Czy ABS w supersportach typu BMW S100RR czy Panigale działa?
Posty: 48
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
cJarek napisał(a):Elektronika wlacza sie w momencie gdy ludzie juz zawiedli. To tylko dodatkowy spadochron, ktory w duzej liczbie przypadkow sie otwiera - czasami nie. Czy uwazasz, ze jesli ten spadochron sie w 1 na milion przypadkow nie otworzy, nalezy z niego rezygnowac?
Nie nie, chodzi mi o to, że jak wszystko na świecie, może się coś wys*ać i nie zadziałać.
cJarek napisał(a):Kaai napisał(a):a skoro elektronika nigdy nie zawodzi, to chciałbym wiedzieć czemu w zeszłym roku ni z d*py niz pietruchy zaczęła mi w aucie świecić kontrolka akumulatora?
Czekaj, ty w tej chwili porownujesz kontrolke ladowania z systemami ASIL?
Chodzi mi ogólnie, o tezę, że elektronika się nie psuje
cJarek napisał(a):OT:
@Senek: Wiem co znacza duze litery - to byla kopia przejeta 1:1 z postu ponad moim.
Dlatego poprawiłem na bolda
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
@cJarek z pewna nie checia przyznam, ze prawdopodobnie masz racje, a to ja mialem troche bledne zdanie na temat TC. Ale jak to sie mowi kto nie pyta ten bladzi, a forum w sumie od tego jest.
Idac dalej mozna stwierdzic, ze takie bms s1000 jak wiadomo naszpikowane elektronika. W sumie jest do ogarniecia?? - dla kogos z nie wielkim doswiadczeniem. Pytam z czystej ciekawosci ; )
Idac dalej mozna stwierdzic, ze takie bms s1000 jak wiadomo naszpikowane elektronika. W sumie jest do ogarniecia?? - dla kogos z nie wielkim doswiadczeniem. Pytam z czystej ciekawosci ; )
everything was free and everything was fast
-
wrider - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
- Lokalizacja: WRA
wrider napisał(a):Idac dalej mozna stwierdzic, ze takie bms s1000 jak wiadomo naszpikowane elektronika. W sumie jest do ogarniecia?? - dla kogos z nie wielkim doswiadczeniem. Pytam z czystej ciekawosci ; )
@cJarek napisalem elektronika pomyli ale powinno byc elektronika nie uratuje. Moj blad.
@Wider - nie zdajesz sobie sprawy czym jest RR, tam sa systemy wspomagajace a nie wyslugujace. Widzialem juz kilku ludzi zsiadajacych z RR ktorzy jezdza litrami najlepszy komentarz jaki slyszalem to " Bylem zastraszony przez cene i moc tej maszyny, to cos jest nie z tej planety"
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
wrider napisał(a):Idac dalej mozna stwierdzic, ze takie bms s1000 jak wiadomo naszpikowane elektronika. W sumie jest do ogarniecia?? - dla kogos z nie wielkim doswiadczeniem. Pytam z czystej ciekawosci ; )
to, że ma tyle elektroniki nie zmienia faktu, że to dalej 200konny sport.
więc imho - nie.
//seifee07 buja siÄ™ s1krr
http://www.youtube.com/watch?v=gGBhTF8__uU
http://www.youtube.com/watch?v=bzr3C749Ffg
gdzieś któryś z nich (meddes, seifee, vecci albo ktoś) miał fajne filmy z toru powrzucane.
w sumie to te filmy niczego konkretnego nie pokazują, ale jako, że jest już koniec listopada i większość swoje motocykle już zimuje to możecie sobie pojeździć na youtube
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
To nie elektronika się myli, tylko różni motocykliści różne rzeczy uznają za pożądane Ja jestem w tej grupie z mniejszą ilością preferowanej elektroniki. No ale ja nie jeżdżę na torze po to aby kręcić jak najlepsze czasy.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Co do mojego pytania czy s1000 nadaje sie dla swiezaka, to bylo ono nieco ironiczne. Zdaje sobie z tego sprawe, ze to prawie 200 konny potwor, a wiec samo utrzymanie sie na nim wymaga napewno nie malego obycia z moca.
Co do elektroniki to ja jestem narazie skazany na ta naturalna, w prawej lapie. Juz kilka razy dupe mi uratowala Ale moje moto mialo 98 km, a wiec co ja moge wiedziec.
Ale mimo wszystko uwazam, ze moto z tymi wszystkimi systemami jest dobre dla tych ktozy juz cos umieja. Nie wyobrazam sobie nauki na motocyklu z tyloma systemami wspomagajacymi.
Co do elektroniki to ja jestem narazie skazany na ta naturalna, w prawej lapie. Juz kilka razy dupe mi uratowala Ale moje moto mialo 98 km, a wiec co ja moge wiedziec.
Ale mimo wszystko uwazam, ze moto z tymi wszystkimi systemami jest dobre dla tych ktozy juz cos umieja. Nie wyobrazam sobie nauki na motocyklu z tyloma systemami wspomagajacymi.
everything was free and everything was fast
-
wrider - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
- Lokalizacja: WRA
cJarek napisał(a):Dlaczego? To wlasnie systemy asysty sa po to, zeby ulatwic jazde. Zamiast gleby masz migajaca kontrolke. Inteligentny pilot wyciagnie odpowiedni wniosek i zmieni zachowanie. Jesli ktos ma bigos zamiast mozgu to nie ma znaczenia czy jedzie z elektronicznym asystentem, czy bez - gleba to tylko kwestia czasu.
A powiedz mi co uczyni taki "zawodnik" jak usiądzie na motocykl bez danego systemu? Co zrobi, mając świadomość swoich błędów ale nie mając pojęcia jak wyprowadzić motocykl z sytuacji krytycznej?
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Czemu zakladasz zaraz glebe?? Kilka razy poczulem, ze tyl mi ucieka i jakos sie wybronilem pomimo braku elektroniki.
Zalorzmy, ze osoba bez doswiadczenie wsiadzie na taki motocykl i bedzie jezdzic z TC na poziomie najbardziej czulym. Wtedy to asystent bedzie wkraczal do akcji bardzo wczesnie. I jak tu wyczuc gdzie jest granica, jak co chwile komputer nas spowalnia, poprawiajac najmniejszy blad, gdzie do uslizgu jeszcze sporo brakuje. ?? Poza tym uczucie uslizgu napewno bardziej dziala na wyobraznie i prowadzi do przemyslen niz zapalajaca sie kontrolka.
Zalorzmy, ze osoba bez doswiadczenie wsiadzie na taki motocykl i bedzie jezdzic z TC na poziomie najbardziej czulym. Wtedy to asystent bedzie wkraczal do akcji bardzo wczesnie. I jak tu wyczuc gdzie jest granica, jak co chwile komputer nas spowalnia, poprawiajac najmniejszy blad, gdzie do uslizgu jeszcze sporo brakuje. ?? Poza tym uczucie uslizgu napewno bardziej dziala na wyobraznie i prowadzi do przemyslen niz zapalajaca sie kontrolka.
everything was free and everything was fast
-
wrider - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
- Lokalizacja: WRA
cJarek napisał(a):Dwie mozliwosci: W najlepszym przypadku pojedzie bardzo ostroznie i krok po kroku bedzie testowal mozliwosci swoje i maszyny, w najgorszym wypadku sie wyglebi. Dokladnie tak samo, jak by sie juz paredziesiat razy wczesniej wyglebil, gdyby elektronika nie uratowala mu ****. Widzisz w tym jakikolwiek problem?
Ja widze natomiast jedno "ale" - nigdy nie zdazylo mi sie przesiasc na sprzet "gorszy". Kazdy nastepny samochod ktory kupowalem byl lepiej wyposazony od poprzedniego. Z moto jest /bedzie podobnie - terazniejszy ma ABS, nastepny na pewno bedzie mial kontrole trakcji i system anty stoppi/wheely, wiec IMHO to co piszesz jest tylko teoretycznym rozwazaniem.
Nie porównywałbym samochodów z motocyklami. Przynajmniej dla mnie (bo nie mam 1 000 000PLN na samochód) jest on wołem roboczym a motocykl zabawką, która ma dawać frajdę. Nie każdy przesiada się na motocykle wyposażone w więcej systemów. Nie jest to rozważanie teoretyczne. Wiele motocykli podobnej klasy ma różne systemy. Czy widzę jakikolwiek problem? Z jednej strony nie bo mnie sytuacja nie dotyczy a z drugiej strony tak. Załóżmy, że kierowca bardzo dobrze wyposażonego SS-a 1000cm3 kupi innego potwora, który akurat nie ma danego, chociażby jednego systemu i co wtedy? Wiem, że systemy kontroli są pożyteczne, że umiejętnie wykorzystywane pozwalają na pewien odskok w stosunku do innych motocykli, ale także uważam, że w niewłaściwych rękach zwalniają kierowcę z myślenia, a nie używany organ zanika
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
To jest juz ktorys z kolei temat i ciagle ludzie ktorzy nie mieli doczytnienia z tymi systemami powtarzaja swoje jak w amoku
{Bo te systemy robia za kierowce wszystko, bo co on zrobil jak by ich nie bylo, bo one przeszkadzaja, bo jak by ich mialo jutro nie byc to juz taki koles nie dal by rady}
Ludzie kochani, KTO z was kupil samochod z ABS-em po to zeby zawsze hamowac tak aby zablokowac kola i uwaza, ze od tego jest system, zeby zrobic wszystko za niego? I czy w zwiazku z posiadaniem ABS-u teraz uzywacie pedala hamulca w samochodach w systemie binarnym (0kg lub 100Kg nacisku) i czy gdybyscie jutro mieli odwiesc kumpla szybsza fura bez ABS-u albo trakcji to byscie juz nie dali rady czy co? Nikt kogo potocznie nazywa sie normalnym nie zasiada za kierownica z mysla, ze system zrobi to za mnie, kazdy dalej jedzie tak jak potrafi najlepiej (z systemem czy bez) i nikt normalny nie mysli o tym a tam daje w palnik na max-a, jak mi baba wyskoczy na droge to mam ABS a jak bede musial robic jakies manewry dziwne w zakrecie to TC co zalatwi, ja tylko daje dzide i heja. W samochodzie mam system awaryjnego hamowania zapobiegajacy bym komus w dupe nie wjechal to co mam wjechac na autostrade pedal w podloge i zamknac oczy bo mam TC ABS i system awarynjego hamowania? Obudzcie sie prosze z tej dziwnej hipnozy.
{Bo te systemy robia za kierowce wszystko, bo co on zrobil jak by ich nie bylo, bo one przeszkadzaja, bo jak by ich mialo jutro nie byc to juz taki koles nie dal by rady}
Ludzie kochani, KTO z was kupil samochod z ABS-em po to zeby zawsze hamowac tak aby zablokowac kola i uwaza, ze od tego jest system, zeby zrobic wszystko za niego? I czy w zwiazku z posiadaniem ABS-u teraz uzywacie pedala hamulca w samochodach w systemie binarnym (0kg lub 100Kg nacisku) i czy gdybyscie jutro mieli odwiesc kumpla szybsza fura bez ABS-u albo trakcji to byscie juz nie dali rady czy co? Nikt kogo potocznie nazywa sie normalnym nie zasiada za kierownica z mysla, ze system zrobi to za mnie, kazdy dalej jedzie tak jak potrafi najlepiej (z systemem czy bez) i nikt normalny nie mysli o tym a tam daje w palnik na max-a, jak mi baba wyskoczy na droge to mam ABS a jak bede musial robic jakies manewry dziwne w zakrecie to TC co zalatwi, ja tylko daje dzide i heja. W samochodzie mam system awaryjnego hamowania zapobiegajacy bym komus w dupe nie wjechal to co mam wjechac na autostrade pedal w podloge i zamknac oczy bo mam TC ABS i system awarynjego hamowania? Obudzcie sie prosze z tej dziwnej hipnozy.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Od razu mówię, że moje zdanie poparte jest własnymi doświadczeniami w samochodach i na motocyklach zarówno z systemami o których mowa jak i bez tych systemów.
Rosiboj, nikt normalny nie zasiada tak jak mówisz, ale zobacz do działu z kupowaniem motocykli, ile ostatnio pojawia się dzieciaków twierdzących, że mocna 600 będzie ok bo ma dany system. To jest problem, a nie to co robi doświadczony kierowca. Niestety młodzi idealizują systemy wspomagania jazdy, że tak to nazwę, pewnie pod wpływem niektórych stwierdzeń na forum i nie mam na myśli stwierdzeń Twoich.
Rosiboj, nikt normalny nie zasiada tak jak mówisz, ale zobacz do działu z kupowaniem motocykli, ile ostatnio pojawia się dzieciaków twierdzących, że mocna 600 będzie ok bo ma dany system. To jest problem, a nie to co robi doświadczony kierowca. Niestety młodzi idealizują systemy wspomagania jazdy, że tak to nazwę, pewnie pod wpływem niektórych stwierdzeń na forum i nie mam na myśli stwierdzeń Twoich.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Posty: 48
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość