Zobacz wątek - Miasto,uczelnia i leśne zabawy - 3,5 - 4 tys.
NAS Analytics TAG

Miasto,uczelnia i leśne zabawy - 3,5 - 4 tys.

i inne małe pojemności
_________

Miasto,uczelnia i leśne zabawy - 3,5 - 4 tys.

Postprzez needtofly » 4/7/2013, 11:47

- prawko kat. A i B, najpierw zabytkowa honda 50ccm potem skuter piaggio zip 70ccm z klasy midrace, ybr250, cbf250, gs500
- 19, 80kg, 185cm
- na codzień dojazdy do pracy na uczelnię (możliwe że po 200km dziennie do innego miasta), w weekendy wypady z dziewczyną za miasto najlepiej do lasu, 60/40 asfalt/las
- z uwagi na użytkowe wykorzystanie połączone z przyjemnością to dużo
- ciuchy mam, 3,5-4k tylko na moto
- możliwie najniższe :-)
- naked, turystyki, enduro, dualsporty, supermoto
- jeżeli chodzi o wygląd do tdr 125, dr 350, dr 650, drz 400, kawa er6n, suzi sv650

pojemność się nie liczy, najważniejsze niskie koszty eksploatacji, bezawaryjność, frajda z jazdy i w miarę niskie spalanie :-), do tego im nowszy tym lepszy ale wiem, że w tych rocznikach trzeba się kierować stanem bardziej niż wiekiem ;-)!

Pozdrawiam i proszÄ™ o pomoc w zorientowaniu siÄ™ na konkretne modele :-)

jeżeli chodzi o pozycje za kierownicą to tdr 125 najlepiej dla mnie, jak doznania z jazdy to er6n jak dźwięk i frajda w lesie to dr'y
Avatar użytkownika
needtofly
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/5/2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Grzesku » 5/7/2013, 03:33

musisz bardziej sprecyzować swoje oczekiwania, bo jeszcze nie wyprodukowali takiego moto, jakie byś chciał :)
560 SMR
Grzesku
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 23/11/2010, 10:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez needtofly » 5/7/2013, 08:35

hahaa no w sumie masz racje :D

no to tak w zasadzie ide w dwa fronty i bede ogladal oba typy moto

Front 1: dualsport/supermoto - zabawa w terenie, żwirownie itp. + dojazdy do szkoły dłuższymi trasami

moje typy: DR 650, dr 350, tt 600, xt 600, XT 600 tenere (wszystko stare roczniki)

Front 2: naked - codzienna jazda, winkle, góry, dużo podróży, trasy na uczelnie

moje typy: BANDIT 400, gs500 46hp, cb 500, ZEPHYR 550, zephyr 750, zr7

Pytania:

1. Czy z częściami do bandita 400 jest ciężko?
2. Jakie sÄ… koszty utrzymania bandita 400?
3. Czy warto kupić ten motocykl /\ ?\

4. Czy xt 600 tenere da sięz przyjemnością polatać w terenie po lesie, żwirowni itp?

5. Jakie sÄ… wasze typy takich moto jakich szukam?

Główne potrzeby to frajda z jazdy, wytrzymałe, tanie w utrzymaniu i zakupie.
Avatar użytkownika
needtofly
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/5/2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Artur_ » 5/7/2013, 11:15

Mam XT600Z Tenere i jest to ostatni model, który ma względne zawieszenie. Porównuję tutaj np do KLE 500, XL600V, czy nowszego XT600E (również takiego mam) - do regulowanych zawiasów w KTMach i innych XRach oczywiście się nie umywa. Minusem do latania po krzakach w przypadku Tenerki jest wielki zbiornik - raz, że ciężar wysoko, dwa że gorzej się go trzyma między kolanami. Dla mnie ten minus, to duży plus, bo na jednym baniaku można zrobić grubo ponad 500km. Tenerka to jednak turysta, średnio nadaje się do upalania z lekkimi endurakami. XT600E mimo, że ma znacznie gorsze zawieszenie od XT600Z, to w offie daje więcej radości, bo jest poręczniejszy. O starych DR650 poczytaj, sporo tego będzie i szybko Ci się odechce. DR350 w starych rocznikach występuje jedynie w wersji z kopniakiem - dopiero SE był z guzikiem. Z tych, które zaproponowałeś najlepiej wypada (moim zdaniem) TT600. Jak się zdupcy, to części opór, a w najgorszym przypadku kupujesz silnik z młodego rocznika XT600 (ten sam silnik), przekładasz kilka bebechów odchudzających (stator, inna obudowa alternatora itp), gaźnik i zapominasz o problemach. TTka jest dużo żwawsza od XT - kilka kg mniej i inne gaźniki robią swoje. W DR350 niby są problemy z wycierającymi się wałkami rozrządu. Niby jak dbasz, tak masz, ale mowa o starych rocznikach, więc tych "dbaczy" mogło być po drodze i dziesięciu, a każdy to robił po swojemu.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez needtofly » 5/7/2013, 11:21

no właśnie dr 650 podobno kobyła i jedynie na supermoto się dobrze nadaje, to mówisz, że jak szukać takiego sprzęta do latania enduro i trasy to tt 600? ew. tt 600 i oponki pół szosa lub tt 600 i dokupić koła supermoto?
Avatar użytkownika
needtofly
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/5/2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 5/7/2013, 20:22

jak nie zamierzasz robić dalekich tras z wymienionych jak dla mnie suzi DRZ 400 najlepsza opcja. super sprzęt w teren, nawet nieco cięzszy ( zalezy jeszcze jaka wersja ) na miasto to samo. fajnie dorwac np 2 komplety kół. wtedy postawić na SM i mozna sensownie sie pobawić. koszta utrzymania jak na sprzet tego typu i tak niskie, bo niewiele lzejsze i troszke mocniejsze wyczynówki kosztują kilka razy tyle w utrzymaniu ;D TT w teren da rade ale raczej szutry, leśne scieżki. od biedy wiadomo mozna i w bagnie topic i wjechac na tor MX.... ale co to za jazda. DRZ lepiej sie sprawdzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez skidmarks » 5/7/2013, 20:23

Tyle ze na DRZ400 to za kwote 4 tys kupi tylko połowe motocykla :)


KTM LC4. Nada się na supermoto i na kostkowej oponie w las idealnie. Zawias UPD nie to co w DR650R (miałem dwie) dobija przy lotach 80kmh po szutrach i lekkich dołach. "KAT" Na koło idzie bez problemu dorzuć 1 tys i za 5 da sie wyrwać.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez henio12323 » 5/7/2013, 20:56

racja, nie doczytałem kwoty, tylko wypisane modele :D wiec za 4 koła to mozna kupic komplet obu kół (sm i teren ) mozna kupic xd


w takim razie lc4 jak kolega napisał moim zdaniem tez najlepsza opcja. TT DR itp przestarzałe konstrukcje. ktm bije na głowe, tylko trzeba troche dorzucić żeby nie kupić parcha
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez needtofly » 6/7/2013, 13:55

a czy ktm nie jest bardziej awaryjny niż pozostałe? i czy części nie są znacząco droższe? a co myślicie o husqvarnie te 250 lub sm 610? trochę droższe sprzęty ale widziałem np. te 250 ostatnio za 6,5k z 2005 roku :-) jak to jest?
Avatar użytkownika
needtofly
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/5/2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 6/7/2013, 14:44

awaryjny nie jest, ale może wymagać troche częstszego serwisu z racji tego że jest to sprzet nieco bardziej wyżyłowany. ale cos za coś - osiągi, prowadzenie albo czołg który nie skręca :D stare huski sobie odpuść tak samo jak husabergi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez skidmarks » 6/7/2013, 18:42

Cokolwiek zrobisz na solidnych częsciach bedzie służyło. Zobacz jakie to ma przebiegi 50tys to norma. Trzeba niekiedy coś zrobic ale jakby to miało nie dojezdzać za kazdym razem to przebiegów takich by nie było. KTM LC4 mam za lepiej wykonany motocykl niz Suzuki DR.

Przy kupnie musisz mieć kogos kto zna sie na rzeczy. Laikowi łatwo puścić szrota. Doprowadzenie do stanu [pewnego i bezpiecznego podwoi i nei przesadzam koszt zakupu. Enduro/Hard enduro to specyficzny temat. W Polsce ok 3/4 ludzi nei da złamanego grosza na motocykl. Przygody na 1 sezon i zderzenie z rzeczywistoscią. Później drutowanie i allegro "po wymianach" itd :)
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez needtofly » 7/7/2013, 22:30

pooglądam też te ktmy, to mówisz że huśka z 2005 to już stara? słyszałem raczej dobre opinie o tych motocyklach, coś z nimi nie tak?
Avatar użytkownika
needtofly
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/5/2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 8/7/2013, 08:55

huska dobra jak w 2T. 4takty starsze były mega sypliwe, kupisz ale bedziesz w remonty pakował 2X tyle niz w sporo starszą lc4
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez needtofly » 8/7/2013, 17:06

Ahaa oki, a z tymi ktm'ami to w jakie roczniki powinienem celować tak mniej więcej? biorąc pod uwagę mój budżet cenowy :-)
Avatar użytkownika
needtofly
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/5/2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 8/7/2013, 21:33

patrz na allegro na co cię stać, rocznik mniej wazny bardziej liczy sie stan.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê