev80
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 1/10/2014, 20:47

Postprzez jarek-malopolska » 1/4/2015, 08:53

PH7 no widzę właśnie ze z akcesoryjnych rzeczy coś dostać to gruba misja będzie.. :(

A mam takie pytanie - próbował ktoś ogarnąć temat czy nie opłacałoby się bardziej kupować akcesoryjnych rzeczy za granicą? Niemcy, Austria, itd? Czy po przeliczeniu euro za złotówki + transport wyjdzie na jedno? Ja spróbuję podpytać o to osobę która przywozila mojego duka z Austrii żeby to sprawdzić jeśli nikt wcześniej nie badał tego tematu :)

andrew80 tez widziałem ta aukcje i sam zastanawiałem się nad tym wydechem tylko wtedy jeszcze nie widziałem co i jak z mapami, a dwa nie byłem w 100% przekonany co do sebringa dlatego się nie przypalalem ale dobrze wiedzieć że już ogłoszenie nie aktualne :D jak zamontujesz daj znać co i jak :) choć w sumie i tak będziemy mówić tylko o odczuciach i zmianie dźwięku wydechu bo żeby dyskutować o poprawie osiągów to niestety potrzebna byłaby hamowania :)

Moduły i większe cylindry ja przynajmniej odpuszczam bo myślę że łatwiej i taniej byłoby wrzucić silnik z 200cm niż tak grubo grzebać :) ja tak jak wyżej pisałem wydechu szukam przede wszystkim żeby poprawić dźwięk motocykla co by odzywał się nie co bardziej rasowo - tak jak wskazuje jego agresywny wygląd. A temat mapy - czy nawet - odpowiedniej mapy przy zmianie wydechu jest poruszony żeby nie było po zmianie wydechu gorzej niż w serii tylko coś lepiej :) jak będziesz montowal tego sebringa spróbuj ich podpytać w serwisie czy maja jedna mape która wygrywają nie zależnie od tego jaki wydech zakładają, czy jak byś np. Za pół roku zamiast sebringa chciał założyć akrapovica czy LeoVincea czy mapa tez jest do zmiany na inna czy zostaje ta sama? :)

A jeszcze taka kwestia jak szukałem motoru to było oferowane na allegro coś takiego:
http://allegro.pl/ktm-duke-125-2013-kat ... 23887.html
Temat się sam rozwiązał bo zanim się namyslilem to zdążył się sprzedać :) natomiast co do samego opisu:
"Co do wyposażenia - przede wszystkim układ wydechowy Akrapovic (wraz z dolotem - to zwiększa jego moc do ok. 20KM). Całość brzmi genialnie! Warto go posłuchać na żywo :)"
Pomijam już kwestie km czy było to 20 czy nie, (rozmawiając z właścicielem mówił ze tak i ze jest to potwierdzone wydrukiem z hamownii) natomiast bardziej mnie zastanowiła inna kwestia w tym opisie: "uklad wydechowy Akrapovic WRAZ Z DOLOTEM.." No i właśnie rodzi się pytanie co tam mogło być poprawione w dolocie? ja robiłem kiedyś dolot w aucie i nie mam tu na myśli montażu tjuningowego stożka tylko robienie termoizolacyjnego Airboxa z dużą wkładka Itg oraz doprowadzeniem zimnego powietrza z przodu auta i to efekt dało potwierdzony hamowania ale co i jak można poprawić w Duke-u? :)
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez Movi » 1/4/2015, 10:54

Uczulam was na wszystkie "softy i moduły" z allegro. Potrafią zrobić więcej złego niż dobrego.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez jarek-malopolska » 1/4/2015, 14:20

To podobnie jak w samochodach. Gotowe chipy podnoszace moc do danego modelu. A tak na prawde kazde auto jest inne i kazde trzeba by stroic od podstaw-oczywiscie po uprzednich modyfikacjach. I z motorami musi byc podobnie ;) Dlatego wszelkie softy i moduły chyba raczej sobie mozna darowac i poprzestac na samym wydechu i przeznaczonej do niego mapie :) Chyba zeby jeszcze na tym ewentualnym DOLOCIE cokolwiek by to miało oznaczac ;)
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez Movi » 1/4/2015, 15:03

Dokładnie,

Ja znam jednego quada, który po założeniu softa z allegro przestał jeździć. Później jak ASO ratuje taki pojazd to niestety tanio nie jest...
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez jarek-malopolska » 1/4/2015, 17:12

Tak jak piszesz uratować się da wszystko tylko pytanie czy nie bedzie to kosztowało tyle co drugi motocykl.. :/
Dlatego mysle, ze wymiana kompletnego tłumika + zastosowanie odpowiedniej mapy do tego wystarczy w zupełnosci - przynajmniej mi ;)
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez PH7 » 1/4/2015, 17:50

Movi.
Ja się w pełni z tobą zgadzam. Trzeba się oprzeć na rzeczach pewnych i sprawdzonych. Dlatego podchodzę do tematu na spokojnie.

Jarek.
Temat silnika od dwusetki zrodził się w mojej łepetynie jeszcze w zeszłym roku, jak miałem Yamaszkę YBR, a o Duku myślałem. Co to chodzi człekowi po głowie jak nie chce mu się prawka zrobić :D .
Ale kupno używanego silnika 200 lub rozbitego Duka (z nieuszkodzonym) tym silnikiem, to dopiero jest wyzwanie. Po prostu było tego bardzo mało, bo jak ktoś miał prawko, to wolał za te same (prawie) pieniądze kupić 390. Zresztą zauważmy, że obecnie nie ma w ofercie dwusetki. Rozmawiałem na ten temat ze sprzedawcą i faktycznie dwuseta się kompletnie nie sprzedawała.
PH7
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/3/2015, 22:49

Postprzez jarek-malopolska » 2/4/2015, 17:47

Hehe ja miałem to samo - tez kombinowałem jak to zrobic zeby na b pojezdzić czym mocniejszym, tez kombinowałem z dukem rozbitym 200cm ale suma summarum doszedłem do wniosku ze na dłuzsza mete tak sie nie da i majac z kazda zmiana motocykla kombinowac jak to rozegrac zeby jezdzić nim na B doszedłem do wniosku ze jak sie zrobi ciepło to sie zapisuje na kat. A :)

Wracajac raz jeszcze do kwestii wydechów patrzac na cene nowego Akrapovica to chyba faktycznie ja tez sie skusze na LeoVince-a tylko widze, ze sa dwa modele do DUKEa: Evo II lub GP Style. Kojarzysz róznice pomiedzy nimi oprócz tej w cenie? Czyli i do jednego i do drugiego wgrywamy mape od Akrapovica i ma smigać? :)
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez PH7 » 2/4/2015, 18:35

Różnica ponoć głównie wizualna. Do obydwu ta sama mapa. Ja się skuszę na GP Style bo tak bardziej wizualnie mi odpowiada. Zwróć uwagę, jak fajnie licuje jego wznios, ze wzniosem tylnej części motocykla.
PH7
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/3/2015, 22:49

Postprzez jarek-malopolska » 3/4/2015, 14:13

Noo fakt ze ten GP taki bardziej "kompaktowy" :) własnie zastanawiałem sie czy do jednego i drugiego ta sama mapa ale juz rozwiałes moje watpliwosci :)

Z tego co mi sie udało ustalić co do cen na "dzien dzisiejszy" to:

1. Akrapovic: 2300zł.
Obrazek (otwórz link)

2. LeoVince GP Style: 1800zł.
Obrazek (otwórz link)

3. LeoVince EVO II: 1500zł.
Obrazek (otwórz link)

Chyba, ze gdzieś idzie dostać taniej - ale za tyle na pewno mozna kupic. Musze ustalić czy to by były ceny zawierajace mape czy wgranie to dodatkowe koszta. Wyglada na to ze do wszystkich trzech jest przewidziana ta sama mapa. Jak by sie udało trafić cos z powyzszych w uzywce to byłoby idealnie, nimniej cos trzeba załozyć bo dzwiek seryjnego taki na dwa razy ;)
jarek-malopolska
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28/3/2015, 19:32
Lokalizacja: małopolska

Postprzez PH7 » 4/4/2015, 15:44

Myślałem, że Akrapa jest droższa. Gdzie namierzyłeś?
PH7
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/3/2015, 22:49

Następna strona


Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr