Zobacz wÄ…tek - Motocykl na wiosnÄ™ [A1]
NAS Analytics TAG

Motocykl na wiosnÄ™ [A1]

i inne małe pojemności
_________

Motocykl na wiosnÄ™ [A1]

Postprzez MarSen » 12/11/2013, 15:19

Witam, a więc na wiosnę idę na prawo jazdy kat. A1 i chciałbym wiedzieć już w co celować.

- Doświadczenie mam małe (dużo osób stwierdzi, że żadne). Prawie 5000km na Bartonie Fighterze, jeżdże dwa lata. Dlaczego tak mało? Na takiej 50cc to jedynym racjonalnym "wypadem" jest wypad do szkoły, miasta. W tym roku byłem na rozpoczęciu sezonu motocyklowego w Częstochowie. 300km w jeden dzień.
- W styczniu 16 lat, waga około 60kg na dzień dzisiejszy, wzrost 176,5cm
- Chcę jeździć głównie dla rozrywki, bo do dojazdów wciąż będę miał Bartona. Czasem gdzieś dalej, ale np. po raz kolejny na rozpoczęcie sezonu. Plecaczek czasem jakiś będę brał. Jak będę jechał gdzieś dla rozrywki to jakieś jedzenie czy coś zawsze dobrze mieć. Czyli motocykl głównie do wypadów do 100km w obie strony, rekreacyjnie no i raz może dwa razy w roku 300km w dzień (około, na rozpoczęcie sezonu znów).
- Ile kilometrów chcę przelatać w sezonie? Nie więcej niż 5000km.
- Na motocykl będę miał około 5000 tys., kask mam, rękawice mam, buty i kombinezon osobno. Tylko mam pytanie, a nie chcę zakładać nowego tematu, bo po co? Czy lepiej kupić najtańszy kombinezon ze ścigacza (chcę dwuczęściowy, ten za 999zł), czy używany Dainese, Tschul czy coś w dobrym stanie? Chodzi o to, że zapewne wyrosnę i tak z niego za sezon/dwa.
- Myślę, że na same naprawy do 1500zł.
- Podobają mi się motocykle sportowe, ewentualnie nakedy, a na samym końcu supermoto.
- Na dzień dzisiejszy moim zdecydowanym faworytem jest Honda NSR. Jest dwusuwem z niezbyt wyżyłowanym silnikiem i ogólnie mało się psuje. Trzeba tylko trafić ładną sztukę. Aprilia RS 125 raczej odpada, bo więcej pali niż NSR ze względu na bardziej wyżyłowany silnik, przez co również częściej trzeba ją remontować. Cagiva Mito to już wgl. inna bajka, zdecydowanie nie. Nie potrzebuję aż tak szybkiego motocykla. Z nakedów jest Cagiva Raptor albo Planet, ale bardziej się w nie nie zagłębiałem. Wszystkie motocykle jakie wymieniłem to dwusuwy. Dlaczego zależy mi na dwusuwie? Chodzi o to, że przykładowo v-max 125cc w 4T to jakieś 120-130km/h zwykle, czyli tak na oko prędkość przelotowa to 90-100km/h. Na początek to na pewno wystarczy, ale z czasem będzie kombinowanie. Już teraz kupiłem czterosuwa i wiem, że nie ma sposobu na zwiększenie prędkości bez zmiany pojemności. A z czasem nawet to 90km/h przelotowe będzie za mało, szczególnie na autostradzie. Z kolei taką Hondę NSR zablokuję, żeby się nauczyć panować nad większą pojemnością, a w kolejnym sezonie odblokować i móc jeździć szybciej. Ewentualnie można jeszcze zmienić kilka rzeczy, ale nie wnikajmy.
PS. Przepraszam, że tak się rozpisałem, dzięki z góy za pomoc :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez Gastrofazor » 13/11/2013, 15:07

a cbr 125? Spalanie mniejsze :)
Motocyklowe wycieczki dla tych, którzy się nie bali (otwórz link)
Avatar użytkownika
Gastrofazor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/8/2013, 10:33
Lokalizacja: z kanapy


Postprzez MarSen » 13/11/2013, 18:09

No właśnie nie chcę CBR 125, bo wygląda jak rower. Poza tym nie jest zbyt zrywna. A takie dodatkowe pytanie: Czy jeżeli posiadam AM to i tak obowiązuje mnie całość A1 na egzaminie itp.? Jak się ma sprawa w przypadku A1 na A2?
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Gastrofazor » 14/11/2013, 09:54

niestety ja tutaj nie pomogę bo od razu A robiłem. Podejrzewam jednak, że i tak "obowiązuje całośc" cokolwiek to znaczy ;)
Motocyklowe wycieczki dla tych, którzy się nie bali (otwórz link)
Avatar użytkownika
Gastrofazor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12/8/2013, 10:33
Lokalizacja: z kanapy

Postprzez SkoQ » 14/11/2013, 10:19

Z jednej strony chcesz większej prędkości maksymalnej a z drugiej odrzucasz motocykle najbardziej na to nastawione. Moim zdaniem już wybrałeś NSR tylko wpadłeś tutaj żeby się upewnić czy to na pewno dobry pomysł :)


PS. Mając 5 milionów jak Ty nie przejmował bym się spalaniem, remontami ani ceną kombiaka :P
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Krystaliczny » 14/11/2013, 13:42

Wymieniłeś dwusuwy.. Wydawało mi się że 125piątki w 2T nie kwalifikują się do A1, mylę się? :o
Avatar użytkownika
Krystaliczny
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/11/2013, 13:33
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SkoQ » 14/11/2013, 15:47

Prawo jazdy kategorii A1 uprawnia do kierowania motocyklem o pojemnoÅ›ci skokowej silnika nie przekraczajÄ…cej 125 cm³ i mocy nie przekraczajÄ…cej 11 kW (14,9556 KM) oraz stosunku mocy do masy wÅ‚asnej nieprzekraczajÄ…cej 0,1 kW/kg.

Więc czy to jest 4T czy 2T nikogo nie interesuje ;)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez xKoniu » 14/11/2013, 16:30

Koledze Krystaliczny, chodziło zapewne o to, że większość(jak nie wszystkie) dwusuwy 125 mają powyżej 15KM :D Tak mi się wydaję. Pewnie nie ma z tym problemu, ale sam fakt ;d
xKoniu
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 11/11/2013, 09:44

Postprzez MarSen » 14/11/2013, 16:55

No SkoQ masz rację w sumie, ale z drugiej strony nie odrzucam innych motocykli. To 5 000 000 to błąd :D Czyli taka Honda NSR to będzie dobry wybór? Jakby ktoś znał odpowiedź na to pytanie co do AM na A1 to też chciałbym ją poznać :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Krystaliczny » 15/11/2013, 14:24

Zaraz, zaraz.. Z tego co czytam w internetach wychodzi że przykładowo Aprilia RS 125 ma 35KM, teraz pytanie czy moc 35KM jest dostępna po odblokowaniu, tak? Bo nie bardzo kumam.. Więc jeśli kupię nówkę sztukę rs125 prosto z salonu, Ona będzie miała dostępne jedynie 15KM, a dopiero bo zdjęciu blokad zyskam 35KM? :D Co do AM i A1 to zadzwoń do WORD'u i zapytaj, tam powinni udzielić Ci wyczerpujących informacji ;)
Avatar użytkownika
Krystaliczny
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/11/2013, 13:33
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Cortezky » 15/11/2013, 17:22

W necie znalazłem taką informację, na stronie Rzońca, lecz nie wiem, czy to prawdziwe info
Z AM na A1:

Po ukończeniu 16 lat chcąc uzyskać prawo jazdy kat: A1 uczeń odbywa szkolenie tylko praktyczne w ilości 10 godzin ( 50 % jazd na A1 ) i zdaje tylko egzamin z jazdy motocyklem Yamaha YBR 125 uzyskując uprawnienia do kierowania motocyklami.

Z A1 na A2:

Po ukończeniu 18 lat chcąc uzyskać prawo jazdy kat: A2 uczeń odbywa szkolenie tylko praktyczne w ilości 10 godzin i zdaje tylko egzamin z jazdy motocyklem Yamaha XJ 6 uzyskując uprawnienia do kierowania motocyklami o mocy silnika nieprzekraczającej moc 35 kW/ 47.5 KM.

Sam siÄ™ przymierzam do zdawania A1 na wiosnÄ™ :)

Co do NSR - to 2T, a w necie wyczytałem że jego spalanie to 5/5,5l na 100km, w porównaniu do 4T 125 CBR'ki, lub YZF'ki Yamahy, to sporo.
Cortezky
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/10/2013, 15:36

Postprzez MarSen » 15/11/2013, 18:28

Wiem jakie jest spalanie NSR. Cóż... jeżeli to z AM na A1 to prawda to w zimę wymieniam kartę na AM :) Jeszcze zadzwonię do WORDu tak jak mówił Krystaliczny. O ile w takim przypadku coś mi to da... Chyba nie jest przewidziane, że ten co zdał na AM to ma te "ulgi", a ten co wymienił kartę to ich nie ma. Jak się dowiem więcej to napiszę :)
EDIT: Na forum prawnym piszą, że trzeba zdać cały egzamin. Mimo wszystko zadzwonię i dopytam z 100% pewnego źródła i dopiszę coś więcej.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê