Zero doświadczenia ,a turystyka bliska i daleka.
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Zero doświadczenia ,a turystyka bliska i daleka.
Witam,
Już kiedyś pytałem Was o motocykl ale jak wiadomo sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie i powstaje coraz większy mętlik w głowie.
Po przemierzeniu tysięcy stron, przeczytaniu wielu porad i artykułów zamierzam w końcu określić się co do modelu/modeli i zacząć szukać sztuki dla mnie.
Doświadczenie:
Brak doświadczenia - kurs w listopadzie 2012 (A jest moją jedyną kategorią)
Wiek i rozmiar:
30 lat, 90 kg , 190 cm
Do czego:
Motocykl ma mi służyć jako codzienny dojazd do pracy (7 km)
Wyjazdy turystyczne:
- jeden duży ~2500 km
- kilka/kilkanaście mniejszych coś od 300 do 700 km
- co tygodniowe 100+ km
i planuje tak co roku ... włącznie z teraźniejszym
Nie myślę jeździć poza asfaltem choć sytuacja na wyjeździe może tego wymagać.
Turystycznie będzie ok. 90 %, miasto 10 %
km w sezonie:
Wyjdzie zapewne coÅ› ok. 7000-10000 km
Gotówka:
albo do 5-6 tys. albo coÅ› ok. 12-13 tys.
Utrzymanie:
Jakie będzie potrzebne - liczę się z wydatkami na naprawy/akcesoria
Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ…:
Turystyki, sport-turystyki
Za czym siÄ™ rozglÄ…dam:
Sytuacja wg. moich przemyśleń podzielona jest na dwa scenariusze i wygląda następująco:
1)
Najpierw kupuję coś starszego (np. XJ 600) do 5 tysięcy i po roku pcham się w coś sportowo-turystycznego typu VFR, TDM
2)
Kupuję coś z małym kredytem i śmigam przez 3-4 sezony.
Przy takiej opcji wybieram z:
a) CBF 600S z ABS - {~8000-9000 tys.} - najmniej podoba mi siÄ™ ta opcja
b) fz6 od 2004 r. {~12000 tys.} - choć nie zamierzam szybko jeździć to jednak 100 KM
c) GSX 650F {~13000-14000 tys.} - 86 KM wydaje mi się ok na tyle sezonów
Obserwacje i przymiarki:
Przymierzałem się do CB500 ale właścicielka prawie zabiła mnie śmiechem więc wiem ,że jest za mały.
Miałem też przyjemność zasiadania na v-strom`ie, który miał być moim docelowym sprzętem lecz jest on zbyt duży/limuzyniasty jak dla mnie.
Nie szukam transalpów i im podobnych - tylko szosowe turystyki z szybą i najlepiej osłoniętymi choć trochę nogami.
Mój teraźniejszy wybór:
Najbardziej podoba mi się opcja GSX 650F - czy możecie mnie wyprowadzić z błędu albo przytaknąć ze względu na wybór tego motocykla na pierwszy przy zerowym doświadczeniu ?
Może macie inny punkt widzenia który bardzo chętnie wysłucham/przeczytam ?
Już kiedyś pytałem Was o motocykl ale jak wiadomo sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie i powstaje coraz większy mętlik w głowie.
Po przemierzeniu tysięcy stron, przeczytaniu wielu porad i artykułów zamierzam w końcu określić się co do modelu/modeli i zacząć szukać sztuki dla mnie.
Doświadczenie:
Brak doświadczenia - kurs w listopadzie 2012 (A jest moją jedyną kategorią)
Wiek i rozmiar:
30 lat, 90 kg , 190 cm
Do czego:
Motocykl ma mi służyć jako codzienny dojazd do pracy (7 km)
Wyjazdy turystyczne:
- jeden duży ~2500 km
- kilka/kilkanaście mniejszych coś od 300 do 700 km
- co tygodniowe 100+ km
i planuje tak co roku ... włącznie z teraźniejszym
Nie myślę jeździć poza asfaltem choć sytuacja na wyjeździe może tego wymagać.
Turystycznie będzie ok. 90 %, miasto 10 %
km w sezonie:
Wyjdzie zapewne coÅ› ok. 7000-10000 km
Gotówka:
albo do 5-6 tys. albo coÅ› ok. 12-13 tys.
Utrzymanie:
Jakie będzie potrzebne - liczę się z wydatkami na naprawy/akcesoria
Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ…:
Turystyki, sport-turystyki
Za czym siÄ™ rozglÄ…dam:
Sytuacja wg. moich przemyśleń podzielona jest na dwa scenariusze i wygląda następująco:
1)
Najpierw kupuję coś starszego (np. XJ 600) do 5 tysięcy i po roku pcham się w coś sportowo-turystycznego typu VFR, TDM
2)
Kupuję coś z małym kredytem i śmigam przez 3-4 sezony.
Przy takiej opcji wybieram z:
a) CBF 600S z ABS - {~8000-9000 tys.} - najmniej podoba mi siÄ™ ta opcja
b) fz6 od 2004 r. {~12000 tys.} - choć nie zamierzam szybko jeździć to jednak 100 KM
c) GSX 650F {~13000-14000 tys.} - 86 KM wydaje mi się ok na tyle sezonów
Obserwacje i przymiarki:
Przymierzałem się do CB500 ale właścicielka prawie zabiła mnie śmiechem więc wiem ,że jest za mały.
Miałem też przyjemność zasiadania na v-strom`ie, który miał być moim docelowym sprzętem lecz jest on zbyt duży/limuzyniasty jak dla mnie.
Nie szukam transalpów i im podobnych - tylko szosowe turystyki z szybą i najlepiej osłoniętymi choć trochę nogami.
Mój teraźniejszy wybór:
Najbardziej podoba mi się opcja GSX 650F - czy możecie mnie wyprowadzić z błędu albo przytaknąć ze względu na wybór tego motocykla na pierwszy przy zerowym doświadczeniu ?
Może macie inny punkt widzenia który bardzo chętnie wysłucham/przeczytam ?
- Docent_Chleb
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/10/2012, 11:10
Jak szukasz dobrego turystyka popatrz za czymÅ› z oferty BMW, oni przodujÄ… w produkcji typowo turystycznych maszyn.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Na Twoim miejscu optowałbym za pierwszą opcją. I nie dlatego że nie podołasz ktoremukolwiek z zaproponowanych motocykli, a ze względu na finanse.
Zamierzasz użytkować motocykl turystycznie, a więc musisz się liczyć też z doposażeniem go w kufry, może jakąś navi itp turystyczne gadżety. Siebie też musisz doposażyć - ubiór odpowiedni czyli taki który się sprawdzi i w wyższych i w niskich temperaturach, coś co chroni przed deszczem, wiatrem, odpowiednie wygodne buty, rękawice, kask. Zobaczysz że sumując wszystko wcale nie są to małe wydatki, a kupując podstawowy strój szybko go będziesz zmieniał.
Moim zdaniem, na początek znajdź może nie XJ600 ale Bandita lecz starszego w niższej cenie, pojeździsz sezon, zobaczysz czego od motocykla oczekujesz, i łatwiej będzie CI po sezonie zdecydować który motocykl kupisz jako następny, już docelowy. A w tym czasie zdążysz też skompletować resztę sprzętu.
Zamierzasz użytkować motocykl turystycznie, a więc musisz się liczyć też z doposażeniem go w kufry, może jakąś navi itp turystyczne gadżety. Siebie też musisz doposażyć - ubiór odpowiedni czyli taki który się sprawdzi i w wyższych i w niskich temperaturach, coś co chroni przed deszczem, wiatrem, odpowiednie wygodne buty, rękawice, kask. Zobaczysz że sumując wszystko wcale nie są to małe wydatki, a kupując podstawowy strój szybko go będziesz zmieniał.
Moim zdaniem, na początek znajdź może nie XJ600 ale Bandita lecz starszego w niższej cenie, pojeździsz sezon, zobaczysz czego od motocykla oczekujesz, i łatwiej będzie CI po sezonie zdecydować który motocykl kupisz jako następny, już docelowy. A w tym czasie zdążysz też skompletować resztę sprzętu.
- kriss2k
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
- Lokalizacja: Pabianice
Abstrahując od mocy czy innych tego typu rozważań, pierwsze moto zawsze zaliczy jakaś parkingowke, lekkiego dzwona, ocierki, etc. Jeśli wybulisz na nie więcej kasy - zwłaszcza z kredytu - to zawsze będzie to dla Ciebie bolesne.
-
Piach - Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
- Lokalizacja: Bruksela
- piotr_motoland
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
- Lokalizacja: polska
XJ 600 to rownież zdecydowanie dobry wybór. Na pierwszy sezon i objeżdżenie sprzętu w sam raz. Jednak jak planujesz dłuższe trasy, z bagażem, to o jeździe z plecaczkiem raczej zapomnij. No ale pierwszy sezon na moto to też raczej sam będziesz jeździł, tak myślę.
- kriss2k
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
- Lokalizacja: Pabianice
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości