Zobacz wątek - Suzuki gs 500 - Spadek obrotów, brak możliwości rozruchu
NAS Analytics TAG

Suzuki gs 500 - Spadek obrotów, brak możliwości rozruchu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Suzuki gs 500 - Spadek obrotów, brak możliwości rozruchu

Postprzez Spoleczniak » 10/9/2012, 18:00

Witam, jestem posiadaczem Suzuki GS 500 E (99), mam problem z maszynkÄ….

Kilka dni temu jadąc na niskich obrotach na 1 lub 2 w dwie osoby co jakiś czas występowało stukanie, szarpanie łańcucha(tak mi się zdaję). Sprawdziłem luz i okazało się, że wynosi 5-6cm (powinien 2-3 cm, dodatkowo przydałby się smarowanie).

Nie miałem czasu na dociągnięcie (zostawiłem to na weekend), minęły z 2 dni po czym zostawiłem gs'a na cały chłodny dzień pod domem, jak się okazało przy próbie odpalenia akumulator nie wytrzymał (odpalenie z górki).

Następnego dnia podłączyłem akumulator do ładowania na cały dzień. Po naładowaniu podłączyłem akumulator i bez najmniejszego problemu gs odpalił. Pojeździłem chwilę kilka razy ponownie uruchomiłem, ruszałem bez problemu(chyba, że wziąłem 2 osobę i na tej 1-2 co jakiś czas szarpnęło).

Ruszyłem powoli z osobą z tyłu, wrzuciłem ledwo 2 bieg i powoli jechałem, aż gs zaczął z około 4rpm spadać i zgasł. Poczekałem chwilę, odpaliłem ponownie po czym zostawiłem go chwilę aby pochodził.

Nie wytrzymał nawet minuty (światła nie chciały się włączyć), obroty spadły do ok 1rmp chwilę się utrzymał i zgasł, następnie już nie chciał odpalić (nie reagował w ogóle, tak jakby odpiął się akumulator. Wyciągnąłem i włożyłem go ponownie (po raz kolejny jak wyżej).

Po przekręceniu stacyjki światła nie chcą się włączyć(kontrolki działają, ale już stop i pozostałe nie).

I tu moje pytanie. Jaka może być przyczyna awarii, co mogę zrobić? :)

PS Jeśli zły dział, proszę Administrację o przeniesienie.
Spoleczniak
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/9/2012, 17:39


Postprzez hyundai » 11/9/2012, 19:23

A jakiś przewód przy akumulatorze nie jest przypadkiem przetarty i dotyka o ramę motocykla?
hyundai
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 7/2/2011, 20:35
Lokalizacja: Leszno


Postprzez Spoleczniak » 11/9/2012, 19:46

Nic niepokojącego nie widziałem lecz sprawdzę jeszcze raz.

Co do spadających obrotów może gaźnik się zapchał i trzeba go przeczyścić?
Słyszałem o środku, który wlewamy do pustego baku po czym "przepalamy motocykl". Sprawdzę te dwie możliwości i dam znać. Może ktoś ma inny pomysł? :)
Spoleczniak
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/9/2012, 17:39

Postprzez mati22252 » 11/9/2012, 21:01

Wygląda na brak ładowania. Musisz sprawdzić napięcie ładowania. Szarpanie to wina zbyt niskich obrotów podczas jazdy.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Adek89 » 13/9/2012, 19:00

Jak kolega wyzej podpowiada, sprawdz ladowanie jesli tego nie bedzie to sprawdz w jakim stanie jest alternator bo moze okazac sie ze jest dobrym a tzw. tlumik drgan ktory przenosi obroty z skrzyni na alternator wyrobil sie (tak bylo w moim przypadku)

Na stacjach benzynowych sa V-power racing, z tego co mi wiadomo ona ma w sobie takie wlasciwosci oczyszczjace. Mnie zastanawia czemu jak jezdzisz sam to wszystko gra a z druga osoba jest gorzej, a sprawdz czy wszystkie gary chodza (odlaczaj podczas odpalonego silnika przewody od swiec i spr. czy bedzie jakas roznica w pracy silnika)
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez mati22252 » 13/9/2012, 21:25

Z tymi dwoma osobami jest spory przyrost masy układu, a moc tego pojazdu jest niewielka i dlatego może występować objaw szarpania przy niskich obrotach. GS to 2 cylindry więc odcięcie jednego, spowoduje niemalże niemożność pracy na niskich obrotach.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Spoleczniak » 1/10/2012, 14:53

A więc okazało się, że ładowanie jest, lecz gaźniki i kilka kabli było zaśniedziałych(ponieważ długo stał), do tego kilka rzeczy było przytkanych i dostałem radę aby nie tankować na danej stacji (nie tylko ja miałem taki problem).

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Spoleczniak
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/9/2012, 17:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na górê