Zobacz wątek - motocykl turystyczno-szosowo-wielozadaniowy do 4000
NAS Analytics TAG

motocykl turystyczno-szosowo-wielozadaniowy do 4000

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

motocykl turystyczno-szosowo-wielozadaniowy do 4000

Postprzez Wektor » 6/1/2013, 20:33

Witajcie, proszę o propozycje:

Doświadczenie: brak

33lata, 181cm, 100kg

Cel - dojeżdżam do pracy ok 25km (40% miasto, 60% trasa) ale często (3razy w miesiącu) ruszam też w teren (Polska, Niemcy), to już po kilkaset. W sezonie letnim chętnie zamieniłbym auto na dwa kółka.
Dodatkowo wycieczki kilkuosobowe w góry, z plecakiem przytroczonym do motocykla, czasem namiotem itp, czasem z dodatkowym pasażerem (10% wycieczek), powiedzmy dwa razy w miesiącu na weekendowy wypad.
Po mieście sporadycznie, ok 15%, pojedyncze wypady ale w trasie często przez miasta jeżdżę (szczególnie w PL :? )

W sezonie przewiduję ok 20 tysięcy

Na sam motocykl mam ok 4 tysięcy ale i tańszym i droższym NIECO się zainteresuję, jeśli będzie naprawdę warto). (O ciuchach pomyślałem :) )

Podobają mi się motocykle szosowo-turystyczne, często z "klasycznym" wyglądem, z dobrym silnikiem dla których trasa nie będzie problemem (jazda w górach ale nie po bezdrożach), fajnie jakby miał owiewkę oraz możliwość przytroczenia bagaży albo kufrów.

Moją uwagę przyciągnęły: Honda CB750, Honda NTV, Yamaha Radian 600, Yamaha Diversion 600 i 900, Kawasaki ER5, Suzuki GSF.


Dziękuję za wszelkie sugestie!

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6/1/2013, 20:44 przez Wektor, łącznie edytowano 2 razy
Wektor
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/1/2013, 20:05


Postprzez mirekm71 » 6/1/2013, 20:37

Obrazek
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg


Postprzez skidmarks » 6/1/2013, 20:52

Jazda w górach z "plecakiem" plus twoja waga zeby było bez problemów dla silnika to wyłącz z poszukiwań Diversion 600 oraz ER 5 .
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Wektor » 6/1/2013, 21:17

Rozumiem, że minimum 60KM to musi mieć?
Czyli ten Transalp też odpada? (zdążyłem wyszukać, i tak mało jest ich w sprzedaży).
Wektor
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/1/2013, 20:05

Postprzez misiek1506 » 6/1/2013, 22:12

Popatrz za zzr600 ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez skidmarks » 6/1/2013, 22:47

Transalp pokaże wiecej wigoru na tle "Divy" 600 czy ER-5. szczególnie przy mniejszych predkosciach obrotowych silnika bo jest to V2 nie rzedowy.

Takim turem oraz nie zaskakującym początkującego jest "Dywersja" 900. Odpada koszt napedu i jego obsługa ( łańcuch sie naciąga reguluje smaruje i jak trzeba wymienia wraz z zebatkami )


Za taką kwote w to bym celował. Ale 900 model drugiej generacji od 96 roku.
Poczytaj http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ,900S,Di ... 12692.html
Ostatnio edytowano 6/1/2013, 22:52 przez skidmarks, łącznie edytowano 3 razy
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Wektor » 6/1/2013, 22:49

Fajnie, tylko zastanawiam się, czy 100KM to nie jest trochę dużo jak na pierwszy motor? Jak to się prowadzi?
Wektor
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/1/2013, 20:05

Postprzez skidmarks » 6/1/2013, 22:53

Chodzi ci o Yamahe czy ZZR600
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Wektor » 6/1/2013, 23:06

Pisałem o ZZR, Twojego posta jeszcze nie zdążyłem wtedy przeczytać.
Ten Diversion 900 i CB750 szczególnie przypadły mi do gustu, choć to zupełnie rożne motocykle, zastanawia mnie tylko ciągle, czy dla mnie (początkującego) są ok...
Wektor
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/1/2013, 20:05

Postprzez skidmarks » 7/1/2013, 09:13

Jezeli jeździłeś wczesniej motocyklem (nie tylko na kursie "L") który ma sprzęgło i biegi to już jakas podwalina jest . Jak nie to z "D-900" będą :góry: dla ciebie. Tym bardziej ZZR-ka.

Pokora na sliskim, nie odwijać manety na maxa w złożeniu tylko poczekać jak się wyprostuje moto. Nie napedzać się do winkla i nie ustawiać punktów hamowania na ostatnią chwilę. Przewidywać i dasz radę.


Naped wałem ma tendencje do zmiany obciążenia (zamkniecie gazu w zakręcie). Tyle że to jest przy za szybkim wejsciu w winkiel w którym niedoświadczony na ogół zamyka przepustnice.
Nie wiem jak Diversion ale BMW z lat 90tych to ma dosć spore. Potrafi wtedy wierzgnąć i zejść z obranego kursu. Na ogól trzeba wymierzyć z jak otwarta przepustnicą wejść i jej nie zamykac aż do szczytu zakretu.

To ci napisałem w ekstremalnych i szybkich przejazdach przy spokojnej jeździe możesz sobie przymykac i otwierać do woli w winklu i bedziesz czuł naprężenia które bedziesz odczytywał na przyszłość.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Wektor » 7/1/2013, 09:18

Rozumiem, ten diversion, szczególnie z kuframi podoba mi się, poszukam czegoś. Jednak rocznik 96 w górę odpada, za coś takiego trzeba dać z 7 tysięcy, żeby był w zadowalającym stanie ale zakładam, że 91-93 też dają radę?

Dzięki za pomoc wszystkim!
Wektor
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/1/2013, 20:05

Postprzez skidmarks » 7/1/2013, 09:38

Silnikowo to prawie to samo. Jezeli chodzi o podwozie to chyba Xj900 z początku lat 90 miała 18stki koła i węższe. Ta nowsza ma 17stki już rozmiar taki wspólczesnie uzywany w szosowych motocyklach. Łatwiej kupić opony są też one szersze z tyłu to i poprawia prowadzenie. Zawieszenei chyba też z przodu wieksze lagi dostało.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr