Zobacz wÄ…tek - Pierwszy motor - enduro, do 6-7tyÅ›..
 
NAS Analytics TAG

Pierwszy motor - enduro, do 6-7tyÅ›..

Enduro, Cross
_________

Pierwszy motor - enduro, do 6-7tyÅ›..

Postprzez xMatt » 25/7/2013, 16:21

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Niemal zerowe. Jedynie krótkie przejażdżki Quadem 100cc.
- Wiek, waga, wzrost,
17 lat, 67kg, 176cm.
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Głównie jazda po lasach, bezdrożach itp.. Czasem krótsze wypady do miasta.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Mój budżet na sam motor to 6, maksymalnie 7 tysięcy.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Jak w temacie, jedynie enduro.

Myślałem nad Yamahą DT125, jednak ten dźwięk kosiarki mnie odrzuca. Zastanawiałem się jeszcze nad jakimś 4T 250cc, chociaż nie wiem czy to nie jest za duża moc na pierwszy motor, poza tym, czytałem że utrzymanie takiego motoru jest dużo droższe niż dwusuwa. Czy to prawda? Jeśli tak, to ile mniej więcej kosztuje roczne utrzymanie takiego motoru przy użytkowaniu go w weekendy i sporadycznie w tygodniu? Jakie motory 4T 250cc do 6-7tyś możecie mi polecić i czy to jest w ogóle dobry pomysł, czy lepiej zostać przy Yamaszce? :)

EDIT
Co sÄ…dzicie o WR250F?

No i jeśli zdecydowałbym się na tę WRkę, to skąd czerpać informacje o serwisowaniu itd.? Jestem kompletnym laikiem w sprawach motocykli.
xMatt
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/7/2013, 16:04


Postprzez skidmarks » 25/7/2013, 19:18

Dorzuć DR 350. Nie jest przerażająco mocny i da się go ogarnąć. Co do pytania twojego o 2T i 4T to 2T jest droższe w utrzymaniu.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski


Postprzez Screamer » 25/7/2013, 19:25

może nie droższe, ale bardziej uciążliwe ;)

6-7tys. to stosunkowo mało na hard enduro jakim jest yamaha wr, gdybyś dorzucił drugie tyle to wtedy można szukać coś bardziej sensownego. i na Twoim miejscu szukałbym DR350 tak jak radzi skidmarks
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05

Postprzez xMatt » 25/7/2013, 20:17

No to widzę tutaj zupełnie rozbieżne zdanie z tym, co czytałem na innych forach. Tam się dowiedziałem, że to właśnie 2T wytrzymuje większe zaniedbania i serwisowanie jest dużo tańsze od 4T.

Co do DR 350, to całkiem fajny sprzęt, tylko czy uda mi się go wyciągnąć za te 6-7 tys.? Bo na Allegro bieda z tymi enduro. Jeśli nie znajdę w tej cenie żadnego 4T 250cc, to chyba zostanę przy DT125, chociaż ten dźwięk kosiarki jest odrażający. :/

EDIT
Po przejrzeniu jeszcze kilku tematów chyba zostanę przy DT125. Dobry wybór? Boję się trochę, że po pewnym czasie zacznie mi brakować mocy.

Co do dźwięku, to np. tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=Ys9l5oXe2Rg motocykl kolesia brzmi inaczej niż reszta DTtek. Czym to może być spowodowane? Zmieniony wydech? Może to głupie, że ten dźwięk mi tak przeszkadza, ale jednak jak posłucham sobie np. DRZ400 to coś pięknego. :D
xMatt
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/7/2013, 16:04

Postprzez henio12323 » 25/7/2013, 21:39

2T i 4T jest podobnie cenowo, ale zalezy jeszcze jaka maszyna. DR 350 praktycznie nie wymaga obslugi serwisowej, to wszystkoodporny silnik, w DT zresztą też, ale wymaga stosunkowo duzo częstszego zaglądania 10-15 tys km. DR moze pewnie i dozywotnio byc uzytkowana jak sie dba i nie katuje w terenie. za ta kase juz DRke kupisz. nie pchaj sie w stare wyczynówki czyli WR itp. jak w DT zacznie brakować mocy to zmienisz na cos mocniejszego. w DT dzwiek to tez kwestia wydechu, a do DT troche ich robili ( kilka firm na pewno )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez xMatt » 25/7/2013, 21:46

No właśnie chciałem przejrzeć jakieś DRki, ale nigdzie ich nie mogę znaleźć. Na Allegro i Tablicy same zabytki. Za to DT125 jest pełno, różne roczniki i większość, nawet te młodsze, mieszczące się w moim budżecie.

Tak więc co polecacie? DR czy DT?
xMatt
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/7/2013, 16:04

Postprzez skidmarks » 26/7/2013, 06:37

DR 350 w wersji z rozrusznikiem.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez henio12323 » 26/7/2013, 08:49

jak dla mnie obojętne, oba moto podobną mają moc, DT jest lżejsza co jest na plus. ale DT tez wiecej pali. z tego co wiem DRke trzeba dobrze trafić, bo jak sie kupi z klejoną głowicą albo po wybuchu i kombinowana aby jeźdzkiła to potem koszta mogą byc wysokie ;/ nie odradzam, bo gdybym miał wybierać to wolałbym chyba mimo wszystko DR, ale DT bedzie duzo łatwiej kupic. bo cena za jeżdząca zaczyna sie gdzies od 4 tysiecy. wiec za 5-6 kupisz juz cos ciekawego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Boshi » 26/7/2013, 11:11

A umiesz czytać opisy działów? ...
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez xMatt » 26/7/2013, 11:39

Znalazłaby się jakaś alternatywa dla DR? 4T oczywiście.

No i jeśli szukać DR350, to w jakie roczniki celować?

Czy z prawkiem kat. A2 będę mógł jeździć na tej DRce?
xMatt
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/7/2013, 16:04

Postprzez kris514 » 26/7/2013, 15:13

jeśli w dowodzie rejestracyjnym jest napisane że ma mniej niż 35kW oraz o stosunku moc/masa 0,2 kW/kg czyli przy 35kW motor musi ważyć minimum 175 kg
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Effendi » 26/7/2013, 15:32

U mnie w dowodzie do KTMa exc 450 jest napisane, że ma 12 kW, nie wiem kto coś próbował kombinować ;p, obecnie też robię kategorię A2 ;).
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez xMatt » 26/7/2013, 16:39

Okej, a wracając do wyboru motoru - jest jeszcze jakaś alternatywa dla DRki czy DT do 6-7 tys.? No i jeśli już DRka, to na jakie roczniki zwracać uwagę?
xMatt
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/7/2013, 16:04

Postprzez henio12323 » 26/7/2013, 17:00

dla DR jest np XR 400, klx 250/300 ale oba sąi mało popularne i zwykle droższe albo jak w przypadku klxa baardzo rzadkie. wiec DR najprędzej dostaniesz. na jakie roczniki ? sensowne do danej kasy. najlepiej z konca produkcji to logiczne... ale w swojej kasie możesz takiej sztuki nie wyrwać. wiec kup to na co cie stać i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez xMatt » 26/7/2013, 17:38

Okej, tak więc wybór padł na DR350. Do zakupu jeszcze trochę czasu, tak więc będę mógł się rozejrzeć za jakimś porządnym egzemplarzem. Wielkie dzięki za pomoc! :)

EDIT
A co sądzicie o KTMie EXC125? Nadal sie jeszcze waham między 2T, a 4T. :D
xMatt
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/7/2013, 16:04

Postprzez Damianooo1998 » 26/7/2013, 21:59

exc 125 to już inny motocykl w porównaniu do dt i dr, exc to już wyczynówka, częstsze remonty itp
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez xMatt » 26/7/2013, 23:14

Dużo drożej wychodzi w utrzymaniu niż DT? Znajdę coś sensownego do 6k, czy raczej nie ma szans?

Czytałem właśnie, że DT to bardziej szosówka, a mi głównie chodzi o jeżdżenie po bezdrożach, leśnych ścieżkach, podjazdach itp..

No i na DR musiałbym zrobić prawo jazdy kat. A2, tak?
xMatt
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/7/2013, 16:04

Postprzez henio12323 » 27/7/2013, 07:58

duzo, pewnie z 2-3 X drożej. za 6 tysiecy kupisz też nadszarpniętą czasem padlinke. bedzie jeździła ale bedzie troche bolączek związanych ze zuzyciem. DT - moto na asfalt z mozliwoscią wjazud w teren. ale zobacz sobie na YT co ludzie tym wyprawiają np znajdz uzytkownika querly tam na róznych moto lataja miedzy innymi na DT. co robią z nią to jest bajka ;D EXC to typowo w teren ale i typowo to kosztuje ;)

tak na DR juz A2
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez WeaponsTwo » 2/8/2013, 03:33

Ja polecam DR'ke. Zrywna, ale nie katuje użytkownika, zapas mocy dla początkującego jest duży, więc na długo starczy. Wystarczy zmieniać olej, regulować zawory i przesmarować tylny amorek, a będzie jeździć w nieskończoność. Sam takową mam ;p. Proponuje jej szukać tak w okolicach nowego roku, chwilę po. Wtedy jest ich najwięcej, teraz to padaka sama na allegro itd. ;) Jedyną wadą (dla mnie bo chucherko jestem :P) to waga... podnoszenie tych 140 kilo w błocie potrafi zmęczyć ;)
Rower > Dr 350 SE :D
Avatar użytkownika
WeaponsTwo
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 6/1/2013, 22:11
Lokalizacja: JG



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê