W Góry 125 w 2t czy 250 w 4t a może coś mocniejszego ????
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
W Góry 125 w 2t czy 250 w 4t a może coś mocniejszego ????
Witam, mam mały problem co do wyboru mojego nowego sprzętu a mianowicie pytanie brzmi. 125 w 2t czy 250 w 4t ?. Interesują mnie tylko ale to tylko FULL CROSSY a nie jakieś Hard Endro...
No to mały wstęp:
Mam 16 lat
Wzrost 175
Staż od małego począwszy w wieku 6 lat cross 50 (chinol) następnie 125 (chinol) dt 125... no i tam miedzy czasie jeździłem na czym się dało jak nap KTM 450 w 4t brata lub yzf 450 też 2 braciszka (jest nas 3)...
No to zaczynamy.
Mieszkam bardzo górzystym terenie w okolicach Zakopanego, Powiem jeszcze raz interesuje mnie Full Cross nie Hard Enduro nie ma potrzeby takiego motorku kupować jak na moją okolice tutaj śmigają na fullach... Mechanika mam 500m od siebie ma własny sklep motocrossowy więdz problemów z częściami czy naprawami nie bdz. Niedawno bracia kupili sb na pierwszy raz 450 w 4 t jak wyżej napisałem Ktm i Yzf. Jeździłem z nimi na zmianę przez jakieś 3 tyg w niedziele i sobotki po 4-5 godz podjazdy i te sprawy nie ma u mnie żadnych prostych może czasami tam się trafi 200 m tak to tylko góra i zjazd. Czy poradzę sb z taką 125 2t czy 250 w 4t nie ma najmniejszego problemu Jeździłem na 250 w 2t lub jak nap na Ktm 450 w 4t powiem tak 4t dużo lepszy do podjazdów 2 t czeba go żyłować i sprzegłem operować ... ślizgać i się Pier***** z podjazdem ale zawsze lubiałem ten silnik po prostu taką ma specfikę kocham 2 t lecz 4 do podjazdów dużo ale to dużo łatwiejszy co jeszcze hmm ? no te jedne z ważniejszych pytań lub te najważniejsze, Co jest tańsze w utrzymaniu?... czytałem milniony postów na ten temat ale zawsze jak było napisane pap co lepsze 2t czy 4t hard czy full... większość mieszka na równinach tam się dobrze sprawuje hard ale postarajcie się wcielić w moją wersje pomiędzy tymi dwoma rodzajami silnika i pojemnością co mi doradzacie co tańsze w utrzymaniu. Jest podjazd 250 450 w 4t spokojnie na szczytach do podjazdu dochodzi 2t 125 nie dość że go żyłuje to ślizga sprzęgłem żeby mu znów koła nie obracało za szybko jak obróci to zaś gleb i takie piero*** z 2t i podjazdami i teraz nie dość co tłok dostaje po d*** to jeszcze sprzęgło no i tak stwierdzam od siebie że szybko sie ten silnik rozleci i do wymiany nie dość co silinik ale i sprzęgło i tam te pierdoły (nie znam się) a 4t spokojnie nic wychodzą na szczyt bez żadnego katowania i ślizgania sprzęgła.
Moje fundusze to ok 8 tys strój powiedzmy że sb kupie oddzielnie zbroja buty i td. ok. 8 tys na sam motocykl teraz mi napiszcie co tańsze w utrzymaniu... No ja myślę że ten 4t silnik nie dostaje tak w dupę i sprzegło i tez cały bak na pół dnia jazdy czy 250 czy 450 nie wiem
dorad cie Mi z Góry Dzięki
No to mały wstęp:
Mam 16 lat
Wzrost 175
Staż od małego począwszy w wieku 6 lat cross 50 (chinol) następnie 125 (chinol) dt 125... no i tam miedzy czasie jeździłem na czym się dało jak nap KTM 450 w 4t brata lub yzf 450 też 2 braciszka (jest nas 3)...
No to zaczynamy.
Mieszkam bardzo górzystym terenie w okolicach Zakopanego, Powiem jeszcze raz interesuje mnie Full Cross nie Hard Enduro nie ma potrzeby takiego motorku kupować jak na moją okolice tutaj śmigają na fullach... Mechanika mam 500m od siebie ma własny sklep motocrossowy więdz problemów z częściami czy naprawami nie bdz. Niedawno bracia kupili sb na pierwszy raz 450 w 4 t jak wyżej napisałem Ktm i Yzf. Jeździłem z nimi na zmianę przez jakieś 3 tyg w niedziele i sobotki po 4-5 godz podjazdy i te sprawy nie ma u mnie żadnych prostych może czasami tam się trafi 200 m tak to tylko góra i zjazd. Czy poradzę sb z taką 125 2t czy 250 w 4t nie ma najmniejszego problemu Jeździłem na 250 w 2t lub jak nap na Ktm 450 w 4t powiem tak 4t dużo lepszy do podjazdów 2 t czeba go żyłować i sprzegłem operować ... ślizgać i się Pier***** z podjazdem ale zawsze lubiałem ten silnik po prostu taką ma specfikę kocham 2 t lecz 4 do podjazdów dużo ale to dużo łatwiejszy co jeszcze hmm ? no te jedne z ważniejszych pytań lub te najważniejsze, Co jest tańsze w utrzymaniu?... czytałem milniony postów na ten temat ale zawsze jak było napisane pap co lepsze 2t czy 4t hard czy full... większość mieszka na równinach tam się dobrze sprawuje hard ale postarajcie się wcielić w moją wersje pomiędzy tymi dwoma rodzajami silnika i pojemnością co mi doradzacie co tańsze w utrzymaniu. Jest podjazd 250 450 w 4t spokojnie na szczytach do podjazdu dochodzi 2t 125 nie dość że go żyłuje to ślizga sprzęgłem żeby mu znów koła nie obracało za szybko jak obróci to zaś gleb i takie piero*** z 2t i podjazdami i teraz nie dość co tłok dostaje po d*** to jeszcze sprzęgło no i tak stwierdzam od siebie że szybko sie ten silnik rozleci i do wymiany nie dość co silinik ale i sprzęgło i tam te pierdoły (nie znam się) a 4t spokojnie nic wychodzą na szczyt bez żadnego katowania i ślizgania sprzęgła.
Moje fundusze to ok 8 tys strój powiedzmy że sb kupie oddzielnie zbroja buty i td. ok. 8 tys na sam motocykl teraz mi napiszcie co tańsze w utrzymaniu... No ja myślę że ten 4t silnik nie dostaje tak w dupę i sprzegło i tez cały bak na pół dnia jazdy czy 250 czy 450 nie wiem
dorad cie Mi z Góry Dzięki
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
To raczej logiczne, że lżejsze, to wygodniejsze, czyli w tym przypadku 2t będzie chyba najlepszym rozwiązaniem.
W przestrzeni kilku lat(powiedzmy 4) koszty utrzymania 2t i 4t sÄ… identycznie, wliczajÄ…c praktycznie wszystko.
Na twoim miejscu rozglądałbym się nad rodzinką EXC, tyle w temacie.
W temacie sam sobie praktycznie odpowiedziałeś, lepiej było skierować temat do działu Offroad.
W przestrzeni kilku lat(powiedzmy 4) koszty utrzymania 2t i 4t sÄ… identycznie, wliczajÄ…c praktycznie wszystko.
Na twoim miejscu rozglądałbym się nad rodzinką EXC, tyle w temacie.
W temacie sam sobie praktycznie odpowiedziałeś, lepiej było skierować temat do działu Offroad.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Po pierwsze nie dubluj tematów, a po drugie nie żebym się czepiał ale napisałeś że masz dwóch braci którzy śmigają na tego typu maszynach, masz sklep z częściami i nie wiesz co wybrać? ;>
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Czyli 125 w 2t ? napewno tańsze będzie w utrzymaniu ?? przy takim katowaniu ? zwracam sie do tych co mają takie motocykle i śmigają w takim terenie
jaroaro nie wiem jak wygląda sprawa z 2t nie wiem czy będzie tańsze w utrzymaniu przy takim katowaniu ... koledzy wyciskają ostatnie poty z nich żeby wyjechać na podjazd :/ dlatego pytanie brzmi co tańsze przy takim użytkowaniu :/
jaroaro nie wiem jak wygląda sprawa z 2t nie wiem czy będzie tańsze w utrzymaniu przy takim katowaniu ... koledzy wyciskają ostatnie poty z nich żeby wyjechać na podjazd :/ dlatego pytanie brzmi co tańsze przy takim użytkowaniu :/
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
Moim zdaniem 4t będzie lepsze, bo ciągnie od dołu i moim zdaniem w górach sprawdzi się lepiej. Utrzymanie hmm, zależy na jaki czas zamierzasz mieć te moto. Bo 2t mając na 2 lata wsadzisz w remont, a 4t jeżeli kupisz to może będziesz miał takie szczęście że remontu nie zrobisz
-
silomax - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44
I o to mi chodziło silomax te główne pyt czyli utrzymanie takiego crossa 2t dostają nieźle po dupie a 4t łagodnie można wyjechać i napewno taka jazda bedzie wygodniejsza jak i tańsza i cisza
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
chyba ze cos pokroju exc200 dol jak w 4t, agresywne przejscie i waga 125
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Zastanawiam się nad 250 450 w 4t fajne sprzęty ciągną od dołu mówicie że 4t a 2t to utrzymanie jest podobne... ale ja widziałem jak czeba żyłować 2t to mi sie odechciało... Teraz jaka pojemność jest lepsza nigdy na 250 w 4t nie jeździłem natomiast na 450 jeździłem bardzo mi sie podoba a zwłaszcza ten kop mocy w KTM coś do nieopisania słyszałem też że 250 są bardzo wyżyłowane wyciśli z nich ostatnie poty i jak taka 250 w 4t sie przewróci to ją trudno kopnąć jak 450
Wiem wiem że jak na swój wiek to 450 jest za mocna ale jest coś takiego jak manetka i umiem ją używać i teraz mi sie wydaj że taka 450 jest tańsza w utrzymaniu jak 250 napewno mniej czeba jej dać po garku jak jest podjazd co do spalania myślę że podobnie palą więdz 250 czy 450 ? Ale myślę że 125 w 2t na początek będzie git jeśli mi się znudzi zawsze mogę się zamienić z bratem potem pomyśle nad 450 w 4t a jeżeli mi sie spodoba 2t to 250 :3
Wiem wiem że jak na swój wiek to 450 jest za mocna ale jest coś takiego jak manetka i umiem ją używać i teraz mi sie wydaj że taka 450 jest tańsza w utrzymaniu jak 250 napewno mniej czeba jej dać po garku jak jest podjazd co do spalania myślę że podobnie palą więdz 250 czy 450 ? Ale myślę że 125 w 2t na początek będzie git jeśli mi się znudzi zawsze mogę się zamienić z bratem potem pomyśle nad 450 w 4t a jeżeli mi sie spodoba 2t to 250 :3
Ostatnio edytowano 17/11/2013, 11:56 przez damianos1000, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
Na podjazdach 2t nie ciśnie się do odcięcia, tylko jedzie tak by się zawory otwierały(wtedy jest najmocniejszy), polecam 200 z tego powodu że mam sx200.
125 w 2t ma bardzo słby dół co utrudnia podjazdy (jak się zawory zamkną to już się nie zbierze tak łatwo)
250 w 4t nie ma przejścia oddaje moc bardziej płynnie co mnie usypia i chciałbym czegoś mocniejszego
450 w 4t waga już inna, miałem okazję przejechać się wr400 i powiem że szatan (1/8 gazu koło w górę) a np. na podjeździe aż takie szarpanie na koło nie jest wskazane.
200 na podjazdach nie trzeba tak kręcić jak sety
125 w 2t ma bardzo słby dół co utrudnia podjazdy (jak się zawory zamkną to już się nie zbierze tak łatwo)
250 w 4t nie ma przejścia oddaje moc bardziej płynnie co mnie usypia i chciałbym czegoś mocniejszego
450 w 4t waga już inna, miałem okazję przejechać się wr400 i powiem że szatan (1/8 gazu koło w górę) a np. na podjeździe aż takie szarpanie na koło nie jest wskazane.
200 na podjazdach nie trzeba tak kręcić jak sety
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
A co do tego sx koszt utrzymania jaki jest ? taki przy no w miarę jeździe ile czeba dać na rok ? no wkońcu KTM wytrzyma tłok na sezon ? no ale nie przy pyrakaniu tylko dobrym śmiganiu
Kris dzięki no chyba na nowy sezon zasadne na tym sprzęcie masz jeszcze coś do uwagi nie wiem jakieś zalety minusy przekonałeś mnie w 95% teraz mi powiedz koszty i za ile taki motocykl w dobrym wstanie jaki rocznik czy aluminiowa rama czy stalowa ? itd
Kris dzięki no chyba na nowy sezon zasadne na tym sprzęcie masz jeszcze coś do uwagi nie wiem jakieś zalety minusy przekonałeś mnie w 95% teraz mi powiedz koszty i za ile taki motocykl w dobrym wstanie jaki rocznik czy aluminiowa rama czy stalowa ? itd
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
Ktm nie ma alu ramy, koszty tak jak każdego innego z wysilonym silnikiem (bo jak trafisz na trupa w 4t to nawet i 5k trzeba wsadzić), u mnie tłok powinno się co jakieś 40h dla amatorskiej jazdy po torze, ja kupiłem tego mojego jako trupa wyremontowałem i wyszedł mnie 6400 i według mnie lepiej w ten sposób kupować, bo nikt dobrego nie sprzedaje.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Ale zauważ że ty jeździsz po torze ja będe śmigał po podjazdach stromy itd hopy i te sprawy i chodzi mi wyłżcznie o to żeby miał dobry duł bo jak jedziesz na takim stromym podjeździe czeba mu dać po garku żeby nie zmuliło ale też nie za dużo bo obróci za szybko koło stracisz kontrole i dupa, takie podjazdy od 20m aż do no nie wiem nap 150m chętnie kupiłbym 250 ale to jest jszczę jak dla mnie za mocne chce pośmigać 2-3 sezony na jakimś 125-200 2t żeby sie nauczyć dobrze jeździć a potem coś mocniejszego w 2t 4t ale to zobaczymy
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
kolego nie kombinuj 250 w 4t i wszystko wszędzie ją wytargasz no chyba brak umiejetności to i nawet na najmniejszych górkach będzie tobią miotać jak na twój wiek to 250 w 4t to za dość odradzam 450 bo te motory to juz trzeba miec naprawde wielkie umiejętności co co kupisz 450 i co bedziesz sie bał jej odwijac to jest tak agresywna ze szok a jak umiesz jezdzic to i 250 bedziesz robił 450 tylko trzeba mieć umiejętność które wyrabia sie co najmniej 2 lata (moim zdaniem ) i dopiero wtedy myśleć o czymś większym wiem po sobie bo od 3 lat mam klx 250 co ma tylko ok 30km i ciągle mnie zadziwia a w lesie to nie raz robiła 450 choć jest 2 razy słabsza a co do kwestii 125 w 2t to odradzam jak do lasu to nieporozumienie bo wystarczy jej delikatnie odpuścić na podjeździe i koniec zdechnie a po zatym szybko ją zajedziesz w lesie
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
Ja po torze jeżdżę mało, często zaliczam wypad do lasu (gdzie są podjazdy), jeden z ekipy w krzeszowicach miał sx 200 (ostatnio sprzedawał) a zobacz co oni wyprawiają
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
silomax pomyliło mi się miałem napisać 450
Kris514 strasznie mało tych 200 i boje się o dostępność części wole już pewną setę :/
Kris514 strasznie mało tych 200 i boje się o dostępność części wole już pewną setę :/
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
nie dajesz rady na torze czy w terenie ? a czemu nie dajesz rady muli ci go czy co ?
Namów minie do tego 4t wszyscy piszą o 2t a 4 t to też dobry sprzęt nawet lepszy jak do stromych podjazdów
Namów minie do tego 4t wszyscy piszą o 2t a 4 t to też dobry sprzęt nawet lepszy jak do stromych podjazdów
Ostatnio edytowano 17/11/2013, 20:37 przez damianos1000, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
2t na tor jest stworzony i tam jest jego miejsce a 4t dajmy na to na podjeździe go zadziadujesz dodasz gazy i on sie powoli zbiera w zależnosci od góry a 2t przydziadujesz to koniec musisz od nowa prubowac wyjechać wiec 4t jest łatwiejszy do ogarnięcia
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
tylko panowie 7,5 tys kupie już coś przyzwoitego ? 250 w 4t żebym sobie pojeździł jakiś przynajmniej sezon i sie nie rozleciał w 3du*y ?
- damianos1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/11/2013, 18:28
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości