Zobacz wÄ…tek - dt 125r czy ttr125
NAS Analytics TAG

dt 125r czy ttr125

Enduro, Cross
_________

dt 125r czy ttr125

Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 16:02

Mam pytanie przymierzam sie do zakupu enduro iprosze was o szybkie rady i podanie + i - motocykli. Do wyboru mam 2 motocykle yamaha dt 125r czy yamaha ttr 125 . Prosze o dobre rady
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25


Postprzez henio12323 » 11/3/2014, 17:31

po 1 sprawy związane z terenówkami załatwiamy w dziale offroad
po 2 ttr nie mozna zarejestrować DT juz tak, wiec jak szukasz moto tez na asfalt ttr odpada

teraz co do osiągów. ttr ma praktycznie połowe mniej mocy niz DT, spala prawie połowe mniej i duzo rzadszych remontów wymaga. wiec ma tutaj i wady i zalety,
DT jest mocniejsza więcej pali, remonty sa tanie ale stosunkowo częstsze. w terenie to i to fajnie jeździ
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 18:33

Dzięki ze mi to wyjaśnles a co do działu to jestem świeży i jeszcze za bardzo nie wiem jak się posługiwać.
Mam jeszcze jedno pytanie ttr od razu odpada bo szukam motoru do terenu i na asfalt kolega proponuje mi jeszcze Hondę xlr co sądzicie o tym motocyklu i jak wypada w porównaniu z dt125?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez henio12323 » 11/3/2014, 20:38

xlr porównywalne z ttr tylko że jest cięzsza i ma mozliwosc rejestracji ale pali tyle co nic, na szutry do popyrkania swietne moto, ale do katowania i w cięzki teren srednio sie nadaje,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 21:22

A czy różnica mocy dt 125r a ttr 250 jest duża?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez sylwek199888 » 11/3/2014, 21:49

Jak Ci kolega napisał wyżej: "xlr porównywalne z ttr tylko że jest cięzsza i ma mozliwosc rejestracji ale pali tyle co nic", a jeszcze wcześniej: "ttr ma praktycznie połowe mniej mocy niz DT", to chyba xlr ma o połowę mocy mniej niż dt ;)
Dużo osób poleca dt 125 na pierwszą przygodę z motocyklem, oczywiście jeśli chcesz jeździć po lasach, drogach itp. Jak ja bym miał wybierać pomiedzy ttr, a dt wybrałbym dt, ale to ja ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 22:11

Zawsze wolę zapytac ludzi , którzy mają o tym pojęcie;) a może polecicie mi jakies enduro o pojemnosci 125?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez henio12323 » 11/3/2014, 22:47

kazde dobre ;) wybierz najlepiej to co ci sie ciekawego trafi, marka ma mniejsze znaczenie, oczywisice mowa o soft enduro czyli np xlr xr dt dr kmx itp itd..... no i zdecyduj sie czy 2T czy 4T. pooglÄ…daj filmiki co potrafi DT 125 a co XR czy XL 125
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez YAMAHADTBARRY » 12/3/2014, 15:18

Jakie są różnice pomiędzy silnikien 2t i 4t przy tego typu pojemnościach?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez sylwek199888 » 12/3/2014, 16:36

Rożnice pomiędzy 4t i 2t w przypadku motocykli typu dt (2t)/ttr(4t) o pojemności 125 są takie:
- 4t jest cięższe, niż 2t
- 2t ma dwa razy więcej mocy od 4t
- w 2t robi się remont co około 15000km, a w 4t jeszcze rzadziej (nie wiem dokładnie)
- remont 2t wychodzi taniej od 4t
- silnik 2t jest bardzo porostu skonstruowany w przeciwieństwie do 4t
- w 4t wystarczy wymieniać olej w skrzyni, a do silnika 2t trzeba lać mieszankę (paliwo+olej) i wymieniać olej w skrzyni.
Jak na spowiedzi: "więcej nie pamiętam" :D
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez YAMAHADTBARRY » 12/3/2014, 20:31

Dzięki za bardzo dobre wyjaśnienie i zdecyduje się raczej na dt. Jutro jadę oglądać dt i ttr pojezdze i po wszystkim napisze wam jak i co. :)))))
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez YAMAHADTBARRY » 13/3/2014, 14:48

dzisiejszego dnia oglądałem i jeździłem 3 motocyklami. Na początku pojechałem oglądać ttr wygląd był ok minus brak możliwości rejestracji jazda bardzo mi się podobała. Następnie pojechaliśmy do xlr ten motocykl przypadł mi do gustu i jazda była też ok moc zbliżona do ttr zaniepokoilo mnie to że moto miało problemy z odpaleniem. Na końcu pojechaliśmy do dt znajdowała się ona najdalej. Dt była najmniej zadbana lakier był wyblakniety oraz miał pęknie ty klosz tylnej lampy jazda była ok zaniepokoilo mnie to że gdy była nie rozgrzana po w kręceniu na obroty dymila i nie chciała przyspieszać bo rozgrzaniu było lepiej oraz na niższych obrotach lekko szarpała moc odczuwalne była wiele większą od poprzedników gdyby nie te rzeczy kupił bym od razu jak oceniacie po opisie co kupować?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez kris514 » 13/3/2014, 15:13

dymienie i problemy z wkręceniem na zimnym silniku to norma w 2t
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez sylwek199888 » 13/3/2014, 16:15

Ogólnie, to każdy silnik 2t trzeba najpierw rozgrzać, zwłaszcza crossy. Szarpała Ci nadal jak się rozgrzała ?
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez YAMAHADTBARRY » 13/3/2014, 20:54

Mniej ale troszkę szarpała. Te silniki lubią duże obroty?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 13/3/2014, 21:52

Dwusuwy trzeba kręcić, jak masz obrotomierz to powyżej 6,5-7 tysięcy obrotów dopiero zaczyna jechać tak naprawdę takie 125.
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez YAMAHADTBARRY » 16/3/2014, 18:19

Kupiłem dt i dziś zobaczyłem z ma z centrowane lekko przednie koło co zrobić kto się tym zajmuje?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez Street4Fun » 16/3/2014, 18:34

Wymienić felgę oczywiście na używaną/nową chyba byłoby najrozsądniej.
Koszty całego takiego zabiegu są porównywalne w porównaniu z nową felgą do DT.
-Prostowanie felgi średnio +/- 100zł
-Potem centrowanie +/- 35 zł
-Zaplecenie felgi z 10zł jakoś chyba
-Dolicz do tego z kilka szprych które pewnie trzeba będzie kupić, bo obecne już się nie odkręcą +/- 2-3zł za szt. może tak być, że ci się połowa nie odkręci, więc zobacz, że koszta rosną.
Razem : około 160/170zł

Nową felgę idzie dorwać już od 100zł

A teraz może powiedz, jak rozumiesz "centrowane lekko" bitke ma tylko na feldze, czy koło lata jak po dzwonie ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez YAMAHADTBARRY » 16/3/2014, 21:57

lekko widać ze gdy się je szybciej zakręci jest nierówna nie znam się i za bardzo nwm jak to opisać nie wygląda to tragicznie. A nie da rady gdyby tylko ffachowiec ustawił szprychy? a czy na takim lekkim cenyrze można jeździć?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez YAMAHADTBARRY » 16/3/2014, 22:26

zauważyłem tez ze jedna śruba mocująca tarcze przednią jest ukrecona i na jednej nie trzyma czy można tak jezdzic czy cośz tym zrobic
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê