Zobacz wÄ…tek - Motocykl nie odpala.
NAS Analytics TAG

Motocykl nie odpala.

i inne małe pojemności
_________

Motocykl nie odpala.

Postprzez ziefak » 21/1/2015, 17:45

Witam, mam problem, otóż mam motorower beta rr 50, jezdziłem nią bez zarzutów, lecz teraz nie odpala i próbuję ustalić przyczynę. Pierwszy problem był taki, że podczas jazdy gdy dawałem mało gazu motocykl tak jakby "przerywał" tzn. wyglądało to tak jakby nie dostawał paliwa. Gdy manetka była przekręcona tak powyżej 25% wszystko było w porządku i motocykl pracował bez zarzutów. Później coraz częściej były problemy z odpaleniem, musiałem wykręcać swiece, czyścić ją i dopiero wtedy odpalał. Teraz nie odpala w ogóle. Czyściłem gaźnik, zmieniłem świece wraz z kapturkiem, zmieniłem nawet uszczelki pod głowicą i nic. Już nie wiem gdzie leży przyczyna, proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia


Postprzez SpeedyGonzales » 21/1/2015, 18:28

Po co uszczelkę pod głowicą? Były przedmuchy czy od tak? Jaki kolor świecy? Gaźnik oczyściłeś, a filtry i kranik? Membranki całe? Iglica na środku?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez ziefak » 23/1/2015, 07:39

Uszczelki pod głowicą zmieniłem po to, bo myslałem, że jest przeciek płynu z chłodnicy do cylindra. Gaźnik, filtry, wszystko wyczyszczone, iglica na środku, membranki są w porządku.
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez cioracz » 23/1/2015, 08:22

A gaźnik wyregulowałeś? Jaka iskra?
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez ziefak » 23/1/2015, 09:04

Wyregulowany. Iskra jest.
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez cioracz » 23/1/2015, 09:14

Ale jaka? Jaki kolor? I jaki kolor świecy bo nie odpowiedziałeś speediemu ;)
Ostatnio edytowano 23/1/2015, 14:25 przez cioracz, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez downmian » 23/1/2015, 12:53

no a to ma znaczenie ;)
downmian
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/11/2014, 13:18

Postprzez ziefak » 23/1/2015, 13:20

Kolor świecy to ciemny brązowy, miejscami wpadający lekko w czarny. A kolor iskry jest czerwono niebieski. Co do pytania o kolor gaźnika, to nie za bardzo wiem o co Ci chodzi.
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez cioracz » 23/1/2015, 14:24

Sorka pomyliło mi sie chodzilo oczywiscie o swiece. Juz edytuje ;)
dobra. Lecimy dalej. Jak z kompresja i czy napewno dostaje paliwo
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez ziefak » 23/1/2015, 17:18

Z kompresją właśnie nie wiem, bo nie mam jak tego sprawdzić. A co do paliwa to nie za bardzo wiem jak sprawdzić czy dostaje, mógłbyś mi powiedzieć jak mam to zrobić?
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez cioracz » 24/1/2015, 08:09

Odkręć swiece wsadz palca w glowice i kopnij/przekrec rozrusznikiem pare razy i zobacz czy na palcu masz paliwo :D to taki chlopski sposob. Oczywiscie z palca nie bedzie kapało czy paliwo tylko bedziesz tak je czul. No z reszta zobaczysz o co chodzi
Co do kompresji to podjedz do jakiegos warsztatu i tam Ci to zrobia za psie pieniadze.
Potem sb sprawdz czy kranik drozny i czy wgl paliwo dochodzi do gaznika ;)
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez ziefak » 24/1/2015, 13:01

Dzisiaj rozebrałem wszystko i odkryłem, że blaszka od ustawienia iglicy była całkiem wygięta i przez to iglica była znacznie wyżej, już myślałem, że to było przyczyną, ale gdy wszystko poskładałem dalej ten sam problem, nie odpala :x Paliwo dochodzi do gaźnika oraz cylindra, a kranik jest drożny. Może faktycznie to problem wynikający z małej kompresji, bo dzisiaj jak próbowałem odpalić, to kopka jakoś tak jakby lżej chodziła niż kiedyś, ale może po prostu mi się wydaję. Ale jeżeli to wina kompresji, to nie wiem dlaczego tak nagle zmalała. Cylinder zakładałem pół roku temu i był dobrze dotarty, patrzyłem ostatnio na tłok i wydawało się z nim wszystko w porządku, uszczelki wszystkie pozmieniałem pod cylindrem i głowicą, to co mogłoby spowodować spadek kompresji?
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez cioracz » 24/1/2015, 13:37

Pamietaj chopie ze zywotnosci silnika lub wszelakich innych pod zespolow nie liczy sie w czasie a w przejechanych kilometrach. Jest roznica jak ktos zalozy pol roku temu i przejedzie 16tys km a gdy ktos zalozy rowniez pol roku temu a przejedzie 10tyÅ› km.
A jaka byla przyczyna sciagniecia cylindra? Ile od tamtej pory przejechales i co bylo wymieniane?
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez ziefak » 24/1/2015, 15:07

Stary cylinder już nie nadawał się do użytku, miał dużo nieszczelności, więc go zmieniłem, a dokładnie kupiłem nowy cylinder z głowicą oraz tłokiem. Na nowym cylindrze przejechałem około 1500km.
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez ziefak » 31/1/2015, 12:39

Przyczyną dlaczego mój motocykl nie odpala jest spadek kompresji. Ściągnąłem dzisiaj cylinder, żeby sprawdzić co spowodowało niską kompresje, lecz z moich oględzin wynika, że cylinder jest cały, nie widzę śladów zatarcia, pierścienie również wyglądają ok, tak więc moje kolejne pytanie: co mogło spowodować ten nagły spadek kompresji?
Avatar użytkownika
ziefak
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9/9/2013, 18:20
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez SpeedyGonzales » 31/1/2015, 17:40

Edytuj posty. Może być uszczelka pod głowicą oraz nieszczelności w karterach (a często między nimi).
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê