Sprzęgło Bandit GSF 600
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Sprzęgło Bandit GSF 600
Witam.
Mam taki problem z moim bandziorem:
Po postawieniu go na stopkę centralną, wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu jedynki koło zaczyna się kręcić i nie przestaje (na 2 biegu również). Dopiero jak przyłożę buta do opony to przestanie- i tu w zależności, jak silnik jest rozgrzany to wystarczy delikatnie przyłożyć nogę i się zatrzyma a jak jest zimny to trzeba użyć troszkę siły żeby koło się zatrzymało. Oczywiście jak puszczę nogę to koło znów się rozhula. Jak wrzucam jedynkę to trochę łupnie i delikatnie szarpnie (czytałem że akurat to jest normalne w starszych moto (bandzior 03). Natomiast druga sprawa jaka mnie niepokoi (wydaje mi się że związana z pierwszym problemem) to przy zmianie z 1 na 2 przy jeździe również słychać lekkie stuknięcie, ale tylko wtedy jak dam mu po obrotach na jedynce i powiedzmy przy 6-7 tyś. wrzucę dwójkę. Jeśli ruszę delikatnie z jedynki i tam przy 3-4 tys wrzucę 2 to nic nie słychać.
Czym może być to spowodowane? I jakie mogą być skutki takiego stukania.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz
Mam taki problem z moim bandziorem:
Po postawieniu go na stopkę centralną, wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu jedynki koło zaczyna się kręcić i nie przestaje (na 2 biegu również). Dopiero jak przyłożę buta do opony to przestanie- i tu w zależności, jak silnik jest rozgrzany to wystarczy delikatnie przyłożyć nogę i się zatrzyma a jak jest zimny to trzeba użyć troszkę siły żeby koło się zatrzymało. Oczywiście jak puszczę nogę to koło znów się rozhula. Jak wrzucam jedynkę to trochę łupnie i delikatnie szarpnie (czytałem że akurat to jest normalne w starszych moto (bandzior 03). Natomiast druga sprawa jaka mnie niepokoi (wydaje mi się że związana z pierwszym problemem) to przy zmianie z 1 na 2 przy jeździe również słychać lekkie stuknięcie, ale tylko wtedy jak dam mu po obrotach na jedynce i powiedzmy przy 6-7 tyś. wrzucę dwójkę. Jeśli ruszę delikatnie z jedynki i tam przy 3-4 tys wrzucę 2 to nic nie słychać.
Czym może być to spowodowane? I jakie mogą być skutki takiego stukania.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz
- b4ndyta03
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/4/2014, 17:45
- Lokalizacja: Krosno
Zachowanie jest w stu procentach normalne.
Powiem więcej - podczas przerzucania kolejnych biegów - tj. z 2 na 3, z 3 na 4 itd. to również są stuki, tylko ich zwyczajnie nie słychać
Powiem więcej - podczas przerzucania kolejnych biegów - tj. z 2 na 3, z 3 na 4 itd. to również są stuki, tylko ich zwyczajnie nie słychać
Kawasaki ER-5, 98r.
- jackal_pl
- Świeżak
- Posty: 299
- Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
- Lokalizacja: Okolice Gliwic
jackal_pl napisał(a):Zachowanie jest w stu procentach normalne.
Powiem więcej - podczas przerzucania kolejnych biegów - tj. z 2 na 3, z 3 na 4 itd. to również są stuki, tylko ich zwyczajnie nie słychać
Może i tak, ale to że po postawieniu motocykla na centralke i wrzuceniu jedynki koło powinno się trochę zakręcić i stanąć a ono kręci się cały czas i to już na pewno nie jest normalne, tylko nie wiem czym może być to spowodowane
- b4ndyta03
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/4/2014, 17:45
- Lokalizacja: Krosno
W każdym motocyklu z mokrym sprzęgłem tylne koło będzie się samoczynnie obracało i nie jest to żadna usterka. Dzieje się tak dlatego że olej ma swoją lepkość i mimowolnie przenosi moment obrotowy na koło.
- tomek2102
- Świeżak
- Posty: 152
- Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
- Lokalizacja: Chełm
jackal_pl napisał(a):Zachowanie jest w stu procentach normalne.
Powiem więcej - podczas przerzucania kolejnych biegów - tj. z 2 na 3, z 3 na 4 itd. to również są stuki, tylko ich zwyczajnie nie słychać
Może nie do końca sprecyzowałem, owszem- czyste stuki były by normalne ale przy wrzucaniu jedynki słychać "chrupanie"
- b4ndyta03
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/4/2014, 17:45
- Lokalizacja: Krosno
Jeśli przy normalnej pozycji siedzącej wrzucisz 1ke i motocykl bez problemu wycofasz, a nie ma on tendencji do delikatnego parcia na wprost - Normalne.
To że się kręci na centralnej to normalne, jak pisał kolega wyżej, przy braku oporów, olej "zabiera" mimo wysprzęglenia.
Co do chrupania/stukania. Motocykle mają skrzynie kłowe - niesynchronizowane, zmiana biegów powinna następować przy tych obrotach, które chrupnięć nie powodują. Wtedy starczy na dłużej.
To że się kręci na centralnej to normalne, jak pisał kolega wyżej, przy braku oporów, olej "zabiera" mimo wysprzęglenia.
Co do chrupania/stukania. Motocykle mają skrzynie kłowe - niesynchronizowane, zmiana biegów powinna następować przy tych obrotach, które chrupnięć nie powodują. Wtedy starczy na dłużej.
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
"Słychać chrupanie"
Przy wrzucaniu jedynki nie wbijasz jej delikatnie (sprzęgło kłowe wtedy "chrupie") tylko wbijasz ją szybko i zdecydowanie.
Jeżeli chodzi o ciągnięcie. Tak jak Koledzy wytłumaczyli. Lepkość oleju + niedostateczne rozsunięcie tarczy sprzęgła daje lekkie ciągnięcie. To norma. Mocniej ciągnie na zimnym oleju (większa lepkość) a mniej na rozgrzanym.
Abstrahując od powyższego, jak wrzucisz jedynkę, stojąc na kołach i nie ciągnie moto do przodu - to jest OK i nie należy się tym przejmować.
Jeżeli chodzi o "stuki" przy zmianie wyższych biegów - poczytaj teorię, jak zmieniać biegi.
Sprzęgła w motocyklach nie są synchronizowane, więc to od umiejętności kierowcy zależy "kultura" zmiany biegów.
Przy wrzucaniu jedynki nie wbijasz jej delikatnie (sprzęgło kłowe wtedy "chrupie") tylko wbijasz ją szybko i zdecydowanie.
Jeżeli chodzi o ciągnięcie. Tak jak Koledzy wytłumaczyli. Lepkość oleju + niedostateczne rozsunięcie tarczy sprzęgła daje lekkie ciągnięcie. To norma. Mocniej ciągnie na zimnym oleju (większa lepkość) a mniej na rozgrzanym.
Abstrahując od powyższego, jak wrzucisz jedynkę, stojąc na kołach i nie ciągnie moto do przodu - to jest OK i nie należy się tym przejmować.
Jeżeli chodzi o "stuki" przy zmianie wyższych biegów - poczytaj teorię, jak zmieniać biegi.
Sprzęgła w motocyklach nie są synchronizowane, więc to od umiejętności kierowcy zależy "kultura" zmiany biegów.
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
- therminator
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
- Lokalizacja: Trójmiasto
odraqzu przperaszam ale chciałbym sie podłoaczyc do tematu poco zakładac nowy jak mam podony problem tylko z bandziorem 650 na wtrysku tylko chciałbym wiedziec
jak "przycisne" porzadnie na jedynce do 9tys nieumiem wrzucic 2 tzn 2 bieguzaklinuje sie i koniec i słychasz "charatanie" w skrzyni jak chce wrzucic na siłe cos nie tak ze skrzynia? dodam ze jak spokojnie rusze to bez problemu
jak "przycisne" porzadnie na jedynce do 9tys nieumiem wrzucic 2 tzn 2 bieguzaklinuje sie i koniec i słychasz "charatanie" w skrzyni jak chce wrzucic na siłe cos nie tak ze skrzynia? dodam ze jak spokojnie rusze to bez problemu
- Ryszardo
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 15/1/2014, 13:14
Nie potrafisz zmieniac biegow:
viewtopic.php?t=98497
viewtopic.php?t=98497
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości