Kilka spraw do zrobienia w czasie zimy - yamaha fzr 600
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kilka spraw do zrobienia w czasie zimy - yamaha fzr 600
Właśnie zakończyłem sezon , bo przyszły mrozy i już nie fajnie się jeździło .
Jako ,że już motocykl poszedł w sez zimowy przydało by się przy nim pogrzebać przed kolejnym sezonem.
Pierwsza sprawa to roll-gaz, nie wiem czemu, ale manetka gazu kręci się z dosyć mocnym oporem. Mam porównanie z innymi motocyklami gdzie manetke mozna odkrecic kciukiem i palcem wskazującym, u mnie zaś juz tak łatwo nie jest. Na początku jeszcze manetka po odkręceniu czasem nie odbijała, ale dałem trochę smaru do pancerza linki i troche sie poprawiło.
Nie wiem w czym jest problem, czy linki gazu są jakieś lewe, czy może jakieś sprężyny , śrubki ( nie wiem) od przepustnicy tak ciężko chodzą, ktoś miał coś podobnego?
Kolejna sprawa to rezonans przy około 7tys. obrotów gdzie motocykl dostaje tak jakby drugiego kopa. Gdy utrzymuje moto w okolicy tych obortów to zaczyna się taki dziwny rezonans jakby nie wiem w baku były kawałki metalu puszki i tak szeleści , cięzko to określić.
Co tam jeszcze, wymieniłem w sumie nie dawno tarcze sprzęgłowe i sprężyny dociskowe bo sprzęgło się kończyło, przynajmniej tak mi się wydawało. Teraz nie wiem czy mam jeszcze wymienić przekładki czy co zrobic bo sytuacja się powtarza, tarcze są nowe, a śruba od zembatki zdawczej jest juz prawie na maksa wkręcona.
To chyba tyle, na razie...
Z góry dzięki za pomoc.
Kto jeszcze nie zakończył sezonu, niech sprzyja wam pogoda
@ EDIT #1
Przypomniało mi się jeszcze coś. Wiem , że ten motocykl lubi wziąść sobie troche oleju na 1000km u mnie wypada około 300-500ml max i jeszcze jedna sprawa, że przy odcinie i trochę poniżej czyli na bardzo wysokich obrotach leci szary dym i trochę czuć olejem. Czego sprawą to się dzieje, uszczelniacze czy może coś innego?
Gdy moto podczas upałów w mieście osiągało kosmiczne temperatury wentylator chłodnicy się nie uruchomił ,a po podłączeniu go pod aku normalnie się kręci, to wina czujnika temperatury cieczy czy jakiegos innego jeszcze czujnika? I jeszcze druga sprawa związana z temp. gdy wtedy silnik był mocno rozgrzany wskazówka temp. wzrosła na 1/3 1/2 , gdy moto ma swoja normalna temp. pracy wskazówka tylko lekko sie podnosi.
Jako ,że już motocykl poszedł w sez zimowy przydało by się przy nim pogrzebać przed kolejnym sezonem.
Pierwsza sprawa to roll-gaz, nie wiem czemu, ale manetka gazu kręci się z dosyć mocnym oporem. Mam porównanie z innymi motocyklami gdzie manetke mozna odkrecic kciukiem i palcem wskazującym, u mnie zaś juz tak łatwo nie jest. Na początku jeszcze manetka po odkręceniu czasem nie odbijała, ale dałem trochę smaru do pancerza linki i troche sie poprawiło.
Nie wiem w czym jest problem, czy linki gazu są jakieś lewe, czy może jakieś sprężyny , śrubki ( nie wiem) od przepustnicy tak ciężko chodzą, ktoś miał coś podobnego?
Kolejna sprawa to rezonans przy około 7tys. obrotów gdzie motocykl dostaje tak jakby drugiego kopa. Gdy utrzymuje moto w okolicy tych obortów to zaczyna się taki dziwny rezonans jakby nie wiem w baku były kawałki metalu puszki i tak szeleści , cięzko to określić.
Co tam jeszcze, wymieniłem w sumie nie dawno tarcze sprzęgłowe i sprężyny dociskowe bo sprzęgło się kończyło, przynajmniej tak mi się wydawało. Teraz nie wiem czy mam jeszcze wymienić przekładki czy co zrobic bo sytuacja się powtarza, tarcze są nowe, a śruba od zembatki zdawczej jest juz prawie na maksa wkręcona.
To chyba tyle, na razie...
Z góry dzięki za pomoc.
Kto jeszcze nie zakończył sezonu, niech sprzyja wam pogoda
@ EDIT #1
Przypomniało mi się jeszcze coś. Wiem , że ten motocykl lubi wziąść sobie troche oleju na 1000km u mnie wypada około 300-500ml max i jeszcze jedna sprawa, że przy odcinie i trochę poniżej czyli na bardzo wysokich obrotach leci szary dym i trochę czuć olejem. Czego sprawą to się dzieje, uszczelniacze czy może coś innego?
Gdy moto podczas upałów w mieście osiągało kosmiczne temperatury wentylator chłodnicy się nie uruchomił ,a po podłączeniu go pod aku normalnie się kręci, to wina czujnika temperatury cieczy czy jakiegos innego jeszcze czujnika? I jeszcze druga sprawa związana z temp. gdy wtedy silnik był mocno rozgrzany wskazówka temp. wzrosła na 1/3 1/2 , gdy moto ma swoja normalna temp. pracy wskazówka tylko lekko sie podnosi.
- yamahafzr
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 3/7/2012, 17:57
Co do linki to ratuje Cię wymiana. Pewnie linka popękała w pancerzu i się blokuje, dlatego ciężko chodzi.
Co do wentylatora. Dobrze szukasz - czujnik temperatury. Ale jak mówisz że pod aku działa, to sprawdź, czy nie odpiął/przerwał Ci się któryś kabel
Co do wentylatora. Dobrze szukasz - czujnik temperatury. Ale jak mówisz że pod aku działa, to sprawdź, czy nie odpiął/przerwał Ci się któryś kabel
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
rollgaz- u mnie nie raz tez czesto chodzily za ciezko i nie odbijaly....wymontuj je, sprawdz ręką czy jak je przeciągasz w pancerzu góra/dół to czy maja jakis wyrazny opór, jesli nie to ja zawsze bralem igłe ze strzykawką, wkręcalem linki delikatnie w imadlo pionowo, za pomocą strzykawki wlewalem wd40 do pancerza ruszając caly czas linką, gdy juz wd40 wylecialo dołem, to powtarzałem zabieg z drugą linką. Mozesz sprawdzic tez spręzyne przy gaznikach czy mocno trzyma, moze podszedl tam jakis syf, wiec warto przeczyscic i delikatnie naoliwic. Sprawdz takze samą manetkę rollgazu, ściągnij ją z kierownicy, wyczysc kierownice i rollgaz, bo moze dostal tam sie syf, kierownice i rolgaz przesmaruj jakims rzadkim smarem, gęsty nie zda egzaminu. jesli ze sprezyna i z linkami jest wszystko ok, to pozostaje tylko prawidlowo poprowadzic linki od gaznika do rollgazu i powinno banglac.
sprzęgło- jesli rozbierales sprzeglo to widziales w jakim stanie są poszczegolne elementy, wymieniles tarcze i sprezyny czyli to co sie zuzylo, reszta jak byla do uzytku i dobrze sprzeglo zostalo zlozone, to wydaje mi sie ze to kwestia regulacji.. Jesli ciagnie na sprzegle, dajesz w palnik obroty rosna a slabo przyspiesza to mozesz miec linke za mocno naciągnieta i poprostu caly czas masz sprzeglo wcisniete. No chyba ze wymieniales na elementy uzywane a nie nowe.
wentylator-podlaczales sam wentylator pod aku czy przez czujnik? bierzesz miernik w Å‚ape i mozesz zmierzyc czy wogole dochodzi prÄ…d do czujnika, bo moze masz jakies usterki w kablach.
sprzęgło- jesli rozbierales sprzeglo to widziales w jakim stanie są poszczegolne elementy, wymieniles tarcze i sprezyny czyli to co sie zuzylo, reszta jak byla do uzytku i dobrze sprzeglo zostalo zlozone, to wydaje mi sie ze to kwestia regulacji.. Jesli ciagnie na sprzegle, dajesz w palnik obroty rosna a slabo przyspiesza to mozesz miec linke za mocno naciągnieta i poprostu caly czas masz sprzeglo wcisniete. No chyba ze wymieniales na elementy uzywane a nie nowe.
wentylator-podlaczales sam wentylator pod aku czy przez czujnik? bierzesz miernik w Å‚ape i mozesz zmierzyc czy wogole dochodzi prÄ…d do czujnika, bo moze masz jakies usterki w kablach.
- Maniek600
- Świeżak
- Posty: 153
- Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości