Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT 50
 
NAS Analytics TAG

Yamaha DT 50

i inne małe pojemności
_________

Yamaha DT 50

Postprzez pawel. » 15/3/2012, 18:14

Witam, posiadam Yamahe DT 50 r 06r. Mój pierwszy problem polega na tym, że moto ciągnie delikatnie do przodu podczas wciśniętego sprzęgła. Wymieniłem olej przekładniowy, naciągnąłem linkę i nadal to samo. Co mogę jeszcze zrobić? Dodam że gdy odpalę moto po dłuższym postoju i i rozgrzeję silnik to podczas wrzucenia pierwszego biegu skrzynia strasznie hałasuje( słychać przeskok) gdy przerzucam już dalej biegi wszystko jest ok.
Drugi problem to słabe wkręcanie się na wysokie obroty, moto na 4 biegu zaczyna ciągnąć dopiero od 7500rpm. Zauważyłem, gdy podczas jazdy DT nie chcę wkręcić się na obroty i włącze ssanie to minimalnie poprawia to reakcję. Dodam że wymieniłem tłok z pierścieniami jakieś 1500km temu ; ) .
pawel.
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/3/2012, 22:30


Postprzez henio12323 » 15/3/2012, 18:26

1) pewnie juz do wymiany są tarcze i przekładki sprzęgła. rozbierz je i pomierz i sprawdx w serwisówce jakie powinny miec wymiary.

2) wyreguluj gaxnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez pawel. » 15/3/2012, 18:33

Dzięki za szybką odpowiedź, jutro zabiorę się za gaźnik. Cd. sprzęgła czy mogę chwilowo tak jeździć ?
pawel.
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/3/2012, 22:30

Postprzez henio12323 » 15/3/2012, 18:38

mozesz :P aczkolwiek kazde takie szarpniecia jak np przy wbijaciu biegu w pewnym stopniu uszkadza szkrzynie, z drugiej strony w DT skrzynia jest na tyle pancerna że nie trzeba sprzegła dawac przy zmianie biegów :d także ja bym sie nie przejmował. ale w krótkim czasie wolałbym zajrzeć i sprawdzic co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez pawel. » 15/3/2012, 20:55

Jeszcze jedno pytanie ; ) czy po zlaniu oleju i odkręceniu kapy od strony sprzęgła oraz wymianie tarcz, należy założyć nową uszczelkę na kapę?
pawel.
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/3/2012, 22:30

Postprzez henio12323 » 15/3/2012, 21:54

teoretycznie tak, w praktyce na starej niekoneicznie musi cieknąc, a jeszcze inaczej - niektórzy składają bez uszczelki (najgorsza opcja ) niektórzy sobie sami docinają z tekturki cienkiej, albo składają na silikony/pasty uszczelniające. ja za młodziaka na silikon składałem i było ok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez pawel. » 17/3/2012, 11:12

Czy te tarczki będą odpowiednie do DT 50 z 2006r http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... 3154e00da5 ? Z opisu wynika że powinny być ok, ale wolę się zapytać ponieważ nie chcę rozkręcać sprzęgła i czekać tydzień z rozkręconym moto na tarcze sprzęgła w taką pogodę ;P
pawel.
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/3/2012, 22:30

Postprzez motocyklista188 » 17/3/2012, 19:37

tarcze sa do 03r. ale wydaje mi sie ze raczej nic sie nie zmienilo i raczej podejda do Twojego moto:)

http://allegro.pl/tarcze-sprzegla-ebc-y ... 96156.html
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez tomera » 17/3/2012, 22:01

co do tarcz to nie wymieniaj ich!!!!
pojezdzij chwile na tym oleju bo olej musi sie troche tak jak by wypracowac,
ja tez mialem problem z klejacym sie sprzeglem wczoraj, zrobilem 37 km i juz bylo jak powinno byc tylko ze ja zalałem olej silnikowy 10w a nie przekladniowy pewnie 75w albo wiecej
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez pawel. » 17/3/2012, 23:51

Na nowym oleju mam zrobione około 200km, niestety sprzęgło nadal ciągnie a już bardziej naciągnąć linki się nie da. Czy te tarcze do których podałem link będą odpowiednie?
pawel.
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/3/2012, 22:30

Postprzez tomera » 18/3/2012, 16:07

zobacz swoje, jak maja tyle samo zebow to pewnie tak,
wyprzedzam twoje pytanie.... zeby je zobaczyc musisz odkrecic pokrywe sprzegła z lewej strony silnika
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez pawel. » 18/3/2012, 18:36

Jeszcze jedno pytanie :P podczas zdejmowania kapy sprzegła, muszę osobno odkręcić pompę wody i oleju? Czy wszystko razem zejdzie? Pytam ponieważ nie wiem czy kupić tylko tą jedną uszczelkę od kapy sprzęgła czy jeszcze jakieś do pompy wody i oleju.
pawel.
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/3/2012, 22:30

Postprzez henio12323 » 18/3/2012, 20:18

wszystko razem zejdzie, od dołu są tryby które potem muszą sie zazębic, wiec nie ma potrzeby demontowania wszystkiego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez pawel. » 10/4/2012, 14:12

Witam, problem ze sprzęgłem rozwiązany( wystarczyło wyregulować na koszu), nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. W DT pojawił się problem z jazdą na wyższych biegach, na 1,2,3,4 ciągnie bez problemu. Przy zmianie z 4 na 5, i z 5 na 6 przy około 9000rpm yamaszka bardzo spada z obrotów do 6500 i zaczyna ciągnąć dopiero przy około 8000rpm. Dodam że niedawno czyściłem gaźnik i filtr powietrza. Regulacja niewiele pomogła. Co może być przyczyną?
pawel.
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/3/2012, 22:30



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê