fazer fz6 a prawko A2
Posty: 14
• Strona 1 z 1
fazer fz6 a prawko A2
Witajcie,
Zbliżam się do prawka A2 i planuje zakup nowego motocykla. Upatrzyłem Fazer'a fz6 i tu jest problem: na A2 motocykl może mieć zmniejszoną moc z max 95km a fazer ma 98km...
Nawet jeśli bym zmniejszył moc do tych przepisowych 35kw i załatwił te wszystkie papierki na to dało by się zarejestrować na A2 ?
Da się to jakoś obejść ?
np zmniejszenie mocy na 95km załatwienie , papierów a następnie na te 35kw ?
Zbliżam się do prawka A2 i planuje zakup nowego motocykla. Upatrzyłem Fazer'a fz6 i tu jest problem: na A2 motocykl może mieć zmniejszoną moc z max 95km a fazer ma 98km...
Nawet jeśli bym zmniejszył moc do tych przepisowych 35kw i załatwił te wszystkie papierki na to dało by się zarejestrować na A2 ?
Da się to jakoś obejść ?
np zmniejszenie mocy na 95km załatwienie , papierów a następnie na te 35kw ?
- maciu666
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 9/4/2011, 12:20
Motocykle z niemczech bardzo często mają wpisane w dowodzie 25KW.
Nie tak dawno widziałem nawet R1 z takim wpisem, a więc też na A2.
Masz 2 wyjścia, albo kupić motocykl który już ma wpisane 25KW albo samemu bawić się w dławienie, osobiście polecam pierwszą opcję. A to że nie każdy motocykl nadaje się na początek to inna historia a zarazem temat rzeka.
Nie tak dawno widziałem nawet R1 z takim wpisem, a więc też na A2.
Masz 2 wyjścia, albo kupić motocykl który już ma wpisane 25KW albo samemu bawić się w dławienie, osobiście polecam pierwszą opcję. A to że nie każdy motocykl nadaje się na początek to inna historia a zarazem temat rzeka.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
Hidden napisał(a):Da się zarejestrować wszystko na A2 ;_;
inna sprawa że niezbyt legalnie
Jak chcesz rejestrowac na A2 ? ? ?
Urzad rejestruje Ci to co przedlozysz. To, ze nie masz prawa sie takim motocyklem poruszac, bo kategoria PJ A2 tego nie obejmuje ( a jest bezlitosna ).
fincher napisał(a):1. Motocykle z niemczech bardzo często mają wpisane w dowodzie 25KW.
Nie tak dawno widziałem nawet R1 z takim wpisem, a więc też na A2.
2. Masz 2 wyjścia, albo kupić motocykl który już ma wpisane 25KW albo samemu bawić się w dławienie, osobiście polecam pierwszą opcję. A to że nie każdy motocykl nadaje się na początek to inna historia a zarazem temat rzeka.
Nie masz ani jednego wyjscia.
1. Przeprowadz sie do Niemiec, tam bedzie to legalne, w PL legalne nie bedzie ! Gorna granica to 70 kW.
2. I jak kupisz to co ? Minister osobiscie przyklepie Ci pieczatke, ze Ciebie nie obejmuje, ze Tobie wolno ?
Spojrz na punkt 1. i wszystko jasne.
- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Rozmawiamy tutaj o sytuacji drogowej, w trakcie kontroli policjant nie będzie sie zastanawiał czy motocykl fabrycznie ma 90KW czy 70. Dla niego ważne jest to co jest w papierach i tyle.
A poza tym nie rejestruje siÄ™ na kategorie tylko kategoria zezwala na poruszanie sie motocyklem o takich parametrach.
Jeżeli kupujesz motocykl który ma już w dowodzie 25KW to Ty nie dokonujesz w nim żadnych przeróbek i nie interesuje Cię już czy on faktycznie ma te 25 czy więcej, bo jak niby miałbyś to sprawdzić???
A poza tym nie rejestruje siÄ™ na kategorie tylko kategoria zezwala na poruszanie sie motocyklem o takich parametrach.
Jeżeli kupujesz motocykl który ma już w dowodzie 25KW to Ty nie dokonujesz w nim żadnych przeróbek i nie interesuje Cię już czy on faktycznie ma te 25 czy więcej, bo jak niby miałbyś to sprawdzić???
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
fincher napisał(a):Rozmawiamy tutaj o sytuacji drogowej, w trakcie kontroli policjant nie będzie sie zastanawiał czy motocykl fabrycznie ma 90KW czy 70. Dla niego ważne jest to co jest w papierach i tyle.
Nie, rozmawiamy tu o sytuacji, kiedy cos sie dzieje, a ubezpieczalnia szuka haka, zeby nie wyplacic, np. za skomplikowane operacje wszystich pieciu pasazerow Matiza, ktorego przekroisz motocyklem.
Jesli ubezpieczalnia stwierdzi, ze motocykl zostal zdlawiony wbrew obowiazujacym ustawom, to Cie obciazy wszystkim kosztami, nawet jesli to kierowca Matiza zawinil. Plus mandat. Jesli papiery beda bardzo kreatywne, to dojdzie jeszcze przestepstwo oszustwa.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
A co w przypadku gdy młody chłopak z prawkiem A2 który nie zna się na moto, kupuje sobie R6 z niemic z wbitymi 25KW w dowodzie. On nie ma pojęcia że ten motocykl fabrycznie dysponuje mocą 130KM. I taki człowiek też zostanie ukarany za to że nie jest ekspertem i nie wie jaki motocykl w jakiej konfiguracji opuścił fabrykę??
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
@fincher - tutaj jedyna szczera odpowiedzia jest: "to zalezy".
Tutaj: http://www.motorradonline24.de/mo24foru ... eintragen/ Helmuty same pisza, ze to roznie bywa z papierami, zmiana mocy w papierach itp. Zazwyczaj wpis brzmi "redukcja mocy", co jest wskazowka, ze fabrycznie byla inna. To oznacza, ze w najgorszym razie wystapi Twoj prawnik, przeciwko prawnikowi ubezpieczalni. Wynik takiego starcia nawet w bardziej cywilizowanych krajach jest niepewny.
Tutaj: http://www.motorradonline24.de/mo24foru ... eintragen/ Helmuty same pisza, ze to roznie bywa z papierami, zmiana mocy w papierach itp. Zazwyczaj wpis brzmi "redukcja mocy", co jest wskazowka, ze fabrycznie byla inna. To oznacza, ze w najgorszym razie wystapi Twoj prawnik, przeciwko prawnikowi ubezpieczalni. Wynik takiego starcia nawet w bardziej cywilizowanych krajach jest niepewny.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
fincher napisał(a):A co w przypadku gdy młody chłopak z prawkiem A2 który nie zna się na moto, kupuje sobie R6 z niemic z wbitymi 25KW w dowodzie. On nie ma pojęcia że ten motocykl fabrycznie dysponuje mocą 130KM. I taki człowiek też zostanie ukarany za to że nie jest ekspertem i nie wie jaki motocykl w jakiej konfiguracji opuścił fabrykę??
nieznajomosc prawa szkodzi, ustawodawcy nie interesuje, ze on sie nie zna
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
warunek dławienia na A2 jest taki - moc motocykla nie może dwukrotnie przekroczyć 35 kW (70kW) co daje 95 KM
motocykl który np zostanie zdławiony ze 100 KM do 48 KM według prawa nie jest dozwolony na kategorie A2 chociaż spełnia warunek 35 kW mocy
i wszystko w temacie
tylko w praktyce nikt na to nie będzie patrzał bo nikt nie będzie sprawdzał ile to moto miało zanim zostało zdławione
motocykl który np zostanie zdławiony ze 100 KM do 48 KM według prawa nie jest dozwolony na kategorie A2 chociaż spełnia warunek 35 kW mocy
i wszystko w temacie
tylko w praktyce nikt na to nie będzie patrzał bo nikt nie będzie sprawdzał ile to moto miało zanim zostało zdławione
- sun22
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 29/5/2013, 20:39
fincher napisał(a):A co w przypadku gdy młody chłopak z prawkiem A2 który nie zna się na moto, kupuje sobie R6 z niemic z wbitymi 25KW w dowodzie. On nie ma pojęcia że ten motocykl fabrycznie dysponuje mocą 130KM. I taki człowiek też zostanie ukarany za to że nie jest ekspertem i nie wie jaki motocykl w jakiej konfiguracji opuścił fabrykę??
Kogo bedzie interesowac, ze sie nie znal, nie wiedzial ? Niewiedza nie chroni przed kara – basta.
Jak to mowia; slepi w karty nie graja, na kursie PJ mowili i tyle.
sun22 napisał(a):tylko w praktyce nikt na to nie będzie patrzał bo nikt nie będzie sprawdzał ile to moto miało zanim zostało zdławione
Badz wiec tego przekonania. Jezeli od kilku lat wszyscy zauwazyli, ze policja, gminy czy inne organy gola ludzi na zywca, za wszystko co popadnie, to ludz sie tym, ze pan policjant dalej bedzie niedouczonym durniem i dalej nie bedzie patrzyl a co wazniejsze wierzyl, ze 4 cyl. Hornet jest 125 – ka, bo tak w papierach stoi.
Jest doba internetu, wystarchy, ze wbije w komorce w googel'u i mu wyswietli.
- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Mundurowi na bank mają wytyczne, żeby sprawdzać KW albo stosunek mocy do masy, jeżeli kierownik będzie miał kategorię inną niż 'A'. Także żyjcie sobie w przekonaniu, że na pewno wam to ujdzie na sucho. Do pierwszej kontroli
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
-
Starski - Świeżak
- Posty: 349
- Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości