Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
 
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez wicherek666 » 7/9/2014, 22:38

właśnie ryłem w kalkulatorach i podaje że rocznik 2010, ale nie jestem tego pewien bo cześć odczytów nie pasowała do laserowo wypalonego numeru VIN na ramie moto. Większość kalkulatorów kończy swoje możliwości na roku 2009 ... zrobiłem dokładnie tak jak proponujesz: napisałem do dilera hondy, zobaczymy, w sumie :) to tak czy inaczej jest ok, bo udało mi się atrakcyjnie zaniżyć cenę na swoją korzyść.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska


Postprzez wicherek666 » 9/9/2014, 05:42

czy olej MOTOREX 10w60 Cross Power 4t nadaje się do skrzyni biegów ? poprzedni właściciel twierdzi że lał ten olej każdorazowo do silnika i do skrzyni. Można tak postępować ?

Przy wyłączniku zapłonu motocykla na kierownicy oprócz przycisku do gaszenia silnika jest takie okienko w którym widać taki kwadracik koloru białego co to jest ? zdjęcie poglądowe:
http://motolp.pl/allegro/motor-japan/pr ... 0012/2.jpg
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska


Postprzez henio12323 » 9/9/2014, 20:01

edytuj posty na przyszłość
moze byc 2010 ludzie często zawyzają roczniki.

nadaje sie bo to olej ogólnie silnikowy, nie kazdy silnik ma rozgraniczenie na olej do skrzyni i sprzęgła / reszty silnika.

nie mam pojęcia - ale ksiązka serwisowa na pewno mówi co to jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Robas597 » 11/9/2014, 15:43

Z racji że na forum jestem nowy witam wszystkich.

Po 4 latach chce wrócić do ciężkiego enduro ,wcześniej miałem yz 125. Teraz szukam typowego hard enduro i chce kupić ktm 125 exc Na 90% będzie to 2006r .
I tutaj potrzebuje jak najwięcej informacji o tym roczniku w Google nie mogę znaleść z byt duzo info. Na jego temat. Ewentualnie rozważe kupno zbliżonego rocznika gdyby różnica miała być spora np w 2007.
Bardzo proszÄ™ o info.i porady.
Pozdrawiam
Robas597
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/9/2014, 15:09
Lokalizacja: Osielec

Postprzez henio12323 » 11/9/2014, 19:24

a jakich tutaj magicznych info chcesz że nie ma w google. moto jak moto niczym nietypowym sie nie wyróżnia.

2006 i 07 to praktycznie to samo, o ile w ogóle nie to samo, moze jakiestam kosmetyczne zmiany ( typu niektóre srubki nie na ampule tylko torxy ) w 2008 były juz nowe ramy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Robas597 » 11/9/2014, 19:30

Chodzi mi o jakieś testy ,porównania ogólnie opis rocznika.
Robas597
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/9/2014, 15:09
Lokalizacja: Osielec

Postprzez henio12323 » 11/9/2014, 19:45

ee tam to są bzdury, po 1 po tylu latach sprzety czasami nie jeżdzą tak jak nowe, po 2 co ci da taki test ? to wyczynówka z najwyższej półki, wiec nawet jak ktos napisze w tescie że to złom to i tak nic innego nie kupisz. jedynie co to porównanie roczników, ale 06 czy 07 to bez róznicy, chyba że jak pisałem skaczesz wyzej do 08 i nowej ramy,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Robas597 » 11/9/2014, 23:13

Myślę że Masz rację, 2006 mi w zupełności wystarczy.
Dzięki za odpowiedź
Robas597
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/9/2014, 15:09
Lokalizacja: Osielec

Postprzez wicherek666 » 13/9/2014, 15:08

Ok, będę pamiętać aby edytować.

Ostatnio po wymianie oleju dałem pod korek spustowy miski olejowej zdecydowanie za grubą miedzianą podkładkę (2,5mm grubości), dodam że innej nie miałem. Po tych czynnościach zauważyłem że na łbie śruby spustowej co jakiś cza pojawia się kropla oleju. Nie chcę dokręcać zbyt mocno, bo wiem że podkładka jest zdecydowanie za gruba i wiem że dokręcenie z nieodpowiednią siłą uszkodzi gwint w misce. Pytanie na przyszłość: Czy mogę korek spustowy owinąć taśmą teflonową w celu uszczelnienia gwintu ? co się może stać gdy kawałki taśmy teflonowej znajdą się wewnątrz miski ? jaka powinna być grubość uszczelki miedzianej pod korek ? Dodam że nie mam jeszcze manuala do moto i nie mogę sprawdzić.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 13/9/2014, 19:52

im grubsza podkładka pod korku tym mozesz mocniej dokręcic bo sie bardziej podda. a lepsze od miedzianych są aluminiowe. grubosc ciezko mi na oko powiedziec podejrzewam że nie grubsze niz 0.5-0.7

co do dokręcania podstawowa sprawa - ksiązka serwisowa i sprawdzanie momentu dokręcenia i stosowanie tego. wtedy na 99% nie bedzie ciekło, chyba że cos jest uszkodzone np nierówna powierzchnia bloku silnika ( jakies dłubanie cos gdzies kiedys ) sruba powichrowana itp itd.

co do teflonu kiedys tak pare razy troche sobie pomogłem ale nie uwazam że to super pomysł bo najlepiej jak uszczelnione to jest na podkładce. kawałki teflonu zatrzymaja sie na filterkach ewentualnie, ale lepiej nawinąc na koncu gwintu żeby tylko początek wkręcanego gwintu był bez teflonu. ale lepiej próbować normalnie na podkładki i dobre dokręcenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Zetwuka » 14/9/2014, 11:35

Nieaktualne.
Ostatnio edytowano 16/9/2014, 15:26 przez Zetwuka, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zetwuka
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/9/2014, 10:54

Postprzez nabuzowanyko » 14/9/2014, 12:22

Witam, szukam jakiejś 125 do lasu jak i na tor, mam w okolicy ładną moim zdaniem kx z 98r. tylko mam pewne obawy do kawasaki. Bo to wiadomo ludzie gadają różnie, a teraz chciałbym prosić o opinię kogoś ogarniętego :) Awaryjne są? (wiadomo 2t). sprzęgło, tłok, cylinder, tak samo jak w cr bądź nawet yz jest, czy jak kupię kx to mam się szykować na spore koszta?

kawasaki kx 125 http://olx.pl/oferta/kawasaki-kx-125-po ... 6460837cac
nabuzowanyko
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/7/2014, 08:46

Postprzez henio12323 » 14/9/2014, 14:23

1400 zł to smieszna kasa za cokolwiek co jeździ. jak sie trzyma kupy odpala i jexdzi to mozna brać


nabuzy.. - awaryjne nie są, tylko że są serwisochłonne :D trzeba dobrze dbać i wymieniać na czas, żeby nie były awaryjne. dodatkowo KX jest słabym sprzetem do lasu, bo tam sie zazwyczaj sprzety mocno katuje i duzo szybciej leca przebiegi, wiec koszta utrzymania szybko rosną. czy cr czy kx czy yz to jedno i to samo, tu i tu koszta spore, tymbardziej, że jak wspomniałem chcesz latać po lesie to worek z kasą trzeba mieć, żeby z wyjazdu wracać na kołach a nie przyczepce.

ile masz kasy na zakup ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez nabuzowanyko » 14/9/2014, 14:27

kasy na zakup sprzętu mam 4500-5000zł

a ta jazda w lesie nie wygląda tak jak w przypadku np. EnduroKEX, jest to bardziej takie jeżdżenie po drogach leśnych, piaskowych, podjechać pod górkę, tak amatorsko po prostu.
nabuzowanyko
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/7/2014, 08:46

Postprzez wicherek666 » 14/9/2014, 15:56

@nabuzowanyko może napisz coś więcej o sobie ? ile masz lat ? jakie masz doświadczenia z motocyklami ? jakie posiadasz warunki fizyczne ? od siebie na początek powiem że coś co jest z roku 98 i nie nazywa się Suzuki DRZ lub jego odpowiednik od Kawasaki albo ikona którą jest Honda CR 500 - nie będzie jeździć, bo będzie zajechane i zaniedbane. Większość czasu zamiast cieszyć się jazdą i zatapiać mózg w adrenalinie, spędzisz przed kompem szukając części i zamienników oraz domowych sposobów rozwiązania całego szeregu problemów.


Coraz bardziej czuję nieodpartą chcicę na rywalizację w motocrossie :) Kocham enduro, to moja pasja, ale odkąd mam full-cross ... zaczynam czuć w sobie bestię.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 14/9/2014, 17:36

nie wiem co to endurokex, obojętne czy jeżdzenie tak czy hardcorowo, KX działa zero jedynkowo - albo gaz na maxa albo nie dajesz w ogóle, praktycznie nie da sie jechac na pół gwizdka . a pyrkanie też szkodzi dla silnika. pozatym jest niski V max, wiec jechac te 60 km/h to obroty juz musza byc spore. twoja decyzja tylko mówie Ci jak jest, miałem CR 250 do lasu ( swietny pomysł na któreśtam moto z kolei ) niby fajnie na prostej przywaliłem to na wsi kazdy mnie słyszał i był szpan, ale potem "zmądrzałem" i kupiłem enduro i była to przesiadka kosmiczna wręcz, 10X lepiej mi sie lata na enduro po lesie, jazda sprawia przyjemnosc. kolega to samo zawsze cross cross, a teraz też na EXC gania i sobie chwali taką jazde w lesie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Enduro 125 !

Postprzez Kacur84 » 15/9/2014, 13:49

Siemka Panowie !
Mam 16 lat i moje preferencje z motocyklami to skuter 50 ccm więc zamierzam spróbować czegoś nowego chodzi mi o dość Hardcorowe Enduro, i tu zaczyna się Długa Droga Pod Górkę, ponieważ dość mocno zastanawiałem się nad kupnem DT 125 ale 2T to dość porządne koszty więc pomyślałem nad XT 125. Bardzo proszę o odpowiedź, bądź doradzenie mi czegoś innego. :)
Kacur84
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/9/2014, 13:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez dawidsx » 15/9/2014, 15:35

Co kupić??
Głównie ostry leśny teren,strome podjazdy.
4t,minimum 2007 rok,do 10.000zl
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez wicherek666 » 15/9/2014, 18:30

Co może się stać silnikowi gdy zalałem go większą ilością oleju ? jest troszkę ponad maksymalny stan na miarce ? czy objawami takiego błędu może być gorsza praca silnika na biegu jałowym, zimnym silniku zaraz po odpaleniu ? Czy nadmiar oleju może doprowadzić do tego że silnik zgaśnie sam z siebie chodząc na luzie przez chwilkę po odpaleniu ? mowa oczywiście o 4T.


Co do DT to polecam, fajny sprzęt i myślę że jak na 16lat będzie idealny po 50CC, przyjemny ale jak się chce, to szybko się go ogarnia i chce się czegoś więcej. Swoją drogą jak do lasu to mogę szczerze powiedzieć że to moto idealne dla kogoś kto zaczyna przygodę. Później polecam szukać EXC najlepiej 4T choć myślę że taki kat 2T ma także swoje plusy. Za 10K myślę że powinno się coś znaleźć, bo pojawiają się takie oferty co jakiś czas. Sam ostatnio szukałem i powiem że czaiłem się na EXC, ale pięknie to wyglądało tylko na stronie WWW w realu, wychodziła cała masa problemów o których albo właściciel nie wiedział, albo nie chciał wiedzieć. Moja rada jest taka, znajdź model pod siebie który sprosta Twoim wymaganiom, szukaj właściwej oferty, ale jak się trafi coś naprawdę zdrowego nie wahaj się - Bierz. Mi tak przeszedł obok nosa świetny exc z 2009r i był blisko mojego miejsca zamieszkania. Drugi raz trafił się full-cross i tym razem błędu nie popełniłem mimo że chciałem kupić hard enduro. Mimo wszystko jak na razie jestem zadowolony.
Yamaha DT 175MX -> Honda CRF 250R
wicherek666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 16/7/2014, 10:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez henio12323 » 15/9/2014, 18:55

kacur84 - hardcorowe enduro i wymieniasz DTtke i jeszcze słabsze XT :D ale mi hardcor, to tak jakbys powiedział że chcesz brać udział w zawodach typu nascar maluchem, niby adrenalinka bedzie ale prędkosci i możliwosci stosunkowo zerowe ;D to co wymieniłeś to są swietne sprzety to nauki jazdy, po lasach polach, czasem jakis tor ale nie są mocne, XT to raczej bardziej turystyka niz ostre latanie. DTtką jeszcze da sie cos ciekawszego polatać ale nie ma mowy o pionowych podjazdach czy ostrym hard enduro. i jeżeli koszta DTtki cie zrażają to nie wiem czy cokolwiek jest sens kupować, bo akurat to jedno z najtanszych motocykli tego typu jakie sa. XT troche tansza bo jedynie odchodzi serwis tłoka itp, ale dochodza co sezonowe koszta regulacji zaworów co jakis czas jaka wymiana łancuszka itp, i podejrzewam że w ciągu kilku lat XT wcale nie wypadnie duuuuuzo taniej.

dawidsx - pod twoje preferencje to wyjdzie tylko jakas crossówka ja tam wolałbym kupic troszke słabsze ale enduro bo sie lepiej sprawdzi, ktm EXC pojemnosc do uzgodnienia :D


wicherek - teoretycznie moze mu sie cięzej pracować, bo normalnie ( zalezy od konstrukcji ) olej praktycznie jest rozchlapywany po całym silniku, a jak jest go za duzo to jest ciezej sie silnikowi kręcic, ale jak masz troszeczke ponad stan nie powinno miec znaczenia. znaczenie ma tez np cisnienie za duzo oleju to zmniejsza powierzchnia dla gazów potrafi czasami nawet jakas uszczelke wydmuchać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê