Zobacz wÄ…tek - Wymiana oleju w skrzyni Honda cr 125
NAS Analytics TAG

Wymiana oleju w skrzyni Honda cr 125

Enduro, Cross
_________

Wymiana oleju w skrzyni Honda cr 125

Postprzez hondacr1989 » 15/3/2012, 19:35

Witam postanowiłem wymienic olej w skrzyni,na deklu pisze 650ml gdzies wyczytałem ze powinienem wlac 570ml (przy wymianie,przy remoncie 650ml) wlalem 500 odkręciłem srubke z dekla olej nie cieknoł wlałem do 600ml cieknie po odkreceniu srubki tak zostawic ?czy ulac?(olej motul expert transoil ) ale bardziej martwi mnie kolor wylanego oleju jest on ciemno szary -srebny i wydaje mi się ze było go ponad te 650ml okolo 700ml (benzyna się dostała i temu jest więcej czy jak)kolor oleju czarny powinien chyba byc nie wiem swiezak jestem i inny problem przy odpalaniu kopka mi slizga musze kopnac z 15 razy zeby odpalil ale jak juz odpale rozgrzeje i jade to moto dobrze się zbiera ,sprzeglo dobrze chodzi(to yregulowac sprzegło?)
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43


Postprzez henio12323 » 15/3/2012, 19:55

szary sie robi czasami. kolega w CR 250 06 rok miał włąsnie szary, moim zdaniem to kwestia barwienia sprzęgła. moze za duzo go sie uzywa itp. póki nie dymi - czyli nie wciąga oleju przez uszczelniacz na wale, to bym sie nie przejmował. zalej swieżego i juz. ja tam lałem tyle ile pisało na pokrywce. przed spuszczaniem silnik rozgrzewałem. potem odkręcałem korek i sobie z godzinke kapał. i zalewałem serwisowe 650 ml. róznica 50 ml w tą czy w tą nie ma zadnego znaczenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez hondacr1989 » 15/3/2012, 19:59

ja tak wlasnie zrobilem rozgrzałem spuscilem,przechylilem moto lewo prawo zostawilem na noc zeby do konca scieklo,a jezeli chodzi o ta kopke ze tak slizga to co może byc grane?
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez henio12323 » 15/3/2012, 20:08

w tym zalewaniu, to raczej to sie utrzymuje dla 4T gdzie są obiegu oleju, pompy filterki itp. tam wtedy na sucho idzie np 1.2 litra a przy zwykłej wymianie oleju, bez wymian filtra idzie 1.1 litra. czyli róznica nie wielka. w 2T olej jest tylko w skrzyni i sprzęgle, i na dodatek jest go niewiele. wiec tam praktycznie od razu scieka wszystko, a jak mówisz ze przez noc trzymałes to sciekło 99% wiec zalewanie mniejszej ilosci oleju mija sie z celem.


ale jak ot kopka ci sie ślizga ? nie bardzo rozumiem jak sie kompka moze slizgac... moze odpalasz na biegu moto ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez hondacr1989 » 15/3/2012, 20:12

na luzie odpalam poprost mam problem zeby go odpalic kopiac w nia tak jakby sie slizga brakuje jej oporu i szybko odbiaj wczesniej poprostu jak go odpalalem to raz drugi raz koplem minimalny opor byl i odpalal, a teraz kopie z 20 razy i dopiero zatrybi,nie wiem moze mi sie wydaje ale mam wrazanie ze ta kopka wogole oporu tak jakby nie miala
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez henio12323 » 15/3/2012, 20:41

hmm dziwna sprawa :P musiał bys sciągnąc dekiel sprzęgła i zobaczyc czy jakis tryb sie nie wyrobił albo cos...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 15/3/2012, 20:43

albo tłok sie skończył i nei ma kompresji
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez hondacr1989 » 15/3/2012, 21:29

jutro na to popatrze ,ale motor nie muli a jak jest tłok do wymiany to chyba moto powinien byc słaby a dobrze chodzi przynajmniej tak mi się wydaje,w tym problem ze nie wiem ile ma mth wyjezdzone :( jak to obadac ktora selekcja tłoka?czy tłok jest dobry
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez barek253 » 15/3/2012, 21:48

chodzic może do końca
najlepiej by było ściągnąć cylinder i oblukac nicasil i tłok.selekcja bpowinna być napisana na denku tłoka.najlepiej jakbys oddal do pomiaru i sprawdzic jaki byl luz między gładzia cylinda a tłokiem powinno byc koło 0.05 jak więcej to wsadzasz taki tłok aby byla podany luz ale wcześniej upewnij sie ż epowąłoka nicasilu jest w dobrym stanie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez hondacr1989 » 15/3/2012, 21:51

ok dzieki obadam to ,dam znac co i jak ,i bede prosił Was o dalsza pomoc w tym temacie
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez henio12323 » 15/3/2012, 21:52

dokładnie, sciagasz cylek demontujesz tłok i oddajesz do mierzenia. luz pasowania ma sie miescic najlepiej 0.04-0.07 dla cylindra nicasilowego. selekcja albo jest od dołu, albo mozna dojsc po numerach od dołu tłoka. albo jest od góry napisana literowo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 15/3/2012, 22:44

A ja mam taką tezę że mu pompa wody poszła i zrobiła maź w silniku i dlatego kopka poprawnie nie działa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez hondacr1989 » 11/8/2012, 16:17

Witam ponownie własnie co sciągnołem cylinder w moto(honda cr 125 01) i to tak tłok pisze w srodku ART L 1 z 1 pierscieniem i tyle stan tłoka nie jest strasznie okopczony tylko z góry + widac rysy ,w cylindrze jest nikasil ale widac takie rysy nie mocne(tak jakby ktos szlif robił) mam zamiar przejechac sie do olka zeby mi tam pomierzyli i dobrali tłok (zastanawiam sie nad firma wossner lub vertex) mogło byc tez tak ze przeskoczyłem z 1 do 4 (z a selekcji do d) kolega tez mówi ze jak jest nowy nikasil to sa własnie takie ryski, jest to moja pierwsza wymiana tłoka , jestem amatorem w tych sprawach.korba nie ma luzu góra dół , o jakies porady bym prosił( jak dorwe jakis dobry aparat to porobie zdjecia tłoka i cylindra i zarzuce tutaj)
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez barek253 » 11/8/2012, 16:40

tak jak piszesz oddaj do oceny i pomiaru komuÅ› kto siÄ™ zna
te rysko to honowanie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 11/8/2012, 22:22

dokładnie oddaj dla kogos kto sie zna niech to oceni. bo ryski musza byc, ale te po honowaniu, pionowe juz nie bardzo. nicasil jest tak cienki że łatwo go zetrzeć i jak sa ciemne rysy nie do usuniecia ( nie osad z oleju itp ) to znaczy że nicasil moze sie konczyc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez hondacr1989 » 17/8/2012, 18:09

jeszcze jedno pytanie czy przed (przymiarką tłoka)musze oddac cylinder do honowania ,czy honowanie jest konieczne przed włozeniem nowego tłoka tak jak sie to robi z tuleją-szlif???
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez henio12323 » 17/8/2012, 18:44

rozmiar przed i po honowaniu sie praktycznie nie zmienia. to tylko nacinanie rowków. jednak honowanie to proces najdokladniejszego "rozwiercania" otworu, wiec jak np chcesz usunac 0.01 mm to dotad honujesz az tyle usuniesz. jednak honowanie nicasilu nie zmienia wymiaru jezeli tego nie zlecisz. jak zmienasz tlok w tuleji to robisz w 95% przypadkach szlif jak zmieniasz tlok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 17/8/2012, 18:45

Wcześniej myślałem ze honowanie musi być ale jeden zawodnik uświadomił mi ze cylinder się oddaje do zwymiarowania i jak mieści się w granicach serwsisowych to nie honowac tylko nowy tłok i ogień
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 17/8/2012, 20:24

to zalezy :P honowanie to nacinanie rowkow sluzacych lepszemu docieraniu sie elementow, no i lepszy film olejowy - wieksza ochrona. wiec jak te rowki sa ledwo widoczne ( te naciecia pod katem okolo 45 stopni ) to lepiej przehonowac - ale to nie jest mus jak widac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez hondacr1989 » 18/8/2012, 14:50

mam jeszcze pytanie czy do pomiarki i doboru tłoka musze odkręcac głowice?
jak porobie dobre fotki tego cylindra to mi doradzicie czy trzeba honowac bo juz w koncu nie wiem

c.d w serwisie nie mierza a ta druga opcja urlop ma Pan, ale znalałem gdzie mierzą na 100% zakład i pytanie jak mi zmierzy cylinder np poda 54.95 od tego odejmuje ile 0.05??? i wtedy tłok wychodzi 54.90 (mam nikasil) i szukam np na necie vertxy wossnery itp tłok o wymiarze 54.90?
Ostatnio edytowano 7/9/2012, 14:10 przez hondacr1989, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê