ER5 po transporcie przyczepką nie chce jeździć
Posty: 8
• Strona 1 z 1
ER5 po transporcie przyczepką nie chce jeździć
Witam serdecznie
Dzięki Waszym uwagom udało mi się nabyć ER5 2001r. Znaleźliśmy nawet kilka dni bez snigu przez co udało się odbyć jazdę testową. Zabrałem ze sobą dwóch kolegów, którzy jeżdzą aby sprawdzili maszynę. Udało się ją jak na te warunki pogodowe rozbujać do 130km/h wszystko chodziło perfekt. Biegi ładnie wchodziły, sprzegło się nie ślizgało, maszyna bardzo zadbana. Wsadzilismy ją na przyczepkę i transport do garazu pod domem. Po zdjęciu motocyklu z przyczepki i próbie wjechania do garazu gasnie . jedynka ładnie wchodzi, odpuszczamy sprzegło i klops. Doszlismy do wniosku ze to najprawdopodobniej sprzegło. Po kilku próbach regulacji ( śrubą przy manetce) rzeczywiście nastąpił "przełom", bieg się wbijał i od razu jechał ( nie dało się wysprzęglić tylko hamulec i gaszenie silnika ). Ostatecznie ciężko było znalezc dobre połozenie i troche rusza, ale przy maxymalnym odpuszczeniu szarpie lub gaśnie. Pasy montowaliśmy w miare ostrożnie i nie podejrzewam żeby linka od sprzęgła została zmiażdzona przez pas. Dodatkowo przy silniku linka od sprzegła wydaje się być wilgotna. Przy silniku znajduje się kolejna regulacja na śrubkę, ale tej już boje się ruszać żeby nie naprężyć zbytnio i nie zerwać (najprawdopodobniej tam trzeba pokręcić zeby wszystko było cacy, aczkolwiek z drugiej strony podczas transportu moglo sie tam coś zruszyć? raczej nie). Kolejna sprawa: przy próbach regulacji i ruszania kilka razy strzeliło nam z tłumika ( ma malutką dziurkę) aczkolwiek przy jezdzie próbnej były dużo większe obroty i dłuższy czas jazdy i nic nie strzelało a tu kilka razy próbujemy ruszać a tu bach bach ( raz to nawet konkretnie ). Czy problem ze sprzęgłem ( o ile to tylko kwestia linki) może wpływać na strzały z tłumika? Czy pechowo dziurka się powiększyła akurat po zakupie? Bedę wdzieczny za uwagi w temacie tej sprawy.
Dzięki Waszym uwagom udało mi się nabyć ER5 2001r. Znaleźliśmy nawet kilka dni bez snigu przez co udało się odbyć jazdę testową. Zabrałem ze sobą dwóch kolegów, którzy jeżdzą aby sprawdzili maszynę. Udało się ją jak na te warunki pogodowe rozbujać do 130km/h wszystko chodziło perfekt. Biegi ładnie wchodziły, sprzegło się nie ślizgało, maszyna bardzo zadbana. Wsadzilismy ją na przyczepkę i transport do garazu pod domem. Po zdjęciu motocyklu z przyczepki i próbie wjechania do garazu gasnie . jedynka ładnie wchodzi, odpuszczamy sprzegło i klops. Doszlismy do wniosku ze to najprawdopodobniej sprzegło. Po kilku próbach regulacji ( śrubą przy manetce) rzeczywiście nastąpił "przełom", bieg się wbijał i od razu jechał ( nie dało się wysprzęglić tylko hamulec i gaszenie silnika ). Ostatecznie ciężko było znalezc dobre połozenie i troche rusza, ale przy maxymalnym odpuszczeniu szarpie lub gaśnie. Pasy montowaliśmy w miare ostrożnie i nie podejrzewam żeby linka od sprzęgła została zmiażdzona przez pas. Dodatkowo przy silniku linka od sprzegła wydaje się być wilgotna. Przy silniku znajduje się kolejna regulacja na śrubkę, ale tej już boje się ruszać żeby nie naprężyć zbytnio i nie zerwać (najprawdopodobniej tam trzeba pokręcić zeby wszystko było cacy, aczkolwiek z drugiej strony podczas transportu moglo sie tam coś zruszyć? raczej nie). Kolejna sprawa: przy próbach regulacji i ruszania kilka razy strzeliło nam z tłumika ( ma malutką dziurkę) aczkolwiek przy jezdzie próbnej były dużo większe obroty i dłuższy czas jazdy i nic nie strzelało a tu kilka razy próbujemy ruszać a tu bach bach ( raz to nawet konkretnie ). Czy problem ze sprzęgłem ( o ile to tylko kwestia linki) może wpływać na strzały z tłumika? Czy pechowo dziurka się powiększyła akurat po zakupie? Bedę wdzieczny za uwagi w temacie tej sprawy.
- szakalikus
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:42
- Lokalizacja: Białystok
widze że nie bardzo masz pojęcie o co chodzi w tytm wszystkim... nie rozumiem tego dpuszczamy sprzegło i klops " nie rozumiem ? ktoś cie na obiad zawołał czy co ? gaśnie? szarpie ? jedzie ?
kwestia linki - trudno jest ją naciągnąc zeby sie zerwała, przypuszczam że nie da sie jej tak naciągnąc linka ma regulacje i obie regulują to samo czyli długosc pancerzyka w stosunki do wkładu linki. linka nie moze byc za luźno, ani za mocno naciągnięta. po 1 ustawiasz sama regulacje klamki tak żeby klamka brała od samego początku ( nie przy kierownicy ) tylko jak najdalej. potem ustawiasz taki luz na lince, zeby mozna było klamką wyczuc delikatny luz, taki że linka jest minimalnie luźno. wtedy ni bedzie ci ciągnęło - sprzegło nie bedzie za mocno naciągniete... ani nie bedzie za luźno - czyli po wcisneciu do konca nie bedzie problemu ze zbyt słabym wysprzęglaniem. tak ustawiona linka ma działac i już
jeżeli po wbiciu biegu gaśnie moze byc to problem elektryki, np moto gaśnie jak stopka boczna rozłożona. jeszcze nie wiem czy masz czujnik sprzęgła który róznie moze działać. po twoich moze złych regulacjach linka była za luźna a czujnik ciagle był nie wcisniety..
kwestia linki - trudno jest ją naciągnąc zeby sie zerwała, przypuszczam że nie da sie jej tak naciągnąc linka ma regulacje i obie regulują to samo czyli długosc pancerzyka w stosunki do wkładu linki. linka nie moze byc za luźno, ani za mocno naciągnięta. po 1 ustawiasz sama regulacje klamki tak żeby klamka brała od samego początku ( nie przy kierownicy ) tylko jak najdalej. potem ustawiasz taki luz na lince, zeby mozna było klamką wyczuc delikatny luz, taki że linka jest minimalnie luźno. wtedy ni bedzie ci ciągnęło - sprzegło nie bedzie za mocno naciągniete... ani nie bedzie za luźno - czyli po wcisneciu do konca nie bedzie problemu ze zbyt słabym wysprzęglaniem. tak ustawiona linka ma działac i już
jeżeli po wbiciu biegu gaśnie moze byc to problem elektryki, np moto gaśnie jak stopka boczna rozłożona. jeszcze nie wiem czy masz czujnik sprzęgła który róznie moze działać. po twoich moze złych regulacjach linka była za luźna a czujnik ciagle był nie wcisniety..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
A 130 to niezależnie od warunków powinna lekko pyknąć.
zdecydowanie, po ubitym śniegu (lodzie) luźno 130 mozna pyknąć bez problemów .
Po zdjęciu motocyklu z przyczepki i próbie wjechania do garazu gasnie . jedynka ładnie wchodzi, odpuszczamy sprzegło i klops
nie rozumiem tego dpuszczamy sprzegło i klops " nie rozumiem ? ktoś cie na obiad zawołał czy co ? gaśnie? szarpie ? jedzie ?
odpowiedz w zdaniu wczesniejszym : gaśnie
jeżeli po wbiciu biegu gaśnie moze byc to problem elektryki
jedynka ładnie wchodzi, odpuszczamy sprzegło i klops
nie po wbiciu biegu tylko odpuszczeniu sprzęgła
- szakalikus
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:42
- Lokalizacja: Białystok
Witam.Niech kolega zajrzy pod boczną nożkę jest tam czujnik ktory podpięty jest dwoma przewodami,podczas transportu lub zaladunku zostal uszkodzony i przeczyśc bolec czujnika i po sprawie.
- piotr_motoland
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
- Lokalizacja: polska
- szakalikus
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:42
- Lokalizacja: Białystok
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość