[biblioteka] Klocki hamulcowe w motocyklu - co...
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[biblioteka] Klocki hamulcowe w motocyklu - co...
Dyskusja na temat: Klocki hamulcowe w motocyklu - co warto wiedzieć
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Klocki hamulcowe w motocyklu - co warto wiedzieć
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Klocki hamulcowe w motocyklu - co warto wiedzieć
- Ścigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Nie tylko piszczą klocki o tarczę, ale również tłoczek o klocek - metal który styka się z drugim metalem, na dodatek wibrującym (pod wpływem hamowania) piszczy. Dobrym sposobem jest przesmarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczków pastą miedzianą, wtedy pozbędziemy się piszczenia.
Pozdr.<br><hr>Konrad
Pozdr.<br><hr>Konrad
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze <br><hr>Lucky
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
przewody nie linkę bo linek tam nie ma jako cięgien:)Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze <br><hr>Lucky<br>
a każda linka ma pancerz który w środku ma stal - cięgno Bodena<br><hr>taki se gość:)
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dzięki własnie będę wymieniał klocki w skuterze w którym od nowości piszczą ; / może to dziwne ale zależy od temperatury powietrza najczęściej może zwyczajnie są za twarde a może nawet coś tak archaicznego jak to co podałeś ( ale wierzę oczywiście ) Pozdrawiam<br><hr>UFO PORNOKomentatorzy napisał(a):Nie tylko piszczą klocki o tarczę, ale również tłoczek o klocek - metal który styka się z drugim metalem, na dodatek wibrującym (pod wpływem hamowania) piszczy. Dobrym sposobem jest przesmarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczków pastą miedzianą, wtedy pozbędziemy się piszczenia.
Pozdr.<br><hr>Konrad<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To nie jest nic archaicznego. To standardowa procedura przy profesjonalnej wymianie klocków w warsztacie. Jestem mechanikiem. Pozdrawiam<br><hr>PhoenixKomentatorzy napisał(a):Nie tylko piszczą klocki o tarczę, ale również tłoczek o klocek - metal który styka się z drugim metalem, na dodatek wibrującym (pod wpływem hamowania) piszczy. Dobrym sposobem jest przesmarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczków pastą miedzianą, wtedy pozbędziemy się piszczenia.
Pozdr.<br><hr>Konrad<br>Komentatorzy napisał(a):Dzięki własnie będę wymieniał klocki w skuterze w którym od nowości piszczą ; / może to dziwne ale zależy od temperatury powietrza najczęściej może zwyczajnie są za twarde a może nawet coś tak archaicznego jak to co podałeś ( ale wierzę oczywiście ) Pozdrawiam<br><hr>UFO PORNO<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ciekawe od kiedy oplot daje wieksza sile hamowania...Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze <br><hr>Lucky<br>
<br><hr>gosc
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
W sumie osobiście dalej nie wiem, jak odczytać oznaczenie minimalnej dopuszczalnej grubości okładziny...
Może mi ktoś wyjaśnić jak tego dokonać? Z góry dziękuję <br><hr>Mariusz
Może mi ktoś wyjaśnić jak tego dokonać? Z góry dziękuję <br><hr>Mariusz
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Proszę o poradę: co może być przyczyną "terkotania"zacisku hamulcowego. Jest to cholernie denerwujące przy powolnej jeździe i przetaczaniu. Łożyska i napęd ślimaka linki prędkościomierza działają bez zacięć i płynnie.<br><hr>klemens244
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Proszę o poradę: co może być przyczyną "terkotania"zacisku hamulcowego. Jest to cholernie denerwujące przy powolnej jeździe i przetaczaniu. Łożyska i napęd ślimaka linki prędkościomierza działają bez zacięć i płynnie.<br><hr>klemens244
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To nie zacisk terkocze tylko pewnie masz tarcze pływające w których nity mają luzy i tarcza "się telepie "<br><hr>MaliszKomentatorzy napisał(a):Proszę o poradę: co może być przyczyną "terkotania"zacisku hamulcowego. Jest to cholernie denerwujące przy powolnej jeździe i przetaczaniu. Łożyska i napęd ślimaka linki prędkościomierza działają bez zacięć i płynnie.<br><hr>klemens244<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Najczęściej w okładzinie klocka są rowki nieco płytsze niż grubość okładziny. Jak klocek zużyty jest do końca rowka, to klocek jest do wymiany. Tak czy inaczej miniamalna grubość klocka to 1-5-2mm i wymiana. <br><hr>IgoRRKomentatorzy napisał(a):W sumie osobiście dalej nie wiem, jak odczytać oznaczenie minimalnej dopuszczalnej grubości okładziny...
Może mi ktoś wyjaśnić jak tego dokonać? Z góry dziękuję <br><hr>Mariusz<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dzięki wielkie <br><hr>MariuszKomentatorzy napisał(a):W sumie osobiście dalej nie wiem, jak odczytać oznaczenie minimalnej dopuszczalnej grubości okładziny...
Może mi ktoś wyjaśnić jak tego dokonać? Z góry dziękuję <br><hr>Mariusz<br>Komentatorzy napisał(a):Najczęściej w okładzinie klocka są rowki nieco płytsze niż grubość okładziny. Jak klocek zużyty jest do końca rowka, to klocek jest do wymiany. Tak czy inaczej miniamalna grubość klocka to 1-5-2mm i wymiana. <br><hr>IgoRR<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Po pierwszej wymianie klocków w moim moto przekonałem sie czemu nie warto kupować najtańszych na alledrogo... zużyły sie 5 x szybciej niż oryginalne tokico i przy okazji zaorały mi tarczę...<br><hr>partyzant
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Z ciekawości, jakie klocki wrzuciłeś i do jakiego motocykla?<br><hr>KaszankonatorKomentatorzy napisał(a):Po pierwszej wymianie klocków w moim moto przekonałem sie czemu nie warto kupować najtańszych na alledrogo... zużyły sie 5 x szybciej niż oryginalne tokico i przy okazji zaorały mi tarczę...<br><hr>partyzant<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Lovtza mniej testow motocykli a wiecej tego typu artow. Milo sie czytalo i bardzo na temat. Fajnie ze obaliles kilka mitow i bajek na temat klockow pozdro <br><hr>zxer
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Do kawasaki zr 7 a jakie to nie pamiętam, jakieś za ok 50 zł<br><hr>partyzantKomentatorzy napisał(a):Po pierwszej wymianie klocków w moim moto przekonałem sie czemu nie warto kupować najtańszych na alledrogo... zużyły sie 5 x szybciej niż oryginalne tokico i przy okazji zaorały mi tarczę...<br><hr>partyzant<br>Komentatorzy napisał(a):Z ciekawości, jakie klocki wrzuciłeś i do jakiego motocykla?<br><hr>Kaszankonator<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a właściwie Bowdena<br><hr>jasienkiKomentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze <br><hr>Lucky<br>Komentatorzy napisał(a):przewody nie linkę bo linek tam nie ma jako cięgien:)
a każda linka ma pancerz który w środku ma stal - cięgno Bodena<br><hr>taki se gość:)<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Od wtedy, gdy hamulec jest hydrauliczny i ciśnienie płynu jest wprost proporcjonalne do siły nacisku na klocki.Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze <br><hr>Lucky<br>Komentatorzy napisał(a):ciekawe od kiedy oplot daje wieksza sile hamowania...
<br><hr>gosc<br>
Jeśli masz stalowy oplot, ciśnienie płynu jest większe (nie nadyma układu hamulcowego i nie zwiększa objętości całego układu, nie pompuje gumowego przewodu). Jeśli oplot jest stalowy, wciśnięcie klamki nie powoduje rozdęcia przewodu gumowego tylko przenosi się wprost na klocki. Zwiększa to siłę hamowania. W praktyce, jeśli masz motocykl uliczny (ścig), w efekcie jednym palcem blokujesz koło. Jeśli masz enduro, czasami nie jest to tak pożądane, ponieważ w terenie "ostry" hamulec powoduje blokowanie koła gdy tego nie chcesz.
Jeśli masz duże enduro, lepszy jest zwykły oplot (a nie stalowy) gdyż w efekcie dozowanie siły hamowania jest bardziej płynne.<br><hr>Jacek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
W hamulcach nie ma linki (o tym jest cały artykuł) jest olej, który popycha klocki do pracy.Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze <br><hr>Lucky<br>
Jeśli olej pcha w wężach gumowych to je rozdyma (ciśnienie) a jeśli w stalowych to nie i więcej siły przenosi się na klocki.
Więc. Jeśli chcesz mieć twarde hamulce reagujące na palec - stalowy oplot. Jeśli masz enduro i chcesz mieć bardziej płynne hamowanie - oplot zwykły. Kropka.<br><hr>Jacek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości