Rejestracja moto Z POLSKI W NIEMCZECH
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Rejestracja moto Z POLSKI W NIEMCZECH
Witam.
Czy wie ktoś jaka jest procedura rejestracji motoroweru w Niemczech z Polski? Jakie są opłaty i koszta tego całego przedsięwzięcia, co trzeba zrobić, pozałatwiać. Motorower jest zarejestrowany w Polsce.
Z góry dzięki za inforamcje
Czy wie ktoś jaka jest procedura rejestracji motoroweru w Niemczech z Polski? Jakie są opłaty i koszta tego całego przedsięwzięcia, co trzeba zrobić, pozałatwiać. Motorower jest zarejestrowany w Polsce.
Z góry dzięki za inforamcje
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Calosc zalezy od tego jak dlugo juz jestes wlascicielem i ile lat ma pojazd.
Potrzebujesz:
* komplet polskich papierow
* COC
* dowod osobisty
* dowod wlasnosci (n.p. umowe kupna)
* przy moto starszym niz dwa lata robisz TÃœV/AU
W urzedzie komunikacji, zameldowanie lacznie z tablicami to okolo 80€ - troche zalezy gdzie meldujesz, czy wybierasz sobie numery, itp. TÃœV/AU to nastepne 70..90€.
Potrzebujesz:
* komplet polskich papierow
* COC
* dowod osobisty
* dowod wlasnosci (n.p. umowe kupna)
* przy moto starszym niz dwa lata robisz TÃœV/AU
W urzedzie komunikacji, zameldowanie lacznie z tablicami to okolo 80€ - troche zalezy gdzie meldujesz, czy wybierasz sobie numery, itp. TÃœV/AU to nastepne 70..90€.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
No to jest Tzr z 2006r. Mam jÄ… ok 3 lata.
Aż strach z TUV bo ona ma głośny wydech i jest odblokowana i rejczel nie przejdzie tego.
Cięzka sprawa
Aż strach z TUV bo ona ma głośny wydech i jest odblokowana i rejczel nie przejdzie tego.
Cięzka sprawa
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
"Mam motocykl, ktory nie odpowiada normom, w kraju, ktory trzyma sie norm". Faktycznie, ciezka sprawa.
Sprawdz tutaj:
http://www.tuev-sued.de/hauptuntersuchu ... e-motorrad
W szczegolnosci - papiery, tabliczka znamionowa, dokumentacja przerobek (wiele musi byc certyfikowanych), opony pasujace do moto.
Co do wydechu - problem techniczny, czy tez moze znajdziesz i wstawisz dB-killera? Albo pro publico bono zamienisz na taki, ktory mniej halasuje?
Ew. pogadaj z jakims warsztatem, ile by kosztowalo zrobienie przegladu przez nich - oni maja metody/zapasowe wydechy
Sprawdz tutaj:
http://www.tuev-sued.de/hauptuntersuchu ... e-motorrad
W szczegolnosci - papiery, tabliczka znamionowa, dokumentacja przerobek (wiele musi byc certyfikowanych), opony pasujace do moto.
Co do wydechu - problem techniczny, czy tez moze znajdziesz i wstawisz dB-killera? Albo pro publico bono zamienisz na taki, ktory mniej halasuje?
Ew. pogadaj z jakims warsztatem, ile by kosztowalo zrobienie przegladu przez nich - oni maja metody/zapasowe wydechy
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
To chyba nie da rady. Miałem zamiar sprzedać moto w Niemczech bo są tam wyższe ceny a akurat mam tam krewnego. Nawet je tam zawiozłem i czeka na kupca, ale jak pomyśle o jej stanie to troszkę słabo może być. Nie ma tragedii ale może nie odpowiadać ich normom. Nie wiem jakim sposobem byłoby najlepiej to zrobić. Chyba będę musiał zdecydować się na sprzedaż w Polsce...
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
czekaj, czekaj... ile to ma pojemnosci? Czy to jest 50tka? Bo jesli tak, to papaierkologia moze byc zupelnie inna.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Wybacz, ale tzr wystepuje w tuzinie wariantow, a ze swieca szukac piecdziesiatek, ktore w rzeczywistosci sa piecdziesiatkami.
Wyglada na to, ze CoC to wszystko, co jest niezbedne w Niemczech. Czy na jego podstawie wlasciciel musi wyrobic dodatkowy papier, czy nie ("Zulassung", ok. 50€) - nie wiem, nie wydaje mi sie.
W Niemczech nie ma przegladow motorowerow.
W Niemczech motorowerow sie nie rejestruje, tylko ubezpiecza. Ubezpieczyciel sprzedaje Ci blachy wazne do marca przyszlego roku, zazwyczaj na podstawie jakiegos papieru (COC powinno wystarczyc).
W przypadku kontroli warto miec:
Ubezpieczenie - problem kupujacego
COC - masz? jest na nim numer ramy? zgadza sie z tym na pojezdzie?
Dla kazdej nieseryjnej czesci trzeba miec dodatkowy papier. - tzw. ABE. - albo musisz miec stan fabryczny, albo spisz umowe na 50'tke z wada "brak wydechu". Z czym przyszly wlasciciel bedzie jezdzic - nie Twoje zmartwienie.
Wyglada na to, ze CoC to wszystko, co jest niezbedne w Niemczech. Czy na jego podstawie wlasciciel musi wyrobic dodatkowy papier, czy nie ("Zulassung", ok. 50€) - nie wiem, nie wydaje mi sie.
W Niemczech nie ma przegladow motorowerow.
W Niemczech motorowerow sie nie rejestruje, tylko ubezpiecza. Ubezpieczyciel sprzedaje Ci blachy wazne do marca przyszlego roku, zazwyczaj na podstawie jakiegos papieru (COC powinno wystarczyc).
W przypadku kontroli warto miec:
Ubezpieczenie - problem kupujacego
COC - masz? jest na nim numer ramy? zgadza sie z tym na pojezdzie?
Dla kazdej nieseryjnej czesci trzeba miec dodatkowy papier. - tzw. ABE. - albo musisz miec stan fabryczny, albo spisz umowe na 50'tke z wada "brak wydechu". Z czym przyszly wlasciciel bedzie jezdzic - nie Twoje zmartwienie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
"Certificate of confcośtam", papier o dopuszczeniu do ruchu w krajach UE + kilku innych.
http://en.wikipedia.org/wiki/Type_approval -> automotive industry
CoC powinien byc w papierach kazdego pojazdu. Jesli nie, mozna go dostac od producenta, za pewna oplata.
http://en.wikipedia.org/wiki/Type_approval -> automotive industry
CoC powinien byc w papierach kazdego pojazdu. Jesli nie, mozna go dostac od producenta, za pewna oplata.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Szukam w sieci i nie bardzo widzę gdzie takie coś mogę wyrobić.
CoÅ› na podobÄ™ z tej storny: http://www.certifauto.com/certificate-o ... ha-46.html
Dzwonić do salonu czy jak?
CoÅ› na podobÄ™ z tej storny: http://www.certifauto.com/certificate-o ... ha-46.html
Dzwonić do salonu czy jak?
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Otrzymałem dziś COC. Bezpłatnie dostałem. Czyli to jest wszystko co potrzebuję do sprzedaży motoroweru w Niemczech?
Ale co zrobić z tym wydechem i usuniętymi blokadami? No na umowie mogę napisać że brak wydechu a blokady?
Ale co zrobić z tym wydechem i usuniętymi blokadami? No na umowie mogę napisać że brak wydechu a blokady?
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Jakiej odpowiedzi oczekujesz? "Olej prawo i przepisy, sprzedawaj jak jest"? "Zataj brak blokady przed kupujacym"?
Wybij to sobie z glowy.
Polecam bycie uczciwym - albo sprowadz pojazd do stanu, w ktorym ma prawo poruszac sie po drogach publicznych, albo sprzedaj go z zastrzezeniem, ze ulegl przebudowie i nie wolno nim wyjechac na normalna droge. Inne rozwiazania to oszustwo.
Wybij to sobie z glowy.
Polecam bycie uczciwym - albo sprowadz pojazd do stanu, w ktorym ma prawo poruszac sie po drogach publicznych, albo sprzedaj go z zastrzezeniem, ze ulegl przebudowie i nie wolno nim wyjechac na normalna droge. Inne rozwiazania to oszustwo.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Oczekuję odpowiedzi typu: Słuchaj, żeby zdławić moto najlepiej zrób to i to lub to albo tamto.
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Oczekujesz, ze Ci rozrysuje, jak sie dlawi oddlawione moto? Na powaznie, ja nawet nie wiem, jak wyglada to moto. Ani jak wyglada dlawik w wersji oryginalnej, a jeszcze mam wiedziec, co akurat w Twoim zostalo odblokowane?
Do dlawienia zazwyczaj jest zwezka/uszczelka w doplywie paliwa lub blokada przepustnicy.
Jesli wie umiesz np. spawac, to co robisz? Albo sie uczysz, ryzykujac zepsucie materialu i narzedzi, albo oddajesz do specjalisty. To samo z pracami na jednosladzie.
Do dlawienia zazwyczaj jest zwezka/uszczelka w doplywie paliwa lub blokada przepustnicy.
Jesli wie umiesz np. spawac, to co robisz? Albo sie uczysz, ryzykujac zepsucie materialu i narzedzi, albo oddajesz do specjalisty. To samo z pracami na jednosladzie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
No dziękuję. Ale jeśli rodząc się nie umiesz czytać to już przez całe życie nic nie przeczytasz? Ja może nie wiem ale chce się dowiedzieć żeby się nauczyć.
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości