Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez XOR » 12/10/2012, 21:20

Ok. Planuję przeznaczyć do 10 tys. Ponieważ to mój pierwszy motor i zarazem pierwszy enduro raczej potraktuję to jako maszynę do "poświecenia" - gdy już wszystko opanuję zapewne kupię lepszy sprzęt. Początkowo odpadają skoki na wysokość 10 metrów czy też taplanie się w błocie - a przynajmniej nie głębokim. To co wchodzi w grę to: jazda na drogach gruntowych, jakiś podjazd pod górkę, szaleństwa w lesie - wokół mojego miasta jest sporo tego typu miejsc, m.in. nieczynne tereny poligonu wojskowego. Nie chcę też żeby motor był ciężki - czytałem, że DR350 waży aż 140kg i wydaje mi się, że jak na enduro to trochę dużo. Naczytałem się dużo nt. zrywności motorów enduro i właśnie wolałbym coś mniej zrywnego. Choć zapewne z tą zrywnością to tylko kwestia przyzwyczajeni się do manetki.
Moje pytanie brzmi - na jakie parametry motoru patrzeć przy wyborze jeśli chcę osiągnąć powyższe warunki - a więc jaka moc przy jakim silniku itp.
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57


Postprzez henio12323 » 12/10/2012, 21:32

napisz jeszcze ile masz lat ile ile masz wzrostu i ile wazysz. to tez ma spore znaczenie. choc konkrenie pod twoje wymagania - taki motocykl nie istnieje :P ale trzeba tak czy siak wybrac jakis złoty punkt
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez XOR » 13/10/2012, 12:32

Tak jak pisałem wcześniej 170cm i ok. 60 - 70 kg.
Avatar użytkownika
XOR
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2012, 18:57

Postprzez patyk223 » 13/10/2012, 20:36

Witam. Mam do wydania 4tys zł. Mam 14lat 170cm wzrostu 60kg wagi i chcę motor:). Dokładniej mam dość spore doświadczenie na motorynie w lesie i quadzie125cc. Interesuje mnie Yz,Cr,Rm. co kupić? Obok domu mam lasków trochę i to motocoss'owy. Będzie to mój 1 taki motor dlatego wolę się dowiedzieć. Motor będzie w przedziale 98-01 rocznik. Jeżeli ktoś wie to ile mniej więcej taka cross'ówka pali? Który najtańszy w eksploatacji, najbardziej wytrzymały i którym można się pokazać a nie na podjeździe prowadzić?


Dzięki z góry za odpowiedź.



Ps; Za niedługo będę należał do szkółki.
patyk223
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/10/2012, 20:26

Postprzez henio12323 » 14/10/2012, 21:45

wszystkie jeden kij co wybierzesz. kupujesz dosc stare moto wiec głownie liczy sie stan techniczny nie marka. o spalaniu mozesz sie dowiedziec wpisując cos w google :) to nie boli. akurat spalaniem najmniej bym sie przejmował bo to ułamek kosztów eksploatacji motocykla. zwłaszcza jezeli chcesz crossa katowac w lesie. ( cr yz i inne full crossówki powinny byc ujeżdzane tylko na torze MX )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 14/10/2012, 22:37

-patyk223
Ja mam zamiar sprzedać swoją Cr-kę, jeżeli byłbyś zainteresowany to zapraszam na PW po więcej informacji ;)
85 centy i 03 r. ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez patyk223 » 15/10/2012, 15:32

Street nie nie ja tylko 125cc full, koła 21-19:) A henio czytałem na innych forach że Cr, Rm, Yz to na tor i las. A ile miesięcznie trzeba wydać na suzuki rm125cc przy co tygodniowej jeździe tak po 3-4 h?
patyk223
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/10/2012, 20:26

Postprzez kris514 » 15/10/2012, 16:21

To sobie policz tłok co 40h korbowod co 2 tloki razemz lozyskami na wał i uszczelniaczami dodatkowo raz na jakiś czas nicasil i reszta jak się zuzyje(lozyska uszczelniacze) dodatkowo oleje (pokroju castrol racing 1)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 15/10/2012, 17:04

niestety ktos sciemniał :) wyczynówka do lasu sie nie nadaje. do lasu zostały stworzone wersje hard enduro, yamaha ma WR, ktm EXC, huska WR, suzuki ma nietypowe RMXy np
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez niko10p » 17/10/2012, 15:16

Witam . Mam aktualnie derbi sende drd 50. Dobry sprzęt ale mam go zrobionego na supermoto a myśle o cacku w teren Chcę się przerzucić na yamahe 125 yz albo cr 125 nie wiem jeszcze co wybrać :) i Mam kilka pytań :
-koszt (ile powinna kosztować) rok 2004-2005
-ile kosztuje tłok który trzeba zmieniać oraz łożyska
-czy to prawda że moc silnika 43 km
-mam 182 i wagę 75 kg i 15 lat czy będę dawał rade
-czym się kierować czy wyborze ?


z góry dziękuje za odpowiedź :D
niko10p
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/10/2012, 15:06

Postprzez henio12323 » 17/10/2012, 15:28

1) tyle ile jest warta, rozbierznosc moze wynikać z róznych rzeczy, stanu technicznego, kaprysu sprzedającego, czy nawet pory roku lub sytuacji gospodarczej, dlatego nie ma co sobie wmawiac że z 2004 roku ma kosztowac np 6 tysi. i wtedy bedzie dobrze. bo gównie dobrze ktos za 6500 moze sprzedawac trupa który 5 tysi nie jest warty. obserwuj aukcje allegro, to jest głowny wyznacznik cen w pl
2) tłok zalezy jaki odsyłam do sklepów internetowych lub allegro. pl :) łozyska tez zalezy jakie dobry zestaw ze 300-500 zł
3) zdrowa maszyna kiedys w odpowiednich warunkach mogła by tyle uzyskac, w kilku letniej maszynie te konie juz pozdychały dawno ;P
4) to juz zalezy od ciebie czy bedziesz dawał czy nie, wiekowo i gabarytowo jestes ok, tylko czy kondycyjnie i psychicznie sobie poradzisz
5) po 1 wybiera sie typ motocykla, a to zalezy od tego ile masz kasy na zakup, utrzymanie, i tego gdzie i jak chcesz jeździc. np bez sensu kupowac wyczynową torową 125 ccm chcąc smigac po lasach czy polach, albo bez sensu jest kupowac soft enduro chcąc startowac w zawodach na torze.
kolejna sprawa to wybór marki/modelu. widze skupiłes sie na wyczynowych crossówkach, i tutaj akurat nie ma prawie zadnego znaczenia marka. liczy się - co jest nastepne podczas kierowania sie w wyborze - stan techniczny, nie wazne czy to bedzie honda czy yamaha bo to i to jest wyczynówka i smiga praktycznie tak samo. lepiej po prostu znalesc maszyne w lepszym stanie technicznym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez patyk223 » 17/10/2012, 19:00

A co polecicie na enduro/cross do 50cc abym mógł pojeździć po ulicy i 2 osobowy żeby był?.
patyk223
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/10/2012, 20:26

Postprzez henio12323 » 17/10/2012, 21:29

nie ma crossów żeby mozna było nimi smigac po ulicy. z enduro masz co chcesz, kazdy jest praktycznie 2 osobowy. yamaha Dt, derbi senda gilera rcr. jeden kij co kupisz. wszystko to prawie jedno i to samo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez niko10p » 18/10/2012, 14:55

z 50 ccm polecam derbi sende drd (chcesz to w kwietniu mogę Ci sprzedać) ..
ja chcę bardziej takie na żwirownie górki i te sprawy ... i chce żeby dawała rade .. :D
niko10p
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/10/2012, 15:06

Postprzez patyk223 » 18/10/2012, 19:44

Jeszcze jedno pytanie. Co to znaczy mth?
patyk223
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/10/2012, 20:26

Postprzez Street4Fun » 18/10/2012, 20:50

moto godziny :)
Polecam wiki...
" jednostka miary czasu pracy maszyny, obliczanej jako różnica między czasem jej zakończenia a rozpoczęcia"
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 18/10/2012, 20:50

mth to znaczy motogodzina. jezeli nadal nie wiesz co to jest odsyłam do google :) nawet na wikipedii jest ładnie opisane. na przyszłosc - google nie boli
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez KELGAR » 21/10/2012, 10:32

Ja mam pytanie jako Świeżak offroadu. Po wypadku na szosie doszedłem do wniosku, że mam tak piękne okolice na jazdę w terenie, że głupotą jest narażać się ponownie na ulicach, których tak naprawdę brak.
Planuje zakup jakiegoś enduro, które będę mógł zarejestrować. Na szosie jeździłem Kawasaki ER5, nabiłem kilka kilometrów, ale i tak sądze, że jestem amatorem jeżeli chodzi o technikę jazdy, w offroadzie natomiast nigdy nie siedziałem, więc nie wiem z czym to się je. Wiem natomiast, że zakup sprzętu, który po sezonie okaże się niewystarczający odpada.
Kolega proponuje mi KMT LC4 jako pierwsze moto, ale tego się mocno obawiam, 50KM i spora waga to chyba duże ryzyko. Rozglądałem się za DRZ400 ale nie jestem przekonany co do niezawodności. Nie zamierzam katować moto, raczej rekreacyjnie pośmigać po duktach, lekkich górkach, polach, poligonach.
JakieÅ› rady? :))
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Postprzez henio12323 » 21/10/2012, 12:57

oba moto wymienione są niezłe. ale wg mnie dla amatora DRZa bedzie ciekawsza. do rekreacji w sam raz. mam znajomego który miał własnie DRZ smigał okazjonalnie, i czasem ostro katował, a czasem turystyka wręcz. smigał i smigał raz na rok na zime tylko robił serwis typu regulacje zaworów wymiana oleju ;P ( fakt że to troszke zaniedbywanie moto ) ale sprzet spisywał sie idealnie. nie jest to wyczynówka, wiec nie trzeba remontowac co chwile. jeszcze zalezy jaka wersja, ale tobie polecam zwykła Ske, kolega nawet na torze crossowym sobie pomykał wiec sie da :D ( potem drugi kolega odkupił i nawet startował w zawodach supermoto po zmianie kół, a na enduro startował w cross country wiec sprzęt uniwersalny )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez KELGAR » 21/10/2012, 20:29

Ok, wielkie dzięki za odp. A jak jest z tymi remontami, bo poza tym, że są kosztowne, to nic więcej nie wiem :P
Po jakim okresie mniej więcej wszystko ulega zużyciu? Opłaca się kupić moto po remoncie silnika, czy kupić tańsze i zrobić to na własną rękę?
KELGAR
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/11/2008, 18:48

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê