Zobacz wątek - Wymiana hamulców, miękka klamka po odpowietrzaniu
NAS Analytics TAG

Wymiana hamulców, miękka klamka po odpowietrzaniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez RUTRA.RD » 13/8/2012, 08:06

to z zacisnieciem hebla na noc opaska jakąś to znany trik spokojnie mozesz tak zrobic. moim skromnym zdaniem ta cala zabawa z heblami wynika z przyczyny gumek i tyle, tylko weź je wymien jak tyle kosztuja. ja w hajce tez mam slabe heble szczegolnie podczas pierwszych milimetrow ruchu klamki
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez Rally_1 » 17/8/2012, 20:55

mar111cin napisał(a):Boję się, że w ten sposób rozwalę uszczelnienie tłoczka przy pompce.

Nie ma prawa rozwalić uszczelniaczy. To jest wypróbowany sposób. Ten sposób powoduje, że maleńkie bąbelki powietrza pod ciśnieniem łączą się w duże i mają ''siłę'' wypływać do góry, czyli do zbiorniczka i do odpowietrzników.
Przeróbki, modyfikacje, budowa od podstaw :)
Avatar użytkownika
Rally_1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/2/2009, 08:08
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez mar111cin » 18/8/2012, 23:32

No to mam kolejne nowości... kilka razy jeździłem nie ruszając hamulca, ale w końcu za którymś razem mnie chwyciło coś i mówię - chyba przewody jednak puchną. Sprawdziłem na odpowietrznikach i znowu poszły drobniutkie bąbelki powietrza :/
Jednak po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu zobaczyłem jedną rzecz- klamka, jak ją mocno naciskam - najpierw słychać jak klocki chwytają tarcze, a następnie pod sam koniec słychać jakby skrzypienie czy coś podobnego i klamka idzie do konca - zupełnie tak, jakby gumka od pompki puszczała płyn. Od początku coś mi się ta pompka nie podobała, ale już teraz chyba nie pozostało mi nic innego, jak ją regenerować. W moim odczuciu tłoczek pompki puszcza płyn przy mocnym naciśnięciu, a przy delikatnym naciśnięciu zbyt późno łapie moment hamowania. Czy się mogę mylic?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rally_1 » 19/8/2012, 07:09

Nie koniecznie gumka, może być gładź cylinderka. Jeśli przypadkiem coś się dostało i zarysowało gładź to nie pozostaje ci nic innego jak wymiana całej pompki. W końcu to tylko aluminium. Ale żeby to sprawdzić, musisz rozebrać pompkę. Życzę aby to była gumka ;)
Przeróbki, modyfikacje, budowa od podstaw :)
Avatar użytkownika
Rally_1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/2/2009, 08:08
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez mar111cin » 19/8/2012, 11:10

też fakt :/ jeszcze o ile cylinderek jest w zestawie, to lepiej żeby korpus pompki był ok.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rally_1 » 19/8/2012, 12:38

W zestawie cylinderka na pewno nie ma. Zazwyczaj w konstrukcji jest tak, że to jest nierozbieralne. Tłoczek możesz wyjąć, ale nie rozebrać korpus. Tak więc jeśli to jest cylinderek, to musisz kupić całą pompkę.
Przeróbki, modyfikacje, budowa od podstaw :)
Avatar użytkownika
Rally_1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/2/2009, 08:08
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Rally_1 » 21/8/2012, 07:26

senekkorzenna napisał(a):Daleki jestem od stwierdzenia że cylinderek pompki się zużywa/no chyba że nie wymieniamy regularnie płyn w układzie/
bardziej bym optował w zestarzeniu się pierścienia uszczelniającego.
Najlepsza opcja było by kupić nowa pompkę lub używkę z rozbitka.

Fakt, nie zużywa się, ponieważ jest odpowiednio smarowany płynem. Może dojść do uszkodzenia cylinderka, gdy np przez nieuwagę dostanie się opiłek, piasek lub coś innego, co jest twardsze od aluminium. Bo przy wciskaniu klamki ten śmieć na pewno uszkodzi gładź cylinderka. A łatwo jest uszkodzić, wystarczy że gumka dekielka/nakrętki spadnie na glebę a potem zostanie źle wyczyszczona. Przez 20 lat gdy bawię się przy mechanice miałem kilka takich przypadków puszczania pompy hamulcowej, gdzie przyczyną nie był zestaw uszczelek, tylko cylinderek. Ale jak kolega powyżej napisał najlepiej byłoby kupić sprawną używkę i zamiast bawić się ze starym zestawem. U Ciebie problem pojawił się po wymianie klocków, więc może przy uzupełnianiu płynu hamulcowego coć Ci się dostało do zbiorniczka?
Przeróbki, modyfikacje, budowa od podstaw :)
Avatar użytkownika
Rally_1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/2/2009, 08:08
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez mar111cin » 21/8/2012, 08:08

problem taki, że ja od razu przy wymianie klocków nie wymieniłem płynu hamulcowego. zrobiłem to dopiero kilka dni później. A hamulec był niedobry od samego początku. Też właśnie myślałem na początku, że to kwestia dotarcia, ale jednak myliłem się.


w zestawie naprawczym jest tłoczek razem z gumkami itp , o takie coś :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pomp ... 11258.html

zamówię taki zestaw w jakimś tutejszym sklepie, to się w przyszłym tygodniu pobawię.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rally_1 » 21/8/2012, 08:20

Jeśli tak, to raczej zestaw naprawczy powinien wystarczyć. Chociaż ja osobiście chyba wolałbym dołożyć i kupić drugą pompę. Ale oczywiście jest to moje subiektywne zdanie.
Przeróbki, modyfikacje, budowa od podstaw :)
Avatar użytkownika
Rally_1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/2/2009, 08:08
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez RUTRA.RD » 21/8/2012, 08:56

a mi sie w hajce samo cos naprawilo przy hamulcach i jak dla mnie najlepsza metoda to jednak je porządnie zagotować
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mar111cin » 21/8/2012, 22:20

próbowałem :lol: gotowanie nic nie dało, a tylko wręcz pogorszyło :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

miekka manetka

Postprzez wisiorek » 21/8/2012, 23:02

Mialem to samo. Masz zapewne problem z nierownym wychodzeniem tloczkow. Jest ich 12 wiec wystarczy ze w zedzie nawet jeden wychodzi z opoznieniem i bedziesz mial wrazynie zapowietrzonego ukladu. Musisz zdjac zaciski, blokowac po piec tloczkow, a szosty po kilka razy wypompowac i wciskac. I tak z kazdym po kolei. Uwazaj zeby tylko nie doposcic do wypadniecia klocka.
bleble
wisiorek
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21/8/2012, 22:32

Postprzez RUTRA.RD » 22/8/2012, 06:29

ja powiem tak na bazie moich doswiadczen- jak sie juz robi heble to pozadne czyszczenie i jednak wymiana gumek - tylko czemu ona sa kur takie drogie one powinny grosze kosztowac a nie 500zl pojebalo ich ciekawe ile w usa. w usa 66$ x 3 zl = 200zl za oba a u nas w larssonie za JEDEN ZACISK DO TL 315 ZL no kur nie pojebało ich
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mar111cin » 22/8/2012, 08:30

jak na razie zamówiłem zestaw do pompy, zajmę się tym w weekend (a przynajmniej mam taką nadzieję ). Jak to nie pomoże, to następne będą zaciski :)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez RUTRA.RD » 22/8/2012, 08:46

marcin
weź się dowiedz dokładnie bo może w larssonie to cena za oba zaciski zestawu naprawczego ( w co wątpię ) jeśli za oba to gdybyś znalazł kogoś kto ma zniżki ( 20-40% ) to by źle nie wychodziły cenowo
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mar111cin » 22/8/2012, 20:11

nie strasz mnie, że to cena za jeden :P ja cały czas żyję świadomością że cena za dwa i jednak taka ostateczna cena jest poniżej 300zł (mówię o regeneracji zacisków)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez RUTRA.RD » 23/8/2012, 07:20

jak ostateczna cena jest poniżej 300zl za zacisk nie kumam
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mar111cin » 23/8/2012, 09:09

tzn że znalazłem w sklepie komplet uszczelek na dwa zaciski poniżej 300zł
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez RUTRA.RD » 23/8/2012, 09:36

gdzie daj namiar

tak z drugiej strony był by to niezły biznes produkowanie takich gumek na zamówienie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mar111cin » 23/8/2012, 19:41

o dziwo - w larssonie znalazłem xD

Ogólnie to taki sobie interes, na sztuki wychodzi w takim wypadku około 12zł sztuka ;)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê