Zobacz wątek - 400 vs 600! czy jest sens? (1. moto)
NAS Analytics TAG

400 vs 600! czy jest sens? (1. moto)

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

400 vs 600! czy jest sens? (1. moto)

Postprzez sh4ggy » 6/4/2012, 17:37

Witam, żeby już Was tak nie męczyć kolejnym tematem pierwszego moto, przejdę od razu do sedna sprawy, czy jest sens kupowania 400'setki? podobno niby dobre na pierwsze, ale w zasadzie nieznacznie różnią się one od swoich odpowiedników o poj. 600.
Np. Kawa ZZR 400, niby nadaje się na 1. ale przecież to jest to samo co ZZR 600, ta sama waga, gabaryty(tak samo się prowadzi), tylko niewielka różnica w mocy-30KM (wystarczy trochę mniej gazu i mamy to samo, tak?), pozycja i charakter pozostaje ten sam , tak samo ryczy i może wywoływać zbliżone emocje, a mimo wszystko wszyscy piszą że 400 na 1. OK, a jeżeli chodzi o 600 to "poje... Cie??!!! ZGINIESZ!!!". Wszyscy odradzają CBR 600 f2/3 na 1. moto, ale polecają ZXR 400, WTF? przecież na CBR siedzi się w miarę prosto i (podobno) łatwo się prowadzi, moc oddaje liniowo, a ZXR 400? podobno niesamowity diabeł, mocno pochylony, na maxa zadziorny i w ogóle typowy sport, a mimo tego mówią że się nadaje na 1'e moto. Może moje odczucia co do tego są niesłuszne, może jest inaczej, może ktoś z Was mnie oświeci, chciałbym poprosić o wypowiedzi osóby, które miały okazje prowadzić jakieś Suzuki RF 400 oraz 600, czy Kawe ZZR 400 i 600, i opiszą mi w jakim stopniu owe pojemności różnią się od siebie.
Zapraszam do wspólnej rozmowy!
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
sh4ggy
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19/8/2011, 17:23


Postprzez k9aro3l » 6/4/2012, 18:03

Ty tak na serio to mówisz ?
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce


Postprzez motoluka » 6/4/2012, 18:10

sh4ggy głupoty gadasz, wiadomo że jak się postarasz to znajdziesz mniej przewidywalną 400-tkę. Odwołując się do Twojego przykładu ZZR400 oraz 600, powiadasz że 30KM różnicy, załóżmy że tak jest. To potężna różnica, spójrz jaki to procent mocy całkowitej. Co do dodawania trochę mniej gazu to bzdura ponieważ masz jeszcze coś takiego jak moment obrotowy i jego występowanie w danym zakresie obrotów. Co do dźwięku silnika to nie ma absolutnie nic do rzeczy.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Marcinrednose » 6/4/2012, 18:52

Ile masz lat?
Marcinrednose
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2/5/2008, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kaai » 6/4/2012, 19:35

to czemu nie kupisz litra? 15kg ciezszy od 600, wiec i 30kg ciezszy od 400, siedzisz tak samo. a ze masz 150km wiecej. troche mniej gazu i to samo, przeciez nie?
ja pier*dole..
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez sh4ggy » 6/4/2012, 20:29

lat mam 18, aktualnie jestem w trakcie kursu na A. Kaai a czy ja coś mówiłem o kupowaniu jakiś 600'tek lub innych sprzętów, pytałem po prostu czy jest spora różnica miedzy 400 a 600, bo na sucho te dane wiele się nie różnią więc chciałem zapytać jak to wygląda w praktyce, mało tego napisałem żeby odpowiedzi udzielały osoby które maja z tym doświadczenie, a tutaj "ile masz lat?" co to wgl. ma być? jakiś portal randkowy?, mało z krzesła nie spadłem ze śmiechu.
Proszę nie pisać takich głupich odpowiedzi, nikt nie rodzi się alfa i omegą, od tego jest to forum, żeby zadawać pytania.
dla niekumatych:
CHODZI MI GŁÓWNIE O ZESTAWIENIE TYCH 4 MOTOCYKLI:
SUZUKI RF 400 VS SUZUKI RF 600,
ORAZ KAWASAKI ZZR 400 VS KAWASAKI ZZR 600
Ostatnio edytowano 6/4/2012, 20:36 przez sh4ggy, łącznie edytowano 1 raz
sh4ggy
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19/8/2011, 17:23

Postprzez Kaai » 6/4/2012, 20:36

mało z krzesła nie spadłeś?
myśmy pospadali wszyscy. a czemu pytali o wiek? bo nikt, kto nie myśli ch*jem, by tego nie n apisał. w ogóle jak wpadłeś na taką głupotę i temat zrobiłęś?;>



Kaai wyluzuj
chłopię chce czegoś się dowiedzieć, więc wyjaśnij, tym bardziej, że pytanie jest dość merytoryczne,
jesli nie wiesz co napisać, to się nie wychylaj, bo ten post i poprzedni są na granicy trolenia
potraktuj mój komentarz jako ostrzeżenie
m.
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez sh4ggy » 6/4/2012, 21:03

Widzę że od niektórych niemożna oczekiwać zbyt relatywnych wypowiedzi, a no cóż....są ludzie i parapety, a wiec wyjaśnię ci to Kaai, bo widzę ze to nie na twój "chłopski rozum", chcę się po prostu dowiedzieć czy różnice miedzy kawasaki zzr 400 a kawasaki zzr 600 są rażące, czy raczej znikome, to samo pytanie mam co do suzuki rf 400 i 600.
Zanim znowu napiszesz coś głupiego to przeczytaj to 10 razy i pomyśl....
sh4ggy
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19/8/2011, 17:23

Postprzez motoluka » 6/4/2012, 21:14

sh4ggy no mówiłem Ci przecież, że są duże. Mówię tutaj o Kawie bo z Suzuki styczności nie miałem, ale patrząc na wykresy na 99% także są spore. Taka rada na przyszłość, nie patrz na suche dane. Analizuj wykresy tj. wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego. One powiedzą Ci znacznie więcej.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez k9aro3l » 6/4/2012, 21:17

ustalmy jedną rzecz- w polsce klasa 400ccm jest baaaardzo egzotyczną klasą.
znalezienie dobrej sztuki pod względem technicznym w tej klasie pojemności to bardzo duży wyczyn, a znalezienie dobrej pod względem wizualnym i technicznym to niemalże cud.
znalezienie części do nich jest bardzo ciężkie i bardzo kosztowne.
Radziłbym Ci jeśli nie chcesz wpaść w motocykl który będzie studnią bez dna jeśli chodzi o kwestię pienięzną to omiń szerokim łukiem klasię 400ccm.

Jeżeli chcesz abysmy Ci pomogli w wyborze pierwszego moto to powiedz:

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
- Wiek, waga, wzrost,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez motoluka » 6/4/2012, 21:20

To także popieram, najlepszym wyjściem jest klasa 500ccm ze względu na ilość dostępnych części i potencjalne koszty eksploatacji. Nie wiemy tylko czy pytasz z ciekawości czy czegoś poszukujesz.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Marcinrednose » 6/4/2012, 21:22

nie znam się na suzuki rf ani 400 ani 600
w przypadku kawy 400 i kawy 600 problemy są 2
1 kawa 400 mało popularna i co za tym idzie będzie droga w utrzymaniu - mało części i mało specjalistów
2 600 ccm może nadawać się na początek, ale nie dla 18 latka.

Nie obraź się, ale w tym wieku mamy zazwyczaj (nie zawsze) siano w głowie.
Nie chce Cie w żaden sposób obrażać.
Sam mam już 32 i wiem że jak w wieku 18 lat bym zaczynał na czymś 120 konnym to pewnie bym teraz nie pisał z Wami.
W zeszłym roku jak wsiadłem na 123 konne R6 ... to lepiej nie mówić, a stary koń jestem.
Przez zimę trochę emocje opadły i nowy sezon zacząłem od .... zapierdalania
dlatego że na sportowym 600 nie da się spokojnie jeździć
mam nadzieje że coś wniosłem do tematu.
Marcinrednose
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2/5/2008, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez k9aro3l » 6/4/2012, 21:37

koniec tej spinki panowie ! jak chcecie sobie coś wyjaśniać do proszę to robić na pw.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez pietrek7557 » 6/4/2012, 21:48

Nie widzialem jeszcze na tym forum nikogo kto by polecal motocykl klasy 400 cm, a juz napewno nie na pierwsze moto. A wertuje ten dzial codziennie od paru miesiecy. To co panowie wyzej napisali - moto 400 cm to egzotyka i to kosztowna. Poza tym chocby taki ZXR 400 to podobno kawal bestii - i reszta sportow klasy 400.

Ja tez jeszcze rok temu nie rozumialem w czym jest roznica miedzy klasa 500, a 600 - przeciez to tylko 100 cm3 roznicy w pojemnosci... Takze bez napinania sie, forum jak sama nazwa wskazuje jest miejscem dyskusji. A jak ktos nie chce odpowiadac na pytania tego typu to niech nie odpowiada wcale i tyle.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez k9aro3l » 6/4/2012, 21:52

zxr400 zaskoczył już nie jednego młodego gniewnego.
więcej o samym moto tutaj : http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ZXR400,w ... ,1683.html
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez Brekekeks » 6/4/2012, 22:02

400tki godne polecenia na początek to Bandit 400, SV400, i Honda CB1 z tym że drugie jest praktycznie niespotykane w Polsce. Bandit i Cebula są ok, i przy tym bardzo niezawodne. Jeśli już chcesz 400tkę, to patrz na golasy. Możesz jeszcze sprawdzić Fazera 400.
Co do RF400, interesowałem się nim, ale części mało, niby bezawaryjny, ale jak jest problem to dupa blada. Do małego bandyty części są dostępne bezproblemowo, z Hondą trochę gorzej.
Zxr400 jest stworzony do za***lania, a ma 400 pojemności, bo wyszedł na rynek Japoński i musiał spełniać ichnie przepisy. To nadal sportowy brutal. Nie wiem jak zzr400, ale może być jak z RF - raczej sportowy turystyk niż typowy sport.
Wszystkie te moto mają niewygórowaną moc, ale patrz na ich domyślne przeznaczenie, ergonomię itd.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez esperak » 6/4/2012, 23:35

Fajna dyskusja niema co ale faktycznie chłopaki próbują ci przekazać że w wieku 18 lat oj kiedyś tyle miałem, pokusa skorzystanie z dostępnych koni pod ręką nie raz przeważy nad umiejetnościami doświadczeniem i zdrowym rozsądkiem...

uwierz mi miałem 18lat miałem jawe 350 i naprawę nie uwierzysz co taka jawa potrafi... :lol: :shock: , jak spokojnie sob ie dzisiaj to przypomnę no cóż nie miało to nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem ani umiejętnościami ale dzięki bogu była to 350ccm i 150kg wagi... i wystarczało.

Teraz no cóż mam sporo ponad 30 wiosen i moto 2300ccm i 400kg spokojnie 3s do setki daje rade, ale też rozum inny i doświadczenie.

Kolega pytał o wiek bo to ma zdecydowany wpływ na propozycje pierwszego moto czytając od początku wątek, pierwsze pytanie które bym ci zadał to też ile masz lat potem jaki wzrost i ile ważysz. Moto to nie auto tu nie ustawisz siedzenia ani kierownicy w dwóch płaszczyznach albo ci pasuje do postury albo nie wiec takie pytania są istotne.

Osobiście polecił bym ci poszukać coś w klasie 250-500 z wskazaniem na 250 pojeździj sezon zdobądź doświadczenie zmień na 500ccm pojeździj kolejne 2 sezony zdobądź doświadczenie a potem S1000RR i dasz rade!

Spokojnie przemyśl sprawę tu nikt nie chce cie ograniczać tylko zachować cię przy życiu.
esperak
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2009, 17:26
Lokalizacja: Silesia

Postprzez Kaai » 6/4/2012, 23:46

siadanie na s1000rr po 500ccm nakedzie jest też raczej kiepskim pomysłem..
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez esperak » 6/4/2012, 23:52

Kaai napisał(a):siadanie na s1000rr po 500ccm nakedzie jest też raczej kiepskim pomysłem..


To było tak na podpuchę wiesz po 3 sezonach już sam zrozumie na czym da rade naczym nie... :roll:
esperak
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/11/2009, 17:26
Lokalizacja: Silesia

Postprzez sh4ggy » 7/4/2012, 09:05

mlodziak_waw napisał(a):
sh4ggy napisał(a):Widzę że od niektórych niemożna oczekiwać zbyt relatywnych wypowiedzi, a no cóż....są ludzie i parapety, a wiec wyjaśnię ci to Kaai, bo widzę ze to nie na twój "chłopski rozum", chcę się po prostu dowiedzieć czy różnice miedzy kawasaki zzr 400 a kawasaki zzr 600 są rażące, czy raczej znikome, to samo pytanie mam co do suzuki rf 400 i 600.
Zanim znowu napiszesz coś głupiego to przeczytaj to 10 razy i pomyśl....

No przecież są RELATYWNE!
Myślisz, że jak walniesz na pałę jakieś mądre słówko, o sensie którego nie masz pojęcia, to od razu ludzie zaczną myśleć o Tobie, jak o kimś inteligentnym? To jest właśnie chłopskie, jeszcze użyj typowego "bynajmniej" do kompletu.
I nie obrażaj ludzi, którzy:
a) są od Ciebie starsi;
b) mają jakąś wiedzę.
Pozdro


Jeśli odpowiedź poniżej uważasz za "relatywną" to POZDRO.
Kaai napisał(a): to czemu nie kupisz litra? 15kg ciezszy od 600, wiec i 30kg ciezszy od 400, siedzisz tak samo. a ze masz 150km więcej. troche mniej gazu i to samo, przeciez nie?
ja pier*dole..

Ktoś pytał o doświadczenie wagę, wiek itp... a więc:
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
dawno, dawno temu komar(nie wiem ile km, bo licznik nie działał)... jeden sezon Jawa 350-4tys km. i quadem 250- lekko ponad 5 tys km (chinol, wiec bez polotu) posiadałem go przez 2 sezony
- Wiek, waga, wzrost,
18 lat, 75kg, 176cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
na pewno latanie z kumplami, czasem z plecaczkiem, no i użytkowanie na co dzień, ale głównie dla rozrywki
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
o.k. 5tys.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ok. 5,5 tys, na ciuchy 1 tys wystarczy??
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
myśle że w okolicach 1500zł
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
szosowo-turystyczne z nutką sportu
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Kawasaki GPZ 500, Kawasaki ZZR 400
Nie zmierzam ku temu żeby brać 600 (wręcz przeciwnie), właśnie po to założyłem ten temat bo trochę przeraza mnie taka zzr 400, która niby nadaje się dla początkujących, a niewiele rożni się od swoich odpowiedników w klasie 600, wiec chciałem się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce.
Ktoś powiedział ze nie widział, żeby ktoś 400'etki na 1 polecał, a wystarczy wejść na allegro i na każdej aukcji z zxr 400 i zzr 400 pisze "polecam początkującym".
Po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi raczej skłaniałbym się ku kawasaki gpz 500, bo skoro do zzr 400 części nie ma i wgl. moze jakies inne poropozycje? (po za gs, cb, bo te już znam)
sh4ggy
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19/8/2011, 17:23

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr