Zobacz wątek - Cross/Enduro 4T pomoc w kupnie, dużo pytań oraz porad
NAS Analytics TAG

Cross/Enduro 4T pomoc w kupnie, dużo pytań oraz porad

Enduro, Cross
_________

Cross/Enduro 4T pomoc w kupnie, dużo pytań oraz porad

Postprzez Red » 31/3/2014, 16:27

Witam ponownie
Po zakupie KTM Lc4 620 przyszedł czas na zmiany i przemyślenia.
Panowie/Panie jakoby takie były, Lc4 jak na lasy piękna sprawa, lecz czasami wiadomo, potrzebuje troszkę polatać i niestety tutaj Mój Lc4 jest zbyt Ciężki - waga około 140 KG.
To zbyt wielka masa, na dodatek brak elektrycznego startera jak i mały promień skrętu mnie wykańcza. Po 1-2 h ostrej jazdy gdy zgaśnie nie mam siły nawet kopnąć w starter.
Kolega na " Diabolini 250 " który kupił 2 tyg temu czasami lepiej sobie radzi niż ja, może nie z mocą, ale nadrabia zwinnością której mi brakuje.

Do rzeczy, myślę nad czymś innym.

Na 100 musi to byÅ› 4T minimum 250 tylko jakie?

Pełny cross czy może Kolejne Hard enduro, niestety nie znam się na zbyt wielu markach modelach motocykli więc sam nie potrafie odpowiedzieć sobie na to pytanie.

Jedynie to wiem czemu mi brakowało i co potrzebuje :
- coÅ› o mniejszej wadze
- elektryczny starter
- kocham rwanie od samego początku na dodatek remonty, spalanie więc tylko 4T

Kwota to niebyt wiele 7 tyś zł.

Bardzo prosił bym o pomoc, sezon nie czeka :)

Wszelkie propozycje bardzo mi pomogÄ….
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie


Postprzez henio12323 » 31/3/2014, 16:45

praktycznie nie istnieje takie moto

elektryczny starter i crossówka - tutaj nie ma mowy o czyms takim, chyba ze mowa o nowych ktmach nowych w sensue 2011 i w góre

jak masz kase na remonty, bo lc4 da się za remonty kochac bo ich tam praktycznie nie ma! to szukaj EXC, 10X zwinniejsze od LC4 ale też i droższe w zakupie jak i eksploatacji, obok exc warte polecenia jest chyba tylko yamaha wr 450, ( nie 420 czy 400! doczytaj jak chcesz dlaczego w istniejących tematach ) i tyle. jednym słowem chcesz lepsze moto musisz miec duzo więcej siana.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Red » 31/3/2014, 16:50

To inaczej a Enduro o mniejszej wadze niż LC4 a z elektrycznym starterem ?
Jest w ogóle jakieś do 7 tyś ?

Czy taki cross 4 T odpala też tak Ciężko jak większość LC4 ?
Powiem szczerze, bardzo mnie odstraszyło to odpalanie, wiadomo brak sił = mniejszy kop.
Czy EXC lub inne enduro bez elektrycznego startera tez potrzebuja tak mocnego kopa do odpalenia ?
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez henio12323 » 31/3/2014, 17:20

stosunkowo mocy do masy cięzko bedzie szukać
masz no suzuki DRZ 400 moto fajne ale wazy w najlzejszej wersji pewnie ze 130 kg

lc4 akurat są kaprysne na odpalania zwłaszcza stare, ale tez np stare suzuki DR czy nawet nowsze hondy xr 600 też trzeba sie nagimnastykować zeby odpalic.

exc 525 ja przy wadze 50 kg odpalałem bezproblemowo, autodekompresator plus ręczny i mozna sie nie zmęczyc odpalając :D

no ale wciąz do 7 tysiecy nic lżejszego nie kupisz, chyba że lekkie ale sporo słabsze np starszy kawasaki klx 250 ale porównując do lc4 to zabawka. zeby odczuc róznice w wadze ale nie tracic na mocy to tylko praktycznie przesiadka na hard enduro, soft enduro to własnie lc4 i jest lekka jak na moc i osiągi i wytrzymałosc. chyba że poszukasz wersji SC która była jeszcze lżejsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Red » 31/3/2014, 20:36

Czyli zostało zmienić mi na to samo tylko z elektrycznym starterem ?
Wiele osób jeździ po lasach full crossami i naprawdę sobie radzą.
W Full crossie 4T remonty wychodzą dużo częściej ?
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez Street4Fun » 31/3/2014, 21:25

DRZ400Y bez elektrycznego maksymalnie odchudzona i rzadka wersja, waga oscyluje siÄ™ w granicach 113kg
DRZ400E bez elektrycznego o ile dobrze pamiętam i często spotykana wersja waga około 120kg
DRZ400S z elektrycznym starterem, waga ponad 130kg, ale zawsze można go sporo odchudzić , np :
-inwestując w nowy wydech, lżejszy(oryginalne to ciężkie kowadła z czołgu)
-wywalając podnóżki pasażera
-pozbywając się lamp, części elektryki i zmieniając bak z metalowego na plastikowy z wersji Y/E


Wersji SM nie będę nawet dopisywał, gdyż to SuperMoto na asfalt.

Bez papierów już kupisz DRZ'tkę i będziesz zadowolony.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 31/3/2014, 22:36

ee nie moze byc, miałem na serwisie DRZ 400 Y czyli odchudzana, na sport wydechu lekkim, i bez góry silnika, bez całego stelaza tylnego, siedzenia itp jak pchałem to wazyła więcej niz moje EXC :D cięzka krowa wiec te 120 to tak na sucho sucho ;D a 2 litry wchodzi w silnik oleju, benzyna itp itd to 130 kilka spoko siądzie.

nie znajdziesz tego samego z rozrusznikiem bo nie ma lc4 z rozrusznikiem tych starych przynajmniej


full do lasu - mozna ale to na prawde bezsens, i ludzie sobie nie radzą tylko myslą że jest im dobrze :P miałem full crossa i mi sie latało względnie ale po kupnie enduraka nigdy w zyciu nie siadłbym na full crossa do lasu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 1/4/2014, 11:26

Henio, też się czasami zastanawiam gdzie te kilogramy, co tam takiego tyle waży, w terenie to katorga.

A co do tematu, jak chcesz lekkiego i zrywnego to szukaj hard enduraka pokroju EXC, a nawet lepiej 2t 125-300.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 1/4/2014, 11:52

w DRZ sporo waży sam silnik, jest wieeelki :D i sama rama stalowa też jest pancerna, moja od EXC to jak piórko jest w porównaniu no i widać nawet na wielkosc ze jest mniejsza, węzsza itp itd. a dochodzi jeszcze wiele innych pierdół. niby wszystko wazy po kilka set gram, ale sie nazbiera i samych kabli wychodzi pół kilograma ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Red » 1/4/2014, 13:44

a LC4 640 nie miało czasem rozrusznika ?
A jeśli chodzi o EXP do 7 tyś to co możecie mi zaproponować ?
Poszukał bym czegoś w okolicy i sam potem sprawdził różnice, wiadomo każdy jest inny.
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez henio12323 » 2/4/2014, 11:49

no juz 640 miało ale inna kasa :P

exc albo 450 520 525 albo cos z 2T, ale moim zdaniem do ganiania po prostych odcinkach 2T daje tyłka moim zdaniem. jeździłem i jak dla mnie frajdy nie ma. co innego jak sie zacznie techniczny teren wtedy 2T rzeczywiscie jest troche poręczniejsze no ale to musi byc na prawde trudny teren :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Red » 2/4/2014, 13:55

Masakra jest :D
Jak bym nie jechał na wakacje miał bym więcej pieniążków, 9 tyś stykneło by na 525 ?
Ceny w ogłoszeniach sa bardzo różne...
Jaka jest waga EXC 525 ?
Jak czytam mają dość dobra opinie.
Posiada chyba rozrusznik :)
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez henio12323 » 2/4/2014, 17:43

fabrycznie kazdy exc ma rozrusznik prócz 125 ccm
waga exc mój z duzym bakiem zatankowanym wazył jakies 118 kg, wiec pewnie fabryczny 114 kg

9 tysiecy juz cos kupisz, kumpel kupił exc 450 tylko że bez kwitów z 2007 roku za 7 tysięcy a 450 i 525 to nie jest mega róznica. no ale trzeba miec tą swiadomość że za tyle kasy to nie jest igła i w kazdej chwili moze czekac cie remont, a jak juz pisałem wyżej utrzymanie finansowe lc4 jest smiesznie niskie w porównaniu do EXC
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Red » 2/4/2014, 20:59

Åšmiesznie niskie tz,n co tak drogiego jest w EXC ?
Jakies porównanie ?
Robiłem pół roku remont góry wraz z tulejowaniem w Moim LC4 i wyszło w okolicach 2500 zł w EXC jest drożej ?
Czy części szybciej się eksploatują ?
Szukałem na necie i za 9 minimum 450 czy 525 :(
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez sylwek199888 » 2/4/2014, 21:10

Silniki wyczynowe szybciej się zużywają. Lc4 jak jest dobry to całe lata będziesz jeździł bez problemów, a EXC to już inna bajka. Jeśli kupisz 4t i nie wiesz kiedy bankowo był robiony remont i jak wygada sprawa wewnątrz, to można się bać :P nie wiem co ile jest remont w EXC, ale Henio pewnie wie :)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Effendi » 2/4/2014, 21:52

Remont w EXC czy innym hard enduro zależy głownie od tego jak jeździsz i ile jeździsz, amator może robić nawet co 2-3 lata, dziś odebrałem silnik swojego exc z remontu, okazało się, że po 11 latach wszystkie części były w oryginale i co lepsze, tłok nadal się nadawał do użytku(silnik nigdy nie rozbierany, a moto ma nalatane 350mth), ale profilaktycznie zmieniłem. Wszystko razem z robotą wyniosło mnie 3000zł, czyli wymiana góry silnika, czyli zawory etc, nowy łańcuch rozrządu, tłok, uszczelki i robocizna. Dodam jeszcze, że swojego EXC z 2003 roku kupiłem za 7 tysięcy, także da się dorwać okazję cenową ;) No i tak, części zdecydowanie szybciej się zużywają niż w takim LC4, ale o tym sobie poczytaj, bo jest takich tematów trochę.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 3/4/2014, 09:03

spokojnie dorwiesz taniej, ale dobrej sztuki w dobrej kasie nie kupisz z dnia na dzien, poswiec na to troche czasu


widzisz exc nie zatulejujesz, więc sam cylinder plus tłok w detalu to 2500 zł a gdzie zawory, łancuszek, korbowód, łozyska, uszczelki :D ja ci moge lekki remoncik na 4-5 tysiecy wyliczyc :D oczywiscie to w najgorszym wypadku.... ale sprawa tez jest taka że taki remont to nie raz na całe zycie, w lc4 po tym remoncie moto bedzie latało kolejne kilka kilkanascie lat. w EXC jak sie dobrze gania to niedługo znów moze czekac podobny wydatek.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Red » 3/4/2014, 15:18

EXC sporo lżejszy na dodatek ma rozrusznik, dwie bardzo ważne dla mnie rzeczy.

Jeśli chodzi o manewry, zwrotność to EXC dużo lepiej się nim jeździ po lasach, górach, błotku niż LC4 ?
Da się to jakoś porównać ?
W okolicy mam lasy, tereny dośc wąskie i nie raz nie wyrobiłem się już LC4.
Teren naprawde bardzo Ciężki do przejechania.
Ok, liczny w Lc4 remonto co 6 lat to w exc co 3-4 ?
Jest to przykladowe porównanie. Liczymy ze w tym samym czasie, robimy ta samą ilość MTH na tym samym terenie :)
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez henio12323 » 3/4/2014, 21:51

hehe co to za pytanie - ktm EXC to wyczynówka, przystosowana do zawodów.
lc4 to sprzet na asfalt i lekki teren. zobacz sobie na youtube co potrafi exc a co lc4... nie ma porównania

ciezko powiedziec, lc4 mogą nigdy nie miec remonty ;P licz się że na średnim remoncie, czyli nie robione wszystko na 110% robione, czyli wymieniasz tylko to co wymaga teraz wymiany, to zrobisz jakies 200-300 motogodzin na np tłoku. mówie o oryginalnym tłoku zamienniki mało kiedy tyle wytrzymają. no i o ile nie padnie nic w międzyczasie tyle trzeba liczyc a w ile czasu zrobisz 300 mth to juz twoja kwestia :D ja praktycznie ponizej 100 mth rocznie nie schodze, a w najlepszym okresie prawie 200 pykałem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Red » 4/4/2014, 14:26

Powiem tak
gdyby nie Ciężar LC4 było by naprawde pieknie, mocy nei brakuej ladnie sie wkręca, ale sam ważę 73 kg i na górce zamiast lecieć z moto lece nad nim :D
Avatar użytkownika
Red
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 28/8/2012, 11:22
Lokalizacja: Zawiercie

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości




na górê