Zubożenie mieszanki.
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Zubożenie mieszanki.
Witam. Z gaźnikami w mojej problematycznej hondzie męczyło się już 2 mechaników (z czego jeden całkiem zepsuł, a drugi nie poprawił) i w końcu wziąłem się za nie sam. Motocykl to CBR 1000F 87 rok. Świece są strasznie zalewane, w oleju jest bardzo dużo paliwa, ale dziś przed wyjęciem gaźników jeszcze odpalił bez problemu. Proszę o podpowiedzi w jaki sposób można zubożyć mieszankę. Regulacja wkrętem dawki pilotującej nic nie pomaga. Czytałem, że za mieszankę w środkowym i górnym zakresie obrotów odpowiada głównie poziom pływaków. Czy ustawienie ich wyżej, niż według zaleceń powinno pomóc? Poza tym, przyglądając się dokładnie gaźnikom doszedłem do wniosku, że za główną dawkę paliwa odpowiada przede wszystkim iglica zawieszona na membranie. Może stare sprężyny (te w membranie) ze zbyt małą siłą dociskają iglicę, przez co podawane są większe dawki paliwa niż powinny. Szczególnie liczę na podpowiedź co do tych membran - czy dobrze kombinuję i czy te sprężyny mogą mieć duży wpływ na ilość zasysanego paliwa.
I jeszcze jedna sprawa. Drugi z mechaników twierdził, że sprawdzał w moto drugie gaźniki i że nic to nie pomogło, bo gaźniki były nieco inne. Doradził mi że powinienem szukać gaźników nie tylko z tego samego roku, ale jeszcze z konkretnych miesięcy produkcji... Tylko jeśli budowa silnika jest identyczna, to czemu inny komplet od takiego samego silnika miałby sobie nie poradzić? Będzie przecież musiał pracować z taką samą wydajnością i teoretycznie mógłbym nawet szukać gaźników z zupełnie innych motocykli o podobnej mocy i charakterystyce pracy. Może mechanik mógł celowo wprowadzić mnie w błąd, jeśli próbował przetrzymać motocykl jeszcze dłużej? Przez to co powiedział boję się po prostu kupić drugi używany komplet.
Z góry dziękuję za rady.
I jeszcze jedna sprawa. Drugi z mechaników twierdził, że sprawdzał w moto drugie gaźniki i że nic to nie pomogło, bo gaźniki były nieco inne. Doradził mi że powinienem szukać gaźników nie tylko z tego samego roku, ale jeszcze z konkretnych miesięcy produkcji... Tylko jeśli budowa silnika jest identyczna, to czemu inny komplet od takiego samego silnika miałby sobie nie poradzić? Będzie przecież musiał pracować z taką samą wydajnością i teoretycznie mógłbym nawet szukać gaźników z zupełnie innych motocykli o podobnej mocy i charakterystyce pracy. Może mechanik mógł celowo wprowadzić mnie w błąd, jeśli próbował przetrzymać motocykl jeszcze dłużej? Przez to co powiedział boję się po prostu kupić drugi używany komplet.
Z góry dziękuję za rady.
- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
Pływak ustawia się wg fabrycznych wartości. Jeśli chcesz zubożyć mieszankę, musisz go OPUŚCIĆ o 0.5-1mm i sprawdzić efekt, po przejażdżce patrzysz na kolor świecy, powinien być piaskowy. A najlepiej to jedź na analizator spalin, daje precyzyjną możliwość regulacji, jedyna dobra metoda. To nie wsk i prymitywny gaźniczek, że ręcznie ustawiłeś obrót w tą czy w tą i nie protestowała. A co do iglic i ich gniazd faktycznie mogą puszczać więcej paliwa. Wtedy warto poszukać zestawu naprawczego gaźnika, przepustnice iglice uszczelki itd i przy okazji oddać do czyszczenia ultradźwiękami, będzie jak nowy.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Przede wszystkim W oleju NIE MA PRAWA być paliwa. Rozrzedzenie oleju paliwem, powoduje jego przesysanie przez pierścienie i spalanie, co skutkuje okopceniem i osadami na elektrodach. Sprawdź też sprawność kranika, czy nie puszcza paliwa w podciśnienie, i czy nie leje grawitacyjnie. Nie powinien bo ciągle będą kłopoty...
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości