Trudne sprawy [+18]
rosiboj napisał(a):czyli jedziesz 120km w niecala godzine ... Tyle to na zachodzie jedzie byle kapelusznik astra I generacji byle punktu A do punktu B i o tym mowie, a tobie sie wydaje , ze dokonujesz czegos niezwyklego,
SÅ‚uszna uwaga... "na zachodzie"
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Skoro mowa o gazie... to golf jest najlepszym przykładem dynamiki i małego spalania https://www.facebook.com/rymysamochody/ ... 9/?fref=nf
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Enek, porównywać moment benzyny i diesla to sobie można
każdy od razu oooo diesel ma dwa razy większy moment ooooo oooooo
tylko że przy dwa razy mniejszych obrotach suma sumarum wychodzi mniej więcej to samo
każdy od razu oooo diesel ma dwa razy większy moment ooooo oooooo
tylko że przy dwa razy mniejszych obrotach suma sumarum wychodzi mniej więcej to samo
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
mar111cin napisał(a):Enek, porównywać moment benzyny i diesla to sobie można
każdy od razu oooo diesel ma dwa razy większy moment ooooo oooooo
tylko że przy dwa razy mniejszych obrotach suma sumarum wychodzi mniej więcej to samo
Biorąc pod uwagę takie same pojemności silników:
wolnossąca benzyna kopie tyłek wolnossącemu dieslowi, turbodiesel w pewnym sensie złoi wolnossącą benzynę, ale kiedy ta benzyna też dostanie turbinę, to turbodiesel powącha tylko zapach benzyny samemu zostawiając czarną chmurę .
A co do odchodzenia od diesli, tak, obecnie odchodzi się od silników diesla, bo kosztu utrzymania nowoczesnej jednostki benzynowej i diesla wychodzą praktycznie takie same, przy tym, że benzyna jest dużo mniej problematyczna, spełnia bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, przez co nawet 16 letni benzyniak wjedzie do centrum miasta, o czym 10 letni diesel może pomarzyć. Benzyniaki są lepsze do miasta i na krótkie trasy, gdzie wszelakie DPF-y, EGR-y i inne ekogówna padają jak stonka po oprysku. A co do elastyczności, tu też jest podobnie, bo w benzyniakach ta turbina też potrafi działać cuda, nowe 1.8T koncernu VAG-a, max moment obrotowy, równo od 1750rpm do bodajże 6000rpm, BMW wsadziło 3 turbiny żeby w całym zakresie obrotów działała przynajmniej jedna dmuchawka, Porsche montuje turbiny ze zmienną geometrią, dla 90% ludzkości, nie ma sensu ładować się w diesla i w jego mityczną oszczędność, bo to co zaoszczędzimy na paliwie, jeżdżąc dieslem, to samo, jak nie więcej, wydamy na jego serwis, bo ten jest cholernie drogi, drugim rzekomym walorem diesla, ma być niby jego "długowieczność", tak, może i w 15 letnim TDI 600kkm na liczniku nie robiło wrażenia, ale nowoczesne silniki, bez względu czy diesla, czy benzynowy, po 300kkm nadają się najwyżej na szrot...albo przyjeżdżają do Polski .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Ja wiem, ze nie mozna porownywac bo nie ma co. Natomiast nie bardzo rozumiem ten wywod o obrotach, mozesz nieco elaborowac w tym temacie? Zawsze wydawalo mi sie, ze skoro jade ~2k obrotow i mniej wiecej tam mam juz moment to jestem w stanie szybciej przyspieszyc co tez wynika ze wzoru
moc* = (moment obrotowy** x obroty na minutÄ™) / 5252
* moc wyrażona w koniach mechanicznych (HP)
** moment obrotowy wyrażony w funto-stopach (ft lbf)
jesli moj moment to 2 i obroty to 2 to moja moc w tym momencie to 4/5252
a jak mam diesla to:
jesli moj moment to 4 a obroty to te same 2 to w tym momencie moja moc to 8/5252
Czyli dalej nie rozumiem co chciales powiedziec, a moze ja cos zle wiem lub nie wiem ...
Glenroy: serio?
a) Moment 630/1500-2500 Moc 313
b) Moment 400/1200-5000 Moc 306
To ktory to jest lepszy?
moc* = (moment obrotowy** x obroty na minutÄ™) / 5252
* moc wyrażona w koniach mechanicznych (HP)
** moment obrotowy wyrażony w funto-stopach (ft lbf)
jesli moj moment to 2 i obroty to 2 to moja moc w tym momencie to 4/5252
a jak mam diesla to:
jesli moj moment to 4 a obroty to te same 2 to w tym momencie moja moc to 8/5252
Czyli dalej nie rozumiem co chciales powiedziec, a moze ja cos zle wiem lub nie wiem ...
Glenroy: serio?
a) Moment 630/1500-2500 Moc 313
b) Moment 400/1200-5000 Moc 306
To ktory to jest lepszy?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Enek, silnik diesla ma około połowy obrotów silnika benzyny, a koła w samochodzie tak samo szybko się kręcą, co nie ?;)
Czyli jest inne przełożenie na przekładni głównej i tyle. Stąd diesel na papierku ma dużo większy moment obrotowy, ale o tym że jest inna przekładnia główna to już nikt nie mówi
Czyli jest inne przełożenie na przekładni głównej i tyle. Stąd diesel na papierku ma dużo większy moment obrotowy, ale o tym że jest inna przekładnia główna to już nikt nie mówi
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Marcin ja wiem, ze diesel ma inne przelozenia, krotsze biegi .... kola sie tak samo kreca ale wybacz nadal nie widze zwiazku.
1) Nikt nie mierzy mocy. Moc jest wyliczana z momentu obrotowego czyli pomiaru sily i to wlasnie sie dzieje na hamowniach. Sami procudenci robia to samo.
2) Jakie to ma znaczenie czy uzywam przekladni 3 7 czy 35? Jedyne co ma dla mnie znaczenie to to ze teraz jade z predkoscia 50km/h i silnik ma eko obroty 1700 i w tym momencie wciskam gaz. Jedyne co ma znaczenie w tym momencie to jakim momentem dysponuje (czytaj jaka mam sile popchnac auto do przodu). Cala reszta czy mam 1 czy 7 skrzyn biegow, jakie mam przelozenia czy kolor szyb jest bez znaczenia.
3) Dane techniczne czyli moment i wyliczona z niego moc sa podawane na kolach nie na wale.
Sorry nadal nie widze sensu w tym co mowisz bo skoro rozmawiamy o kolach ktore sie kreca i momencie czyli sile jaka jest do nich przylozona to chyba dlugosc biegow czy numer wybranej przekladni nie ma znaczenia, chyba ze chcemy dywagowac na temat ktore auto sie lepiej zbierze z 2 biegu przy 70km/h ale w zyciu wyglada to tak , ze kazdy jedzie sobie na tych spokojnych obrotach i jak najwyzszym biegu zeby zaoszczedzic a tu nagle wyrasta przed nim traktor albo tir.
PS. To wlasnie przez te przelozenia w danych masz duzy moment ktory jest zmierzony na kolach ale po przeliczeniu przez uzywana przekladnie uzyskujesz stosunkowo "podobna" do benzyny moc.
1) Nikt nie mierzy mocy. Moc jest wyliczana z momentu obrotowego czyli pomiaru sily i to wlasnie sie dzieje na hamowniach. Sami procudenci robia to samo.
2) Jakie to ma znaczenie czy uzywam przekladni 3 7 czy 35? Jedyne co ma dla mnie znaczenie to to ze teraz jade z predkoscia 50km/h i silnik ma eko obroty 1700 i w tym momencie wciskam gaz. Jedyne co ma znaczenie w tym momencie to jakim momentem dysponuje (czytaj jaka mam sile popchnac auto do przodu). Cala reszta czy mam 1 czy 7 skrzyn biegow, jakie mam przelozenia czy kolor szyb jest bez znaczenia.
3) Dane techniczne czyli moment i wyliczona z niego moc sa podawane na kolach nie na wale.
Sorry nadal nie widze sensu w tym co mowisz bo skoro rozmawiamy o kolach ktore sie kreca i momencie czyli sile jaka jest do nich przylozona to chyba dlugosc biegow czy numer wybranej przekladni nie ma znaczenia, chyba ze chcemy dywagowac na temat ktore auto sie lepiej zbierze z 2 biegu przy 70km/h ale w zyciu wyglada to tak , ze kazdy jedzie sobie na tych spokojnych obrotach i jak najwyzszym biegu zeby zaoszczedzic a tu nagle wyrasta przed nim traktor albo tir.
PS. To wlasnie przez te przelozenia w danych masz duzy moment ktory jest zmierzony na kolach ale po przeliczeniu przez uzywana przekladnie uzyskujesz stosunkowo "podobna" do benzyny moc.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
całka funkcji krzywej momentu jest pracą (pole pod krzywą). wystarczy przeliczyć.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1377859
Enek i druga sprawa moment obrotowy silnika, a moment na kołach
co z tego że silnik diesla ma większy moment, skoro po drodze masz jeszcze przekładnię i przekładnię, ostatecznie na kołach będziesz miał moment podobny. Inaczej ten diesel by mógł służyć co najwyżej za taczkę
PS w grand vitarze II mam reduktor, tam mogę sobie zmienić x2 przełożenie ostateczne i wtedy na kołach mam dwa razy większy moment obrotowy - na polu wyrywa ziemię spod kół, ale prędkości to wtedy prawie żadnej nie ma.
Enek i druga sprawa moment obrotowy silnika, a moment na kołach
co z tego że silnik diesla ma większy moment, skoro po drodze masz jeszcze przekładnię i przekładnię, ostatecznie na kołach będziesz miał moment podobny. Inaczej ten diesel by mógł służyć co najwyżej za taczkę
PS w grand vitarze II mam reduktor, tam mogę sobie zmienić x2 przełożenie ostateczne i wtedy na kołach mam dwa razy większy moment obrotowy - na polu wyrywa ziemię spod kół, ale prędkości to wtedy prawie żadnej nie ma.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Wybacz ale moim zdaniem to w podanym przez ciebie artykule autor zaprzecza sam sobie przynajmniej jesli chodzi o elastycznosc bo wedlug niego to to samo ze dieslem jedziesz 50 i wciskasz a w benzynie jedziesz 50 , zrzucasz bieg zeby wejsc na 4,5k obrotow i wciskasz .... toz to nie jest zadna elastycznosc, tylko zwykla zmiana przelozen z powodu jej braku.
I wracamy do momentu obrotowego, jak pisalem wczesniej jest on podawany na kolach nie wale, wiec tutaj przekladnie cie nie interesuja co przeklada co na co, liczy sie co masz na wyjsciu, to tak jak z wezem strazackim, nie interesuje cie jaki z drugiej strony jest samochod i jaka moc ma pompa jesli twoja sikawka jest wielkosci strzykawki, za to jak masz ja rozsadnych rozmiarow i ostro tryska to chyba nie bedziesz mowil ,ze sprzet slaby bo tam sa dwie pompy i 6 przekladni z ukladem podwojnego sprezania w celu zwiekszenia cisnienia.
Nie wiem, ja nie widze problemu w dieslach, kiedys bylem ich wielkim przeciwnikiem, ze kopca, ze muly ze krotkie biegi ... teraz lykam diesle jeden za drugim i na benzyne nie spojrze.
I wracamy do momentu obrotowego, jak pisalem wczesniej jest on podawany na kolach nie wale, wiec tutaj przekladnie cie nie interesuja co przeklada co na co, liczy sie co masz na wyjsciu, to tak jak z wezem strazackim, nie interesuje cie jaki z drugiej strony jest samochod i jaka moc ma pompa jesli twoja sikawka jest wielkosci strzykawki, za to jak masz ja rozsadnych rozmiarow i ostro tryska to chyba nie bedziesz mowil ,ze sprzet slaby bo tam sa dwie pompy i 6 przekladni z ukladem podwojnego sprezania w celu zwiekszenia cisnienia.
Nie wiem, ja nie widze problemu w dieslach, kiedys bylem ich wielkim przeciwnikiem, ze kopca, ze muly ze krotkie biegi ... teraz lykam diesle jeden za drugim i na benzyne nie spojrze.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
hmmm Enek, jakby Ci to powiedzieć, skup się na chwilę - po co jest skrzynia biegów?
Jeżeli mierzysz moment na kołach, to on na jedynce powinien być olbrzymi, a na 5-6 biegu powinien być znacznie mniejszy, prawda? A wykres momentu masz w charakterystyce prędkości obrotowej - bo to moment na silniku
Jeżeli mierzysz moment na kołach, to on na jedynce powinien być olbrzymi, a na 5-6 biegu powinien być znacznie mniejszy, prawda? A wykres momentu masz w charakterystyce prędkości obrotowej - bo to moment na silniku
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
To jak by to byl moment na silniku to dlaczego mierza na kolach? Widziales hamownie? Gdzie mierza? na wale czy kolach? I co ... myslisz, ze pan bierze i wklepuje w komputer jaka masz przekladnie , obwod kol itd itd?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
no bo tak najłatwiej zmierzyć, inaczej musieli by Ci wyciągać silnik z samochodu.
Obwód kół to akurat zły przykład, bo to raczej wklepuje.
W sumie na hamowni byłem raz popatrzeć jak sprawdzają samochody, ale z tego co pamiętam jest tam procedura, że musi jechać na przedostatnim biegu w samochodzie - bo ten bieg to praktycznie w 100% przypadków odpowiada przełożeniu 1:1 silnik w stosunku do napędu, ostatni bieg jest nadbiegiem. I chyba też kontrolnie na innych biegach.
Proszę tutaj masz schemat przekazania mocy, chociaż po drodze pomiędzy skrzynią a silnikiem, powinna być jeszcze przekładnia główna http://autowiedza.republika.pl/sila_napedowa.html
Obwód kół to akurat zły przykład, bo to raczej wklepuje.
W sumie na hamowni byłem raz popatrzeć jak sprawdzają samochody, ale z tego co pamiętam jest tam procedura, że musi jechać na przedostatnim biegu w samochodzie - bo ten bieg to praktycznie w 100% przypadków odpowiada przełożeniu 1:1 silnik w stosunku do napędu, ostatni bieg jest nadbiegiem. I chyba też kontrolnie na innych biegach.
Proszę tutaj masz schemat przekazania mocy, chociaż po drodze pomiędzy skrzynią a silnikiem, powinna być jeszcze przekładnia główna http://autowiedza.republika.pl/sila_napedowa.html
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
jnie ogarniam ale dla mnie elastycznosc polega na tym ze jade 60kmh na 5tym biegu, wciskam gaz i spokojnie przyspieszam BEZ REDUKCJI.
a jak ktos musi redukowac raz albo dwa zeby tez sprawnie przyspieszyc to to nie jest dla mnie elastycznosc (jasne, po to jest skrzynia, ale nie o to mi chodzi).
rosibtw - gg obczaj xd
a jak ktos musi redukowac raz albo dwa zeby tez sprawnie przyspieszyc to to nie jest dla mnie elastycznosc (jasne, po to jest skrzynia, ale nie o to mi chodzi).
rosibtw - gg obczaj xd
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Widzieliscie te tęczowe filtry na fb? Ja ebe jaka porazka. Jak dobrze ze jestem "homofobem" jak stwierdzila pewna pani na ulicy gdy z kolegą między sobą ublizalismy dwum gejuchom całującym sie na przystanku...
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
cioracz napisał(a):Widzieliscie te tęczowe filtry na fb? Ja ebe jaka porazka. Jak dobrze ze jestem "homofobem" jak stwierdzila pewna pani na ulicy gdy z kolegą między sobą ublizalismy dwum gejuchom całującym sie na przystanku...
Ja bym Ci piwo postawil za taka postawe!
NS1 -> RS125 -> Monster 800 -> Hornet 600-> CBR600RR pc37
- sewii
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
- Lokalizacja: WPY//KRK
Mamy tutaj koledzy jakiegoś miłośnika power cruiserów praktykującego?
PS: wybiera siÄ™ ktoÅ› 5-7 nad SolinÄ™ w Bieszczady na moto country?
PS: wybiera siÄ™ ktoÅ› 5-7 nad SolinÄ™ w Bieszczady na moto country?
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
sewii napisał(a):cioracz napisał(a):Widzieliscie te tęczowe filtry na fb? Ja ebe jaka porazka. Jak dobrze ze jestem "homofobem" jak stwierdzila pewna pani na ulicy gdy z kolegą między sobą ublizalismy dwum gejuchom całującym sie na przystanku...
Ja bym Ci piwo postawil za taka postawe!
A to bardziej kumplowi bo on im w twarz wytykal
Motoluka ja siÄ™ mialem wybierac ale coÅ› nie pyklo. W sumie to pyklo tylko ze wiÄ…zadlo...
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
A cholera ja w tamtym roku staw skokowy miałem pyknięty... Ja jadę może coś fajnego będzie a i na moto karteczkę dam o sprzedaży może ktoś się zainteresuje.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości