Aprilia pegaso 650 olej w chlodnicy
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Aprilia pegaso 650 olej w chlodnicy
Witam, jaka może być przyczyna przedostawania się oleju silnikowego do układu chłodzącego, ja stawiam na przestrzeloną uszczelkę pod głowicą, czy przy okazji wymiany uszczelki potrzebne będzie planowanie głowicy?. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Niestety. Uszczelka - to chyba jedyne miejsce gdzie może dostać się płyn chłodniczny do oleju (nie obstawiając pękniętych metali w silniku).
Czy planowanie bedzie konieczne - nie wiem jak w motocyklach ale w samochodach w 99% przypadkach się to robi. Nie jest to strasznie drogie a przy okazji Twoje moto bedzie miało mikromalnie większą kompresje (lub w przypadku nieszczęścia wróci ona do normy) i bedziesz dalej sie cieszył motorynką
Czy planowanie bedzie konieczne - nie wiem jak w motocyklach ale w samochodach w 99% przypadkach się to robi. Nie jest to strasznie drogie a przy okazji Twoje moto bedzie miało mikromalnie większą kompresje (lub w przypadku nieszczęścia wróci ona do normy) i bedziesz dalej sie cieszył motorynką
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
"Lepiej" żeby olej był w płynie niż na odwrót, a zwykle ciśnienie cieczy chłodzącej powoduje dostawanie się jej do oleju (tzw majonez pod wlewem oleju). Nie muszę chyba tłumaczyć pogorszonych właściwości smarnych i wody na metalu. Co do planowania to myślę że warto, ja w demoludach robiłem to papierem ściernym i było ok, w aucie mi zrobili za 50zł a do normalnego motocykla jak najbardziej bym dał do splanowania. Jeśli głowica była wiele razy tak obrabiana to trzeba poszukać zestawu naprawczego czyli grubszej uszczelki. Pewnie przegrzałeś silnik że strzeliła?
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Ogólnie rzecz biorąc kiedy ją kupowałem to miała uszkodzoną pompę wody i nie było żadnej cyrkulacji wody i silnik już był
przegrzany (jakiś baran odpalił ją na mrozie a była zalana wodą nie płynem i uszkodził się napęd od pompy) Pod korkiem
był "majonez". Silnik całkowicie wypłukałem i zalałem olej i płyn do chłodnic nie było żadnych problemów a wczoraj po
ostrzejszej jeździe poszedł olej.
przegrzany (jakiś baran odpalił ją na mrozie a była zalana wodą nie płynem i uszkodził się napęd od pompy) Pod korkiem
był "majonez". Silnik całkowicie wypłukałem i zalałem olej i płyn do chłodnic nie było żadnych problemów a wczoraj po
ostrzejszej jeździe poszedł olej.
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Dzięki koledzy za informacje, podejrzewałem już wcześniej że to będzie uszczelka, a teraz już wiem na bank co jest. Dzięki jeszcze raz. A tak przy okazji, możecie mi powiedzieć jaki olej powinienem zalać? Czytałem już o tym trochę i żadnych konkretnych informacji nie zdobyłem, niektórzy leją 5W40, 10W40, 15W40 a jeszcze inni 5W30, jedni leją gęsty a inni jak najrzadszy. Czym się sugerować?
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Jeździsz przy tak niskich temperaturach aby zalać 5W ?
Są to temperatury jak dobrze pamiętam w okolicach -35.. także chyba na syberi nie jeździsz ??
10W -30 i 15W -25*C
Tak naprawdę co nie zalejesz to będzie dobrze ale ja wychodze z założenia, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego i jak juz to bym lał 10w40 lub 15w40. (sam nie pamiętam co lałem do kawy, bo yaśka jeszcze czeka na serwis).
Prawdę mówiąc to musze poczytać bo myślę czy nie zalać sobie jakiegoś 15w50 czy coś takiego. Bo jednak w środku lata przy 35* w cieniu w słońcu jest piekarnik.. Ale to musze poczytać więc tym ostatnim się nie sugeruj
Są to temperatury jak dobrze pamiętam w okolicach -35.. także chyba na syberi nie jeździsz ??
10W -30 i 15W -25*C
Tak naprawdę co nie zalejesz to będzie dobrze ale ja wychodze z założenia, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego i jak juz to bym lał 10w40 lub 15w40. (sam nie pamiętam co lałem do kawy, bo yaśka jeszcze czeka na serwis).
Prawdę mówiąc to musze poczytać bo myślę czy nie zalać sobie jakiegoś 15w50 czy coś takiego. Bo jednak w środku lata przy 35* w cieniu w słońcu jest piekarnik.. Ale to musze poczytać więc tym ostatnim się nie sugeruj
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Na pewno w mrozie nie będę jeździł, bo szkoda motoru i zdrowia, bardziej chodzi mi o kondycję i żywotność silnika. Nie chciałbym wlać czegoś, co tak naprawdę się może nie sprawdzić. Na Syberię się nie wybieram bo tam śnieg, syf, niedźwiedzie i ruscy na dodatek Dzięki za pomoc, jak poczytasz o 15W50 to daj znać. Pozdrawiam
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Poczytałem.. Ja na 100% wlewam 15w50. Dużo osób poleca, w PL powinno się stosować też taki a nie inny bo klimat mamy taki, ze może wystarczyć w40 a może być tak, że przekroczy go i lepiej mieć zapas przy w50 a Ty jak Ty ale ja do motocykla sportowego wole mieć zapas. Także ja leje 15w50 I powinno to sie też przełożyć na prace skrzyni
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Prosta sprawa albo 15W40(15W40) albo 15W50. Mam trochę "spokojniejszy" silnik więc W40 powinno być dobre, ale myślę że nawet do takiego silnika o olej 15W50 będzie można się pokusić zawsze to daje większy margines.
- kamil_b
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23/2/2015, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości