Zobacz wÄ…tek - plyn hamulcowy
NAS Analytics TAG

plyn hamulcowy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

plyn hamulcowy

Postprzez Alexen » 21/5/2007, 23:43

jest duza roznica miedzy plynem hamulcowym samochodowym a takim ktory powinien byc lany do motocykli ? i czy jak sie doleje tego samochodowego tez DOT 4 to moga byc jakies problemy ?
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin


Postprzez hefron » 22/5/2007, 10:34

DOT4 nie ma rodzaju samochodowego i motocyklowego. Jeśli masz w instrukcji DOT4 to lejesz DOT4.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola


Postprzez elco » 22/5/2007, 14:43

to raczej nie ma wiekszego znaczenia - jezeli chodzi o DOT4.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Alexen » 22/5/2007, 15:16

aha no to spoko dzieki bardzo :)
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez motoman » 8/7/2007, 09:18

Nie zakładam nowego tematu tylko tu napisze:

Czy można mieszać płyny hamulcowe? tzn czy można dolać do DOT4, DOT5.1? <akurat taki mam po ręką:D> chodzi mi tylko o dolanie może z 50ml bo ciut za mało jest w zbiorniczku wyrównawczym.

I czy 5.1 w ogole nadaje siÄ™? jezeli tak to moze wymienic caly na 5.1 :P ?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez simonw » 8/7/2007, 10:11

Motoman, nic nie powinno sie stac, z tego co pytalem i czytalem wyszlo ze 3 z 4 mozna, podobnie jak 4 z 5 roznia sie temp wrzenia glownie, wiec nic sie nie wytraci.

UWAGA - informacja wazna !!!!
plyn DOT5.1 jest NIEMIESZALNY z DOT3-5

(...)
Typy płynów hamulcowych
R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny

Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków.

Mieszanie płynów hamulcowych
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.
Volvo w instrukcjach serwisowych zaleca stosowanie płynów DOT 4.

Oznaczenie 'DOT' jest handlowym oznaczeniem normy dla płynów hamulcowych, określającym m.in. temperatury wrzenia płynu suchego, zawodnionego i wartość pH.
Można zatem mieszać ze sobą płyny hamulcowe różnych producentów pod warunkiem, że posiadają one identyczne oznaczenie DOT x
(podobna sytuacja ma miejsce w przypadku olejów typu ATF/Dexron).

(...)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez falconiforme » 28/2/2010, 08:40

A teraz kolejne pytanie.

Mam zalany DOT 5 , ale chciałbym zmienić na DOT 4 lub dot 5.1.

Czy trzeba specjalnie płukać układ?
Np Alkoholem izopropylowym ?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê