Zobacz wÄ…tek - kupno pierwszego crossa.
NAS Analytics TAG

kupno pierwszego crossa.

Enduro, Cross
_________

kupno pierwszego crossa.

Postprzez Marley6 » 7/4/2014, 18:00

Witam !
Otóż chciałbym sprawić sobie motor crossowy (pierwszy)
Chciałbym żeby był dobry i do nauki jazdy i późniejszej bardziej zaawansowanej jazdy
Więc chciałem się was spytać jaki motor byście mi polecili.
Dodam że mam 14 lat i 170 cm wzrostu,motor myślę od 50cc do 85cc ,chociaż 125 też może być

P.S:Mój tata jest mechanikiem więc ze sprawami technicznymi nie będzie problemu.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam :D
Marley6
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7/4/2014, 17:38


Postprzez sylwek199888 » 7/4/2014, 18:39

Ile masz kasy do wydania, gdzie chcesz jeździć i czy masz jakieś doświadczenie ?
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice


Postprzez henio12323 » 7/4/2014, 18:41

125 byc nie moze bo jestes za mały

85tka bedzie w sam raz, jeżeli chcesz jeździc po torze crossowym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marley6 » 8/4/2014, 12:38

Kasy mam do wydania tak około 3000zł,jeździłbym po jakiś ścieżkach leśnych,żwirowych,lasach itp.(czasami może na jakiś tor),doświadczenie mam średnie bo od roku już jeżdżę skuterem.
Myślałem o Suzuki rm85 lubo Honda cr85
Marley6
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7/4/2014, 17:38

Postprzez henio12323 » 8/4/2014, 12:50

to są dobre sprzety za tą cene jakies średnie moto kupisz, abys miał potem kase na utrzymanie bo nie jest tanie.

ale do lasu lepiej kupic enduro, cross super jest na tor crossowy poza nim średni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marley6 » 8/4/2014, 13:10

Z utrzymaniem nie będzie problemu,tylko jeżeli chodzi o motor to jaki byś polecił ?
Jak czytałem fora to pisali że Yamaha DT80 jest fajna i w dobrej cenie.
Marley6
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7/4/2014, 17:38

Postprzez henio12323 » 8/4/2014, 13:21

musisz przede wszystkim rozróżniać maszyny nie ma c porównywac dt do CR bo to zupełnie dwa rózne typy motocykli

viewtopic.php?t=7951

Dt to soft enduro,

cr rm sx kx to sÄ… full crossy

DT rzeczywiscie z utrzymaniem nie ma problemu, częsci tanie jak barszcz, remonty rzadko


ale juz utrzymac wyczynówke to czasami problem, praktycznie co wyjazd trzeba cos przy niej pogrzebac, a to filtry, a to oleje, co kilka dobrych wyjazdów praktycznie tłok nowy.


DT to swietne moto do nauki i do lasu lepsze niz CR, z kolei na torze do nauki spoko, ale Crka zdecydowanie lepsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Harry8 » 8/4/2014, 20:56

Witam .:) Podepne.sie.pod temat . ( odrazu.przepraszam za.pisownie . Kozystam z telefonu.i jest``bieda``:D. Planuje kupic motor cross/ hard .I.tu.jest wlasnie problem . Pracuje zagranica. I tylko Tor wchodzi w gre
Inna jazda odpada bo policja.bardzo.szybko.reaguje.Prawka na motor nie mam
Bo jak juz cos chce.zrobic.to raz a.nie bawic sie .Ale.do.rzeczy . Mam ok176 cm wzrostu i w dodatku chudzielec(dla niektorych to moze byc wada ja.widze plus. Lepszy stosunek mocy do wagi:p hehe) Chcialbym sie zmiescic.w.7000max8000 zl i w.dobrym stanie i nie ``starego``najlepiej.zeby 1 sezon wytrzymalo.( jazda. 1 /2 razy w 2 tygodniach tor) Doswiadczenie: Na motorach jezdzilem zaczynajac.od.komara wsk skaczoc na mz.wszystkim po lesie kostka z tylu i jazda ( nikt nie mial crossa wtedy bo nikogo niebylo stac) . Ale.tez jezdzilem yz125 i jakos po.przerwie bez motora niesprawilo mi problemu
I nie byla.to.pyrkanie:) ale.tez.nie.szalencza.jazda. . Probowalem.tez swoich sil na xl600r
Ale.to juz bylo.za ciezkie w teren jak dla mnie. Ale 4ti ta moc od dolu.

Co polecicie dla mnie??
Ja osobiscie mysle.nad yz125 w alu ramie/ cr125 ale.dol slabszy( ale. Te motorytrzeba krecic) 2T.
Lub jeszcze yzf 250 ale czy wtej cenie nie kupie skarbonki. Dodam ze. Nie musle zbytnio na nich swirowac
Tylko po prostu chce sie od czasi do czasu przejechac.
Harry8
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2014, 19:56

Postprzez henio12323 » 8/4/2014, 22:48

no to odpowiedź prosta

jak tor i ta kasa to albo
jakis 2T czyli jak piszesz słabszy dół, trzeba kręcic, moto lżejsze, ciekawsze za tą cene, duzo pali, częste remonty i co wybierzesz to twoja decyzja, sx rm yz cr wszystko obojętne bo to jedna klasa


albo 4T za granicą pewnie troche łatwiej znalesc taniej sztuke ciekawą, moc z dołu ale z kolei na górze obrotowej moto nie przyspiesza :P wiec i 2t i 4t maja zalety i wady, a kupuje sie to na czym ci sie lepiej jeździ. no i remonyt rzadziej o jakies 2-4 razy rzadziej... ale jak juz no to kosztują zdecydowanie więcej. pala mniej ale trzeba lac co chwile dobrej klasy olej do silnika itp itd. no i tak samo jak wyzej marka nie ma znaczenia, yzf crf rmz sxf obojniak aby był zadbany technicznie

i na tor tylko to dla amatora wchodzi w gre,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Harry8 » 9/4/2014, 19:15

To chyba zdecyduje.sie na 4T. Z moja jazda ten motor powinien dluzej mi sluzyc. I co do halasowania nie powinni sie.czepiac:p. Ale. W tej cenie 7-8 tys. Co dopadne. I. Wjakich rocznikach szukac?
Harry8
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2014, 19:56

Postprzez henio12323 » 9/4/2014, 20:14

a ktokolwiek sie czepia na torze za hałas ? po to są tory żeby mozna było hałasowac bez przeszkód ;P

allegro.pl czy tam jakie portale aukcyjne wybierasz :D roczniki takie na jakie cie stać, ktmy zwykle są troszke drozsze wiec starsze roczniki beda, kawasaki czy suzuki tansze wiec rocznik w góre. po prostu kup cos na co cie stac. nie ma co brac mega starej maszyny, szukaj raczej jak najnowszych do swojej kasy, ale i tak kieruj sie najbardziej stanem technicznym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Harry8 » 9/4/2014, 20:57

No wiadomo ze nie zawodnicy :p ale ludzie.z.okolicy ktorym przeszkadza halas. I akurat w moim regionie... tor ktory jest od 30 lat. I otwarty 5 dni w tygodniu ( w tym pol niedzieli o ktora mi chodzi bo akurat wtedy mam. Wolne) staraja sie zamknac . Nawet skladali jakies papiery w tej sprawie. Ale jak narazie i bardzo mnie to cieszy nic sie nie zmienilo:) . A co do motora to musze szukac w pl. Bo tu o dziwo ciezko dopasc.a jak juz cos to strasznie sobie cenia. I nawet stare roczniki sa drozsze niz i nas.
Harry8
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2014, 19:56

Postprzez henio12323 » 9/4/2014, 21:31

no i czasem tak bywa. a co do hałasu niestety crossówki sągłosne i raczej ci sie z tym nie zrobi. bo na torze nikomu to nie przeszkadza, a raczej kazdy walczy o sekundy ( więc i o moc motocykla) a nie o poziom dzwieku. choc nowe hondy idą w drugąstrone :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 10/4/2014, 17:34

96db czy tam 106db to norma, przy akcesoryjnych kominach jest lekka różnica raczej ku górze.
Głośne nie oznacza lepsze, honda akurat zastosowała dwa kominy(innego wyjścia nie miała), co obniżyło lekko moment obrotowy ipodniosło wagę, a to za sprawą jakiś tam nowych(nowych w sensie zmodernizowanych X lat temu) przepisów które jak zawsze uprzykrzają życie. Honda dużo nie straciła w ten sposób, na hamowni to tak źle nie wygląda w porównaniu z innymi.


Jest prosta recepta na takich ludzi, zamkną tor w niedzielę, to w niedzielę będą im pod oknami sajgon robić - proste.
W niedzielę najczęściej się jeździ, bo niemalże wszyscy akurat w ten dzień mają wolne, w sobotę dużo osób pracuje. Więc wątpię, że tor zostanie zamknięty.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 10/4/2014, 20:49

podobno te nowe hondy 2014 maja sporo mniej kucy niż starsze, straciły też na agresywnosci, wiec dla amatora spoko, ale zawodnik żeby sensownie sie liczyc z konkurencją na starcie musi akcesoryjne wpakować bo nie miałby szans :D ( pod wzgledem mocy :P )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Harry8 » 11/4/2014, 21:08

Hehe no nie wiem czy by tu to pomoglo. . :p ale jak narazie maja juz ustalony termin na 3 miesiace i zadnych zmian nie widac :)
A co do tych nowych hond to nie wiem czy sie zmieszcze w cenie:p
A tak po zatym jak byscie mieli zamiar kupic moto. To lepiej od kogo ? Zwyklego goscia czy kogos co.wiekszosc czasu spedza na toze.
Rozmawialem troche z kolega ktory sie troche bawi w ten sport. No i.mowil. ze jemu tak co. 2 sezony wychodzi remot silnika(4t) l i eje motula co 6 mth. I popyta czy ktos czasem nie sprzedaje. Ale czy te silniki juz nie zaduzo dostaly w kosc . O to ze dbaja to wiem . Bo zeby sie liczyc to trzeba sie plnowac. Ale czy juz niezaduzo tych remontow?
Harry8
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2014, 19:56

Postprzez henio12323 » 11/4/2014, 21:33

nie ma od kogo lepiej, znam zawodników którzy całkiem w tyłku mają moto, i naprawiają tylko jak cos sie widocznie i odczuwalnie zepsuje... ale znam też takich którzy co wyjazd spędzają godziny dopracowując sprzet. znam amatorów którzy nie potrafią biegów dobrze zmieniac, ale znam amatorów którzy nie katują sprzety ale dbają i jeździc potrafią. wiec tutaj nie celował bym w grupe osób, tylko raczej patrzył na stan motocykla bo to sie tutaj liczy.

wyczynówki od tego są - się je katuje i to lubią :D

co do ilosci remontów - im wiecej wytyrane zyciem, to na pewno gorzej, kazde rozbieranie silnika to skracanie zywotnosci do następnego remontu, wszystko sie wyrabia, traci pasowanie, drga wibruje, szybciej sie zuzywa. tak to juz jest :D jak masz zamiar kupic wyczynówke w 4T z około 2000 roku to nabyc moto sensowne - graniczy z cudem ale juz nowsze czemu nie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê