Zobacz wątek - Kontrola drogowa - głośny wydech
NAS Analytics TAG

Kontrola drogowa - głośny wydech

O wszystkim
_________

Kontrola drogowa - głośny wydech

Postprzez falconiforme » 25/3/2012, 12:03

Hej,

Ledwo co zrobiłem 10km na początek sezonu to już mnie suki zatrzymały.
A to że lampa im się nie podoba bo Xenon- chrzanić w p.izd.u, zmienię.

Ale badali mi też głośność wydechu.
Wyszło mi 103dB przy 7500 obr/min.

Dzisiaj się zapoznałem z takim linkiem.
http://www.enduro4fun.pl/index.php?opti ... &Itemid=66

I CO SIĘ OKAZAŁO?

Że dla motocykli o mocy max powyżej 5000obr/min, hałas mają mierzyć przy 50% obrotów mocy max A NIE 75% SKALI OBROTÓW.
Więc powinni mi mierzyć 9250 *50% = 4625 obr/min.

Wyskakują z kalkulatorami z mikrofonem i jeszcze nie znają prawa gamonie.

Puścili mnie z ostrzeżeniem. Ale teraz z taką wiedzą niech mnie w dvpe pocałują.
Ostatnio edytowano 25/3/2012, 12:19 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez grunder » 25/3/2012, 12:14

No mi też zrobili kontrole świeżo zaraz po zarejestrowaniu :/. Czepili się numery ramy (przekręcone literki), ale w wydziale zgłoszone i na adnotacjach w dowodzie napisane. Zwrócili również uwagę na tłumik, wyszło im 101db, ponieważ mam dziure w tłumiku, ale dało się ugadać. Powiedziałem że właśnie jade do kolegi zaspawać i puścili ;/.

Co do artykułu chyba to wydrukuje i zaczne wozić z sobą :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa


Postprzez grunder » 25/3/2012, 12:31

Obrazek (otwórz link)

Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)

Nadto trzeba jeszcze 3 pomiary zrobić :O. Nie wiedziałem.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Invi » 25/3/2012, 12:45

Dobra, tak nawiązując do mojej sytuacji z poprzedniego sezonu, co można zrobić jak tępa pała nie zna przepisów i upiera się przy swoim? "Bo jego tak uczyli, a ja mam jakieś dziwne interpretacje przepisów".

Mandat ok, wystarczy nie przyjąć, ale co z dowodem? Wyszarpać go z łapska to się mu raczej nie da.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez grunder » 25/3/2012, 12:58

ja to od dzisiaj wydrukuje sobie tą ustawe i będę przy następnej kontroli głośno mu recytował i upierał się przy swoim. Mało tego mi pomiar dokonali na "pół manety", bo nie mam obrotmierza. Czyli też niezgodnie z prawem. Ptk 2 z 9.1 mówi za siebie.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez C-bool » 25/3/2012, 13:08

Już sobie wyobrażam taką sytuację- zatrzymują ZX6R, patrzą na obrotomierz, no 20k rpm ma, niedouczeni policjanci mierzą przy 75% skali obrotomierza, czyli 15000 rpm i Powodzenia :D
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Invi » 25/3/2012, 13:52

Mi wpisał za głośny wydech na podstawie pomiaru "na słuch" ;) A wcale jakiś strasznie głośny nie jest.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez PrimoGhost » 25/3/2012, 14:03

A powiedzcie mi. Ja mam kartę homologacyjną Akrapovica do mojego modelu. Certyfikat plus zatwierdzenie norm i tak dalej... Wożę to ze sobą i podczas kontroli mam zamiar okazać. Nie sądzę jednak, że to coś pomoże, ale zawsze to jakiś dowód, i to na piśmie. Dodając jednak, że Akrap się drze i to konkretnie nawet z dB killerem powyżej 8 tys. Ma ktoś może jakieś doświadczenia z tymi certyfikatami dla wydechów i kontrolami? Dodam, że cert EU oczywiście.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez pawulon03 » 25/3/2012, 14:51

hehe zastanawiam się co mi powiedzą jeśli mnie zatrzymają i podczas pomiaru wyjdzie im więcej niż przepisowe 96dB skoro na tabliczce znamionowej obok nr ramy mam 103 dB jako standard a motocykl wersja europejska...a i wydech nieseryjny :?:
Avatar użytkownika
pawulon03
Świeżak
 
Posty: 344
Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
Lokalizacja: Kielce

Postprzez k9aro3l » 25/3/2012, 14:57

a myślisz że coś ich to interesuje ? masz mieć 96 i tyle, nikogo nie bedzie ochodziło czy to jest seryjny wydech czy nie
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez fz6 » 25/3/2012, 15:08

ja wożę ze sobą db killery i śrubokręt.
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez PrimoGhost » 25/3/2012, 15:41

To ma sens? Zatrzymią Cię, a Ty powiesz. Ok, sorry tylko sobie dB przykręcę.. sekundka, tutaj mam śrubokręt.. potrzyma Pan?
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Invi » 25/3/2012, 17:05

Jeśli usterkę można usunąć na miejscu to chyba nie mogą zabrać dowodu, więc czemu nie ;)



pawulon03 napisał(a):hehe zastanawiam się co mi powiedzą jeśli mnie zatrzymają i podczas pomiaru wyjdzie im więcej niż przepisowe 96dB skoro na tabliczce znamionowej obok nr ramy mam 103 dB jako standard a motocykl wersja europejska...a i wydech nieseryjny :?:


Nie wiem jak to wygląda z prawnego punktu widzenia, ale daje pole do wciskania niedouczonemu panowi policjantowi kitu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Throttle » 25/3/2012, 18:08

PrimoGhost napisał(a):A powiedzcie mi. Ja mam kartę homologacyjną Akrapovica do mojego modelu. Certyfikat plus zatwierdzenie norm i tak dalej... Wożę to ze sobą i podczas kontroli mam zamiar okazać. Nie sądzę jednak, że to coś pomoże, ale zawsze to jakiś dowód, i to na piśmie. Dodając jednak, że Akrap się drze i to konkretnie nawet z dB killerem powyżej 8 tys. Ma ktoś może jakieś doświadczenia z tymi certyfikatami dla wydechów i kontrolami? Dodam, że cert EU oczywiście.


Zatrzymali gościa w " Uwaga Pirat ". Motocykl bodajże Mt-01. Z tego co pamiętam wyszło lekko poza normę i gość się tłumaczy że ma atest na ten wydech na co policeman odpowiada : Wie pan może coś tam się odkręciło, może coś tam się uszkodziło.
Rozmawiałem kiedyś z diagnostą który mówił że aby pomiar głośności był prawidłowy trzeba stanąć z urządzeniem na pewną odległość inaczej odczytuje nieprawidłowo i jest dosyć znaczna różnica.
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35

Postprzez PrimoGhost » 25/3/2012, 18:10

No a prawnego punktu widzenia ten certyfikat to dokument homologacyjny. Jak do kierunków led czy świateł. Pytanie tylko, co jeśli wyjdzie na nim ze 100 dB? To jest ciekawe...
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez grunder » 25/3/2012, 18:39

te certyfikaty nic nie dadzą, prawo jest prawem i jest wyżej od tych wszystkich świstków co dają przy kupnie tłumikach. Jeśli np kupisz motocykl z salonu w Polsce to wydech jest dostosowany do prawa naszego, z kolei jeśli się sprowadzi z zagranicy gdzie są inne normy to już lipa, trzeba sie dostosować do polskiego prawa. Przynajmniej tak myśle...

Ktoś się orientuję jaka jest norma dB dla UE?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez fz6 » 25/3/2012, 18:59

wydaje mi się, że ma duże znaczenie, mogę usunąć usterkę na miejscu co powoduje, że pojazd nadal nadaje się do ruchu i zabieranie dowodu rejestracyjnego nie ma sensu. Wszystko i tak zależy od policmana, który albo będzie miał dobry dzień albo będzie zakichanym służbistą i będzie miał ochotę sobie poużywać, żeby wyładować swoją frustracje.
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez madcap » 25/3/2012, 20:03

sprawa jest prosta, nie przyjmujesz mandatu i tyle, ponadto masz prawo zgłosić uwagi do protokołu
zreszta od 14 marca kopię protokołu powinieneś dostać do łapy, nadto co w nim zapisano oraz to co zgłosiłeś z uwag potwierdzasz swoim podpisem
(vide rozporzadzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z marca br.)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Wojciech_Moto » 25/3/2012, 22:10

Wydaje się, że sensowne jest wożenie tego rozporządzenia oraz karty technicznej motocykla (to drugie żeby wskazać na obroty przy której uzyskuje się moc max) oraz warto sfilmować - nawet telefonem - sposobu pomiaru. Jak się jedzie samemu to nawet poprosić osobę trzecią. Inaczej trudno wykazać błędy techniczne pomiaru.

Swoją drogą dobrze jest zmierzyć w stacji obsługi poziom hałasu by później, w razie kontroli policyjnej, wiedzieć na czym się stoi a raczej jak bardzo się hałasuje. Od tego zależy dalsza taktyka postępowania.

Przy okazji:
"§ 9. 1.Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej [...] oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia)."
Mogliby ustawodawcy/rozporządzeniodawcy uwzględnić, że są pojazdy, w których nie ma pedału przyspieszenia...
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez C-bool » 25/3/2012, 22:27

Chce się upewnić:
U mnie na tabliczce jest: 88dB @ 4500 rpm.
Więc przy badaniu tyle musi wykazać? Czy jeśli jest do 96dB to dalej jest ok?
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na gr