Zobacz wątek - Sprzęgło Bandit GSF 600
NAS Analytics TAG

Sprzęgło Bandit GSF 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sprzęgło Bandit GSF 600

Postprzez b4ndyta03 » 21/4/2014, 17:59

Witam.
Mam taki problem z moim bandziorem:
Po postawieniu go na stopkę centralną, wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu jedynki koło zaczyna się kręcić i nie przestaje (na 2 biegu również). Dopiero jak przyłożę buta do opony to przestanie- i tu w zależności, jak silnik jest rozgrzany to wystarczy delikatnie przyłożyć nogę i się zatrzyma a jak jest zimny to trzeba użyć troszkę siły żeby koło się zatrzymało. Oczywiście jak puszczę nogę to koło znów się rozhula. Jak wrzucam jedynkę to trochę łupnie i delikatnie szarpnie (czytałem że akurat to jest normalne w starszych moto (bandzior 03). Natomiast druga sprawa jaka mnie niepokoi (wydaje mi się że związana z pierwszym problemem) to przy zmianie z 1 na 2 przy jeździe również słychać lekkie stuknięcie, ale tylko wtedy jak dam mu po obrotach na jedynce i powiedzmy przy 6-7 tyś. wrzucę dwójkę. Jeśli ruszę delikatnie z jedynki i tam przy 3-4 tys wrzucę 2 to nic nie słychać.
Czym może być to spowodowane? I jakie mogą być skutki takiego stukania.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz
b4ndyta03
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/4/2014, 17:45
Lokalizacja: Krosno


Postprzez jackal_pl » 21/4/2014, 18:46

Zachowanie jest w stu procentach normalne.
Powiem więcej - podczas przerzucania kolejnych biegów - tj. z 2 na 3, z 3 na 4 itd. to również są stuki, tylko ich zwyczajnie nie słychać :)
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic


Postprzez b4ndyta03 » 21/4/2014, 19:04

jackal_pl napisał(a):Zachowanie jest w stu procentach normalne.
Powiem więcej - podczas przerzucania kolejnych biegów - tj. z 2 na 3, z 3 na 4 itd. to również są stuki, tylko ich zwyczajnie nie słychać :)



Może i tak, ale to że po postawieniu motocykla na centralke i wrzuceniu jedynki koło powinno się trochę zakręcić i stanąć a ono kręci się cały czas i to już na pewno nie jest normalne, tylko nie wiem czym może być to spowodowane
b4ndyta03
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/4/2014, 17:45
Lokalizacja: Krosno

Postprzez jackal_pl » 21/4/2014, 19:23

U mnie w er5 też się kręci, a sprzęgło działa tak, jak powinno.
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Postprzez tomek2102 » 21/4/2014, 20:35

W każdym motocyklu z mokrym sprzęgłem tylne koło będzie się samoczynnie obracało i nie jest to żadna usterka. Dzieje się tak dlatego że olej ma swoją lepkość i mimowolnie przenosi moment obrotowy na koło.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez b4ndyta03 » 22/4/2014, 15:10

jackal_pl napisał(a):Zachowanie jest w stu procentach normalne.
Powiem więcej - podczas przerzucania kolejnych biegów - tj. z 2 na 3, z 3 na 4 itd. to również są stuki, tylko ich zwyczajnie nie słychać :)


Może nie do końca sprecyzowałem, owszem- czyste stuki były by normalne ale przy wrzucaniu jedynki słychać "chrupanie"
b4ndyta03
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/4/2014, 17:45
Lokalizacja: Krosno

Postprzez miki1406 » 22/4/2014, 15:16

Jeśli przy normalnej pozycji siedzącej wrzucisz 1ke i motocykl bez problemu wycofasz, a nie ma on tendencji do delikatnego parcia na wprost - Normalne.

To że się kręci na centralnej to normalne, jak pisał kolega wyżej, przy braku oporów, olej "zabiera" mimo wysprzęglenia.

Co do chrupania/stukania. Motocykle mają skrzynie kłowe - niesynchronizowane, zmiana biegów powinna następować przy tych obrotach, które chrupnięć nie powodują. Wtedy starczy na dłużej.
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez motomc » 25/4/2014, 08:55

Nie masz problemu. Gorzej jak wrzucisz bieg, puscisz klamke a kolo sie nie kreci! :)
Motocykle to nie styl zycia, to stan umyslu...
motomc
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6/11/2009, 16:15

Postprzez therminator » 3/5/2014, 22:26

"Słychać chrupanie"
Przy wrzucaniu jedynki nie wbijasz jej delikatnie (sprzęgło kłowe wtedy "chrupie") tylko wbijasz ją szybko i zdecydowanie.

Jeżeli chodzi o ciągnięcie. Tak jak Koledzy wytłumaczyli. Lepkość oleju + niedostateczne rozsunięcie tarczy sprzęgła daje lekkie ciągnięcie. To norma. Mocniej ciągnie na zimnym oleju (większa lepkość) a mniej na rozgrzanym.
Abstrahując od powyższego, jak wrzucisz jedynkę, stojąc na kołach i nie ciągnie moto do przodu - to jest OK i nie należy się tym przejmować.

Jeżeli chodzi o "stuki" przy zmianie wyższych biegów - poczytaj teorię, jak zmieniać biegi.
Sprzęgła w motocyklach nie są synchronizowane, więc to od umiejętności kierowcy zależy "kultura" zmiany biegów.
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
therminator
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Ryszardo » 4/5/2014, 07:43

odraqzu przperaszam ale chciałbym sie podłoaczyc do tematu poco zakładac nowy jak mam podony problem tylko z bandziorem 650 na wtrysku tylko chciałbym wiedziec
jak "przycisne" porzadnie na jedynce do 9tys nieumiem wrzucic 2 tzn 2 bieguzaklinuje sie i koniec i słychasz "charatanie" w skrzyni jak chce wrzucic na siłe cos nie tak ze skrzynia? dodam ze jak spokojnie rusze to bez problemu
Ryszardo
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15/1/2014, 13:14

Postprzez Fugu » 4/5/2014, 07:59

Nie potrafisz zmieniac biegow:
viewtopic.php?t=98497
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê