[biblioteka] Hamowanie motocyklem - czasem mniej...
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[biblioteka] Hamowanie motocyklem - czasem mniej...
Dyskusja na temat: Hamowanie motocyklem - czasem mniej znaczy więcej
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Hamowanie motocyklem - czasem mniej znaczy więcej
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Hamowanie motocyklem - czasem mniej znaczy więcej
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tzn, że musiałbyś jeździć motocyklem klasy sport, żeby dokonać takiego cudu, a jeżeli tak jest i nie masz pojęcia jak poprawnie hamować, to gdzieś popełniłeś duuuży błąd<br><hr>PepeKomentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tył się bardzo przydaje, jak w ramach szpanu chcemy z piskiem opon obrócić motong w miejscu, tak że laski piszczą - to fajne, poza tym, to ma mało praktycznych zastosowań.<br><hr>stach
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kolega chyba jest na etapie roweru i nie bardzo wie co pisze... ;P<br><hr>Fiodor FZ1SKomentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A jak się poprawnie hamuje? Można gdzieś o tym poczytać, zobaczyć filmik?<br><hr>pret0rianKomentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>Komentatorzy napisał(a):Tzn, że musiałbyś jeździć motocyklem klasy sport, żeby dokonać takiego cudu, a jeżeli tak jest i nie masz pojęcia jak poprawnie hamować, to gdzieś popełniłeś duuuży błąd<br><hr>Pepe<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chodzi o hamowanie silnikiem...<br><hr>maksKomentatorzy napisał(a):W stosunku do "hamowania motocyklem" preferuję hamowanie hamulcem. <br><hr>txa<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Artykuł jest IMO do zupełnie innej grupy, mówi o innej dynamice, innym podejściu i innych motocyklach. Jeśli jeździsz cruiserem, który z natury ma dociążony tył, na dodatek prędkościami "przepisowymi" (niektórym ludziom się zdarza) to tylny bardzo skróci Ci drogę hamowania. Po to jest. Nie jest głównym (chociaż w klasycznych chopperach czasem przedniego w ogóle nie montowano) ale to nie znaczy że jest niepotrzebny. A że d... zaczyna tańczyć jak ktoś depnie bez czucia ? Trudno, głupi nawet kamień polny potrafi popsuć. Szerokości <br><hr>eRKaKomentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Pytanie nei jest głupie, ale zadane w zupełnie złym miejsu. Chcesz żeby w anonimowym komentarzu ktoś odpowiadał Ci na pytanie dotyczące hamowania motocyklem, co jest mniej lub bardziej w pewnym sytuacjach sprawą życia i śmierci? Potem dostaje się takie genialne informacje, jak to, że w cruiserze jest więcej wagi z tyłu i hamuje się tyłem - czy kiedy poprawnie hamujesz przednim hamulcem to też jest więcej wagi z tyłu? Proponuję pójść na porządne szkolenie i wtedy wszystko się rozjaśnia - bez względu na motocykl, które ostatecznie wszystkie są takie same = dwa koła + silnik.<br><hr>Paweł AdamskiKomentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
<a href="http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Techniki_hamowania" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Techniki_hamowania</a> znalazłem artykuł na ten temat, niestety filmu nie<br><hr>DAMNKomentatorzy napisał(a):Jasne to co mam przeleciec przez kiere jak ebde tylko przodnim chamowal??<br><hr>Czombałimbe<br>Komentatorzy napisał(a):Tzn, że musiałbyś jeździć motocyklem klasy sport, żeby dokonać takiego cudu, a jeżeli tak jest i nie masz pojęcia jak poprawnie hamować, to gdzieś popełniłeś duuuży błąd<br><hr>Pepe<br>Komentatorzy napisał(a):A jak się poprawnie hamuje? Można gdzieś o tym poczytać, zobaczyć filmik?<br><hr>pret0rian<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
przedni to hamulec dynamiczny tylni to pomocniczy , hamuje sie jednym i drugim bez poslizgu , przedni wytraca predkosc tylni pełni role stabilizatora toru jazdy podczas hamowania<br><hr>voody
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
''VOODY 'ma rację,tylni wspomaga stabilizację,toru jazdy podczas gwałtownego hamowania,szczególnie jest przydatny w dojeżdzaniu do zakrętu max prędkości,,,używam go rzadko ale go używam (na torze Poznan w dwóch miejscach-przed sławiniakiem i małą patelnią) Hamowania silnikiem też ale to jest inna bajka,,.W codziennej jeżdzie po drogach publicznych jest nieużywany,jedynie np.w razie potrzeby bardzo gwałtownego hamowania jest wskazane jego użycie,,,,Pozdrawiam motocyklist<br><hr>Rycho
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nigdy nie podchodzilem to tego tematu az tak filozoficzno/analitycznie, ale po kilkuminutowym zastanowieniu i przypomnieniu sobie maszyn, ktorymi sie przejechalem, dochodze do wniosku, ze tylny hamownik najwiecej sie przydaje (choc w sumie i tak nie za bardzo) w modelach o miekkim zawieszeniu z tendencja do glebokiego nurkowania.<br><hr>buuKomentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeżdżę motocyklem już trochę lat i kilometrów . Kawasaki Vn 1600 to spory sprzęt i czasami trzeba go zatrzymać . Uczestniczyłem w kilku szkoleniach pod okiem dobrych fachowców i od nich wiem , jak i ze swojego doświadczenia wiem , nie ma znaczenia jakim motocyklem jeździsz . Zasady hamowania są takie same .W cruiserach problemem jest waga sprzęta , a co za tym idzie droga hamowania jest długa . Uczyłem się jeździć w czasach kiedy na naszych drogach można było spotkać wske , ceśke lub etkę . Uczono mnie hamować dwoma hamulcami i tak mi już zostało , ale przedni hebel zawsze był tym podstawowym . W cruiserach mamy z przodu czasami takiego laczka , jak niektóre sprzęty z tyłu więc jak zachodzi potrzeba , ciśniesz hebel do dechy i jeżeli na drodze nie ma piachu koło na pewno ci się nie zablokuje , a motocykl szybko się zatrzyma . Jest tylko jeszcze problem , by nie stracić przy takim gwałtownym manewrze równowagi . Szerokości życzę i bez takich gwałtownych akcji. Pozdrawiam LWG.<br><hr>Big StachKomentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie. Nie dotyczy. choppery i crusiery nie czesto stają na przednie kolo podczas hamowania i raczej nie idą na gume przy kazdym dodaniu gazu. Producenci chopperow i crusierow jakims cudem wiedzą że wyprodukowane przez nich motocykle mają środek ciężkości umieszczony na innej wysokości w porownaniu do rozstawu oś i dlatego w tych motocyklach montują dużo większe tylne tarcze hamulcowe... I to nie dlatego że nie mają co robić ze stalą...<br><hr>Damian SapińskiKomentatorzy napisał(a):Nie jeździłem nigdy sportami więc proszę o odpowiedź:
Czy artykuł dotyczy również choperórw/cruzerów bo niedoświadczeni mogą tak ten tekst zrozumieć.
Mi się wydaje że w przypadku cruzera tylny hamulec gra dość znaczącą rolę (powiedzmy 20-30 % całkowitej siły hamowania)<br><hr>qrak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości