motocykl do pracy ... i nie tylko :)
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
motocykl do pracy ... i nie tylko :)
Witam wszystkich forumowiczów.. od razu do sedna
Potrzebuję motocykl. Potrzeba właściwie wynika z wykonywanej pracy, która wymaga wygodne przemieszczanie się z miejsca na miejsce unikając przy tym (a właściwie minimalizując stracony czas) korków, szybsze odnajdywanie miejsc parkowania itp. Nie zależy mi na super prędkościach i kosmicznej mocy. Nie chciałbym również by motocykl pożerał więcej paliwa od mojego samochodu i był mega drogi w utrzymaniu. Sądzę że ze względu na jazdę w mieście raczej silnik powinien być chłodzony cieczą. Potrzebuję mieć możliwość zabierania ze sobą kilku rzeczy związanych z pracą, więc powiedzmy muszę zmieścić bagaż zajmujący pojemność rzędu 20 litrów. Utrudnieniem w poszukiwaniach będzie fakt, że będzie to mój pierwszy motocykl ... prawo-jazdy dopiero robię . Zwrócono moją uwagę na Hondę CBF500 - i faktycznie chciałbym celować w coś podobnego ponieważ podoba mi się wygląd tego motoru. Proszę o informacje .. na co powinienem zwracać uwagę oglądając motor ?
Oczywiście nie zapoznałem się z informacjami z forum więc dopisuję dane
1. Doświadczenia praktycznie brak (jest prawo jazdy kat B. - ale to inna bajka)
2. Cel - jazda na co-dzień gdy pogoda pozwali. Na razie nic ambitnego. Jakieś 30-50km - Głównie w mieście choć czasami jakaś lepsza prosta się pojawi. Weekendy - jak znajdzie się odpowiednia grupa - rekreacyjne wypady za miasto - bez szaleństw, winkli na kolanie itp. . Jazda na początek bez plecaka
3. ile km. w sezonie .. nie wiem. Ale myślę ze spokojnie 5000 mogę machnąć.
4.. Budżet na moto - ok 10 000. Ciuchy już zamówione.
5. Budżet na utrzymanie w sezonie zakładam 1000zł
6. podobajÄ… mi siÄ™ turystyczne "nakedy"
7. Moją uwagę zwróciły: HONDA CBF500/600, Suzuki Bandit 650
np. to: http://tablica.pl/oferta/honda-cbf-600- ... 82444af3a7
pozdrawiam
Seba
Potrzebuję motocykl. Potrzeba właściwie wynika z wykonywanej pracy, która wymaga wygodne przemieszczanie się z miejsca na miejsce unikając przy tym (a właściwie minimalizując stracony czas) korków, szybsze odnajdywanie miejsc parkowania itp. Nie zależy mi na super prędkościach i kosmicznej mocy. Nie chciałbym również by motocykl pożerał więcej paliwa od mojego samochodu i był mega drogi w utrzymaniu. Sądzę że ze względu na jazdę w mieście raczej silnik powinien być chłodzony cieczą. Potrzebuję mieć możliwość zabierania ze sobą kilku rzeczy związanych z pracą, więc powiedzmy muszę zmieścić bagaż zajmujący pojemność rzędu 20 litrów. Utrudnieniem w poszukiwaniach będzie fakt, że będzie to mój pierwszy motocykl ... prawo-jazdy dopiero robię . Zwrócono moją uwagę na Hondę CBF500 - i faktycznie chciałbym celować w coś podobnego ponieważ podoba mi się wygląd tego motoru. Proszę o informacje .. na co powinienem zwracać uwagę oglądając motor ?
Oczywiście nie zapoznałem się z informacjami z forum więc dopisuję dane
1. Doświadczenia praktycznie brak (jest prawo jazdy kat B. - ale to inna bajka)
2. Cel - jazda na co-dzień gdy pogoda pozwali. Na razie nic ambitnego. Jakieś 30-50km - Głównie w mieście choć czasami jakaś lepsza prosta się pojawi. Weekendy - jak znajdzie się odpowiednia grupa - rekreacyjne wypady za miasto - bez szaleństw, winkli na kolanie itp. . Jazda na początek bez plecaka
3. ile km. w sezonie .. nie wiem. Ale myślę ze spokojnie 5000 mogę machnąć.
4.. Budżet na moto - ok 10 000. Ciuchy już zamówione.
5. Budżet na utrzymanie w sezonie zakładam 1000zł
6. podobajÄ… mi siÄ™ turystyczne "nakedy"
7. Moją uwagę zwróciły: HONDA CBF500/600, Suzuki Bandit 650
np. to: http://tablica.pl/oferta/honda-cbf-600- ... 82444af3a7
pozdrawiam
Seba
Ostatnio edytowano 11/4/2014, 13:41 przez sx2014, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
sx2014 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 11/4/2014, 13:20
- Lokalizacja: Gliwice
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
malomi napisał(a):Bez prawka legalnie możesz poruszać się jedynie motorowerami do pojemności 50ccm
Czy zarzucasz mi brak znajomości przepisów ? Czy gdzieś w moim poście zauważyłeś chęć jazdy bez prawa jazdy ? Chyba nie tego dotyczy moje pytanie
-
sx2014 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 11/4/2014, 13:20
- Lokalizacja: Gliwice
spokój.
malomi, nie bądź gorliwszy niż żandarm.
jeśli wykluczasz maxiskutery, to musisz bezwzględnie pomyśleć o stelażu i kufrach, zwłaszcza tylnym. to ściągnie Tobie z budżetu na wejściu lekko licząc 2k plz.
malomi, nie bądź gorliwszy niż żandarm.
jeśli wykluczasz maxiskutery, to musisz bezwzględnie pomyśleć o stelażu i kufrach, zwłaszcza tylnym. to ściągnie Tobie z budżetu na wejściu lekko licząc 2k plz.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
A właśnie .. ważne. Mam 182cm i ważę 80kg. Nie chciałbym wyglądać na motorze jak na przysłowiowym "psie" . Z tego powodu na wstępie poszukiwań odrzuciłem Suzuki GS500 - nie wiem czy SV jest większy ?
Honda NC 700 zupełnie mi się nie podoba - jest zbyt "kosmiczna" .. zresztą jej cena również
Honda NC 700 zupełnie mi się nie podoba - jest zbyt "kosmiczna" .. zresztą jej cena również
-
sx2014 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 11/4/2014, 13:20
- Lokalizacja: Gliwice
ja mam 183 i 87 kg i nie wyglądam na GS500 jak na psie. natomiast z GS500 jest o tyle w moim przypadku kiepsko, że pozycja za kierownicą jest dość pochylona. przy częstym wachlowaniu biegami zaczyna boleć lewy nadgarstek. po dłuższej jeździe na każdych światłach musiałem "strzepywać rękę"... można opuścić klamki trochę i będzie lepiej.
A może coś z innej beczki? co powiesz na Hondę VT 750?
kolejna opcja to honda NTV, Kawasaki ER6N, Yamaha XJ Diversion, Yamaha Fazer,
jak podoba Ci się CB500 to może CB600?
z paleniem to generalnie jest tak, że im większa pojemność tym większe spalanie, nie łudź się że motory palą mało. 600 palą średnio 5L przy normalnej jeździe, chcesz żeby paliło mało to celuj w małe pojemności. 250-300cc. na ścigaczu był artykuł, że SV650 przy delikatnym traktowaniu i hamowaniu silnikiem spala poniżej 3 litrów, tyle że nie wierzę abyś jeździł w ten sposób. można sobie popróbować dla sprawdzenia ale i tak wiadomo że motocyklem się jeździ dla zabawy nawet jeśli jedziesz do pracy. Maxi skuter to fantastyczny pomysł ale odpowiedzcie sobie każdy sobie. mając do wyboru wyłożenie pieniędzy na maxi skuter lub za tą samą kasiorę wziąć motocykl 95% weźmie to drugie. A bo się gdzieś pojedzie, A bo się fajniej jeździ, A bo lepiej się wygląda niż na skuterze. Skuter będzie tańszy pod każdym względem i lepszy do miasta. Motocykl będzie droższy ale pod każdym innym względem będzie lepszy, fajniejszy, i będziesz chciał nim pojeździć bez powodu dla frajdy. zafundujesz sobie top case (górny kufer) i załadujesz do niego wszystkie papiery.
A może coś z innej beczki? co powiesz na Hondę VT 750?
kolejna opcja to honda NTV, Kawasaki ER6N, Yamaha XJ Diversion, Yamaha Fazer,
jak podoba Ci się CB500 to może CB600?
z paleniem to generalnie jest tak, że im większa pojemność tym większe spalanie, nie łudź się że motory palą mało. 600 palą średnio 5L przy normalnej jeździe, chcesz żeby paliło mało to celuj w małe pojemności. 250-300cc. na ścigaczu był artykuł, że SV650 przy delikatnym traktowaniu i hamowaniu silnikiem spala poniżej 3 litrów, tyle że nie wierzę abyś jeździł w ten sposób. można sobie popróbować dla sprawdzenia ale i tak wiadomo że motocyklem się jeździ dla zabawy nawet jeśli jedziesz do pracy. Maxi skuter to fantastyczny pomysł ale odpowiedzcie sobie każdy sobie. mając do wyboru wyłożenie pieniędzy na maxi skuter lub za tą samą kasiorę wziąć motocykl 95% weźmie to drugie. A bo się gdzieś pojedzie, A bo się fajniej jeździ, A bo lepiej się wygląda niż na skuterze. Skuter będzie tańszy pod każdym względem i lepszy do miasta. Motocykl będzie droższy ale pod każdym innym względem będzie lepszy, fajniejszy, i będziesz chciał nim pojeździć bez powodu dla frajdy. zafundujesz sobie top case (górny kufer) i załadujesz do niego wszystkie papiery.
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
lagiboy napisał(a):natomiast z GS500 jest o tyle w moim przypadku kiepsko, że pozycja za kierownicą jest dość pochylona
Jaka jest ?? Mógłbym dostać jakieś zdjęcie ? na GS'ie się siedzi jak na fotelu bez oparcia przecież, a im człowiek wyższy tym mniej motocykl wymusza na nim jakiekolwiek pochylenie (o ile na GS 500 w ogóle taki efekt występuje) usiądź na czymś co będzie Ci kazało wrócić do formy embrionalnej, to docenisz miękki fotelik GS'a
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
@SkoQ
jak nie zapomnę to zrobię o ile to w czymś komuś pomoże, weź pod uwagę, że ktoś może być inaczej zbudowany niż Ty, mieć mniejszy zasięg ramion, dłuższe nogi, krótszy tors , bolały mnie od niego nadgarstki, nie mówię że jest niewygodny tylko że jeździłem już wygodniejszymi, co nie zmienia faktu, że jest świetny. pozdro
jak nie zapomnę to zrobię o ile to w czymś komuś pomoże, weź pod uwagę, że ktoś może być inaczej zbudowany niż Ty, mieć mniejszy zasięg ramion, dłuższe nogi, krótszy tors , bolały mnie od niego nadgarstki, nie mówię że jest niewygodny tylko że jeździłem już wygodniejszymi, co nie zmienia faktu, że jest świetny. pozdro
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
SV SV, wszędzie SV ale jak na moje oko to nie o to chodziło autorowi tematu. Jak to określił szuka turystycznego golasa a Suzi ma bardziej sportową pozycję więc nie wiem czy to dobry pomysł namawiać na SV.
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości