Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Klocki hamulcowe w motocyklu - co...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Klocki hamulcowe w motocyklu - co...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Klocki hamulcowe w motocyklu - co...

Postprzez Ścigacz » 10/8/2012, 15:12

Dyskusja na temat: Klocki hamulcowe w motocyklu - co warto wiedzieć
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Klocki hamulcowe w motocyklu - co warto wiedzieć
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 10/8/2012, 15:12

Nie tylko piszczą klocki o tarczę, ale również tłoczek o klocek - metal który styka się z drugim metalem, na dodatek wibrującym (pod wpływem hamowania) piszczy. Dobrym sposobem jest przesmarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczków pastą miedzianą, wtedy pozbędziemy się piszczenia.

Pozdr.<br><hr>Konrad
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 10/8/2012, 15:37

Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze :)<br><hr>Lucky
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/8/2012, 16:31

Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze :)<br><hr>Lucky<br>
przewody nie linkę bo linek tam nie ma jako cięgien:)
a każda linka ma pancerz który w środku ma stal - cięgno Bodena<br><hr>taki se gość:)
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/8/2012, 21:54

Komentatorzy napisał(a):Nie tylko piszczą klocki o tarczę, ale również tłoczek o klocek - metal który styka się z drugim metalem, na dodatek wibrującym (pod wpływem hamowania) piszczy. Dobrym sposobem jest przesmarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczków pastą miedzianą, wtedy pozbędziemy się piszczenia.

Pozdr.<br><hr>Konrad<br>
Dzięki własnie będę wymieniał klocki w skuterze w którym od nowości piszczą ; / może to dziwne ale zależy od temperatury powietrza najczęściej może zwyczajnie są za twarde a może nawet coś tak archaicznego jak to co podałeś :D ( ale wierzę oczywiście ) Pozdrawiam<br><hr>UFO PORNO
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2012, 09:40

Komentatorzy napisał(a):Nie tylko piszczą klocki o tarczę, ale również tłoczek o klocek - metal który styka się z drugim metalem, na dodatek wibrującym (pod wpływem hamowania) piszczy. Dobrym sposobem jest przesmarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczków pastą miedzianą, wtedy pozbędziemy się piszczenia.

Pozdr.<br><hr>Konrad<br>
Komentatorzy napisał(a):Dzięki własnie będę wymieniał klocki w skuterze w którym od nowości piszczą ; / może to dziwne ale zależy od temperatury powietrza najczęściej może zwyczajnie są za twarde a może nawet coś tak archaicznego jak to co podałeś :D ( ale wierzę oczywiście ) Pozdrawiam<br><hr>UFO PORNO<br>
To nie jest nic archaicznego. To standardowa procedura przy profesjonalnej wymianie klocków w warsztacie. Jestem mechanikiem. Pozdrawiam<br><hr>Phoenix
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2012, 09:50

Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze :)<br><hr>Lucky<br>
ciekawe od kiedy oplot daje wieksza sile hamowania...
<br><hr>gosc
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2012, 10:34

W sumie osobiście dalej nie wiem, jak odczytać oznaczenie minimalnej dopuszczalnej grubości okładziny...
Może mi ktoś wyjaśnić jak tego dokonać? Z góry dziękuję ;) <br><hr>Mariusz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2012, 18:05

Proszę o poradę: co może być przyczyną "terkotania"zacisku hamulcowego. Jest to cholernie denerwujące przy powolnej jeździe i przetaczaniu. Łożyska i napęd ślimaka linki prędkościomierza działają bez zacięć i płynnie.<br><hr>klemens244
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2012, 18:05

Proszę o poradę: co może być przyczyną "terkotania"zacisku hamulcowego. Jest to cholernie denerwujące przy powolnej jeździe i przetaczaniu. Łożyska i napęd ślimaka linki prędkościomierza działają bez zacięć i płynnie.<br><hr>klemens244
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2012, 22:24

Komentatorzy napisał(a):Proszę o poradę: co może być przyczyną "terkotania"zacisku hamulcowego. Jest to cholernie denerwujące przy powolnej jeździe i przetaczaniu. Łożyska i napęd ślimaka linki prędkościomierza działają bez zacięć i płynnie.<br><hr>klemens244<br>
To nie zacisk terkocze tylko pewnie masz tarcze pływające w których nity mają luzy i tarcza "się telepie "<br><hr>Malisz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/8/2012, 10:57

Komentatorzy napisał(a):W sumie osobiście dalej nie wiem, jak odczytać oznaczenie minimalnej dopuszczalnej grubości okładziny...
Może mi ktoś wyjaśnić jak tego dokonać? Z góry dziękuję ;) <br><hr>Mariusz<br>
Najczęściej w okładzinie klocka są rowki nieco płytsze niż grubość okładziny. Jak klocek zużyty jest do końca rowka, to klocek jest do wymiany. Tak czy inaczej miniamalna grubość klocka to 1-5-2mm i wymiana. <br><hr>IgoRR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/8/2012, 11:46

Komentatorzy napisał(a):W sumie osobiście dalej nie wiem, jak odczytać oznaczenie minimalnej dopuszczalnej grubości okładziny...
Może mi ktoś wyjaśnić jak tego dokonać? Z góry dziękuję ;) <br><hr>Mariusz<br>
Komentatorzy napisał(a):Najczęściej w okładzinie klocka są rowki nieco płytsze niż grubość okładziny. Jak klocek zużyty jest do końca rowka, to klocek jest do wymiany. Tak czy inaczej miniamalna grubość klocka to 1-5-2mm i wymiana. <br><hr>IgoRR<br>
Dzięki wielkie ;) <br><hr>Mariusz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/8/2012, 10:21

Po pierwszej wymianie klocków w moim moto przekonałem sie czemu nie warto kupować najtańszych na alledrogo... zużyły sie 5 x szybciej niż oryginalne tokico i przy okazji zaorały mi tarczę...<br><hr>partyzant
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/8/2012, 14:19

Komentatorzy napisał(a):Po pierwszej wymianie klocków w moim moto przekonałem sie czemu nie warto kupować najtańszych na alledrogo... zużyły sie 5 x szybciej niż oryginalne tokico i przy okazji zaorały mi tarczę...<br><hr>partyzant<br>
Z ciekawości, jakie klocki wrzuciłeś i do jakiego motocykla?<br><hr>Kaszankonator
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 15/8/2012, 00:53

Lovtza mniej testow motocykli a wiecej tego typu artow. Milo sie czytalo i bardzo na temat. Fajnie ze obaliles kilka mitow i bajek na temat klockow :) pozdro <br><hr>zxer
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/8/2012, 09:17

Komentatorzy napisał(a):Po pierwszej wymianie klocków w moim moto przekonałem sie czemu nie warto kupować najtańszych na alledrogo... zużyły sie 5 x szybciej niż oryginalne tokico i przy okazji zaorały mi tarczę...<br><hr>partyzant<br>
Komentatorzy napisał(a):Z ciekawości, jakie klocki wrzuciłeś i do jakiego motocykla?<br><hr>Kaszankonator<br>
Do kawasaki zr 7 a jakie to nie pamiętam, jakieś za ok 50 zł<br><hr>partyzant
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/8/2012, 15:34

Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze :)<br><hr>Lucky<br>
Komentatorzy napisał(a):przewody nie linkę bo linek tam nie ma jako cięgien:)
a każda linka ma pancerz który w środku ma stal - cięgno Bodena<br><hr>taki se gość:)<br>
a właściwie Bowdena<br><hr>jasienki
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/10/2012, 02:47

Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze :)<br><hr>Lucky<br>
Komentatorzy napisał(a):ciekawe od kiedy oplot daje wieksza sile hamowania...
<br><hr>gosc<br>
Od wtedy, gdy hamulec jest hydrauliczny i ciśnienie płynu jest wprost proporcjonalne do siły nacisku na klocki.
Jeśli masz stalowy oplot, ciśnienie płynu jest większe (nie nadyma układu hamulcowego i nie zwiększa objętości całego układu, nie pompuje gumowego przewodu). Jeśli oplot jest stalowy, wciśnięcie klamki nie powoduje rozdęcia przewodu gumowego tylko przenosi się wprost na klocki. Zwiększa to siłę hamowania. W praktyce, jeśli masz motocykl uliczny (ścig), w efekcie jednym palcem blokujesz koło. Jeśli masz enduro, czasami nie jest to tak pożądane, ponieważ w terenie "ostry" hamulec powoduje blokowanie koła gdy tego nie chcesz.
Jeśli masz duże enduro, lepszy jest zwykły oplot (a nie stalowy) gdyż w efekcie dozowanie siły hamowania jest bardziej płynne.<br><hr>Jacek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/10/2012, 02:54

Komentatorzy napisał(a):Mogliście napisać o tym że aby zwiększyć siłę hamowania, w motocyklach można założyć linkę hamulcową w stalowym oplocie. Daje to szybszą pracę hamulca i są mocniejsze :)<br><hr>Lucky<br>
W hamulcach nie ma linki (o tym jest cały artykuł) jest olej, który popycha klocki do pracy.
Jeśli olej pcha w wężach gumowych to je rozdyma (ciśnienie) a jeśli w stalowych to nie i więcej siły przenosi się na klocki.
Więc. Jeśli chcesz mieć twarde hamulce reagujące na palec - stalowy oplot. Jeśli masz enduro i chcesz mieć bardziej płynne hamowanie - oplot zwykły. Kropka.<br><hr>Jacek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na gr