Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Witam chciałem zapytać o opinię na temat Suzuki RM 125 2T Hondy CR 125 2T . Chciał bym nabyć motocykl na którym zaczął bym jazdę na torze . Miałem już styczność z tego rodzaju motocyklami i jeździło mi się doskonale . Chcę przeznaczyć na to około 5 , 6 tyś . Myślę że na 250 w 2T jest za wcześnie . To nie będzie mój pierwszy motocykl . Może jakieś rady , propozycję . Chętnie czegoś się dowiem . Może wie ktoś też o jakiejś szkółce Motocrossowej w Toruniu lub okolicach . lub okolice Lipna . W Lipnie jest tor na którym już jeździłem mam też pod nosem tor w Toruniu za motoareną A i jeszcze jedno pytanie .. Czy lepiej jest zakupić motocykl za około 6tyś zł z 2001 - 2004 roku na allegro ? Czy lepiej coś w tym przedziale cenowym ale 98 99 ? Pozdrawiam
Oczywiście inne marki nie są wykluczone ;D
na przyszłość edytuj posty - henio12323
Oczywiście inne marki nie są wykluczone ;D
na przyszłość edytuj posty - henio12323
- Kwinto22
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
- Lokalizacja: Toruń
No im młodszy tym lepiej , i tak będziesz części wymieniać.
No utrzymanie troche kosztuje i nie mówie tu o paliwie tylko oleje,opony itp.
tak ze 200zl co miesiąx trzeba mieć przynajmniej odlozone
No utrzymanie troche kosztuje i nie mówie tu o paliwie tylko oleje,opony itp.
tak ze 200zl co miesiąx trzeba mieć przynajmniej odlozone
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
trojanek - DRZ to soft enduro, huska juiz hard. wiec jest drozsza i bedziej sportowa. nie ma za duzo moto pokroju drz, masz np xr, kawasaki klx...
uqasz - no róznica jest znacząca, drz 400 jak pisałem wyzej to dual sport czyli mtoo na asfalt z mozliwoscią wjazdu w teren, silnik nie jest sportowy. ma długo słuzyc a nie byc lekki i wyśrubowany. to samo reszta, hamulce zawieszenie są... ale duuzo brakuje do zawieszenia z bardziej wyczynowych sprzetów. wiec CRF bedzie duzo bardziej sportowo nastawiona. no i sam teren DRZ mozna polatac po drogach publicznych, po lesie, mozna wjechac i popyrkać na torze. CRF nadaje sie w zaasadzie tylko na tor crossowy. no i CRF jest kilka razy drozsza w utrzymaniu niz DreZyna
kwinto
jak dla mnie kazda crossówka prezentuje podobne własciwosci, czy to honda czy yamaha dla amatora jak ty bedzie ci sie jeździło tak samo. i tak na pewno nie bedziesz umiał wprowadzic połowy modyfikacji które pozwolą ci wykorzystać wiekszość możliwosci maszyny. wiec jednym słowem - bierz co ci sie lepiej trafi, taniej, w lepszym stanie, blizej ciebie, z lepszej ręki itp itd...
uqasz - no róznica jest znacząca, drz 400 jak pisałem wyzej to dual sport czyli mtoo na asfalt z mozliwoscią wjazdu w teren, silnik nie jest sportowy. ma długo słuzyc a nie byc lekki i wyśrubowany. to samo reszta, hamulce zawieszenie są... ale duuzo brakuje do zawieszenia z bardziej wyczynowych sprzetów. wiec CRF bedzie duzo bardziej sportowo nastawiona. no i sam teren DRZ mozna polatac po drogach publicznych, po lesie, mozna wjechac i popyrkać na torze. CRF nadaje sie w zaasadzie tylko na tor crossowy. no i CRF jest kilka razy drozsza w utrzymaniu niz DreZyna
kwinto
jak dla mnie kazda crossówka prezentuje podobne własciwosci, czy to honda czy yamaha dla amatora jak ty bedzie ci sie jeździło tak samo. i tak na pewno nie bedziesz umiał wprowadzic połowy modyfikacji które pozwolą ci wykorzystać wiekszość możliwosci maszyny. wiec jednym słowem - bierz co ci sie lepiej trafi, taniej, w lepszym stanie, blizej ciebie, z lepszej ręki itp itd...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Mój znajomy ma KTMa 125 z 90 któregoś roku i jeździło mi się na nim dobrze . za to znajomy który jeździ na motocrossie już dłuższy czas posiada Yamahe Yz 125 z 2010 choć mogę się mylić . I różnica była spora . Zwłaszcza w prowadzeniu Więc raczej nie będzie mi się jeździć tak samo . Na początku modyfikacje nie będą wchodziły w grę . Jeśli chodzi o zmiany oleju opon napędu to wiem o tym doskonale O większych przeglądach i wymianach także ;D Również myślę że kupienie za te pieniądze świeższego motocykla będzie chyba lepszym wyborem ;D
A jeśli chodzi o paliwo to z doświadczenia wiem że chleją tyle ile się wleje
A jeśli chodzi o paliwo to z doświadczenia wiem że chleją tyle ile się wleje
- Kwinto22
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
- Lokalizacja: Toruń
oczywiscie.... ale nie porównuj moto w odstępie 20 lat... jak masz 6 tysi to kupisz mniej wiecej z podobnych roczników. a czy rocznik 00 czy 03 mimo nawet zmian to dla amatora i tak beda podobnie latały ja tez bym brał w miare młode moto, ale też zeby nie był dobite i zmęczone
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
No porównanie tych roczników jest bez sensu no to jest prawda nie zauważę różnicy między 00 a 03 Wymieniłem Hondę i Suzuki ponieważ mam blisko serwisy motocykli .Potrafię sam robić remonty oraz wymiany ale jeśli chodzi o wymiany tłoka czy wymiany tulei w cylindrze to wolę jednak dać to do zrobienia specjalistom . Czyli uważasz że na tych markach nie zawiodę się lub nie będę żałował że nie kupiłem np Kawasaki ? . Mam też możliwość wzięcia KTMa 125 2T . Jest to motocykl od zawodowego crossowca który z góry powiedział że ten motocykl widział wyłącznie tor i było w nim zmieniane dużo rzeczy z czasem . Zaproponował mi cenę 2000zł ale trzeba w nim ustawić zapłon . Zrobić coś z przednimi amortyzatorami ponieważ troszkę cieknie olej . No i przydały by mu się nowe plastiki bo troszkę przeszły ale to najmniej istotne . Jeździłem na nim i zachowywał się świetnie . Ale jednak martwi mnie cena 2tyś złotych za KTMa . Wydaje mi się że to raczej droższe sprzęty jeśli ma być w miarę jeżdżącym stanie ? Co o tym sądzicie ?
- Kwinto22
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
- Lokalizacja: Toruń
wszystkie marki są podobne, tak samo sie psują, tyle samo kosztują w utrzymaniu. kwestia tylko egzemplarza jak kupisz dobitego to potem koszta utrzymania mogą byc duzo wyzsze niz sie normalnie przyspuszcza. co do ktma za 2000 zł to pewnie jakis zabytek, samo to że zapłon do regulacji ja nie pamietam czasów kiedy ktm miał regulowane zapłony ;P normalna cena jak za GSa bo to na pewno nie SX
ja bym osobiscie celował albo w ktma, albo honde yamahe i suzuki - dlatego że tego jeździ najwiecej, kawasaki miało słabe czasy 06-00 potem troche ise wybijał pomału. i po prostu do tych sprzetów najlepszy jest dostep do czesci uzywanych itp itd. tylko mowa o sprzętach jak pisałes z roczników powiedzmy powyzej 2000r
ja bym osobiscie celował albo w ktma, albo honde yamahe i suzuki - dlatego że tego jeździ najwiecej, kawasaki miało słabe czasy 06-00 potem troche ise wybijał pomału. i po prostu do tych sprzetów najlepszy jest dostep do czesci uzywanych itp itd. tylko mowa o sprzętach jak pisałes z roczników powiedzmy powyzej 2000r
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Tak to właśnie jest GS . No i rzeczywiście nie wygląda za świeżo ;P A jeśli chodzi o KTMa to czy jest możliwość serwisowania go gdzieś w obrębie Kujawsko Pomorskiego ? . Jest jeden sklep w który specjalizuje się w sprzętach motocrossowych . Są tam części motocykle nowe i używane Ale nie wiem czy jest u nich także serwis . z Suzuki czy Hondą nie było by problemu . no i jeśli by się udało celował bym w jak najmłodszy rocznik . Jest parę sprzętów na allegro czy na Tablicy . Ale mam wątpliwość co do ceny 5900zł za Honde CR 125 z 2004 r ... Czy nie jest to za mało ? oczywiście zdaję sobie sprawę że czekają go jakieś wymiany takie oczywiste . Ale niestety nie mogę wydać więcej niż 6000 . 6300 . ponieważ zostaje jeszcze kupno Ochraniaczy bo niestety swój sprzedałem młodszemu kuzynowi . a to też trochę kosztuje xD
Viva la passion del Enduro
- Kwinto22
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
- Lokalizacja: Toruń
ja bym sie nie pchał w takiego starego KTMa
co do innych - ceny kontroluj z allegro ciagle sie zmieniaja i trzeba non stop siedziec zeby ogarniać cenniki. dzisiaj jest tak a za miesiac ceny moga byc całkiem inne. kup tak żebys miał w zapasie kilka stówek na wymiane tłoka od razu - i warto zajrzeć i tłoczek zmienic. chyba ze masz pewnosc ze jest na prawde świeżo po wymianie
co do innych - ceny kontroluj z allegro ciagle sie zmieniaja i trzeba non stop siedziec zeby ogarniać cenniki. dzisiaj jest tak a za miesiac ceny moga byc całkiem inne. kup tak żebys miał w zapasie kilka stówek na wymiane tłoka od razu - i warto zajrzeć i tłoczek zmienic. chyba ze masz pewnosc ze jest na prawde świeżo po wymianie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
crf srednio nadaje sie na poligon
duzo, zalezy od stanu technicznego, zakładając ze masz igiełke to musisz co 80-100 mth wymiec tłok itp, co 2 tłoki max generalka silnika. policz sobie koszta takiego remontu, i czestotliwość. z 2000 zł rocznie to lekko. im bardziej bedziesz mniej dbał o sprzęt tym koszta idą w góre
duzo, zalezy od stanu technicznego, zakładając ze masz igiełke to musisz co 80-100 mth wymiec tłok itp, co 2 tłoki max generalka silnika. policz sobie koszta takiego remontu, i czestotliwość. z 2000 zł rocznie to lekko. im bardziej bedziesz mniej dbał o sprzęt tym koszta idą w góre
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
nic ciekawszego za bardzo nie ma. DRZ to moim zdaniem najlepsze moto tej klasy. pisalismy juz honda XR jest, kawasaki klx 250 i 300. potem cos typu ktm lc4
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Witam!!!
Mam 15lat jezdziłem wcześniej przez jakiś czas na suzuki ts50 potem na CZ 125/516(około 3-4miesiące)
Chciałbym się dowiedzieć jakiej marki moto kupić yamaha,kawasaki,suzuki,honda i jaką pojemność 125 czy 250? Oczywiście 2t.Będe jezdził moto po lasach i od czasu do czasu po torze. Mój budrzet na crossa to do 5000zł max 5500.
Mam 15lat jezdziłem wcześniej przez jakiś czas na suzuki ts50 potem na CZ 125/516(około 3-4miesiące)
Chciałbym się dowiedzieć jakiej marki moto kupić yamaha,kawasaki,suzuki,honda i jaką pojemność 125 czy 250? Oczywiście 2t.Będe jezdził moto po lasach i od czasu do czasu po torze. Mój budrzet na crossa to do 5000zł max 5500.
- Pola1213
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24
kolega nic nie napisał o kosztach utrzymania. moze akurat ma drugie 5 tysi w sezonie na utrzymanie...
po 1 dla ciebie max 125 w 2T wystarczy na poczÄ…tek. kwestia teraz czy rzeczywiscie cross czy enduro.
crossówka jest rzeczywiscie kosztowna w utrzymaniu i słabo nadaje sie w teren poza tor. chyba że warunki jezdne charakterystyką zblizone do jazdy po torze MX.
enduro - tutaj za duzo nie kupisz ciekawych moto, bo stac cie wyłącznie na klase soft enduro typu yamaha dt, ktm lc2, kawa kmx, itp itd. rozważ te moto, nie są tak sportowe jak crossówki. ale są duzo bardziej wytrzymałe i tansze. no i mozesz fajna sztuke za tą kase wyrwac.
co do crossa - o ile sie na to jednak zdecydujesz, marka odgrywa tutaj małe znaczenie - bardziej liczy sie stan techniczny
po 1 dla ciebie max 125 w 2T wystarczy na poczÄ…tek. kwestia teraz czy rzeczywiscie cross czy enduro.
crossówka jest rzeczywiscie kosztowna w utrzymaniu i słabo nadaje sie w teren poza tor. chyba że warunki jezdne charakterystyką zblizone do jazdy po torze MX.
enduro - tutaj za duzo nie kupisz ciekawych moto, bo stac cie wyłącznie na klase soft enduro typu yamaha dt, ktm lc2, kawa kmx, itp itd. rozważ te moto, nie są tak sportowe jak crossówki. ale są duzo bardziej wytrzymałe i tansze. no i mozesz fajna sztuke za tą kase wyrwac.
co do crossa - o ile sie na to jednak zdecydujesz, marka odgrywa tutaj małe znaczenie - bardziej liczy sie stan techniczny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
fakt nie napisał ale chyba mając 5tysiecy na motor nie bedzie miał drugie tyle na utrzymanie , jesli w takim tempie kasa by rosla to chyba odrazu poczekalby i kupil nowsze i drozsze moto.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
Myśle że jestem zdecydowany na crossa typu Yz ponieważ wiem ile kosztuje utrzymanie takiego moto i myśle że z tym niebędzie problemu bo z rodzicami już gadałem i będą mi dokładać po za tym dosyć szybko mi pieniądze wpływają. Tor mam niedaleko więc niebędzie problemu z jazdą tylko najpierw się musze przyzwyczaić do moto. A i niewiem zabardzo w jaką marke się ładować bo mam przeznaczone na moto tylko 5000zł a resztę na ochraniacze,kask itp(1500zł).
- Pola1213
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości