Zobacz wątek - Cross do 8-9tys. zł
NAS Analytics TAG

Cross do 8-9tys. zł

Enduro, Cross
_________

Cross do 8-9tys. zł

Postprzez StAyRoS » 5/11/2013, 22:55

Witam!

Idzie zima a wiadomo że wraz z nią okazje cenowe. Chciałbym kupić jakąś crossówke tylko jestem "zielony" w temacie offroad i mam kilka pytań.


1. Są u mnie pewnie trudności związane ze sprzedażą także gdybym kupił większą pojemność to idzie ją "zdusić"? Nie chcę od razu wsiąść na jakąś bestie i zaliczyć pierwsze lepsze drzewo.

2. Lepiej wziąć np. 125 2T czy 250 4T? Jak w skali roku by "ucierpiał" mój portfel? Słyszałem że remonty w 2T są częściej i są tańsze a w 4T "jak coś j***ie" to trzeba trochę zabulić, prawda?

3. Moje doświadczenie niestety nie jest wysokie: 3 lata jazdy na "kiblu" 50cc i kilka razy na jakiejś biegówce z AM6.

Pojawiały się pytania o wzrost itd. to mówię że mam 180cm wzrostu, ważę 68kg.


4. InteresujÄ… mnie modele:

Suzuki: RM 250, RM-Z 450
Honda: CR 250, CRF 450
Kawasaki: KX 250, KXF 450

Co o nich sÄ…dzicie?

Chciałbym coś +2005r., mam do dyspozycji ~8000zł i 2000zł na strój (kask, google, strój w sensie bluzka i spodnie, buty). Zmieszczę się w tym budżecie?

Cross służyłby mi na jakieś popołudniowe wypady w pola (lekki teren) i jazdę po polnych drogach.

Planowałem kupić 250 w 2t lub 450 w 4t i "zdusić" je i gdy bym ogarnął moc to bym trochę rozblokował i tak do osiągnięcia pełnej mocy.


Z góry dzięki :)
StAyRoS
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10/5/2012, 18:57
Lokalizacja: Radomsko


Postprzez dawidsx » 6/11/2013, 08:16

450 sie zniszczy a to crossówka to ciężko jakoś zdusić.
2T dużo pali, a 4T drogie przy remontach.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23


Postprzez pioterk111 » 6/11/2013, 08:57

Ja bym ci radził kupić 125 bo sie szybciej na niej nauczysz ;-) a co do 2T i 4T to sposób oddawania mocy jest całkiem iny no i oczywiscie koszty są ine w 4T to dobre pare tysięcy na remont trzeba dać no ale robisz je dużo rzadziej (znajomy kupił yz450f z 2008 za 8000 zł po paru tygodniach musiał zrobić remont, jak go zrobił to jezdził miesiąc i znów silnik do remontu wkońcu zamówił nowy silnik z USA pod koniec ta yzf wyniesła go coś ponad 20000 zł tysięcy). Ja z 125 bym brał KTM a z 250 albo 450 to kawasaki (ale nie parz na firme tylko na stan).
pioterk111
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 3/11/2013, 15:21

Postprzez henio12323 » 6/11/2013, 12:26

1) nie opłaca sie dusic crossówek
2) w skali roku może byc to kompletnie nieporównywalne bo w 125 mozesz miec remont za 500 zł i miec igłe aw 4T mozesz wywalic 4000 zł na sam silnik i jeszcze rama może sporo wymagać. co innego biorąc pod lupe kilka sezonów 3-4 wtedy koszta praktycznie sie równoważą. 2T wiecej pali, częsciej trzeba remontować ale remonty są tanio. w 4T rzadko remontujesz ale jak juz to koszta są spore.
3) aha
4) kolejny amator prostych na crossówce, ludzie czy widzieliscie kiedys zawodnika orającego pola na crossie ? on nie słuzy do tego! cross = tor crossowy. teren = enduro. kup sobie enduraka i bedziesz 2X bardziej zadowolony w dodatku enduro są zawsze tansze w eksploatacji.
jako że nie masz doswiadczenia - nie pchaj się na maszyne typu 250 w 2T ( w to szczególnie sie nie pchaj ) ani 450 w 4T . kup sobie suzuki DR 350tka za tą cene super sprzet kupisz wyniesie cie eksploatacja grosze w porównaniu z crossówką a po lesie mozesz ją katować ile wlezie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê