Zobacz wątek - Ustawienie lag w półkach a skłonność do samoczynnego skrętu
NAS Analytics TAG

Ustawienie lag w półkach a skłonność do samoczynnego skrętu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ustawienie lag w półkach a skłonność do samoczynnego skrętu

Postprzez MarSen » 5/3/2015, 23:18

Witajcie. Więc pytanie: Jeżeli prawa laga w porównaniu do lewej jest o jakiś 1mm wyżej w półce (widać gołym okiem, że śruba, która jest na górze lagi wystaje bardziej niż z drugiej strony) to czy motocykl może samoczynnie skręcać czy nie ma to dużego znaczenia? Ja uważam, że ma a znajomy z kolei twierdzi, że przez pracę zawieszenia nic to nie robi. Chodzi o to, że tak samo ja jak i znajomy (pomijając fakt, że mój uszczelniacz zaczął przepuszczać więc jestem w trakcie wymiany, a stary był już zardzewiały wręcz) miałem prawą lagę lekko wyżej i obojgu nam motocykl po puszczeniu kierownicy lekko kładł się na prawy bok. Mi wydaje się to logiczne, kolega ma inne zdanie i chciałbym wiedzieć jak to jest. Sorki, że tak się rozpisuję nad taką prostą rzeczą, ale tak już mam :D
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez Grynfix » 5/3/2015, 23:24

Chętnie sie dowiem ale jeśli masz wyżej lagę to zmienia się od razu kąt przedniego koła - tak jakbyś nie miał zbieżności/negatywy.. i moto powinno kłaść się na ... prawą ? bo koło w duuużym przybliżeniu stoi /.. tylko czy 1mm to aż taka różnica aby to jakkolwiek wpływało na jazdę. 1mm to w sumie tak mało, że według teorii kolegi faktycznie ta różnica mogła zostać zniwelowana przez amortyzator bo w końcu co to dla niego ...
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 365
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42


Postprzez MarSen » 5/3/2015, 23:33

No i właśnie dlatego pytam :) Mamy tak we dwóch ze znajomym. Motocykl kładzie się na prawdę słabo, ale jednak. Mam taką samą teorię jak Ty. Koło lekko /. Mogę np. przejechać 50m od środka pasa i dopiero będę przy prawej krawędzi. Tak na oko. I przy okazji takie pytanie: Jak dobrze ustawić lagi w półce? Aktualnie mam lagi rozebrane na części pierwsze, bo uszczelniacze wymieniam.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Rura » 6/3/2015, 14:44

Po pierwsze sprawdźyczy wszystko jest proste, oś koła, lagi, półki, sztyca. Jak masz rozebrane to chwila i wiesz. Nie może być różnic w ustawieniach.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez MarSen » 6/3/2015, 15:06

Wiem co mam sprawdzić, mówię o tym konkretnym warunku, a nie o ośce, półce itp.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Grynfix » 6/3/2015, 17:03

Kurde.. 1mm... to dużo czy mało. Myślałem, że bedzie więcej postów i sie czegoś dowiemy... haha
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 365
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez MarSen » 6/3/2015, 17:10

Zobaczę jak to złożę :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Invi » 6/3/2015, 20:30

Wywalony uszczelniacz nie sprawi że moto będzie skręcało... olej odpowiada tylko za tłumienie.

Co za problem ustawić to prosto, zamiast zakładać jakieś wątki? Jakieś dwie śruby odkręcić, przykręcić i gotowe.

Zjechanie ze środka na prawo, na równej drodze w 50m to sporo...
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SpeedyGonzales » 6/3/2015, 20:43

Jeśli trzymasz kierownicę nie powinno nic szarpać, 1mm wg mnie nie robi dużej różnicy, ALE wychodzę z założenia że jak robić to dobrze. Poza tym widzisz różnicę i pasuje coś z tym zrobić, sprzedasz NSR a ktoś powie że, krzywe... Lag masz mocowany na sztycy i górnej półce, suwmiarką w razie problemów przymierzysz i gotowe.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez miki1406 » 6/3/2015, 20:48

A nie myślałeś, żeby tą lagę założyć prawidłowo i sprawdzić?? Tak na logikę...

Co do ściągania... Ja bym się nie łudził... Krzywa jest rama...

Laga to rura, a nie kołyska... Koło nie przechyli się, ale może dziwnie zachowywać się przy odbiciu i dobiciu...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez MarSen » 6/3/2015, 21:04

BTW. przy rozbieraniu jedna sprężyna była włożona na odwrót. Dam znać jak to złożę i tyle.

EDIT: I tak btw. to aktualnie została mi sama rama, silnik i półka. A wyjeżdżam na tydzień, więc nie mam jak tego sprawdzić. Gdybym miał możliwość to wgl. nie zakładałbym tematu.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez henio12323 » 6/3/2015, 22:43

nie ma znaczenia takie cos, jeżeli jedna laga jest wyzej druga niżej to po prostu jedna o ten 1 mm bedzie bardziej uginała spręzyne co nie ma znaczenia. tak samo jak nie ma znaczenia róznicy ilosci oleju w jednej ladze i drugiej itp itd - prosty przykład najnosze zawieszenia montowane np w kawasaki - w jednym samo odbicie i cała hydraulika w drugim praktycznie sama spręzyna. idąc tym tropem moto powinno jechać zygzakami :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MarSen » 6/3/2015, 22:48

Mam dwie identyczne lagi, z tym, że jedna jest pływająca. Czyli pewnie coś mam krzywe... Bo wątpię, żeby ta sprężyna miała tak istotny wpływ skoro ten 1mm też nie ma. Okaże się jak wrócę. Dam znać jakby coś.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê