DÅ‚awi siÄ™ po ostrym przegonieniu
Posty: 3
• Strona 1 z 1
DÅ‚awi siÄ™ po ostrym przegonieniu
Motocykl to Suzuki RF900.
Podczas normalnej, miejskiej jazdy wszystko jest w porządku, można jechać na niskich obrotach (tj. w przedziale 2 - 4tys.), silnik bezproblemowo pracuje.
Problem zaczyna się, gdy go przegonię ostro pod czerwone pole, a potem znowu chcę jechać spokojnie, na niskich obrotach. Wtedy czuć dławienie, szarpanie, coś jak zalewanie. Na wysokich obrotach wszystko jest dobrze.
Ogólnie objaw bardziej zauważalny na ciepłym silniku, niż na zimnym.
Świece nowe, przewody nowe, filtr powietrza nowy. Przed wymianą to samo było.
Ma ktoś pomysł, co może być przyczyną?
Podczas normalnej, miejskiej jazdy wszystko jest w porządku, można jechać na niskich obrotach (tj. w przedziale 2 - 4tys.), silnik bezproblemowo pracuje.
Problem zaczyna się, gdy go przegonię ostro pod czerwone pole, a potem znowu chcę jechać spokojnie, na niskich obrotach. Wtedy czuć dławienie, szarpanie, coś jak zalewanie. Na wysokich obrotach wszystko jest dobrze.
Ogólnie objaw bardziej zauważalny na ciepłym silniku, niż na zimnym.
Świece nowe, przewody nowe, filtr powietrza nowy. Przed wymianą to samo było.
Ma ktoś pomysł, co może być przyczyną?
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Na chwilę obecną sprzęt jest u magika od motocykli i diagnoza następująca:
- wstawione większe dysze
- wycięta dziura w airboxie (cholera wie po co, ponoć przez tą dziurę nie ma podciśnienia w puszce)
- przekombinowane ustawienia fabryczne gaźników
- jakieś kombinacje z rozpylaczami i pływakami
Czyli ktoś kiedyś chciał stuningować RFkę i mu trochę nie wyszło. Na chwilę obecną jestem na etapie zakupu oryginalnych dysz i spróbuję jakoś powrócić do oryginału.
A swoją drogą, teraz przynajmniej już wiem, dlaczego sprzęt tak zapieprzał w górnym zakresie obrotów. Wg producenta v-max to niecałe 260km/h, a mi się raz udało rozpędzić go do blisko 280km/h na seryjnych zębatkach. No i spalanie coś takie wysokie miałem, w mieście przy normalnej jeździe około 10l, na trasie nie schodził poniżej 8l (również bez ostrego pałowania).
----edit
Problem rozwiązany Dysz nie zdążyłem jeszcze kupić. Kupiłem tylko oryginalny airbox, za radą znajomego mechanika. Okazało się, że po założeniu oryginalnego airboxa wszystkie problemy zniknęły. Niepozorna dziura, wycięta w puszce, bo poprzedni właściciel myślał, że więcej powietrza = więcej koników, była sprawcą całego zamieszania Dysze oryginalnie powinny być 112,5 a u mnie są 117. Iglice na fabrycznych ustawieniach, pływaki również. W końcu sprzęt chodzi tak, jak powinien
- wstawione większe dysze
- wycięta dziura w airboxie (cholera wie po co, ponoć przez tą dziurę nie ma podciśnienia w puszce)
- przekombinowane ustawienia fabryczne gaźników
- jakieś kombinacje z rozpylaczami i pływakami
Czyli ktoś kiedyś chciał stuningować RFkę i mu trochę nie wyszło. Na chwilę obecną jestem na etapie zakupu oryginalnych dysz i spróbuję jakoś powrócić do oryginału.
A swoją drogą, teraz przynajmniej już wiem, dlaczego sprzęt tak zapieprzał w górnym zakresie obrotów. Wg producenta v-max to niecałe 260km/h, a mi się raz udało rozpędzić go do blisko 280km/h na seryjnych zębatkach. No i spalanie coś takie wysokie miałem, w mieście przy normalnej jeździe około 10l, na trasie nie schodził poniżej 8l (również bez ostrego pałowania).
----edit
Problem rozwiązany Dysz nie zdążyłem jeszcze kupić. Kupiłem tylko oryginalny airbox, za radą znajomego mechanika. Okazało się, że po założeniu oryginalnego airboxa wszystkie problemy zniknęły. Niepozorna dziura, wycięta w puszce, bo poprzedni właściciel myślał, że więcej powietrza = więcej koników, była sprawcą całego zamieszania Dysze oryginalnie powinny być 112,5 a u mnie są 117. Iglice na fabrycznych ustawieniach, pływaki również. W końcu sprzęt chodzi tak, jak powinien
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości