Zobacz wÄ…tek - Zwarcie w zzr600
NAS Analytics TAG

Zwarcie w zzr600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zwarcie w zzr600

Postprzez Sysddr » 31/1/2015, 19:53

Witam szanowne grono. Potrzebuje waszej pomocy z kawasaki zzr600 91r.
Mianowicie pare dni temu zdiolem plastiki z motoru i zostawilem na zewnatrz, po czym nie zapomnialem zerkac na nia i pech chcial deszczyk popadal troszke na nia. Nastepnego dnia z ciekawosci odpalilem ja i problem: kontrolki sie zaswiecily wiec zakrecilem rozrusznikiem, nastepnie cos szczelilo i wszystkie kontrolki zgasly. Sprawdzilem aku. Rozladowane, wiec podlaczylem prostownik, kontrolki sie zaswiecily lecz obrotomierz zaczal szalec (wskakuje na 3000rpm. I spada, po czym znowu na 3000rpm) motor nie odpala tylko stuka jak by mial slaby aku. Po odlaczeniu prostownika nic nie dziala (aku naladownane), miernik wskazuje 11V po wylaczeniu zaplonu, podczas wlaczonego zaplonu ok 6V (po odlaczeniu aku. 12.5V). Bezpieczniki ok. Jak odlaczylem obrotomierz napiecie wzrasta lecz dalej ma zwarcie.
Obejrzalem powierzchownie elektryke i nic takiego nie widac, jedynie ta "puszeczka" z bezpiecznikiem 30A od rozrusznika jest zardzewiala lecz zero przypalen, nie smierdzi, nie grzeje sie.
Nie wiem od czego zaczac. Prosze o pomoc. Ps. Oddanie do mechanika raczej nie wchodzi w gre:(
Sysddr
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31/1/2015, 19:28
Lokalizacja: Jelenia gora


Postprzez SpeedyGonzales » 1/2/2015, 21:38

Spróbuj rozrusznik zasilić na krótko. Masa wiadomo, plus do grubego kabla i elektromagnesu.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez miki1406 » 2/2/2015, 11:31

Oczyść klemy i konektory akumulatora...

Szalejący obrotomierz miałem w CBR900RR, jak był ujemny bilans energetyczny - padnięta bateria i wysokie obroty...
Już myślałem, że zegary do śmieci, a po wymianie aku problem ustał...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Pierzo » 2/2/2015, 11:34

Ale co da zasilenie rozrusznika na krótko?
Powiedzmy że odpali moto, ale dalej nie zmieni to faktu, że instalacja ma gdzieś przebicie.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
Avatar użytkownika
Pierzo
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Sysddr » 2/2/2015, 20:29

Ok dzieki za rady, w czwartek jak wroce z delegacji sprawdze. Usiode przy nim na dluzej.
Sysddr
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31/1/2015, 19:28
Lokalizacja: Jelenia gora

Postprzez Pierzo » 3/2/2015, 10:59

Właśnie to trochę wygląda na sam akumulator.
Jak by tylko masę gubił, to przy włączonym zapłonie nie leciało by napięcie na aku do 6V.
Bo teraz to wygląda, że albo aku jest trupem, albo ma zaje... pobór prądu. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie jaki musiałby być pobór prądu aby napięcie na aku spadało do 6V, zwłaszcza, że nie wywala bezpieczników.
Ja osobiście zacząłbym od sprawdzenia akumulatora. Może podłączyć moto na kablach rozruchowych do aku w aucie? Tylko ryzyko jest, że jak masz straszne zwarcie to i aku w aucie dostanie po dupie, ale straszne zwarcie powinno bezpieczniki wywalać.
Albo może wyciągnąć aku i spróbować podłączyć np. żarówkę h4 czy coś takiego i patrzeć co z napięciem. Przy samej żarówce nie powinno specjalnie lecieć w dół.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
Avatar użytkownika
Pierzo
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Fugu » 3/2/2015, 11:19

Stawiam na trupa aku. Skoro moto z 91 roku to pewnie nie jest pierwszej swierzosci, a glebokie rozladownanie moglo skutecznie ubic.

Jesli masz mozliwosc podlaczyc aku do dobrej ladowarki, to sprawdz jaka pojemnosc ma.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Sysddr » 7/2/2015, 18:32

No i mieliscie racje, ze aku. po podlaczeniu obciazenia zdychal. Wymienilem i elektryka dziala jak nowa. Tylko teraz problem: dlawi sie i gasnie po przekroczeniu 3000rpm. Na ssaniu dochodzi do 5k. Pewnie gaznik zapchany, co pierw sprawdzi?
Ps. Moto troszke stalo ok 3-4miesiecy
Sysddr
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31/1/2015, 19:28
Lokalizacja: Jelenia gora

Postprzez bachu12 » 7/2/2015, 19:09

Kiedy ostatni raz były czyszczone / synchronizowane gaźniki?
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Sysddr » 8/2/2015, 09:19

Oj pare lat temu.
Sysddr
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31/1/2015, 19:28
Lokalizacja: Jelenia gora

Postprzez bachu12 » 8/2/2015, 21:19

To masz już kierunek. Świece ile mają lat / przebiegu? Jak wyglądają? Filtr powietrza? Jak już jesteśmy przy gaźnikach to ZZR średnio znoszą zaniedbanie luzów zaworowych, więc tu też warto zaglądać od czasu do czasu.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości




na górê