Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Hamowanie motocyklem - czasem mniej...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Hamowanie motocyklem - czasem mniej...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Hamowanie motocyklem - czasem mniej...

Postprzez Åšcigacz » 16/5/2013, 16:00

Dyskusja na temat: Hamowanie motocyklem - czasem mniej znaczy więcej
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Hamowanie motocyklem - czasem mniej znaczy więcej
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 16/5/2013, 16:00

Ta jasne to co mam przelecieć przez kiere i tylko przodnim chamować?<br><hr>Czyks
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 16/5/2013, 16:04

Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/5/2013, 17:06

Komentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>
Tzn, że musiałbyś jeździć motocyklem klasy sport, żeby dokonać takiego cudu, a jeżeli tak jest i nie masz pojęcia jak poprawnie hamować, to gdzieś popełniłeś duuuży błąd<br><hr>Pepe
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/5/2013, 19:08

Swiete slowa!<br><hr>AS
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/5/2013, 19:23

Tył się bardzo przydaje, jak w ramach szpanu chcemy z piskiem opon obrócić motong w miejscu, tak że laski piszczą - to fajne, poza tym, to ma mało praktycznych zastosowań.<br><hr>stach
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/5/2013, 21:44

W stosunku do "hamowania motocyklem" preferujÄ™ hamowanie hamulcem. <br><hr>txa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/5/2013, 11:00

Komentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>
Kolega chyba jest na etapie roweru i nie bardzo wie co pisze... ;P<br><hr>Fiodor FZ1S
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/5/2013, 12:39

Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/5/2013, 13:44

Komentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>
Komentatorzy napisał(a):Tzn, że musiałbyś jeździć motocyklem klasy sport, żeby dokonać takiego cudu, a jeżeli tak jest i nie masz pojęcia jak poprawnie hamować, to gdzieś popełniłeś duuuży błąd<br><hr>Pepe<br>
A jak się poprawnie hamuje? Można gdzieś o tym poczytać, zobaczyć filmik?<br><hr>pret0rian
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/5/2013, 14:25

Komentatorzy napisał(a):W stosunku do "hamowania motocyklem" preferuję hamowanie hamulcem. <br><hr>txa<br>
Chodzi o hamowanie silnikiem...<br><hr>maks
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/5/2013, 15:21

Komentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
Artykuł jest IMO do zupełnie innej grupy, mówi o innej dynamice, innym podejściu i innych motocyklach. Jeśli jeździsz cruiserem, który z natury ma dociążony tył, na dodatek prędkościami "przepisowymi" (niektórym ludziom się zdarza) to tylny bardzo skróci Ci drogę hamowania. Po to jest. Nie jest głównym (chociaż w klasycznych chopperach czasem przedniego w ogóle nie montowano) ale to nie znaczy że jest niepotrzebny. A że d... zaczyna tańczyć jak ktoś depnie bez czucia ? Trudno, głupi nawet kamień polny potrafi popsuć. Szerokości <br><hr>eRKa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/5/2013, 20:55

Komentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
Pytanie nei jest głupie, ale zadane w zupełnie złym miejsu. Chcesz żeby w anonimowym komentarzu ktoś odpowiadał Ci na pytanie dotyczące hamowania motocyklem, co jest mniej lub bardziej w pewnym sytuacjach sprawą życia i śmierci? Potem dostaje się takie genialne informacje, jak to, że w cruiserze jest więcej wagi z tyłu i hamuje się tyłem - czy kiedy poprawnie hamujesz przednim hamulcem to też jest więcej wagi z tyłu? Proponuję pójść na porządne szkolenie i wtedy wszystko się rozjaśnia - bez względu na motocykl, które ostatecznie wszystkie są takie same = dwa koła + silnik.<br><hr>Paweł Adamski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/5/2013, 09:17

Komentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>
Komentatorzy napisał(a):Tzn, że musiałbyś jeździć motocyklem klasy sport, żeby dokonać takiego cudu, a jeżeli tak jest i nie masz pojęcia jak poprawnie hamować, to gdzieś popełniłeś duuuży błąd<br><hr>Pepe<br>
Komentatorzy napisał(a):A jak się poprawnie hamuje? Można gdzieś o tym poczytać, zobaczyć filmik?<br><hr>pret0rian<br>
<a href="http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Techniki_hamowania" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Techniki_hamowania</a> znalazłem artykuł na ten temat, niestety filmu nie<br><hr>DAMN
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/5/2013, 23:18

przedni to hamulec dynamiczny tylni to pomocniczy , hamuje sie jednym i drugim bez poslizgu , przedni wytraca predkosc tylni pełni role stabilizatora toru jazdy podczas hamowania<br><hr>voody
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/5/2013, 10:14

''VOODY 'ma rację,tylni wspomaga stabilizację,toru jazdy podczas gwałtownego hamowania,szczególnie jest przydatny w dojeżdzaniu do zakrętu max prędkości,,,używam go rzadko ale go używam (na torze Poznan w dwóch miejscach-przed sławiniakiem i małą patelnią) Hamowania silnikiem też ale to jest inna bajka,,.W codziennej jeżdzie po drogach publicznych jest nieużywany,jedynie np.w razie potrzeby bardzo gwałtownego hamowania jest wskazane jego użycie,,,,Pozdrawiam motocyklist<br><hr>Rycho
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/5/2013, 21:53

Komentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
Nigdy nie podchodzilem to tego tematu az tak filozoficzno/analitycznie, ale po kilkuminutowym zastanowieniu i przypomnieniu sobie maszyn, ktorymi sie przejechalem, dochodze do wniosku, ze tylny hamownik najwiecej sie przydaje (choc w sumie i tak nie za bardzo) w modelach o miekkim zawieszeniu z tendencja do glebokiego nurkowania.<br><hr>buu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/12/2013, 08:17

Komentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
Jeżdżę motocyklem już trochę lat i kilometrów . Kawasaki Vn 1600 to spory sprzęt i czasami trzeba go zatrzymać . Uczestniczyłem w kilku szkoleniach pod okiem dobrych fachowców i od nich wiem , jak i ze swojego doświadczenia wiem , nie ma znaczenia jakim motocyklem jeździsz . Zasady hamowania są takie same .W cruiserach problemem jest waga sprzęta , a co za tym idzie droga hamowania jest długa . Uczyłem się jeździć w czasach kiedy na naszych drogach można było spotkać wske , ceśke lub etkę . Uczono mnie hamować dwoma hamulcami i tak mi już zostało , ale przedni hebel zawsze był tym podstawowym . W cruiserach mamy z przodu czasami takiego laczka , jak niektóre sprzęty z tyłu :-) więc jak zachodzi potrzeba , ciśniesz hebel do dechy i jeżeli na drodze nie ma piachu koło na pewno ci się nie zablokuje , a motocykl szybko się zatrzyma . Jest tylko jeszcze problem , by nie stracić przy takim gwałtownym manewrze równowagi . Szerokości życzę i bez takich gwałtownych akcji. Pozdrawiam LWG.<br><hr>Big Stach
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/12/2013, 11:03

Hamulce są dla tchórzy ;-)<br><hr>RSSSS
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/8/2015, 18:07

Komentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
Nie. Nie dotyczy. choppery i crusiery nie czesto stają na przednie kolo podczas hamowania i raczej nie idą na gume przy kazdym dodaniu gazu. Producenci chopperow i crusierow jakims cudem wiedzą że wyprodukowane przez nich motocykle mają środek ciężkości umieszczony na innej wysokości w porownaniu do rozstawu oś i dlatego w tych motocyklach montują dużo większe tylne tarcze hamulcowe... I to nie dlatego że nie mają co robić ze stalą...<br><hr>Damian Sapiński
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê