Problem ze sprzęgłem Honda CBR 600F2
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Problem ze sprzęgłem Honda CBR 600F2
Witam. Od tego roku jestem w gronie motocyklistów. Posiadam Hondę CBR 600 F2 (92, PC 25). Uczyłem się zmiany biegów bez sprzęgła. Dosyć ładnie mi to wychodzi, ale czasami zauważam następujące błędy :
1. Podczas redukcji (obojętnie jaki bieg) wywierając lekki nacisk stopą, a następnie redukując zdarza się sytuacja, że sprzęgło zaczyna klekotać, zgrzytać? I obroty spadają do wolnych obrotów. Tak jakby nie był wbity bieg. Po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgło wszystko wraca do normy.
2. Gdy dynamiczniej przyspieszam i wbijam bieg wyżej, odkręcając manetkę mocno tuż po wbiciu obroty wpadają na 12 tys.(tak, jakby bieg nie był wbity, nie czuć nic). Dopiero po spadnięciu obrotów do właściwych na danym biegu czuję, że mogę dalej przyspieszać
Czy te problemy są z mojej winy(brak umiejętności), czy też wina 20 letniego motocykla?
PS. Zmiana biegów bez sprzęgła lepiej, aby odbywała się na ciepłym silniku, a na zimnym ze sprzęgłem, czy raczej nie ma znaczenia?
1. Podczas redukcji (obojętnie jaki bieg) wywierając lekki nacisk stopą, a następnie redukując zdarza się sytuacja, że sprzęgło zaczyna klekotać, zgrzytać? I obroty spadają do wolnych obrotów. Tak jakby nie był wbity bieg. Po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgło wszystko wraca do normy.
2. Gdy dynamiczniej przyspieszam i wbijam bieg wyżej, odkręcając manetkę mocno tuż po wbiciu obroty wpadają na 12 tys.(tak, jakby bieg nie był wbity, nie czuć nic). Dopiero po spadnięciu obrotów do właściwych na danym biegu czuję, że mogę dalej przyspieszać
Czy te problemy są z mojej winy(brak umiejętności), czy też wina 20 letniego motocykla?
PS. Zmiana biegów bez sprzęgła lepiej, aby odbywała się na ciepłym silniku, a na zimnym ze sprzęgłem, czy raczej nie ma znaczenia?
- frolik
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/8/2012, 13:31
Nie wiem jak z naciskiem podczas redukcji bo ja nie naciskam wstepnie - sam nawet nie wiem jak to dobrze wytlumaczyc mam jakoś odruchowo i zawsze jest płynnie i bez zgrzytów.
Może mieć i 30lat - może ze sprzegłem masz nie do końca wszystko sprawne.
Ogólnie zmiana biegów bez sprzęgła stosuje się raczej podczas pałowania - wtedy nie ma żadnych szarpnięć - a na zimnym bez sprzęgła kojaży mi sie z pałowaniem na zimno a to nie idzie w parze
Może mieć i 30lat - może ze sprzegłem masz nie do końca wszystko sprawne.
Ogólnie zmiana biegów bez sprzęgła stosuje się raczej podczas pałowania - wtedy nie ma żadnych szarpnięć - a na zimnym bez sprzęgła kojaży mi sie z pałowaniem na zimno a to nie idzie w parze
-
stempell - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 12/7/2012, 18:25
- Lokalizacja: Radom
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości