Kontrola drogowa - głośny wydech
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kontrola drogowa - głośny wydech
Hej,
Ledwo co zrobiłem 10km na początek sezonu to już mnie suki zatrzymały.
A to że lampa im się nie podoba bo Xenon- chrzanić w p.izd.u, zmienię.
Ale badali mi też głośność wydechu.
Wyszło mi 103dB przy 7500 obr/min.
Dzisiaj się zapoznałem z takim linkiem.
http://www.enduro4fun.pl/index.php?opti ... &Itemid=66
I CO SIĘ OKAZAŁO?
Że dla motocykli o mocy max powyżej 5000obr/min, hałas mają mierzyć przy 50% obrotów mocy max A NIE 75% SKALI OBROTÓW.
Więc powinni mi mierzyć 9250 *50% = 4625 obr/min.
Wyskakują z kalkulatorami z mikrofonem i jeszcze nie znają prawa gamonie.
Puścili mnie z ostrzeżeniem. Ale teraz z taką wiedzą niech mnie w dvpe pocałują.
Ledwo co zrobiłem 10km na początek sezonu to już mnie suki zatrzymały.
A to że lampa im się nie podoba bo Xenon- chrzanić w p.izd.u, zmienię.
Ale badali mi też głośność wydechu.
Wyszło mi 103dB przy 7500 obr/min.
Dzisiaj się zapoznałem z takim linkiem.
http://www.enduro4fun.pl/index.php?opti ... &Itemid=66
I CO SIĘ OKAZAŁO?
Że dla motocykli o mocy max powyżej 5000obr/min, hałas mają mierzyć przy 50% obrotów mocy max A NIE 75% SKALI OBROTÓW.
Więc powinni mi mierzyć 9250 *50% = 4625 obr/min.
Wyskakują z kalkulatorami z mikrofonem i jeszcze nie znają prawa gamonie.
Puścili mnie z ostrzeżeniem. Ale teraz z taką wiedzą niech mnie w dvpe pocałują.
Ostatnio edytowano 25/3/2012, 12:19 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
No mi też zrobili kontrole świeżo zaraz po zarejestrowaniu :/. Czepili się numery ramy (przekręcone literki), ale w wydziale zgłoszone i na adnotacjach w dowodzie napisane. Zwrócili również uwagę na tłumik, wyszło im 101db, ponieważ mam dziure w tłumiku, ale dało się ugadać. Powiedziałem że właśnie jade do kolegi zaspawać i puścili ;/.
Co do artykułu chyba to wydrukuje i zaczne wozić z sobą
Co do artykułu chyba to wydrukuje i zaczne wozić z sobą
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
(otwórz link)
Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
Nadto trzeba jeszcze 3 pomiary zrobić :O. Nie wiedziałem.
Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
Nadto trzeba jeszcze 3 pomiary zrobić :O. Nie wiedziałem.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Dobra, tak nawiązując do mojej sytuacji z poprzedniego sezonu, co można zrobić jak tępa pała nie zna przepisów i upiera się przy swoim? "Bo jego tak uczyli, a ja mam jakieś dziwne interpretacje przepisów".
Mandat ok, wystarczy nie przyjąć, ale co z dowodem? Wyszarpać go z łapska to się mu raczej nie da.
Mandat ok, wystarczy nie przyjąć, ale co z dowodem? Wyszarpać go z łapska to się mu raczej nie da.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
ja to od dzisiaj wydrukuje sobie tą ustawe i będę przy następnej kontroli głośno mu recytował i upierał się przy swoim. Mało tego mi pomiar dokonali na "pół manety", bo nie mam obrotmierza. Czyli też niezgodnie z prawem. Ptk 2 z 9.1 mówi za siebie.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Już sobie wyobrażam taką sytuację- zatrzymują ZX6R, patrzą na obrotomierz, no 20k rpm ma, niedouczeni policjanci mierzą przy 75% skali obrotomierza, czyli 15000 rpm i Powodzenia
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
A powiedzcie mi. Ja mam kartę homologacyjną Akrapovica do mojego modelu. Certyfikat plus zatwierdzenie norm i tak dalej... Wożę to ze sobą i podczas kontroli mam zamiar okazać. Nie sądzę jednak, że to coś pomoże, ale zawsze to jakiś dowód, i to na piśmie. Dodając jednak, że Akrap się drze i to konkretnie nawet z dB killerem powyżej 8 tys. Ma ktoś może jakieś doświadczenia z tymi certyfikatami dla wydechów i kontrolami? Dodam, że cert EU oczywiście.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
hehe zastanawiam się co mi powiedzą jeśli mnie zatrzymają i podczas pomiaru wyjdzie im więcej niż przepisowe 96dB skoro na tabliczce znamionowej obok nr ramy mam 103 dB jako standard a motocykl wersja europejska...a i wydech nieseryjny
-
pawulon03 - Świeżak
- Posty: 344
- Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
- Lokalizacja: Kielce
a myślisz że coś ich to interesuje ? masz mieć 96 i tyle, nikogo nie bedzie ochodziło czy to jest seryjny wydech czy nie
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
To ma sens? Zatrzymią Cię, a Ty powiesz. Ok, sorry tylko sobie dB przykręcę.. sekundka, tutaj mam śrubokręt.. potrzyma Pan?
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Jeśli usterkę można usunąć na miejscu to chyba nie mogą zabrać dowodu, więc czemu nie
Nie wiem jak to wygląda z prawnego punktu widzenia, ale daje pole do wciskania niedouczonemu panowi policjantowi kitu.
pawulon03 napisał(a):hehe zastanawiam się co mi powiedzą jeśli mnie zatrzymają i podczas pomiaru wyjdzie im więcej niż przepisowe 96dB skoro na tabliczce znamionowej obok nr ramy mam 103 dB jako standard a motocykl wersja europejska...a i wydech nieseryjny
Nie wiem jak to wygląda z prawnego punktu widzenia, ale daje pole do wciskania niedouczonemu panowi policjantowi kitu.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
PrimoGhost napisał(a):A powiedzcie mi. Ja mam kartę homologacyjną Akrapovica do mojego modelu. Certyfikat plus zatwierdzenie norm i tak dalej... Wożę to ze sobą i podczas kontroli mam zamiar okazać. Nie sądzę jednak, że to coś pomoże, ale zawsze to jakiś dowód, i to na piśmie. Dodając jednak, że Akrap się drze i to konkretnie nawet z dB killerem powyżej 8 tys. Ma ktoś może jakieś doświadczenia z tymi certyfikatami dla wydechów i kontrolami? Dodam, że cert EU oczywiście.
Zatrzymali gościa w " Uwaga Pirat ". Motocykl bodajże Mt-01. Z tego co pamiętam wyszło lekko poza normę i gość się tłumaczy że ma atest na ten wydech na co policeman odpowiada : Wie pan może coś tam się odkręciło, może coś tam się uszkodziło.
Rozmawiałem kiedyś z diagnostą który mówił że aby pomiar głośności był prawidłowy trzeba stanąć z urządzeniem na pewną odległość inaczej odczytuje nieprawidłowo i jest dosyć znaczna różnica.
-
Throttle - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35
No a prawnego punktu widzenia ten certyfikat to dokument homologacyjny. Jak do kierunków led czy świateł. Pytanie tylko, co jeśli wyjdzie na nim ze 100 dB? To jest ciekawe...
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
te certyfikaty nic nie dadzą, prawo jest prawem i jest wyżej od tych wszystkich świstków co dają przy kupnie tłumikach. Jeśli np kupisz motocykl z salonu w Polsce to wydech jest dostosowany do prawa naszego, z kolei jeśli się sprowadzi z zagranicy gdzie są inne normy to już lipa, trzeba sie dostosować do polskiego prawa. Przynajmniej tak myśle...
Ktoś się orientuję jaka jest norma dB dla UE?
Ktoś się orientuję jaka jest norma dB dla UE?
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
wydaje mi się, że ma duże znaczenie, mogę usunąć usterkę na miejscu co powoduje, że pojazd nadal nadaje się do ruchu i zabieranie dowodu rejestracyjnego nie ma sensu. Wszystko i tak zależy od policmana, który albo będzie miał dobry dzień albo będzie zakichanym służbistą i będzie miał ochotę sobie poużywać, żeby wyładować swoją frustracje.
- fz6
- Świeżak
- Posty: 389
- Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40
sprawa jest prosta, nie przyjmujesz mandatu i tyle, ponadto masz prawo zgłosić uwagi do protokołu
zreszta od 14 marca kopię protokołu powinieneś dostać do łapy, nadto co w nim zapisano oraz to co zgłosiłeś z uwag potwierdzasz swoim podpisem
(vide rozporzadzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z marca br.)
zreszta od 14 marca kopię protokołu powinieneś dostać do łapy, nadto co w nim zapisano oraz to co zgłosiłeś z uwag potwierdzasz swoim podpisem
(vide rozporzadzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z marca br.)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Wydaje się, że sensowne jest wożenie tego rozporządzenia oraz karty technicznej motocykla (to drugie żeby wskazać na obroty przy której uzyskuje się moc max) oraz warto sfilmować - nawet telefonem - sposobu pomiaru. Jak się jedzie samemu to nawet poprosić osobę trzecią. Inaczej trudno wykazać błędy techniczne pomiaru.
Swoją drogą dobrze jest zmierzyć w stacji obsługi poziom hałasu by później, w razie kontroli policyjnej, wiedzieć na czym się stoi a raczej jak bardzo się hałasuje. Od tego zależy dalsza taktyka postępowania.
Przy okazji:
"§ 9. 1.Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej [...] oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia)."
Mogliby ustawodawcy/rozporządzeniodawcy uwzględnić, że są pojazdy, w których nie ma pedału przyspieszenia...
Swoją drogą dobrze jest zmierzyć w stacji obsługi poziom hałasu by później, w razie kontroli policyjnej, wiedzieć na czym się stoi a raczej jak bardzo się hałasuje. Od tego zależy dalsza taktyka postępowania.
Przy okazji:
"§ 9. 1.Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej [...] oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia)."
Mogliby ustawodawcy/rozporządzeniodawcy uwzględnić, że są pojazdy, w których nie ma pedału przyspieszenia...
- Wojciech_Moto
- Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
- Lokalizacja: Mazowsze
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości