Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Silnik dwusuwowy - fakty i mity
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Silnik dwusuwowy - fakty i mity

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 14:15

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 14:31

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Lovtza, ok rozumiem. Ja caly czas widze to tak. Jezeli ktos jezdzi ostro, gory, podjazdy, zjazdy, tor, czy inne hardenduro to wydaje mi sie ze nie ma nic lepszego niz 2T. Ale jezeli chcesz sobie po prostu pojezdzic po okolicy to przyjemniej bedzie na 4T, nizsze spalanie, mniej agresywna charakterystyka. Na przyklad potrzebuje dojechac 10-15km po asfalcie dojazdowki, i jakos ciezko mi sobie wyobrazic to na 2T ze wzgledu na charakter tego silnika. Nic temat rzeka 2T vs. 4T :-)<br><hr>stefan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 14:59

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Lovtza, ok rozumiem. Ja caly czas widze to tak. Jezeli ktos jezdzi ostro, gory, podjazdy, zjazdy, tor, czy inne hardenduro to wydaje mi sie ze nie ma nic lepszego niz 2T. Ale jezeli chcesz sobie po prostu pojezdzic po okolicy to przyjemniej bedzie na 4T, nizsze spalanie, mniej agresywna charakterystyka. Na przyklad potrzebuje dojechac 10-15km po asfalcie dojazdowki, i jakos ciezko mi sobie wyobrazic to na 2T ze wzgledu na charakter tego silnika. Nic temat rzeka 2T vs. 4T :-)<br><hr>stefan<br>
No dokładnie ;) <br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 18:33

Komentatorzy napisał(a):Witam,

kiedy w takim razie należy spodziewać sie KTM EXC 200 na wtrysku?<br><hr>J.<br>
Komentatorzy napisał(a):Technologia jest już gotowa, dopracowana i leży na półce. Wtrysku należy spodziewać się w dwusuwach wraz z wejściem w życie norm Euro4 dla motocykli, czyli od 2016.<br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Czy aby konkurencja nie ma na przyszłu sezon w ofercie dwupaków z wtryskiem?<br><hr>J.<br>
Która konkurencja?<br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/10/2013, 23:10

dwusuwy sa rewelacyjne, takze w samochodach - saab, nawet wartburg (przed 1982) - polecam!<br><hr>txa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/11/2013, 09:16

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
A ja mam swoje przemyślenia. Podjazdy i przeprawy = 4t . Szybka jazda po zakrętach = 2T. To nie jest tak że zawsze 2t jest w tym sporcie najlepsze.<br><hr>Yamaha 2t
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/11/2013, 19:05

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Chciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/11/2013, 19:10

Komentatorzy napisał(a):Yyyy 2T ma porównanie tylko z 4T jeśli chodzi o jeden cylinder...
W przypadku rzędowej czwórki, silniki 4T są nie zniszczalne, a niestety brak filmu olejowego w 2T daje szybko znać o sobie...
Moja Hayka ma już ponad 80kkm i zero śladów zużycia na silniku... Pytanie ile 2T miało by już remontów...<br><hr>Hayabusa Boy<br>
A z jaką rzędową czwórką dwusuwową porównałeś? Z żadną? To skąd ten wniosek?<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/11/2013, 19:16

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
Przy osiąganych parametrach spalania silnik Wankla odchodzi do lamusa. Kłaniają się normy emisji, a płaska komora spalania to 2 razy więcej cząstek stałych i tyleż NOx-ów więcej w porównaniu z klasycznym dwusuwem. W czterosuwie to samo...<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/11/2013, 10:47

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Chciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?<br><hr>Marzyciel<br>
Gdyby ten pomysł rzeczywiscie rokował na przyszłosć, to już ktoś by wykupił do niego prawa i wprowadził do produkcji. <br><hr>Realista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/11/2013, 10:50

Komentatorzy napisał(a):Nie ma to jak jęk 2t na maksymalnych obrotach :) Osobiście jeżdżę 2t (miałem 4t) i nie ma nic lepszego w prowadzeniu na torze.<br><hr>Xaa<br>
Mam te same przemyslenia :)<br><hr>Wera
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/11/2013, 12:26

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
Komentatorzy napisał(a):Przy osiąganych parametrach spalania silnik Wankla odchodzi do lamusa. Kłaniają się normy emisji, a płaska komora spalania to 2 razy więcej cząstek stałych i tyleż NOx-ów więcej w porównaniu z klasycznym dwusuwem. W czterosuwie to samo...<br><hr>Marzyciel<br>
no niestety p.epszona ekologia :( <br><hr>ppppppppp
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/11/2013, 12:52

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
Komentatorzy napisał(a):Przy osiąganych parametrach spalania silnik Wankla odchodzi do lamusa. Kłaniają się normy emisji, a płaska komora spalania to 2 razy więcej cząstek stałych i tyleż NOx-ów więcej w porównaniu z klasycznym dwusuwem. W czterosuwie to samo...<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):no niestety p.epszona ekologia :( <br><hr>ppppppppp<br>
To nie ekologia tylko polityka. Transport na kołach to tylko 22% emisji gazów do atmosfery. Z tego silniki 2T i Wankla to promil z tych 22% (lwią część produkują ciezarowki, kolej, tankowce, samoloty, itd). Nie chodzi o ochronę atmosfery tylko o wieczne napędzanie gospodarki, aby cały czas produkować coś nowego i żeby ludzi zmuszać do kupowania coraz nowszych, coraz bardziej zaawansowanych i coraz droższych produktów, które mają coraz krótszy cykl życia. A eklologia jest bardzo dobrą wymówką, aby zabraniać sprawdzonych i niezawodnych rozwiażań tylko dlatego że produkują nic nie znaczące kilka promili C02 więcej....<br><hr>IgoRR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/11/2013, 14:03

Brawo za ten artykuł.<br><hr>Klombik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 13:29

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Chciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Gdyby ten pomysł rzeczywiscie rokował na przyszłosć, to już ktoś by wykupił do niego prawa i wprowadził do produkcji. <br><hr>Realista<br>
Ktoś? Ktoś to przede wszystkim musiałby wiedzieć o jego istnieniu. Ktosie produkujące silniki włożyli ogromne sumy w doskonalenie swoich konstrukcji, więc nie ruszą palcem póki ich inwestycja się nie zwróci. Polskie ktosie woleli zgnoić swoje zakłady silnikowe, niż pomyśleć o czymkolwiek innym niż zabezpieczenie swych zysków na sprzedaży zwłok swoich zakładów. Słyszałeś może o polskim producencie silników w XXI wieku? Nie? Bo to stacy sami "silnikowcy" jak ty. Wola kupić chińskie.<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 13:46

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
Komentatorzy napisał(a):Przy osiąganych parametrach spalania silnik Wankla odchodzi do lamusa. Kłaniają się normy emisji, a płaska komora spalania to 2 razy więcej cząstek stałych i tyleż NOx-ów więcej w porównaniu z klasycznym dwusuwem. W czterosuwie to samo...<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):no niestety p.epszona ekologia :( <br><hr>ppppppppp<br>
Ekologia jest po to, by twoje dzieci były zdrowsze i mądrzejsze. Tobie pomóc już nie może. Niestety...<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 21:27

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Chciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Gdyby ten pomysł rzeczywiscie rokował na przyszłosć, to już ktoś by wykupił do niego prawa i wprowadził do produkcji. <br><hr>Realista<br>
Komentatorzy napisał(a):Ktoś? Ktoś to przede wszystkim musiałby wiedzieć o jego istnieniu. Ktosie produkujące silniki włożyli ogromne sumy w doskonalenie swoich konstrukcji, więc nie ruszą palcem póki ich inwestycja się nie zwróci. Polskie ktosie woleli zgnoić swoje zakłady silnikowe, niż pomyśleć o czymkolwiek innym niż zabezpieczenie swych zysków na sprzedaży zwłok swoich zakładów. Słyszałeś może o polskim producencie silników w XXI wieku? Nie? Bo to stacy sami "silnikowcy" jak ty. Wola kupić chińskie.<br><hr>Marzyciel<br>
Rozumiem że rozpisuesz sie teraz nie tyle o genialnosci tego silnika, co o nieudolności jego twórców w jego wypromowaniu? Aha, i zapewniam cie ze polskie wynalazki, o ile maja ręce i nogi, czyli szanse wdrozenia - sa wdarazane.<br><hr>Realista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 22:15

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Chciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Gdyby ten pomysł rzeczywiscie rokował na przyszłosć, to już ktoś by wykupił do niego prawa i wprowadził do produkcji. <br><hr>Realista<br>
Komentatorzy napisał(a):Ktoś? Ktoś to przede wszystkim musiałby wiedzieć o jego istnieniu. Ktosie produkujące silniki włożyli ogromne sumy w doskonalenie swoich konstrukcji, więc nie ruszą palcem póki ich inwestycja się nie zwróci. Polskie ktosie woleli zgnoić swoje zakłady silnikowe, niż pomyśleć o czymkolwiek innym niż zabezpieczenie swych zysków na sprzedaży zwłok swoich zakładów. Słyszałeś może o polskim producencie silników w XXI wieku? Nie? Bo to stacy sami "silnikowcy" jak ty. Wola kupić chińskie.<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Rozumiem że rozpisuesz sie teraz nie tyle o genialnosci tego silnika, co o nieudolności jego twórców w jego wypromowaniu? Aha, i zapewniam cie ze polskie wynalazki, o ile maja ręce i nogi, czyli szanse wdrozenia - sa wdarazane.<br><hr>Realista<br>
Pisz dalej, lubię się pośmiać. POLSKIE WYNALAZKI! Masz na myśli samochód na pelet, czy zasilanie wodorem? Stare ramoty, do tego nie polskie, ale "uczelnie" muszą się czymś wykazać. Bo ostatni znaczący POLSKI wynalazek - EPAR- przejął i z sukcesem angielski naukowiec. bo polskie niedouki miały z niego uciechę. Śmiech głupców. Napisz coś o tych wdrożeniach polskich wynalazków, i kto to robi skoro przemysł diabli wzięli. Śmiało! Choć dwa przykłady. No, niech będzie choć jeden. Bardziej reanych niż niż ty jesteś realistyczny...<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 22:20

Komentatorzy napisał(a):zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :) <br><hr>ffffffffffff<br>
Komentatorzy napisał(a):jedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800 <br><hr>hhhhhhhhhh<br>
Komentatorzy napisał(a):Przy osiąganych parametrach spalania silnik Wankla odchodzi do lamusa. Kłaniają się normy emisji, a płaska komora spalania to 2 razy więcej cząstek stałych i tyleż NOx-ów więcej w porównaniu z klasycznym dwusuwem. W czterosuwie to samo...<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):no niestety p.epszona ekologia :( <br><hr>ppppppppp<br>
Komentatorzy napisał(a):To nie ekologia tylko polityka. Transport na kołach to tylko 22% emisji gazów do atmosfery. Z tego silniki 2T i Wankla to promil z tych 22% (lwią część produkują ciezarowki, kolej, tankowce, samoloty, itd). Nie chodzi o ochronę atmosfery tylko o wieczne napędzanie gospodarki, aby cały czas produkować coś nowego i żeby ludzi zmuszać do kupowania coraz nowszych, coraz bardziej zaawansowanych i coraz droższych produktów, które mają coraz krótszy cykl życia. A eklologia jest bardzo dobrą wymówką, aby zabraniać sprawdzonych i niezawodnych rozwiażań tylko dlatego że produkują nic nie znaczące kilka promili C02 więcej....<br><hr>IgoRR<br>
Zacytowałeś starą prawdę: lepsze jest wrogiem dobrego. Ale ekologii nie lekceważ. Chodzi jedynie żeby jej chodziło o faktyczną poprawę jakości życia, a nie korytka dla działaczy.<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 22:30

Komentatorzy napisał(a):a moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy?
Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race". <br><hr>stefan<br>
Komentatorzy napisał(a):Stefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;) <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Chciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Gdyby ten pomysł rzeczywiscie rokował na przyszłosć, to już ktoś by wykupił do niego prawa i wprowadził do produkcji. <br><hr>Realista<br>
Komentatorzy napisał(a):Ktoś? Ktoś to przede wszystkim musiałby wiedzieć o jego istnieniu. Ktosie produkujące silniki włożyli ogromne sumy w doskonalenie swoich konstrukcji, więc nie ruszą palcem póki ich inwestycja się nie zwróci. Polskie ktosie woleli zgnoić swoje zakłady silnikowe, niż pomyśleć o czymkolwiek innym niż zabezpieczenie swych zysków na sprzedaży zwłok swoich zakładów. Słyszałeś może o polskim producencie silników w XXI wieku? Nie? Bo to stacy sami "silnikowcy" jak ty. Wola kupić chińskie.<br><hr>Marzyciel<br>
Komentatorzy napisał(a):Rozumiem że rozpisuesz sie teraz nie tyle o genialnosci tego silnika, co o nieudolności jego twórców w jego wypromowaniu? Aha, i zapewniam cie ze polskie wynalazki, o ile maja ręce i nogi, czyli szanse wdrozenia - sa wdarazane.<br><hr>Realista<br>
Komentatorzy napisał(a):Pisz dalej, lubię się pośmiać. POLSKIE WYNALAZKI! Masz na myśli samochód na pelet, czy zasilanie wodorem? Stare ramoty, do tego nie polskie, ale "uczelnie" muszą się czymś wykazać. Bo ostatni znaczący POLSKI wynalazek - EPAR- przejął i z sukcesem angielski naukowiec. bo polskie niedouki miały z niego uciechę. Śmiech głupców. Napisz coś o tych wdrożeniach polskich wynalazków, i kto to robi skoro przemysł diabli wzięli. Śmiało! Choć dwa przykłady. No, niech będzie choć jeden. Bardziej reanych niż niż ty jesteś realistyczny...<br><hr>Marzyciel<br>
P.s.: Doprecyzuję. Chodzi o wynalazek ze sfery "silnik spalinowy". O jedno zapisane polskie nazwisko w światowym dziedzictwie naukowym dotyczącym silnika spalinowego. JEDNO...<br><hr>Marzyciel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê