Kombinezon 2 częściowy letni - perforowany, czy zwykły?
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kombinezon 2 częściowy letni - perforowany, czy zwykły?
Brzmi to dziwnie, że ktoś teraz zastanawia się nad letnim kombinezonem ale chcę właśnie wykorzystać koniec sezonu lub przerwę zimową i sporo czasu z tym związanego na wyrwanie czegoś fajnego w atrakcyjnej cenie.
Pierwsze moje pytanie dotyczy zwykłych skórzanych kombinezonów bez perforacji. Jak wygląda komfort jazdy w czymś takim w upalne dni, czy można to w jakikolwiek sposób porównać do np. jazdy w jeansach motocyklowych i kurtce motocyklowej? Czy np. powyżej 30 stopni komfort jest niedopuszczalnie niski?
Pytam na początek o kombinezon bez perforacji bo gdyby nie było z takimi kombinezonami zbyt tragicznie w upalne dni, to byłoby to lepsze rozwiązanie bo przy okazji byłby większy komfort na wiosnę i jesień.
Odnośnie pierwszej kwestii to znalazłem taki kombinezon, który pasowałby mi wizualnie, kolorystycznie i przede wszystkim cenowo. Ponoć te kombinezony 4sr mają dobry stosunek jakość/cena!?
Druga kwestia to komfort w kombinezonie perforowanym w upalne dni i ewentualne użytkowanie takiego kombinezonu w chłodniejsze dni z np. jakąś odpowiednią ciepłą bielizną? Czy to dobry pomysł.
Coś w ten deseń:
Z góry dzięki za jakieś fajne sugestie.
Pozdr.
Pierwsze moje pytanie dotyczy zwykłych skórzanych kombinezonów bez perforacji. Jak wygląda komfort jazdy w czymś takim w upalne dni, czy można to w jakikolwiek sposób porównać do np. jazdy w jeansach motocyklowych i kurtce motocyklowej? Czy np. powyżej 30 stopni komfort jest niedopuszczalnie niski?
Pytam na początek o kombinezon bez perforacji bo gdyby nie było z takimi kombinezonami zbyt tragicznie w upalne dni, to byłoby to lepsze rozwiązanie bo przy okazji byłby większy komfort na wiosnę i jesień.
Odnośnie pierwszej kwestii to znalazłem taki kombinezon, który pasowałby mi wizualnie, kolorystycznie i przede wszystkim cenowo. Ponoć te kombinezony 4sr mają dobry stosunek jakość/cena!?
Druga kwestia to komfort w kombinezonie perforowanym w upalne dni i ewentualne użytkowanie takiego kombinezonu w chłodniejsze dni z np. jakąś odpowiednią ciepłą bielizną? Czy to dobry pomysł.
Coś w ten deseń:
Z góry dzięki za jakieś fajne sugestie.
Pozdr.
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Jak masz perforacje to bez jakiegoś typu membrany nie wyjeżdżaj w chłodne dni, albo weź z jakieś kurtki z wypinaną membraną albo kup bieliznę z windstopperem. Chociaż ja nic nie gwarantuję, bo nawet o czymś takim nie myślałem, aby jeździć w letnim kombiaczu jak chłodno
A generalnie skóra jest mało uniwersalna, dla mnie kombi to tylko wtedy, kiedy jedzie się poszaleć, a bywa to tylko wtedy, gdy ciepło na dworze i nie pada
A generalnie skóra jest mało uniwersalna, dla mnie kombi to tylko wtedy, kiedy jedzie się poszaleć, a bywa to tylko wtedy, gdy ciepło na dworze i nie pada
- d_donald
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 9/9/2013, 02:40
Ale czy nie jest tak, że taki kombinezon bez perforacji, jak choćby ten przeze mnie zaprezentowany 4SR, to nie gwarantuje żadnego (słownie: zero) komfortu w upalne dni (> 30 stopni) bo nie widać na nim żadnych miejsc (a nawet jak są to pewnie nieliczne o małej powierzchni) do odprowadzania ciepła i tak naprawdę jest to typowo kombinezon torowy, a nie cywilny!?
Ponieważ moto traktuję czysto hobbistycznie to wiadomo, że najczęściej będę jeździł w dobrych warunkach atmosferycznych i dlatego szukam czegoś co będzie komfortowe w warunkach, w których będę jeździł najczęściej, a co mnie nie zamrozi przy trochę chłodniejszych/zimnych dniach!
Czy można założyć, że perforowany kombinezon z porządną bielizną termiczną z windstoperem sprawdzi się w zakresie temp. 10-20 stopni i nie zamrozi drajwera, oczywiście przy założeniu rozsądnych prędkości w ruchu ulicznym?
P.S. Przy założeniu, że w 80% będę jeździł w temp. powyżej 20 stopni to raczej bez sensu jest kupowanie drugiego kombinezonu dla tych pozostałych maks. 20%.
Ponieważ moto traktuję czysto hobbistycznie to wiadomo, że najczęściej będę jeździł w dobrych warunkach atmosferycznych i dlatego szukam czegoś co będzie komfortowe w warunkach, w których będę jeździł najczęściej, a co mnie nie zamrozi przy trochę chłodniejszych/zimnych dniach!
Czy można założyć, że perforowany kombinezon z porządną bielizną termiczną z windstoperem sprawdzi się w zakresie temp. 10-20 stopni i nie zamrozi drajwera, oczywiście przy założeniu rozsądnych prędkości w ruchu ulicznym?
P.S. Przy założeniu, że w 80% będę jeździł w temp. powyżej 20 stopni to raczej bez sensu jest kupowanie drugiego kombinezonu dla tych pozostałych maks. 20%.
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Masz jakieś ubrania teraz tekstylne z podpinka? Jeżeli tak, to szukaj perforowanego kombinezon, tutaj niestety też jest pewien problem, ponieważ większość perforowanych to jednoczęściowe. W sumie to zależy od tego co sam preferujesz.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
-
Starski - Świeżak
- Posty: 349
- Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30
Starski napisał(a):Masz jakieś ubrania teraz tekstylne z podpinka? Jeżeli tak, to szukaj perforowanego kombinezon, tutaj niestety też jest pewien problem, ponieważ większość perforowanych to jednoczęściowe. W sumie to zależy od tego co sam preferujesz.
Tak się składa, że mam skompletowany zestaw, który w pewnym sensie lepiej sprawdza się w upały, bo choć kurtki mam dwie (jedna perforowana) to jednak w jeansach motocyklowych przy temp. poniżej 20 stopni i przy wyższych prędkościach robi się mało komfortowo i w związku z tym powoli skłaniam się ku 4sr RR, który będzie idealny w każdych warunkach oprócz upałów, w które mam już w czym jeździć.
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
RST Tractech evo - opinia?
Miałem dzisiaj okazję przymierzyć kilka kombinezonów, w tym 4SR, Alpinestars, RST, Arlen Ness.
4SR RR EVO okazał się najbardziej sztywnym i wymuszającym sylwetkę, w mojej opinii jest to w 100% kombi na tor, zero komfortu w codziennym użytkowaniu. Do tego okazało się, że już nawet u producenta nie ma tej wybranej przeze mnie wersji kolorystycznej w moim rozmiarze 52.
Arlen Ness okazał się dużo wygodniejszy i bardziej uniwersalny ale jest też droższy i kolorystyka mi nie podchodzi. Cena- niecałe 3000zł
Alpinestars Motegi okazał się bardzo wygodny, sprawił najlepsze wrażenie jakościowe z porównywanych, cena promocyjna ok. 2700 zł
I na koniec RST Tractech EVO, o którego chcę zapytać. Najbardziej uniwersalny, czyli najlepszy do jazdy miejskiej, najtańszy (ok. 1900zł), w zestawie protektor pleców (do pozostałych trzeba zakładać żółwia). Tak naprawdę to kupuje się osobno spodnie i kurtkę co daje możliwość najlepszego dopasowania i można pokombinować z układem kolorów. Kurtka ma spore powierzchnie perforacji i podszycie na chłodniejsze dni.
I teraz pytanie! Znacie jakieś opinie o jakości tych kombinezonów RST?
Moja ocena:
- atrakcyjna cena (około 1000 zł taniej niż alpinestars)
- uniwersalność (Nazwałbym go ST, czyli sportowo-turystyczny, gdzie pozostałe są przede wszystkim bardziej lub mniej sportowe)
- wygoda (to jak się w nim czułem- najmniej krępujący ruchy)
- wbudowany protektor pleców
- ogólne bardzo pozytywne wrażenie, łącznie z kolorystyką.
Czy to jest coś solidnego na lata, czy jest to tylko pozorna oszczędność bo po roku będzie się nadawał do śmieci?
mozesz nie pisac posta pod postem? - leff
4SR RR EVO okazał się najbardziej sztywnym i wymuszającym sylwetkę, w mojej opinii jest to w 100% kombi na tor, zero komfortu w codziennym użytkowaniu. Do tego okazało się, że już nawet u producenta nie ma tej wybranej przeze mnie wersji kolorystycznej w moim rozmiarze 52.
Arlen Ness okazał się dużo wygodniejszy i bardziej uniwersalny ale jest też droższy i kolorystyka mi nie podchodzi. Cena- niecałe 3000zł
Alpinestars Motegi okazał się bardzo wygodny, sprawił najlepsze wrażenie jakościowe z porównywanych, cena promocyjna ok. 2700 zł
I na koniec RST Tractech EVO, o którego chcę zapytać. Najbardziej uniwersalny, czyli najlepszy do jazdy miejskiej, najtańszy (ok. 1900zł), w zestawie protektor pleców (do pozostałych trzeba zakładać żółwia). Tak naprawdę to kupuje się osobno spodnie i kurtkę co daje możliwość najlepszego dopasowania i można pokombinować z układem kolorów. Kurtka ma spore powierzchnie perforacji i podszycie na chłodniejsze dni.
I teraz pytanie! Znacie jakieś opinie o jakości tych kombinezonów RST?
Moja ocena:
- atrakcyjna cena (około 1000 zł taniej niż alpinestars)
- uniwersalność (Nazwałbym go ST, czyli sportowo-turystyczny, gdzie pozostałe są przede wszystkim bardziej lub mniej sportowe)
- wygoda (to jak się w nim czułem- najmniej krępujący ruchy)
- wbudowany protektor pleców
- ogólne bardzo pozytywne wrażenie, łącznie z kolorystyką.
Czy to jest coś solidnego na lata, czy jest to tylko pozorna oszczędność bo po roku będzie się nadawał do śmieci?
mozesz nie pisac posta pod postem? - leff
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Mogę się wypowiedzieć n/t 4SR. Po kilku jazdach, jak skóra się ugniecie (nie rozbije, bo to mit, jedyny czas kiedy skóra powiększa swój rozmiar, to jak jest jeszcze na krowie), nie ma wygodniejszego kombinezonu od 4SR. Oczywiście opinia jest moja, subiektywna.
Co do RST - nie mamy go w ofercie stałej, ale kilka rzeczy (głównie rękawice i kurtki) tej marki sprzedałem. Zero reklamacji, klienci zadowoleni, a towar sprawia wrażenie naprawdę solidnego. Ktoś chyba nawet jeździł w tym na Man TT.
Co do RST - nie mamy go w ofercie stałej, ale kilka rzeczy (głównie rękawice i kurtki) tej marki sprzedałem. Zero reklamacji, klienci zadowoleni, a towar sprawia wrażenie naprawdę solidnego. Ktoś chyba nawet jeździł w tym na Man TT.
Miczab - Twój partner w motozakupach
-
Miczab - Administrator
- Posty: 1099
- Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
- Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola
Alpinestars Atem 2014r?
Żeby nie zakładać nowego tematu, to zapytam tutaj:
Już dzisiaj wiem, że 4sr nie będzie miał w najbliższym czasie kombinezonów (rozmiarów), które odpowiadałaby mi wizualnie i dlatego poszukałem czegoś innego.
Znalazłem kombinezon, który podoba mi się wizualnie- alpinestars Atem model 2014r., jest dostępny od ręki za ok. 3400zł.
4sr mogłem mieć za jakieś 2000zł z okładem i teraz jak trzeba zapłacić jakieś 1400 zł więcej, to zastanawiam się, czy ten wybór kombinezonu Atem jest sensowny, czy może w budżecie ok. 3500zł można dostać coś znacznie lepszego?
Dzięki za sugestie!
P.S. Do kombinezonu Atem sprzedawca dorzuca komplet bielizny termoaktywnej, więc to zawsze jakiś bonus pewnie powyżej 100zł
Już dzisiaj wiem, że 4sr nie będzie miał w najbliższym czasie kombinezonów (rozmiarów), które odpowiadałaby mi wizualnie i dlatego poszukałem czegoś innego.
Znalazłem kombinezon, który podoba mi się wizualnie- alpinestars Atem model 2014r., jest dostępny od ręki za ok. 3400zł.
4sr mogłem mieć za jakieś 2000zł z okładem i teraz jak trzeba zapłacić jakieś 1400 zł więcej, to zastanawiam się, czy ten wybór kombinezonu Atem jest sensowny, czy może w budżecie ok. 3500zł można dostać coś znacznie lepszego?
Dzięki za sugestie!
P.S. Do kombinezonu Atem sprzedawca dorzuca komplet bielizny termoaktywnej, więc to zawsze jakiś bonus pewnie powyżej 100zł
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Czarny z białymi wstawkami, ewentualnie jakieś dodatkowe wstawki koloru złotego.
To czego szukam idealnie obrazuje kombiak 4sr, który jest w pierwszej wiadomości w tym temacie, którego niestety nie ma już i nie będzie w takim układzie kolorystycznym w moim rozmiarze...
Idealnie pasowałby mi też np. Orbiter, ale jest jednoczęściowy...
Jest kasa, jest chęć, ale upatrzonego kombiaka kupić nie idzie...
To czego szukam idealnie obrazuje kombiak 4sr, który jest w pierwszej wiadomości w tym temacie, którego niestety nie ma już i nie będzie w takim układzie kolorystycznym w moim rozmiarze...
Idealnie pasowałby mi też np. Orbiter, ale jest jednoczęściowy...
Jest kasa, jest chęć, ale upatrzonego kombiaka kupić nie idzie...
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
To slabo bo znalazlem promocje tego: ls2-9685.
Ewentualnie ls2-9664-an tyle ze on ma jeszcze troche niebieskiego...
Troche tak jak kobieta na zakupach wybrzydzasz Ja to wszedlem do sklepu rozejrzalem sie (10 minut) nic mi nie pasuje, poszedlem na druga strone ulicy wszyedlem z kombi i zamowionym kaskiem (20 minut).
Ewentualnie ls2-9664-an tyle ze on ma jeszcze troche niebieskiego...
Troche tak jak kobieta na zakupach wybrzydzasz Ja to wszedlem do sklepu rozejrzalem sie (10 minut) nic mi nie pasuje, poszedlem na druga strone ulicy wszyedlem z kombi i zamowionym kaskiem (20 minut).
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Ja dwa tygodnie temu kupiłem taki dwuczęściowy:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -Suit-0002
Mierzyłem na jesieni kilka kombinezonów, w tym Alpinestars, Dainese, natomiast ten SPIDI leżał na mnie najlepiej (182cm, 82kg). W Polsce cena była wysoka, i zamówiłem na fc-moto.
Jak na razie jestem b.zadowolony. Jest perforowany, natomiast nie tak ekstremalnie jak kombinezony stricte na tor. Jeździłem w nim przy temperaturze 6-12 stopni (pod spodem miałem bieliznę termoaktywną z windstopperem) i dopiero przy 6 stopniach zacząłem czuć delikatny chłód, który nie przeszkadzał.
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -Suit-0002
Mierzyłem na jesieni kilka kombinezonów, w tym Alpinestars, Dainese, natomiast ten SPIDI leżał na mnie najlepiej (182cm, 82kg). W Polsce cena była wysoka, i zamówiłem na fc-moto.
Jak na razie jestem b.zadowolony. Jest perforowany, natomiast nie tak ekstremalnie jak kombinezony stricte na tor. Jeździłem w nim przy temperaturze 6-12 stopni (pod spodem miałem bieliznę termoaktywną z windstopperem) i dopiero przy 6 stopniach zacząłem czuć delikatny chłód, który nie przeszkadzał.
- botar
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 10/10/2013, 18:57
Ja bym wolał Dainese od Alpiny, jak weźmiesz w rękę 2 kombiaki tych producentów za podobną kasę to sam zauważysz dlaczego. Dainese jest bardziej "toporny", sprawia wrażenie lepiej wykonanego z lepszych materiałów i jak dla mnie to jest bardzo zauważalna różnica.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Vergon napisał(a):Ja bym wolał Dainese od Alpiny, jak weźmiesz w rękę 2 kombiaki tych producentów za podobną kasę to sam zauważysz dlaczego. Dainese jest bardziej "toporny", sprawia wrażenie lepiej wykonanego z lepszych materiałów i jak dla mnie to jest bardzo zauważalna różnica.
Toporny, czy solidny?
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Miałem w rękach trochę rzeczy z obu firm (kombinezony, rękawice, buty, bielizna) i mam te same odczucia co Vergon pomimo tego, że Alpinestars i Dainese to właściwie ta sama półka. Dainese wg mnie robi trochę lepsze wrażenie - ich rzeczy wyglądają jakby były bardziej "dopieszczone" i lepiej wykonane. Natomiast co do trwałości to nie mogę się wypowiedzieć, chociaż drastycznych różnic bym się nie spodziewał.
Wg mnie najistotniejsze w tym przypadku będzie to, jak dany kombinezon będzie na Tobie leżał, i w którym będziesz czuł się najlepiej.
Wg mnie najistotniejsze w tym przypadku będzie to, jak dany kombinezon będzie na Tobie leżał, i w którym będziesz czuł się najlepiej.
- botar
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 10/10/2013, 18:57
Do zrzutu, w końcu znalazłem kombiaka, który przypasił.
Okazało się, że są kurtki Atem fluo, które jednak nie występują jako kombiaki ze spodniami, więc byłem zmuszony do zestawu dokupić spodnie missile:
Są wstawki w żółtym kolorze i w takim układzie wyszło jeszcze taniej.
Okazało się, że są kurtki Atem fluo, które jednak nie występują jako kombiaki ze spodniami, więc byłem zmuszony do zestawu dokupić spodnie missile:
Są wstawki w żółtym kolorze i w takim układzie wyszło jeszcze taniej.
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
RSSSS możesz wstępnie napisać jakie wrażenia z zakupu? i gdzie go nabyłeś ? na dniach planuję kupić kombiaka alpinestars atem tylko w malowaniu czarno-biało-czerwonym.
Rozważam również zakup osobo kurtki i spodni, pozdrawiam!
Rozważam również zakup osobo kurtki i spodni, pozdrawiam!
- Luker26
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27
Jestem bardzo zadowolony, świetna jakość, w miarę komfortowy (w porównaniu do 4sr to nawet bardzo komfortowy- w sensie bardziej turystyczny niż sportowy), bardzo łatwy w zakładaniu (ta kwestia przerażała mnie w większości przymierzanych kombiaków, z którymi trzeba było się naszarpać), świetnie działający suwak (mimo że sprawia wrażenie małego i przez to słabego) spinający kurtkę ze spodniami.
Mimo perforacji będzie ciężko w temp. powyżej 20 stopni. Wczoraj we Wrocławiu było dokładnie 20 stopni i już było w nim "ciepło".
Spokojnie mogę tego Atema polecać, kurtka jest bardzo efektowna i eye-catching!
Mimo perforacji będzie ciężko w temp. powyżej 20 stopni. Wczoraj we Wrocławiu było dokładnie 20 stopni i już było w nim "ciepło".
Spokojnie mogę tego Atema polecać, kurtka jest bardzo efektowna i eye-catching!
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości