Zobacz wątek - Motul 5100 vs. 300V
NAS Analytics TAG

Motul 5100 vs. 300V

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Seba_ER5 » 17/1/2013, 23:33

Lepkość i płynność smarowanie w zależności od temperatury pracy. Jeden ch... ważne by smarował gdzie trzeba.

"W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur."
Ostatnio edytowano 17/1/2013, 23:39 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58


Postprzez Black-Ghost » 17/1/2013, 23:34

Seba_er5 spróbujesz 300V i zmienisz zdanie ;) u mnie motocykl nie ma lekko więc dobry olej to konieczność. Aż się dziwię że do tak wysokoobrotowych 600 ludzie leją średniej jakości olej.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez Seba_ER5 » 17/1/2013, 23:41

Wiele osoby jeździ na tym oleju i nie narzeka na gumie nie latam. Znajomi leją 5100 i mają już duże przebiegi w motocyklach niektórzy ostro pałują na gumie i nic.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Black-Ghost » 17/1/2013, 23:46

Seba nie zapominaj że wszystko jest do czasu ;) Komuś padnie silnik albo korbowód wyjdzie bokiem to już nie myśli że to wina oleju lub nie dbanie o serwis tylko przypisuje to do wady producenta.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Insekt » 17/1/2013, 23:58

@Black-Ghost
zwracasz roznice w cenie jak nie poczuje roznicy po przejsciu z 5100 na 300v? ;) Za rok sprobuje, a co mi tam
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Invi » 18/1/2013, 09:44

Dobra, a na czym opierasz swoje teorie o jakiejś strasznej przewadze V300? Bo takie domysły to każdy może sobie poukładać.


5100 to g****, są tańsze i jednocześnie dużo lepsze oleje do moto.


Black-Ghost napisał(a):W sensie że lepiej lać 7100 bo jest nowszym olejem. Później opracowanym niż 5100. Im nowsza baza olejów tym lepsza bo priorytety dzisiejszych silników bardzo się zmieniły od tych które były kiedyś. Poczytajcie trochę na stronie producenta a nie allegro!


7100 jest nowszym olejem? Jak już to co najwyżej nowocześniejszym, pisz łaskawie po polsku.


No jak ci w silniku zostanie 50ml 5100 to faktycznie strach jeździć :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez MJR128 » 18/1/2013, 10:44

Jest jeden fakt. Producenci zalecają olej jakości API SG, a tymczasem nawet aktualne oleje mineralne przekraczają tę normę.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez cycu_rsko » 18/1/2013, 11:23

Ja sie tylko pytam do czego ta klotnia prowadzi ?
Na forum bylo juz mnostwo tematow na temat olei.
Po za tym mowienie o tym jak to wspaniale wlasciwosci ma taki czy inny olej jest bez sensu. Zrobcie profesjonalny test, zapiszcie wnioski, przeanalizujcie i dopiero gadajcie ze to jest super a tamtego nie warto lac.

B-G mowisz do czasu ?
Jezdzilem cb 750, cbr 929, gsxr-1000 k1 i teraz znowu 929 na Motulu 5100. Kupuje w dobrej cenie, motongi smigaja, nie biora oliwy, skrzynia pracuje dobrze, a to ze na tym akurat oleju zatarl sie gix to moja wina i nie sadze ze jakbym zalal 300V czy inny super olej by cos zmienilo. Znajomi nowszymi motocyklami tez leja 5100 i jakos zaden nie narzeka i nic z piecem sie nie dzieje.
Nie wiem na jakim oleju jechal kumpel na zx10r (mozliwe ze tez 5100) wiesz co mu sie stalo ? Stopil sie alternator i wyrwalo dziure w bloku silnika. Jak myslisz ? Wina oleju ? :D
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Seba_ER5 » 18/1/2013, 11:46

Wazne by brac z zaufanego zrodla a nie podrobione 300V :)! Ja leje dalej 5100 i to moje preferencje.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez cycu_rsko » 18/1/2013, 11:56

Seba_ER5 napisał(a):Wazne by brac z zaufanego zrodla
To sie tyczy kazdego oleju ;)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Seba_ER5 » 18/1/2013, 12:04

;> no mowie...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Black-Ghost » 18/1/2013, 13:02

W sportach motorowych również używają 300V a nie 5100 widać jest tego jakiś powód. Zresztą kiedyś "Miczab" już pisał dla czego warto lać taki a nie inny olej. Nikomu nic na siłę. Chcecie lejcie 5100.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez cycu_rsko » 18/1/2013, 13:39

Skoro bylo juz o tym pisane to dlaczego nie zamkniesz tematu, a zalozyciela nie odeslesz do tematu gdzie jest to objasnione, tylko w kolko nabijasz posty o wyzszosci jednego oleju nad drugim ?
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Black-Ghost » 18/1/2013, 13:51

Gdyż nie mam uprawnień do tego działu ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 18/1/2013, 16:22

To dlatego nie kasujesz postów tylko się zawile tłumaczysz? :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Seba_ER5 » 18/1/2013, 16:24

:twisted: tiaaa
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez PrimoGhost » 19/1/2013, 20:28

OOoOooo Seba znowu o olejach :D jak miło ;] Zgadzam się, że jeżdżenie na 5100 a 300 V w ruchu ulicznym nie wprowadza różnic w ochronie silnika. Kategorycznie nie zgadzam się jednak z twierdzeniem, że nie widać różnicy. Zalany mam obecnie moto na Castrolu power racing. Full syntetyk i co z tego, jeśli w lecie zagrzewałem piec powyżej 100 stopni na upałach i skrzynia zaczynała pracować jak w traktorze. Szybka redukcja z międzygazem o 2 - 3 biegi i zaczynało mi sprzęgło "zabierać" nie odpuszczało po prostu. Zachowywało się tak, jakby wolniej reagowało. Dodając, że sam bieg wchodził nieporównywalnie ciężej. na 300V nie było w ogóle takiego zjawiska. Dodatkowo koloryt oleju ( patrząc we wskaźnik poziomu ) zmienił barwę na czarną nieporównywalnie szybciej, niż 300V.... Ostatnia sprawa, że mimo wszystko 235 zł za 4 litry oleju to gruba przesada i po prostu czyste zdzierstwo.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Invi » 19/1/2013, 20:59

Nie od dziś wiadomo że Castrol to d*** większe od 5100 :P

Nie no, powaga, Bel-Ray EXP, kosztuje tyle co 5100, albo i kilka groszy mniej, a różnica w sprzęgle, biegach i wyglądzie oleju przy zlewaniu jest ogromna. Zresztą klasyfikację jakości ma taką samą jak V300, a 5100 ledwie się łapie do zaleceń producenta.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez melvin » 19/1/2013, 21:26

ja tam jeżdżę na 5100 a moto nie raz dostało porządnie w pi*dę a jego przebieg to pewnie około 50kkm i jakoś nie mam z nim problemu, padła skrzynia bo w 929 padają, teraz jest druga i jakoś nie pada. wg mnie na 300v szkoda kasy, co do argumentu że w sportach motorowych leją 300v to jest on bez sensu bo motocykle drogowe nigdy nie będą pracowały w takich warunkach jak w czasie wyścigu.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Black-Ghost » 20/1/2013, 23:36

Czasem pracują w gorszych i co chwile lecisz 1-2 na odcięciu z pod jednych świateł na drugie. Ile ludzi tyle opinii. Lejcie co chcecie. Invi oficjalnym sponsorem i dostawcą olejów dla suzuki jest właśnie Motul.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr